What is your Take-Home pay at the end of the month

airBaltic
FO 2de jaar
25 jaar

€ 2152,- minimaal (60 block uur). maximaal € 3036,- (100 block uur)
Alle nacht uren (22 tot 6 met een minimum van 2 uur in dit tijdstuk) krijg je 1,5.
Block uren zijn berekend op great circle distance, dus al hang je 10 uur in de hold....

Ziektekosten in Letland maar niks voor daarbuiten.
Geen LOL en 5% pensioen vanaf je 5de jaar als Capt.
Wel krijg je na 5 jaar FO 9200 Lat (1,4x€) Netto maar dat heeft nog niemand vol gemaakt.
 
- CFI / Traffic watch / scenery flights 9 dollar (bruto per uur)
- Vracht P.135 30.000 USD (bruto per jaar)
- Charter/Corporate BE-200, BE-350, PC12 en Citation 240 dollar per dag SIC / 340 dollar per dag PIC

Bovenstaande van mn 18e tot 22e gedaan.

(nu 0 Dollar per dag ivm wachten op nieuw visum)


(verloop regionals, is ongeveer het zelefde bij elke regional. Mensen blijven on average een jaar of 3/4 bij een regional zitten voordat ze naar een LCC/Major doorgaan)

- United Express jaar 1 F/O 21.000 dollar bruto per jaar (geen geintje)
- United Express jaar 2 CA 55.000 dollar bruto per jaar (nee, dat is niet veel)
- United Express jaar 3 CA 60.000 dollar bruto per jaar.

Voor de mensen die het wat boeit; CRJ 100 (gaan de woestijn in en naar China), CRJ 200, 700 en 900. ERJ 135/145 (Delta connection), Dash 400 en BE-1900 (Air Midwest express)

United bases: DEN (Denver, CO) voor de Dash 8. IAD (Washington DC) voor de CRJ. ORD (Chicago, IL.) voor de CRJ. Verder oost kust voor de Delta tak. Dacht ATL, MCO en JFK. En wat kleine bases in het mid westen waar je je hond nog niet wilt uitlaten voor de BE-1900 (air mid west express).

Dash en BE-1900 kunt je als DEC binnnenkomen (40K) mits je ATP hebt. CRJ upgrade is 6/12 maanden mits je ATP en 1000 uur company hebt.

Geen leven, 8 vrije dagen on reserve. 10/12 met redelijke line. Commuter friendly lines vallen te bieden op IAD en ORD als commuter, maar alles hangt natuurlijk af of iemand die niet meer senior als jou is ook die line niet net zit te bieden. Meeste lijnen zijn 4 op, 3 af. 4/7 legs per dag. Erg vaak reduced rest overnights met 12/14 uur duty.

Ik geef het toe, ik haat elke VLM'er met zn 1 dag trips naar EHGG en elke coco KLM op dit board :).

http://www.airliners.net/open.file/0950708/L/

- 8 days off on reserve as f/o
- 401K lang verhaal .. it sucks
- Health insurance kicks in after 90 days for you, wife and kids.
- Dental 80%. 20% out of your own pocked.
- CASS approved. (kunt dus cockpit JS krijgen bij andere maatschappijen in je vrije tijd)
- ALPA
- PBS 2 for line/days off etc bids
- tripe trading and/or dropping trips and picking up trips allowed (PBS)
- basic indoc en PC's in PHX of YVR.
- CRJ training in Vancouver, BC of in Berlijn, Duitsland. Alles in de VS zit vol de komende 80 jaar.
- Delta connection was vroeger op het Freedom certificaat. Freedom is nu MESA is dus gewoon ALPA.
- TDY HNL beschikbaar. Dokt goed en elke dag aan het strand
- Lang verhaal kort. Zelefde met elke regional. Do your time and get out. Ze willen je zowieso niet langer als een paar jaar houden, begin je te duur te worden voor ze.
- Mocht je een 'lifer' willen worden. Na 500 uur PIC kun je IOE capt worden, daarna TRI/TRE en vang je iets over de 6 getallen per jaar.
- wife, kids and parents unlimited free travel on United and Delta worldwide.
- 8 buddy passes per year on US Air, Delta and United.
- Zed fares/ ID 90 beschikbaar, maar waarom zou je willen betalen om stby te zitten. Wel handig als je lufthansa, klm of BA wil gebruiken om ergens te komen daar je met o.a. die maatschappijen niet gratis mee kan. Maargoed, op elke plek op de wereld vliegt US AIR, DAL en UAL ook dus waarom zou je dokken.


24 jaar, groene ogen, hou van skien, sporten, wandelen en puzzelen... Ben jij het stukje wat mn puzzel compleet maakt? stuur me een PM !
 
Last edited:
- CFI / Traffic watch / scenery flights 9 dollar (bruto per uur)
- Vracht P.135 30.000 USD (bruto per jaar)
- Charter/Corporate BE-200, BE-350, PC12 en Citation 240 dollar per dag SIC / 340 dollar per dag PIC

Bovenstaande van mn 18e tot 22e gedaan.

(nu 0 Dollar per dag ivm wachten op nieuw visum)


(verloop regionals, is ongeveer het zelefde bij elke regional. Mensen blijven on average een jaar of 3/4 bij een regional zitten voordat ze naar een LCC/Major doorgaan)

- United Express jaar 1 F/O 21.000 dollar bruto per jaar (geen geintje)
- United Express jaar 2 CA 55.000 dollar bruto per jaar (nee, dat is niet veel)
- United Express jaar 3 CA 60.000 dollar bruto per jaar.

Voor de mensen die het wat boeit; CRJ 100 (gaan de woestijn in en naar China), CRJ 200, 700 en 900. ERJ 135/145 (Delta connection), Dash 400 en BE-1900 (Air Midwest express)

United bases: DEN (Denver, CO) voor de Dash 8. IAD (Washington DC) voor de CRJ. ORD (Chicago, IL.) voor de CRJ. Verder oost kust voor de Delta tak. Dacht ATL, MCO en JFK. En wat kleine bases in het mid westen waar je je hond nog niet wilt uitlaten voor de BE-1900 (air mid west express).

Dash en BE-1900 kunt je als DEC binnnenkomen (40K) mits je ATP hebt. CRJ upgrade is 6/12 maanden mits je ATP en 1000 uur company hebt.

Geen leven, 8 vrije dagen on reserve. 10/12 met redelijke line. Commuter friendly lines vallen te bieden op IAD en ORD als commuter, maar alles hangt natuurlijk af of iemand die niet meer senior als jou is ook die line niet net zit te bieden. Meeste lijnen zijn 4 op, 3 af. 4/7 legs per dag. Erg vaak reduced rest overnights met 12/14 uur duty.

Ik geef het toe, ik haat elke VLM'er met zn 1 dag trips naar EHGG en elke coco KLM op dit board :).

http://www.airliners.net/open.file/0950708/L/

- 8 days off on reserve as f/o
- 401K lang verhaal .. it sucks
- Health insurance kicks in after 90 days for you, wife and kids.
- Dental 80%. 20% out of your own pocked.
- CASS approved. (kunt dus cockpit JS krijgen bij andere maatschappijen in je vrije tijd)
- ALPA
- PBS 2 for line/days off etc bids
- tripe trading and/or dropping trips and picking up trips allowed (PBS)
- basic indoc en PC's in PHX of YVR.
- CRJ training in Vancouver, BC of in Berlijn, Duitsland. Alles in de VS zit vol de komende 80 jaar.
- Delta connection was vroeger op het Freedom certificaat. Freedom is nu MESA is dus gewoon ALPA.
- TDY HNL beschikbaar. Dokt goed en elke dag aan het strand
- Lang verhaal kort. Zelefde met elke regional. Do your time and get out. Ze willen je zowieso niet langer als een paar jaar houden, begin je te duur te worden voor ze.
- Mocht je een 'lifer' willen worden. Na 500 uur PIC kun je IOE capt worden, daarna TRI/TRE en vang je iets over de 6 getallen per jaar.
- wife, kids and parents unlimited free travel on United and Delta worldwide.
- 8 buddy passes per year on US Air, Delta and United.
- Zed fares/ ID 90 beschikbaar, maar waarom zou je willen betalen om stby te zitten. Wel handig als je lufthansa, klm of BA wil gebruiken om ergens te komen daar je met o.a. die maatschappijen niet gratis mee kan. Maargoed, op elke plek op de wereld vliegt US AIR, DAL en UAL ook dus waarom zou je dokken.


24 jaar, groene ogen, hou van skien, sporten, wandelen en puzzelen... Ben jij het stukje wat mn puzzel compleet maakt? stuur me een PM !



Maaar eh......................wat verdien je nou eigenlijk???? In de tijd dat je niet op airwork rondhangt natuurlijk?


Ik 1e jaar F/O ezy
2600 - 2900 pond netto
9% pensioen
2 weken salaris bonus in december

Nog een paar maandjes en dan +/- 3300 pond netto
 
(nu 0 Dollar per dag ivm wachten op nieuw visum)

Max 6 maanden onbetaald wegblijven.

Met de huidige koers is dat dus - 0,70 Euro cent per dag! ;) en ben bij deze dan ook even de laagst betaalde Airworker ! (ben dus de underload van overload!).

Donaties worden gewaardeerd.

Vrouw werken, FD op zn kont zitten. priceless.
 
1e jaar KLM

70-80 uur p/m, 3800 euro bruto. Tussen de 500 en 750 dollar daggeld per maand.

Ik kijk overigens al uit naar 2008.

Donderdag bier FD?
 
Last edited:
NJE Captain

100.815 Euro per jaar (jaar 3) = 5100 Euro netto (na pensioen aftrek)
6 op 5 af (200 dagen per jaar)
28 dagen vakantie (was 22 dagen)
70 Euro per diems per dag
prive ziekte verzekering
3000 Euro bonus per jaar (indien profit)
pensioen (eigen bijdrage 13000Euro werkgever 6500Euro)

Hard weken, hoop gezeik maar ook veel thuis en leuk vliegen
 
Groots nieuws!!
Door de huidige dollarkoers verdien ik ieder jaar minder euros om mijn lening terug te betalen!
Kan niet wachten op mijn volgende verlaging.
 
FYI

FYI

Captain A320/A330

SriLankan Airlines

Basic Salary $6300
Yearly salary step (2 years@$130) $ 260
Type Allowance $ 700 (1)
Housing Allowance $ 750

Providend Fund (Paid at end of contract) $ 987 (2)
End of contract Bonus $ 546 (2)

Flight Pay (A320 only) $ 5.25/block hr
Per Diems $ 500-1000

Other benefits

No Tax (all amounts listed above are net)
Transportation to/from work provided by company.
Jumpseating
5 free tickets within route network
Annual leave ticket
36 days holidays
Staff travel with every major airline (ID90/ZED)

Note (1) Will increase to $1000 when I have 500hours on A330.

Note (2) My contribution to the Providend Fund is $524 paid at at the end of the contract.
$546 is my Basic Salary divided by 12. Get one years Basic Salary paid for each year of service.
End of contract payment ($524+$987+$546)x36 = $74052 (+interest).

Getting $7800 deposited in my account every month.

Seniority is 0 (zero)
Age 42
 
Oke, ik zal dan ook maar even iets posten.

Capt EZY
32 jaar en 6,5 jaar in de toko

Per maand rond de 5000 pondjes netto,wat iets van 7200 euro is denk ik. Daarbovenop komt nog mijn 10% loyalty bonus wat ook nog eens iedere december 4800 pond netto is.

Mij hoor je echt niet klagen over de centen bij ezy
 
3de jaars F/O bij Thomsonfly

- ca £3000-3100 /maand netto, inclusief duty en flightpay
- mogelijkheid om vrije dagen te verkopen a £350 per dag (worden betaald als je werkt, ik heb dit jaar 4 dagen terug kunnen verkopen, had graag meer gedaan maar geen mogelijkheid. dit verschilt per basis)
- werkgever betaald verder nog 7% in mijn pensioenspot, met mogelijkheid om in jaar 5 over te stappen op een eindloonpensioen.
- afgelopen jaren nog de mogelijkheid gehad om met 33% korting aandelen TUI te kopen.
- november: 4 dagen werken, das zonder vakantie.. vorige wintermaanden (nov06-apr07) gemiddeld 4 dagen per maand gevlogen, vlieg ca 450 uur per jaar..

kr
H
 
Mensen... wat ik even kwijt wil, is dat ik het ronduit klasse vindt dat er nu eindelijk een echt beeld wordt gevormd van wat je als piloot verdient of kunt verdienen. Er werd vaak naar gevraagd, verwezen naar websites, maar nooit concreet antwoord op gegeven.

P.S. Ik denk dat het niet onverstandig is om zo nu en dan even een reality-check te doen v.w.b. (on-) tevredenheid over het salaris... Mensen die klagen over een 'magere' 3500 euro netto per maand... come on zeg !! :bwah: Ik schat in dat je het daarmee toch gauw beter hebt dan 75 a 85 % van de bevolking hoor !

;)

Maar de openheid verder: TOP ! :)
 
Mensen... wat ik even kwijt wil, is dat ik het ronduit klasse vindt dat er nu eindelijk een echt beeld wordt gevormd van wat je als piloot verdient of kunt verdienen. Er werd vaak naar gevraagd, verwezen naar websites, maar nooit concreet antwoord op gegeven.

P.S. Ik denk dat het niet onverstandig is om zo nu en dan even een reality-check te doen v.w.b. (on-) tevredenheid over het salaris... Mensen die klagen over een 'magere' 3500 euro netto per maand... come on zeg !! :bwah: Ik schat in dat je het daarmee toch gauw beter hebt dan 75 a 85 % van de bevolking hoor !

;)

Maar de openheid verder: TOP ! :)

Absoluut mee eens! Maar vergeet niet dat de meerderheid van de bevolking niet een huis heeft weggezet voor een papiertje......
 
Mensen... wat ik even kwijt wil, is dat ik het ronduit klasse vindt dat er nu eindelijk een echt beeld wordt gevormd van wat je als piloot verdient of kunt verdienen. Er werd vaak naar gevraagd, verwezen naar websites, maar nooit concreet antwoord op gegeven.

P.S. Ik denk dat het niet onverstandig is om zo nu en dan even een reality-check te doen v.w.b. (on-) tevredenheid over het salaris... Mensen die klagen over een 'magere' 3500 euro netto per maand... come on zeg !! :bwah: Ik schat in dat je het daarmee toch gauw beter hebt dan 75 a 85 % van de bevolking hoor !

;)

Maar de openheid verder: TOP ! :)

Ben het helemaal met je eens, echt super.. Vlieg dan wel nog niet maar dit geeft me wel een beetje een kijk op mijn mogelijke toekomst..

bedankt allemaal... en wel blijven plakken....uhh... posten he! ;)
 
De mensen die klagen zijn vaak de mensen die dan ook nog eens het geluk hebben gehad om vanuit het warme nest thuis de opleiding in te rollen en vervolgens direct op de rechterstoel terecht komen. Maw, mensen die nooit echt hebben hoeven werken voor hun centen. Bovendien, klagen en piloten das een beetje een synoniem volgens mij. Volgens mij omdat we zoveel tijd hebben ;)

grtz,
H
 
Back
Top