Immortal
Active member
Ik denk dat de slogan van SD (SkyDemon) wel klopt. "VFR made easy." Geweldig programma en ik raad je aan om het gewoon eens te proberen (gratis trial van 30 dagen).
Probleem zit hem voornamelijk ik de prijs. Voor 200 euro het eerste jaar en 100 euro voor de volgende jaren is redelijk duur. De DFS VFR approach plates van Duitsland kosten nog eens 80 euro per jaar extra. Als je ook nog vliegplannen wil filen, betaal je ook nog iets van € 0,60 per vliegplan.
ANP (AirNavPro) is voor eenmalig 40 euro een app die gewoon die erg uitgebreid is. Verwacht alleen dat je soms wat meer zelf moet nadenken en prutsen voor alles goed werkt. ANP is meer een quick flightplan en navigation tool.
SD heeft een webbased en dedicated Windows tool om ook je volledige vluchtvoorbereiding te doen inclusief vertical profile met Airspace, NOTAMS en winds aloft, op weerkaartjes na een single window flight preparation.
Bij ANP moet je de NOTAMS en winds aloft ergens anders vandaan halen en je switcht tijdens het plannen tussen verschillende apps en systemen.
Beide apps timmeren hard aan de weg en geen van beide zullen je een slechte ervaring geven, maar de prijs kwaliteit verhouding van ANP is voorlopig niet te overtreffen. ANP is ook beschikbaar op Android, als dat platform onder vliegers steeds meer gebruikt gaat worden zal dat voor de ontwikkeling van ANP alleen maar goed zijn.
Probleem zit hem voornamelijk ik de prijs. Voor 200 euro het eerste jaar en 100 euro voor de volgende jaren is redelijk duur. De DFS VFR approach plates van Duitsland kosten nog eens 80 euro per jaar extra. Als je ook nog vliegplannen wil filen, betaal je ook nog iets van € 0,60 per vliegplan.
ANP (AirNavPro) is voor eenmalig 40 euro een app die gewoon die erg uitgebreid is. Verwacht alleen dat je soms wat meer zelf moet nadenken en prutsen voor alles goed werkt. ANP is meer een quick flightplan en navigation tool.
SD heeft een webbased en dedicated Windows tool om ook je volledige vluchtvoorbereiding te doen inclusief vertical profile met Airspace, NOTAMS en winds aloft, op weerkaartjes na een single window flight preparation.
Bij ANP moet je de NOTAMS en winds aloft ergens anders vandaan halen en je switcht tijdens het plannen tussen verschillende apps en systemen.
Beide apps timmeren hard aan de weg en geen van beide zullen je een slechte ervaring geven, maar de prijs kwaliteit verhouding van ANP is voorlopig niet te overtreffen. ANP is ook beschikbaar op Android, als dat platform onder vliegers steeds meer gebruikt gaat worden zal dat voor de ontwikkeling van ANP alleen maar goed zijn.