What is your Take-Home pay at the end of the month

Cityjet
2e jaars FO, 29 jaar

basis 3000 netto, sector pay gemiddeld 2000
Dus gemiddeld 5000 etjes op de bankrekening
profit share, nog ff afwachten hoeveel

plus fenomenaal staff travel met air france, pensioen, lol, en de hele mikmak!
 
Capt. Citation Sovereign
34 jaar
2 weken op (inc commute)/ 2weken af.
€4000,- netto/ maand(x 14), €55,- /dag Per Diem
Eigen appartement in base voor als we niets doen, wat we vaak doen.

Ik vind trouwens wel dat Surferboy de keutel bij het schone eind heeft hier als LVL. Betaald worden tijdens opleiding, geen hoge schulden, goed startsalaris, in de luchtvaart en ik neem aan een PPL voor de weekends. The surf is good.

PS Frequent Flyer, ben jij M.T. die in Spanje vloog en die in Daytona mijn buurman was?
D.
 
Sorry Diana:

Ik vind trouwens wel dat Surferboy de keutel bij het schone eind heeft hier als LVL. Betaald worden tijdens opleiding, geen hoge schulden, goed startsalaris, in de luchtvaart en ik neem aan een PPL voor de weekends. The surf is good.

Het vervelende is alleen wel dat gelijk nadat je de rating ADI (die Surferboy nu heeft) hebt gehaald de zgn. AAPRO module op je wordt afgevuurd en je daar meestal na zes weken eervol wordt ontslagen. Krijg je nog wel netjes een maandje die zestienhonderd euro mee, dat dan weer wel...

P.S. Zelf kreeg ik zelfs ruim anderhalf keer zoveel, vanwege voorgaande werkervaring.
 
hey Frequent Flyer!

so, mag dat schema van ppjn.com weleens bijgeschaafd worden! Daar zijn de bedragen wel een stukje lager.

Euro 25K per jaar voor een SO en FO is oude info misschien een beetje meer.
Maar nog steeds (bruto mag ik aannemen op ppjn) minder dan jij netto aan basic hebt!?. scheelt dat zo veel? Of vergis ik me nou? wist niet dat je bij cityjet zoveel verdiende? of heeft jouw hoge netto salaris te maken met belasting truckjes etc?

Jax
 
Last edited:
he Jax, ben bang dat je je vergist, en ppjn is oude (salaris) data, er gebeurt hier heel veel de laatste maanden. Misschien voor nieuwe low timers komt het in de buurt met salaris inhoudingen etc. Maar met de nieuwe pay deal van afgelopen jaar hebben senior FO's zoals ik hier een top salaris, vooral sectorpay is goed wat netto is, dus je betaald alleen inkomstenbelasting over je basic pay, wat in Ierland ook meevalt als je het vergelijkt met NL. De stap naar capt is hier wel vrij klein, misschien 1000 e. Laat ik maar niks zeggen over belastingteruggaaf etc, want dat komt er dan nog bij als je er recht op hebt.... En dat is hard nodig, want meneer ABN staat elke maand weer aan de deur....
FF
 
Sorry Diana:



Het vervelende is alleen wel dat gelijk nadat je de rating ADI (die Surferboy nu heeft) hebt gehaald de zgn. AAPRO module op je wordt afgevuurd en je daar meestal na zes weken eervol wordt ontslagen. Krijg je nog wel netjes een maandje die zestienhonderd euro mee, dat dan weer wel...

P.S. Zelf kreeg ik zelfs ruim anderhalf keer zoveel, vanwege voorgaande werkervaring.


Aangezien de AAPRO-module geen door Eurocontrol vereiste rating is heb ik hem niet bij mijn profiel staan, heb hem wel al gehaald als cat1 (voor de mensen die minder bekend zijn met LVNL bij de AAPRO wordt je geselecteerd op hoe goed je procedureel het verkeer kan leiden (dus zonder zicht naar buiten en met veel regels over welke route's vrij zijn van elkaar en welke niet) hieruit komen 3 categorieen waarbij Cat1: SPL TWR/APP of ACC, CAT2: TWR regioveld (R'dam, Beek of Eelde) en Cat3: Exit )

Dus ja, bij sommige klassen (zoals die van mij) blijven er van de 14 in het begin maar 4 over na de AAPRO-module, maar soms blijven er ook gewoon 8 van de 11 in......verschilt dus per klas. Dus om nou te stellen dat je meestal ontslagen wordt na de 5 weken durende AAPRO is ook weer wat overdreven....

Verder bevalt het mij iig erg goed, idd geen schulden, vanaf dag 1 salaris en mijn eerste verhoging ook al gehad (1800 netto) en de volgende ligt op de loer.....en idd druk aan het sparen voor een PPL voor in de vrije tijd!:rt: The surf is good indeed!:biertje:

Anyways tot zover dit offtopic antwoord, voor iedereen met vragen over LVNL pm me gerust!
 
Last edited:
FF

Dat is inderdaad niet slecht zeg! hebben ze zeker goed voorelkaar daar! Dus als ik je goed begrijp ga je van junior FO vrij hard omhoog als je senior wordt?

ik ken de abn amro man helaas maar al te goed dus ik weet waar je het over hebt! ;-)

mooi dat ze dat salaris omhoog gekrikt hebben! nou nog achter dat belastingvoordeel aan zou ik zeggen!

Bedankt voor je toelichting



Jax
 
Last edited:
Chief-Pilot, Check-Airman.
Een bedrijf in Langley, VA.
Ik vlieg in de zandbox, werk 3 maanden en ben 3 maanden vrij of iets in die geest.
$265.000 waarvan $85.000 belasting vrij + $18.500 belastingvrij, waar ik niet aan kan komen tot ik 60 ben.
6 Maanden lang gratis goed eten, sportclub, huis etc.
En in de 6 maanden dat ik vrij ben, vlieg ik als een contract piloot $750 per dag + alle onkosten.
Maar ik vlieg gemiddeld 4 x per maand, in mij vrije maanden.
Tijdelijk contract, maar zal nog wel een jaartje of 2/ 3 doorgaan. Kan ik mooi met semi-pensioen gaan. Ben 40 trouwens.
 
Cityjet
Ik kan Frequent Flyer's salaris uit eigen ervaring bevestigen.
We hebben ook nog verschillende verzekeringen en healthcare betaald.

Frequent flyer... al bijgekomen van vorige week?? haha
 
265K waarvan 85K taxfree ? betaal je taxes in NL !? :grijns:
CIA sounds like a nice gig.. G5 /U IAD Direct Kabul ? 3500 AGL ? ETOPS 560?

Sounds like fun ! ;)
 
Ok, gezagvoerder bij Cityjet..4200 netto basic pay en tussen de 1700 a 2000 netto flightpay per maand, totaal ongeveer 6000 netto ( niet slecht voor 26 jaar kan ik je vertellen), idd LoL en heeeel goeie stafftravell. Pensioen heb ik niet maar dat doe ik zelf op dit moment.

Verschil tussen FO en cpt bedraagt ongeveer 1500 netto in de maand met de nieuwe paydeal

groete uit EHIA
 
Cityjet
Capt
4200,- netto/maand
2000,- tot 3000,- netto per diem
gem => 6200,-
zitten ook hele goede maanden tussen van boven de 7000,-
Dit alles in eurie's

Groet Janus
 
Nee dat niet maar ben CDG based en help op dit moment uit LCY krijg dus iedere dag overnight pay à 100,- eurie heb deze maand 3000,- + eurie per diem dus zit rond de 7500,- lekker net voor de kerst.

Maar normaal zit ik rond de 6800,- netto per maand.
 
Nu we toch allemaal bezig zijn uit even wat geluiden van de onderkant van de ladder:

CityJet

2nd Officer in lijntraining

22 jaar, 4 maanden in dienst, laagste instapsalarisschaal

Basic salary tot de lijncheck 1000 euro/maand, daarna 1400 euro/maand tot 1
jaar in dienst, daarna omhoog naar ca. 2000/maand.

Hierbovenop vanaf start lijntraining ca. 2000/maand sectorpayment.

Accomodation wordt verzorgd en vergoed tot een maand na je lijncheck dus dat scheelt.

De typerating RJ85 krijg je gratis, dus dat scheelt ook (wel driejarige bond).

Alle bovenstaande bedragen netto op je Ierse rekening gestort.

Met dus uitzicht (glazen-bol-werk, maar toch) om binnen 5 jaar op hierboven gepost-e bedragen te gaan zitten.

Wel 1 januari as. `s ochtends vroeg op, dus dat is weer minder ;).

Oja en natuurlijk niet te zuinig aan met het bier in LCY (Guinness in DUB), of wel EHIA & Janus? :grijns:

Happy landings
 
Back
Top