What is your Take-Home pay at the end of the month

@ Hannibal:

Dit jaar is het eerste jaar van mij in de commerciele luchtvaart dat ik het jaar uit ga met een positief saldo op mijn betaalrekeningen, credit cards op nul en alle rekeningen betaald.

En ik heb nog veel, héél veel af te lossen.

Mijn huis is in een rijtje en mijn auto is een Frans barrel uit '96 met een kapotte transmissie die ik met TLC op de weg houd. Mijn laatste vakantie was 5 jaar geleden en ook ik heb letterlijk geld, bloed, zweet en tranen moeten laten. Bloed? Ja, ook bloed, ander verhaal, de hechtingen zijn nog zichtbaar.

Ziekte in het gezin, niet nagekomen beloftes (ja, ja, ook hier), gezinsuitbreiding, geen / laag inkomen door eerst een volledig faillisement van maatschappij één en later een close call faillisement later bij maatschappij twee doen miracles met geld tegoeden.

Dit is niet een blaartrekkend verhaal van gut gut en ook ik geniet van een glas wijn in de bar
maar bij mij gaat de vlag uit in het jaar waarin ik 12 maanden continu een modaal salaris overhoud. Ik heb het nog niet meegemaakt.

Dit is echter geenszins een reden om te klagen. De hele club is weer gezond, ik héb een huis en mij zal je niet horen over de easyJet salarissen en andere conditions. Er wordt afgelost en we vliegen nog. Nu hopelijk op weg naar de 7 vette jaren.

Cheers.
 
Ik heb volgens mij Iz'-salaris berekening nog wel op mijn pc staan, mocht iemand hem willen moet je maar ff pm'en! As for me:

LVNL
Luchtverkeersleider in opleiding
Netto €1600 in de maand
20 Jaar
 
Last edited:
Ik denk dat ik ook die spreadsheet op mijn oude computertje heb kunnen vinden. Als Diana em (met goedvinden van de auteur natuurlijk) op de kennisbank wil zetten dan hoor ik dat wel.

Mijn take home pay dan... Ongeveer USD 7000 per maand netto, SFO A320.
 
Buschauffeur.. Ik had het niet tegen jou, ik had het tegen mensen die met 3500 euro NIET rond kunnen komen met 3500 euro..

Je moet natuurlijk niet komen klagen als je een FRANSE auto koopt... das vragen om problemen... ;)
 
Indien mensen hun niet-piloten salaris willen posten, maak dan een nieuw topic aan in een ander forum zoals in Luchtvaart algemeen of in de Crewroom. Dan kunnen we daar de salarissen bekijken van alle andere beroepen die op dit forum rondlopen.

Kennelijk is het sommigen niet opgevallen dat dit het Beroepspiloten-forum is, en dat dit topic gestart is om onderling de salarissen te vergelijken. Dat is voor iedereen, ook de niet-beroeps, interessant om te lezen. Laten we dit topic dan ook laten waar het voor bedoeld is.

Alle postings van niet-beroeps worden verwijderd.

(En voordat er een discussie losbarst over een slot op dit forum: dat slot is er al, alleen bestaat dat slot uit een sticky-topic waarin echt duidelijk staat voor wie dit forum is + mijn persoontje die achter de niet-beroeps aanrent om postings te verwijderen. Een software-technisch slot kost me nogal wat tijd, en dat heb ik voorlopig even niet.)
 
MAAR: Nu de vliegers 'case'. Als je je lening in een jaar of tien af wilt lossen, zul je zeker de eerste paar jaar ongeveer 1200 ,- Euro in de maand moeten betalen aan aflossing en rente samen. Verdien je nu 3500,- netto in de maand en je moet daar die 1200,- nog vanaf halen hou je er dus 2300,- over en dan denk ik dat het punt dat ik wilde maken wat duidelijker wordt.

Nog een puntjevoor de discussie:
Als je niet in NL woont/werkt valt je belastingvoordeel ook weg!
 
Tax benefits

Tax benefits

Nog een puntjevoor de discussie:
Als je niet in NL woont/werkt valt je belastingvoordeel ook weg!

Overrated IMHO. The faster you can pay off loans the better your financial position becomes.

Don't underestimate a tax free salary - not paying 50% tax makes a huge difference in your disposible income.

I have 8 years left on my mortgage. I'm going to start paying it off as fast as possible as there is no tax benefit for me. I've run the numbers and I can pay this off in just under 4 years from now.
 
TNT Airways
F/O, 2de jaar, narrow body fleet

2270 EUR netto / maand, basic salary
500-1200 EUR netto / maand, per diems

30-35 block hours / maand
12-14 dagen vrij, enkele dagen/nachten standby, ongeveer 9 à 12 dagen/nachten effectief weg van huis..
 
F/O Thomsonfly, 2 jaar in dienst.
6000 euro netto per maand. Kan een beetje meer zijn.
Eind pensioen.
62 vakantie dagen per jaar.
1500 euro te besteden voor elke TUI vakantie.
60 uur per maand. (ongeveer 3 ica trips)
Geen standby, 12 dagen per maand vrij gegarandeerd.

Rob.
 
Goh robbie, heb je beter voor elkaar dan ik bij dezelfde werkgever

Ik heb maar 42 dagen vrij, geen eindloon pensioen, 10.8 dagen vrij per maand, verdien een stuk minder, en bovendien doe ik 80 uur (duty) per maand.... En ook nog eens standby!

Ik moet D. M-J toch maar eens mailen.
 
Het enige wat ik me kan bedenken aangezien senioriteit gelijk is (min of meer iig, ik ben 2 jaar en 2 maanden in dienst):

- 6000 dollar ipv euro? da verdien ik namelijk ook ongeveer, en kan ook iets meer zijn.
- 5x silver days en 5x golden days. Dit zijn paringen van 2 vrije dagen die je aan kunt vragen. Is in mijn ogen geen vakantie. Als je het niet opgeeft heb je net zoveel vrij, plant alleen de companie ze in
- qua pensioen: na 5 jaar is er nu nog de mogelijkheid om over te stappen op eindloon pensioen. Ik betwijfel of dat de fusie gaat overleven.
- standby: bij ons kun je bieden op standby, wat per base geregeld wordt. Er zijn bases waar de standbyblokken per bod allemaal geregeld worden. Base waar ik zit wil niemand ze, dus worden ze verdeeld. Max 3 blokken van 4 dagen per jaar.

Of heb je echt een beter contract robbie?
 
Daarom is een netto take-home ook zo relevant....Any more input??!

Het belastingvoordeel op een hypotheek is wel van grote invloed op de woonlasten. Doordat ik in Nederland werk krijg ik ruim 30% van mijn totale woonlasten terug van de belastingdienst. Voor de 1350 euro huur voor een 2-kamerappartement die eerder werd genoemd in dit topic woon in aanzienlijk rianter in een eigen huis in Nederland.

Lijkt me niet dat je dit belastingvoordeel in dit topic optelt bij je netto inkomen.
 
Ik woon in NL, maar betaal belasting in HKG.
Dus ook voor mij geen aftrek van hypotheek.

de Renteaftrek (die ik dus niet heb)in NL, staat in geen enkele verhouding tot het belasting betalen in HKG en geen aftrek. Voor mij is het verschil enkele 10 duizenden euros in mijn voordeel.

k.
 
Ik weet niet waar ik moet posten ben namelijk in deeltijd piloot en het andere deel ben ICT-projectmanager. Ik voel me beter als piloot dus besluit ik maar hier te posten:

Ik ben 47jaar en verdien met vliegen 25 pleuri per vlieguur en maak daarmee zo'n 5000 per jaar bruto en houd daar netto minder dan 2000 over, omdat ik het op moet tellen bij mijn andere salaris.

Dan dat andere salaris. Ik ontvang net geen 2900 euri maandelijks op mijn bankrekening. Daarmee behoor ik tot de beter betaalde consultants binnen mijn bedrijf!!!

Ik wil hier dan ook kwijt dat eerder genoemde salarissen van sommigen echt top salarissen zijn, die je in het normale bedrijfsleven echt alleen bij de (sub)toppers tegenkomt. Ik heb er inzicht in, omdat ik regelmatig mensen aanneem. Dus neem het vaak maar met een korreltje zout als een niet vliegende leeftijdgenoot zegt evenveel te verdienen in loondienst bij een bank o.i.d.
Ik laat ondernemers dus even buiten beschouwing (ben ik ook geweest en toen verdiende ik dik meer ... heb ik onder andere mijn vliegbrevetten mee gehaald).

Ik wil absoluut het pilotenvak NIET diskwalificeren en ik gun het jullie allemaal echt! Jullie hebben nu eenmaal onregelmatige werktijden en dat moet betaald worden (gebeurt ook in bedrijfsleven ... tot 40% boven op salaris). Ook moet de kwaliteit worden betaald, dat piloten weten te handelen als het er om gaat ... dat is niet iedereen gegeven. En de verantwoordelijkheid over pax en het apparaat van vele miljoenen heel te houden is ook niet niks ...

Toch even een reactie op een mail waarin werd gesteld dat de ATPL opleiding op HBO niveau zou zijn ... ik heb tijdens mijn cpl-theorie-opleiding 'stiekum' meegedaan met de hele ATPL-theorie (we deelden tenslotte toch de klassen met veel vakken). Als ik dat vergelijk met mijn HTS-opleidingen (civiel en bedrijfskunde) destijds, dan waren die opleidingen van toen echt veel moeilijker!
Het praktijkdeel is een heel ander verhaal natuurlijk ... dat is de kwaliteit van handelen die naar voren moet komen.

Als jullie nog vragen hebben over die andere, de niet piloten-wereld, kom maar op!
 
Last edited:
Even ter aanvulling Putty, ik doelde inderdaad op het volledig ATPL. Dus inclusief typerating en training op een multipilot airplane.
 
Ik woon in NL, maar betaal belasting in HKG.
Dus ook voor mij geen aftrek van hypotheek.

de Renteaftrek (die ik dus niet heb)in NL, staat in geen enkele verhouding tot het belasting betalen in HKG en geen aftrek. Voor mij is het verschil enkele 10 duizenden euros in mijn voordeel.

k.

Mijn punt was ook niet dat je in Nederland beter uit bent. Dat gaat nooit meer gebeuren. Wilde alleen maar zeggen dat het het netto salaris iets dragelijker maakt.

Volgens mij heeft het pas zin om die salarissen te vergelijken als je er een prijsindex van het land waar je leeft aanhangt. En misschien ook aangeven of je er een tweede (slaap)adres op moet nahouden voor die baan.

Daarbij is het voor de keuze binnen- of buitenland denk ik erg belangrijk hoe graag jij of je partner in Nederland wil wonen. Mijn vriending gaat met me mee naar de zandbak mocht ik ooit werkeloos worden in Nederland. Echter niet voor 1500 euro meer in de maand als we ook gewoon rondkomen in Nederland. Persoonlijk heb ik minder problemen met in het buitenland wonen maar zie mijn kind straks graag in Nederland zijn puberteit hebben en wie weet studeren.

Volgens mij stelt 4000 euro netto in Nederland je in staat in een heel leuk huis te wonen en een leuke auto van Duits fabrikaat voor de deur te zetten. Kun je nog uit eten ook en de wintersport kan er ook nog af. Meer heb ik niet nodig maar ben dan ook maar een simpele hollandse boer die per ongeluk vlieger is geworden;)
 
Cargolux
31 jaar
1e jaar FO:
Gemiddeld 4000 EUR netto na ziekenfonds pensioen etc.
Gemiddeld 1200 EUR pm sectorpay.
107 sectors, 604 uur in de laatste 12 mnd, ongeveer 950 uur duty.
Over de laatste 12 roosters 163 dagen waarin duty viel, 173 dagen vrij/vac.
Over 2 weken een update voor SFO salary..

Laat overload overigens met rust; hij is altijd erg behulpzaam en eerlijk geweest, kan mij voorstellen dat niet iedereen er zin in heeft al z'n financien op een PBB te zetten..
 
Ik heb bijv ook geen zin om mijn loon hier te posten, maar ik kan zeggen dat ik toch onder het gemiddelde val....

Tenminste bij de huidige maatschappij, bij de vorige was het onder de streep een stuk beter.
Maar soms moet je keuzes maken in je leven en ik heb gekozen voor de routes/ervaring op een heavy t.o.v. het geld.

Uiteindelijk komt iedereen wel op z'n pootjes terrecht.
En idd laat iedereen aub in z'n waarde als hij/zij hier niet zijn financiele plaatje bloot wil gaan leggen.
 
Back
Top