Arbeidsmarkt voor ab initio's

Ook al is het nog 2 jaar wachten, het is toch weer een van de weinige positieve berichten die naar buiten komt. Dit is erg fijn voor diegenen die nu zijn of haar baan hebben verloren of iemand met uren die de overstap zo dadelijk graag zou willen maken. We gaan het meemaken!

Gr
 
cpw1991:
Ik ben van nature een optimist maar het is niet voor niets dat Aya minimaal 2 jaar zo benadrukt. Ik kan dat, hoe graag ik het ook zou willen horen, nog geen positief bericht noemen. 2 jaar geleden dacht iedereen "the sky is the limit". Iedereen was volop aan het aannnemen (ook BA). BA wordt economisch erg hard getroffen en vecht momenteel voor het eigen voortbestaan....In die 2 jaar kan er nog heel wat worden bijgesteld. Naar boven maar ook naar beneden.
 
cpw1991:
Ik ben van nature een optimist maar het is niet voor niets dat Aya minimaal 2 jaar zo benadrukt. Ik kan dat, hoe graag ik het ook zou willen horen, nog geen positief bericht noemen. 2 jaar geleden dacht iedereen "the sky is the limit". Iedereen was volop aan het aannnemen (ook BA). BA wordt economisch erg hard getroffen en vecht momenteel voor het eigen voortbestaan....In die 2 jaar kan er nog heel wat worden bijgesteld. Naar boven maar ook naar beneden.

Wat je zegt klopt helemaal, niets is zeker. Dat is denk ik al meer dan genoeg duidelijk gemaakt op dit forum. Ook al is het minimaal 2 jaar, ze zitten toch al weer te denken over een eventuele aanname in plaats van het eruit knikkeren.

Natuurlijk kan je denken over aannames wat je wilt, als het inderdaad naar beneden mocht gaan hebben wij en zij hier helemaal niets aan.

Toch vindt ik het weer eens wat anders dan wat je al non-stop hoort. En dan wel in positieve zin.

Gr
 
Nog meer positief nieuws;

Dubai is failliet. Ik geloof dat ze een maatschappijtje hebben dat M-rats heet.

Mogelijk dat een van de landen er om heen wat overneemt, maar klinkt niet gunstig.

Ze kunnen natuurlijk nu wel de Euro gaan invoeren, net als IJsland .....

Had ik net van m'n IJslandse kronen een flatje in Dubai gekocht krijg je dit weer ...

:haha:
 
Mag ik daar aan toevoegen dat BMI bekend heeft gemaakt 1/3 van haar vliegerkorps overbodig te maken.. bollocks!

Sterkte aan de BMI collega's op dit forum.
 
En hoewel het er nu beroerd voorstaat, het zal nooit meer zoals vroeger worden. Door alle technische ontwikkelingen wordt het aantal piloten per hoeveelheid passagiers met het jaar kleiner en er is een zeeeer grote kans dat er over enkele decennia geen piloten meer nodig zijn voor verkeersvliegtuigen.
 
En hoewel het er nu beroerd voorstaat, het zal nooit meer zoals vroeger worden. Door alle technische ontwikkelingen wordt het aantal piloten per hoeveelheid passagiers met het jaar kleiner en er is een zeeeer grote kans dat er over enkele decennia geen piloten meer nodig zijn voor verkeersvliegtuigen.

Tussen het technisch niet meer nodig zijn en dit ook daadwerkelijk in de praktijk ten uitvoer brengen zit nog een hele lange weg te gaan en ik geloof niet dat de huidige net beginnende generatie vliegers dit ooit gaat meemaken hoezeer Michael O'Leary ook zal lobbyen om dit toch vooral in te voeren zodat door de ontstane forse vermindering aan loonkosten - he he eindelijk van die kostenverslindende piloten af - nog meer pax van zijn "topproduct" kunnen gaan genieten.

Een hier en daar zich zonder machinist voortbewegende monorail is bijvoorbeeld nog tot daar aan toe. Dat een piloot steeds minder uitvoerende taken en meer en meer controlerende taken krijgt o.k. het zij zo maar ik denk dat een verkeersvliegtuig zonder piloot voor de meeste passagiers nu en in de toekomst psychologisch gezien een brug te ver is en blijft het de passagier waar de airlines het van moeten hebben (degene die betaalt bepaalt) en zal uiteindelijk diezelfde passagier ook niet toestaan dat er ooit slechts met 1 piloot gevlogen gaat worden.

Voor alle duidelijkheid: ik bestrijd dus niet dat het allemaal technisch niet kan integendeel. Wie weet .... misschien krijgt onze heilige koe ooit nog eens vleugels om zo het fileprobleem op te lossen maar of we dat nog mogen meemaken?
 
Laatst bewerkt:
Door alle technische ontwikkelingen wordt het aantal piloten per hoeveelheid passagiers met het jaar kleiner en er is een zeeeer grote kans dat er over enkele decennia geen piloten meer nodig zijn voor verkeersvliegtuigen.

Zover zal het denk ik niet komen. Als ik in mijn omgeving rondvraag ken ik nu al meer dan 20 mensen die never in een vliegtuig zullen stappen zonder piloot. En ik denk ook niet dat dit over enkele decennia anders zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het kan makkelijk. Gewoon een grote schuur bouwen met 10-jarige gastjes met FSX en die zetten alles wel radiografisch aan de grond.
 
Het van geen piloten zal misschien iets minder snel gebeuren, maar de overschakeling naar 1 piloot zal zeker gebeuren. En lang zal het ook niet meer duren. De handelingen die een piloot moet en mag verrichten wordt namelijk steeds kleiner.
 
Ja, en de systemen worden steeds uitgebreider en complexer, waardoor je toch echt 2 vliegers nodig hebt...
 
Het van geen piloten zal misschien iets minder snel gebeuren, maar de overschakeling naar 1 piloot zal zeker gebeuren. En lang zal het ook niet meer duren. De handelingen die een piloot moet en mag verrichten wordt namelijk steeds kleiner.

NO WAY, zoals ik al eerder heb aangegeven zijn degene die betalen ook degene die bepalen !! Pax zullen dit om psychologische redenen nooit accepteren !!
 
NO WAY, zoals ik al eerder heb aangegeven zijn degene die betalen ook degene die bepalen !! Pax zullen dit om psychologische redenen nooit accepteren !!

Dat dacht men ook toen men van 4 naar 3 en vervolgens naar 2 bemanningsleden in de cockpit ging.;)
 
Ik zie het van 2 piloten naar 1 piloot niet snel gebeuren. Een piloot kan altijd onwel worden en dan is het toch fijn dat er sowieso nog iemand aan boord is die die kist aan de grond kan zetten!
 
Terug
Bovenaan