What is your Take-Home pay at the end of the month

ff een oost-aziatische paycheck dan maar,
2nd yr sia,
leeftijd 23
9200 sgd ~ 4500eurie

oh btw ik ben nieuw :D
aangenaam..
 
Eerste jaar RYR (via Brookfield), bruto 75,50 euro per scheduled block hour. Komt dan neer op +/- 5500 euro per maand, en trek nu nog studiekosten af van belasting dus dat is voor mij voorlopig netto :)

eind van het jaar naar CX, dus dan wordt het 1500 pond per maand minder

boeiuuuhh

Duidelijk geld teveel :D

1500 pond (zeg 1900 euro) per maand kan ik best leuke dingen mee doen.
 
$120.000 a year with all the bennies.
Great meal allowance, up to $110 a day, $10 minibar a day + up to $15 movie a day and rental car where ever we go if requested.
 
...dat ik bewondering heb voor iemand die op zn 18e is begonnen met zware Singapore-army- jungle-training en vervolgens in de Singaporese airforce terecht is gekomen, ff een paar jaartjes AWACS heeft meegepakt, om vervolgens op zn 22ste bij SIA te zitten (quote choochoo; 2nd yr SIA, leeftijd 23)
Dan durf ik zonder ook maar enige sarcastische ondertoon te zeggen: petje af...

...

:kerst::dozey:
 
Last edited:
SIA heeft hun eigen flight academy, dus je kunt gewoon als A.I. instromen...
 
Ik zal het basis salaris weg laten.
De piloten werken 225 dagen per jaar (minder zelfs met de 15 vakantie dagen die ze hebben)
PerDiem $1.75 per uur = $ 9450 gebaseerd op geen extra werkdagen.
$ 0.15 per SM over 8.000 SM, dat is sterk gevarieerd.
Waiting time is $ 30 per uur (na het eerste uur), dit is ook erg gevarieerd.
Working days off is $250 a day + Mileage + PerDiem.

Als je Training Captain bent verdien je hoger basis salaris.
Als Check-Airman krijg je ook nog eens betaald per Checkride given.
Full Medical, Dental en Company sponsored 401(k) (een pensioen plan voor zij die er niet bekend mee zijn).
Allemaal zo slecht nog niet voor een klein bedrijfje dat vracht vliegt.
 
@RTO e.a.
SIA AI training is idd erg goed optie voor een prima carriére.

Persoon in kwestie (choochoo) laat echter in andere postings op dit forum weten dat hij tot zijn huidige functie (FO777 @22 jaar oud @SIA) is gekomen via de militaire route...hetgeen een behóórlijke prestatie is. Mijn vorige posting (#150) is hierop gebaseerd.
 
Ja, zeker een mooie prestatie. Maar ik neem aan dat je (Choochoo) een singapore citizen bent via je ouders of geboorte?

Jetcap -

Zeker niet slecht voor 135. Zit er groei in voor volgend jaar? Je kan allicht nog wat falcon 20's goedkoop op de kop tikken van USA jet.... Denk dat ze er op het moment aardig wat stil hebben staan in Detroit.

FD
 
Jetcap -

Zeker niet slecht voor 135. Zit er groei in voor volgend jaar? Je kan allicht nog wat falcon 20's goedkoop op de kop tikken van USA jet.... Denk dat ze er op het moment aardig wat stil hebben staan in Detroit.

FD
We hebben er al 6. Zijn een beetje aan het rondzoeken naar wat anders. USA Jets hebben teveel dure maintenance nodig om ze weer 135 bruikbaar te maken. Voornaamste reden dat ze met dat gedeelte zijn opgehouden. Geen "On Condition" meer, ze waren een van de laatste, misschien wel de allerlaatste. Dat is de reden dat Ameristar, Cherry Air en USA Jet zo weinig Falcons hebben rond vliegen nu. Moeten allemaal Chapter 5 compliant worden gemaakt en daar hebben meeste het geld niet voor, zeker nu niet.
 
nbairlines n fd, dank je wel voor je positieve reacties.

ik ben geboren in nederland maar mijn ouders zijn singaporean, vandaar dienstplicht.
echter is het niet zo'n prestatie als jullie neerzetten. slechts een beetje geluk, juiste kwalificaties (cijfertjes op school), motivatie en fitness.
correctie@ nbairlines - ik ben "al" bijna 24joh!:)
 
Back
Top