Welke iPad apps gebruik jij?

A

a$x

Guest
In navolging van het iPhone app topic ook maar eentje voor de iPad.
Ik gebruik er nog geen aangezien ik hem nog niet binnen heb.

Welke apps moet ik hebben?
 
- AirNav Pro
- TuneIn Radio
- Forumrunner
- Uitzendinggemist (iPhone app, maar de streams zijn prima op de iPad)
- StreamToMe (of Air Video)
- Flipboard
- Twitter
- AeroWeather
- Buienradar
- Nu.nl
- Teamviewer
- Rabobank bankieren (ABN AMRO heeft nu ook een eigen app)
- Ebay
- Shazam

- Als game: Reckless Racing! Erg leuk spel

- Logten Pro ga ik waarschijnlijk nog kopen, synchroniserend met de iPhone.

Mijn meeste gebruikte zo even uit m'n hoofd
 
Thanks voor de reactie, blijkbaar zijn er niet te veel iPad gebruikers hier! Heb hem net binnen, nu Logten Pro erop. Moet nog veel uitzoeken maar mooi logboekje!
 
Ik heb Airnav Pro heel kort even een keer gezien en dat schijnt wel mooi te zijn. Ook Jeppesen heeft een 'gratis' programma. Maar weet zo niet of de kaarten er dan bij zitten. Waarschijnlijk moet je die dan weer kopen ?
 
Last edited:
Ik heb Airnav Pro heel kort even een keer gezien en dat schijt wel mooi te zijn. Ook Jeppesen heeft een 'gratis' programma. Maar weet zo niet of de kaarten er dan bij zitten. Waarschijnlijk moet je die dan weer kopen ?

Schijt? ;-)

Die van Jeppesen is inderdaad gratis, maar je hebt er niets aan tenzij een licentie koopt, of 1 over hebt. Dan heb je de kaarten ter beschikking.

Met AirNav zijn ze er mee bezig meen ik, maar er is al een app met approach charts, met live tracking. Dus je ziet op je approach chart waar je vliegt, ideaal. Wing 7 heet het meen ik, weet het niet zeker.
 
- Airnav Pro (Heel mooi, maakt Airport eigenlijk overbodig, heeft zelfs alle APP/TWR/... freq)
- Airport (iPhone versie, toch handig om snel ATIS/Volmet/RWY info/... op te zoeken)
- Aeroweather
- Telegraaf.nl
- Veronica TV Gids
- Angry Birds
- Plants vs. Zombies
- Findit 2
- VLC
- Bt Stack (voor koppelen externe bluetooth GPS)
- Een of andere klok/wekker app
 
Last edited:

Nee, maar ziet er uit als een gewone E6B calculator. Daar zijn er meer van te downloaden. Ben wel benieuwd hoe deze bevalt.

In de laatste nieuwsbrief van Sporty's kwam ik trouwens wel een paar leuke tools voor de iPad tegen:
  • Plates Chart Viewer (volgens de beschrijving van Sporty's voor 30 dagen gratis te gebruiken, maar dat slaat mogelijk op de charts i.p.v. de viewer),
  • iPad GPS met bluetooth,
  • iPad Leg Strap, lijkt een universeel bruikbare strap te zijn om van je tablet een kneeboard te maken.
 
  • Plates Chart Viewer (volgens de beschrijving van Sporty's voor 30 dagen gratis te gebruiken, maar dat slaat mogelijk op de charts i.p.v. de viewer),
  • iPad GPS met bluetooth,
  • iPad Leg Strap, lijkt een universeel bruikbare strap te zijn om van je tablet een kneeboard te maken.

Mocht je er over denken om de iPad aan te schaffen, koop dan de 3G versie. Daar zit al GPS ingebouwd. De 16Gb versie is voldoende als je hem voor aviation en fun wilt gebruiken, geen films erop gooien.

Wat betreft het kneeboard voor de iPad, deze is ook eenvoudig voor maar 6 euro te maken. Bestel deze cover hier bijvoorbeeld:
http://cgi.ebay.nl/Quality-Black-TP...141?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4156501d15

en snij er 2 verticale gleufjes in, rijg je losse elastische band die vaak bij een Jeppesen kneeboard geleverd wordt, erdoor en doe hem om je been. Werkt prima!

E.e.a. wordt ook hier uitgelegd: [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=7MYhEzqUQn4[/YOUTUBE] en http://aviationmentor.blogspot.com/2010/05/ipad-efb-in-cockpit.html

Met een scherp stanleymes werkt het prima, alleen heb ik ze iets smaller uitgescheden. Daardoor gaat de elastische band er strakker door, en ligt het geheel wat strakker op je been. Ook niet te ver uit elkaar zoals op de video, anders kan de iPad teveel heen en weer wiebelen. Hou rond de 8 cm tussen beide uitsnijdingen aan, dan sluit het mooi direct aan op je been.

Hier komen ook leuke apps voorbij: http://ipilotapps.com/

Deze werkt trouwens goed met NOTAMS! http://www.aviationapps.nl/?gclid=COnJuuPE3aYCFQGHDgod5hvX0A De coördinaten worden direct vertaald naar Google Maps, en zie je alles dus gemakkelijk op je kaartje.
 
Hi, heeft iemand hier de licentie code voor de Jeppesen app op de Ipad? heb net de Ipad2 en om nou steeds alle plates in pdf te downloaden en op de ipad te zetten vind ik teveel werk. Kan iemand me helpen met de code?
 
Met AirNav zijn ze er mee bezig meen ik, maar er is al een app met approach charts, met live tracking. Dus je ziet op je approach chart waar je vliegt, ideaal. Wing 7 heet het meen ik, weet het niet zeker.

WingX Pro7 bedoel je denk ik, maar zo te zien is dat alleen voor US en kost de volledige functionaliteit 99.95 dollar per jaar.

Geen app, maar wel zeer functioneel handig is deze site: www.ifrchartseurope.com

Gratis registratie, met gratis alle (officiele AIP) approach kaarten van Europa. Betaalde subscriptions kan ook als je dagelijks IFR naar verschillende velden gaat en veel searches wil doen. Te verzamelen als pdf, dus ideaal om te importeren naar je ipad met bijvoorbeeld Goodreader (aanrader als pdf lezer). Maar ibooks zou ook moeten kunnen.

Als je een download hebt met meerdere velden in 1 PDF file kan je makkelijk via "Print" bepaalde velden selecteren (bijvoorbeeld de EHAM pages 5 t/m 20 ofzo) en die als pdf "printen", hernamen naar EHAM.pdf en in je ipad zetten. Zo kan je dus gratis altijd alle up to date IFR charts van alle velden van Europa in je ipad krijgen. En als je ze duidelijke namen geeft ook makkelijk te vinden.
 
Bedankt voor de tip, met crewdock bij Ryanair kunnen we ook zoiets doen, maar ja dan moet je dus alles steeds zelf up to date houden. Met die app is alles standaard up to date en aangezien ik als vlieger vrij lui van nature ben :)
 
En hoe is het hier met Android gebruikers?

Heb geen jeppesen apps er voor gevonden.
Iemand een idee?

Gr P.

Ik zit te denken aan het aanschaffen van zo'n ding als die in Nederland leverbaar worden. En dan OruxMaps erop. Je kan je eigen VFR-kaart scannen, desnoods met de potloodlijntjes er al op. Ik las ergens (weet niet meer waar) een recensie van een Spaanse of Portugese private pilot die laaiend enthousiast was. Je kan ook layered kaarten maken, dus de approachkaarten over de VFR-kaart heen en de kaart van het veld daar weer overheen.

De Xoom wordt dit kwartaal leverbaar in Europa.

P.
 
PPP said:
Ik zit te denken aan het aanschaffen van zo'n ding als die in Nederland leverbaar worden. En dan OruxMaps erop. Je kan je eigen VFR-kaart scannen, desnoods met de potloodlijntjes er al op. Ik las ergens (weet niet meer waar) een recensie van een Spaanse of Portugese private pilot die laaiend enthousiast was. Je kan ook layered kaarten maken, dus de approachkaarten over de VFR-kaart heen en de kaart van het veld daar weer overheen.

De Xoom wordt dit kwartaal leverbaar in Europa.

P.

Dat klinkt wel heel erg primitief / geimproviseerd in vergelijking met de airnav pro mogelijkheden op de ipad. Free open source maps van de hele wereld met automatische airspace weergave afhankelijk van hoogte, alle ifr waypoints, restricted airspaces etc, betaald kan je ook de officiele icao (voor NL DFS) kaarten van Europa alsmede groot deel van de rest van de wereld downloaden vanuit de app, automatische registratie van al je air en blocktijden, landingen etc, met een abo kan je ook de vfr approach kaarten er in layeren, vliegplannen gratis maken op govfr.com die je dan gratis zo vanuit de app kan importeren, en ga zo maar door. Geen gescan en oplijnen nodig, veel meer features, veel meer gemak en potentieel. Ipad is nog goedkoper ook dan de xoom, zeker als je een ipad 1 3G (vanwege de gps) neemt die nu zo'n 150 euro goedkoper is.
 
Dat klinkt wel heel erg primitief / geimproviseerd in vergelijking met de airnav pro mogelijkheden op de ipad.

Dat hangt er van af wat je zoekt. Een moving map is heel nuttig, al het andere heb ik niet elektronisch nodig. Die Xoom is niet uitsluitend bedoeld voor deze functie en als ik hem toch aanschaf is deze software gewoon reuze handig erbij als extra optie.

Het scannen en kalibreren van die kaarten is niet zo'n probleem. Zo gebeurd. Ik doe dat al jaren met wandelkaarten in OziExplorer voor mijn Garmin wandelgps, maar van die applicatie is nog geen Android versie.

P.
 
Ik gebruik nu zelf Air navigation pro op de iPhone. Ik vind het een geweldige applicatie met voldoende mogelijkheden voor VFR vluchtjes. Maar op de iPad lijkt het me nog handiger, alleen heb ik nu nog geen iPad :) Vraagje voor de iPad gebruikers: is de iPad niet te groot om mee te nemen tijdens je vlucht? Gebruiken jullie 'em met een kneeboard-houder?
 
In navolging van het iPhone app topic ook maar eentje voor de iPad.
Ik gebruik er nog geen aangezien ik hem nog niet binnen heb.

Welke apps moet ik hebben?

Met Remote (app van Apple zelf; gratis) en Apple TV ($99 in de VS) speel je audio en video die (dat) op je computer (in iTunes) staat via WiFi af op je LCD/plasma tv; ook YouTube materiaal; Podcasts; movie trailers en (in veel landen) gehuurde films (in de VS: Netflix).
 
Ik gebruik nu zelf Air navigation pro op de iPhone. Ik vind het een geweldige applicatie met voldoende mogelijkheden voor VFR vluchtjes. Maar op de iPad lijkt het me nog handiger, alleen heb ik nu nog geen iPad :) Vraagje voor de iPad gebruikers: is de iPad niet te groot om mee te nemen tijdens je vlucht? Gebruiken jullie 'em met een kneeboard-houder?

Ik hou hem gewoon los op schoot, of leg hem op het glareshield met de cruise, of geef hem door aan persoon naast me. That having said, dat deed ik met m'n vorige ipad 1 die ik in de rubberen apple hoes had. Ik heb de smart cover nu met de ipad 2, maar dat zorgt er meteen voor dat de achterkant vrij is (als de cover er af is) en dat is een stuk gladder dan de rubberen achterkant van de 1. Daarbij kan je niet even de klep dichtgooien over de 2, dan gaat de ipad meteen in standby. Met de smart cover er aan en naar achteren geklapt is het echter wel te doen. Moet er nog beetje mee spelen, in de Embraer kan ik er in ieder geval minder nonchalant mee omgaan dan met de 1. Maar een houder heb ik (nog) geen behoefte aan, hou het liever clean and simple.

Vanwege size en mijn gemiddelde gebruik (in vliegtas laptop vak geschoven) voor de apple smart cover gegaan, maar twijfelde wel over deze sjieke cover:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Z76hUo9-jw4[/YOUTUBE]
 
Back
Top