Arbeidsmarkt voor ab initio's

Climb FL310.

Geloof dat jij je informant maar eens moet checken....heb hier nog niet van gehoord dan wel gezien. Leuk dat je over een airline oordeelt, maar zodra zij jou bellen sta je als een klein kind te dansen naast de telefoon.

ps: een ME PA28/34 is geen typerating
 
Wat betreft RYR, uit het BALPA blaadje 'The Log' van juni/juli 2009:

"We now pay for our own uniforms, food and drink on board, and our own travel and HOTAC to and from training facilities. Medicals are organised by the individual pilot, are paid for out if his/her disposable income and are taken on their days off; we receive no loss of license cover, no health insurance (although there is an 'allowance' which is granted at the companies whim); we are not compensated for having to move base, our annual leave is statutory 28 days, of which the company dictates when 18 must be taken; unpaid leave has been imposed and the company has decreed that all pilots convert to IAA license at their own expense (currently GBP 363)."

[...]

"Command upgrades are soon to have an application fee of GBP 4,500. Ryanair does not need to care about losing someone experienced because it can replace them with a cheaper person who will be willing to suffer hardships in order to get an airline job or promotion."

Klinkt als een bijzonder prettig bedrijf om voor te werken...

Maar jullie hebben gelijk, iets is beter dan niets.
 
Sorry voor mijn kort door de bocht reactie, Kroket lust ook wel eens een biertje en dan is hij iets minder genuanceerd :)

Ryanair is inderdaad niet het school voorbeeld van de mooie voorwaarde. Bovenstaand stukje is gebaseerd op mensen die al heel lang bij Ryanair vliegen, die zijn door de loop der jaren veel kwijt geraakt. Die mogen idd klagen. Echter toen ik binnen kwam waren al deze zaken allang verdwenen. Ik wist dat dat ik ze niet zou krijgen bij binnenkomst dus kan ik er niet later over gaan zeuren. Die kosten voor command upgrade zijn daarin tegen wel weer een achteruit gang sinds ik binnen ben.
Maar als je er nog niet werkt is het nog niet nodig om je druk te maken over hun voorwaarde. Je weet waar je voor gaat tekenen als je binnen kan komen. Dus vind ik het nog niet gepast om nu al over hun voorwaarde te zeuren. De banen liggen niet voor het oprapen dus je zou hun contract met liefde tekenen.

Voor de rest prima naar mijn zin bij Ryanair.
 
@ Kroket - Helemaal mee eens. Op dit moment geen keuze en dus zeker tekenen als je de kans krijgt. Maar wel met dit soort 'horror-verhalen' in het achterhoofd natuurlijk.

Ik hoop dat de biertjes hebben gesmaakt ;)
 
Ja die gingen er goed in ;)

Ja dat zou ik ook zeker doen. Zeker niet met een roze bril op gaan lopen.
Bij Ryanair veranderen zaken soms heel snel. En de markt geeft ze op dit moment ook alle macht om dat te kunnen maken. Het is te hopen dat bepaalde zaken weer verbeteren zodra de markt weer aantrekt. Maar dat blijft natuurlijk de grote vraag.
Succes met het vinden van een job.
 
Zo zie je maar... Ik wil (voorlopig) mijn brood niet met vliegen verdienen, maar het is voor mij gewoon hobby. Ik dacht laat ik een keer helpen, maar gelukkig zijn er hier mensen die de markt beter kennen en volgen dan ik.
 
Hallo allemaal,

Misschien een beetje laat, maar jullie vroegen om reacties van mensen die op dit moment uitstromen van een vliegopleiding. Ik ben nu 3 maanden klaar, en kan zeker zeggen dat de toekomst er niet zo rooskleurig uitziet. Ik houd er rekening mee dat ik nog wel 2 jaar thuis kan zitten. Ik heb dan ook besloten om gewoon door te leren. Ik ben een oud-leering van een al eerder genoemde opleiding, en kan zeggen dat op het moment dat ik de theorie kreeg, deze van een zeer bedenkelijke kwaliteit was. Dus zo heeft elk nadeel, ook zo zijn voordelen. Heb ik mooi de tijd om colleges te volgen, bij mensen die wel verstand hebben van onderwerpen zoals powerplants, electrics en andere gerelativeerde zaken. En dat natuurlijk allemaal op kosten van het garantiefonds waar ze mij in eerste instantie met hebben gelokt.

Met vriendelijke groet,
Lampje

P.S. mensen met tips en adviezen over het geldig houden van brevetten zijn van harte welkom.
 
P.S. mensen met tips en adviezen over het geldig houden van brevetten zijn van harte welkom.

Ah, een kans om te spammen ;). Huren kan je natuurlijk overal, maar bij de KLM aeroclub kan je binnenkort ook recreatief gebruik maken van 3 sims. Dat zijn non-motion zelfbouw sims van hoge kwaliteit met flightsim vision en c++ programmering voor de rest van de controls, type A320 (omgebouwde oude EPST selectie sim), 737NG (1 van 3 van een project van de Hogeschool Delft) en een universele piston prop sim. Ideaal om goedkoop skills op peil te houden dus. Die sim divisie is nog in opbouw (de zolder in de hangaar is net pas hiervoor verbouwd, men is geloof ik nu bezig met de A320), maar denk dat het veel potentie heeft voor de recreatieve simmer en mensen die heavy-metal skills op niveau willen houden.

Overigens kan je voor zeer goede instructie en grading training op dit moment als beste terecht bij IST Flighttraining in Alphen a/d Rijn.

Daarnaast is de KLM aeroclub een (non profit) vereniging, waarbij er dus voornamelijk met vrijwilligers gewerkt wordt van binnen de club, waardoor je relatief goedkoop je brevet kan geldig houden (2 x C172 en 1 x PA28) en binnen de club een netwerk van vliegvriendjes kan opbouwen om grotere trips te maken waarbij je de kosten kan delen (wat ook via clubvluchten en andere evenementen kan). Er zitten ook meerdere instructeurs en examinatoren in de club. Dus als vliegen in verenigingsvorm je wat lijkt, waarbij je dus de mogelijkheid hebt om zelf actief betrokken te raken met allerlei taken in de club, kan ik je dat ten zeerste aanraden. Als je meer info wil, PM me maar.
 
Ryanair blijft de beste optie voor ab-initio's op dit moment.... direct entry F/O's worden op dit moment niet meer aangenomen..... de voorkeur gaat uit naar cadets. Ondanks dat je je TR moet betalen vlieg je na je training zeker 800 tot 900 per jaar. Op een brookfield contract verdien je genoeg om af te lossen en jezelf ook te onderhouden.

grtz
 
Ryanair blijft de beste optie voor ab-initio's op dit moment.... direct entry F/O's worden op dit moment niet meer aangenomen..... de voorkeur gaat uit naar cadets.

Ben benieuwd hoeveel ze verdienen aan zo'n tq... Ik zou voor geen goud voor dat bedrijf willen werken. :stapelge:
 
Ben benieuwd hoeveel ze verdienen aan zo'n tq... Ik zou voor geen goud voor dat bedrijf willen werken. :stapelge:

Even dikke vrienden.. maar is er een bedrijf in deze tijd waar ik voor mijn 23e(bijv.) direct op een 737 zit en waar ik ook nog eens zo'n 800 uur in een jaar maak en gemiddeld maandelijks 4000 euries opstrijk...?!
Je mag echt in je handen knijpen als je op dit moment bij Ryanair mag beginnen als A.I.

1 love.
 
Even dikke vrienden.. maar is er een bedrijf in deze tijd waar ik voor mijn 23e(bijv.) direct op een 737 zit en waar ik ook nog eens zo'n 800 uur in een jaar maak en gemiddeld maandelijks 4000 euries opstrijk...?!
Je mag echt in je handen knijpen als je op dit moment bij Ryanair mag beginnen als A.I.

1 love.

Ik, nog als leek, sta volledig achter je. Ik zou blij zijn als ik dadelijk van mijn opleiding af kom en na enkele maanden al mag gaan beginnen bij Ryanair:biertje: Dan betaal ik maar mijn eigen type en zit ik helaas niet gebased in Amsterdam. We zien wel wat de toekomst gaat brengen!

Gr
 
Even dikke vrienden.. maar is er een bedrijf in deze tijd waar ik voor mijn 23e(bijv.) direct op een 737 zit en waar ik ook nog eens zo'n 800 uur in een jaar maak en gemiddeld maandelijks 4000 euries opstrijk...?!

En hoeveel moet je betalen om te mogen werken? Ben je mooi het eerste jaar voor de kat ze viool de ballen uit je broek aan het vliegen. Laat staan de schuld die je nog hebt. Lifestyle is belangrijker dan je werk man. Natuurlijk snap ik dat je die mogelijkheid met beide handen aanpakt, maar je bent hartstikke blind als je denkt dat jij als mens ook maar íets voor ze betekent.
 
Ik, nog als leek, sta volledig achter je. Ik zou blij zijn als ik dadelijk van mijn opleiding af kom en na enkele maanden al mag gaan beginnen bij Ryanair:biertje: Dan betaal ik maar mijn eigen type en zit ik helaas niet gebased in Amsterdam. We zien wel wat de toekomst gaat brengen!

Gr

En door er zo makkelijk over te denken geef je mensen als MOL dus vrij spel! :biertje:
 
Terug
Bovenaan