Wat vinden we van de plannen?

J.I.P: Eén senioriteitslijst, technisch gezien twee bedrijven. Als je vanuit Duitsland naar Nederland gaat, dan ga je over naar de Nederlandse CAO.

MM, check. Ik zit tegenwoordig in een positie waar ik wel alle financiële data tot op detailniveau kan inzien en tegelijkertijd daar geheimhoudingsplicht over heb. Maakt het dus een beetje lastig om met van exacte data voorziene tegenargumenten te komen maar zal me er niet van weerhouden om een tegengeluid te laten horen als ik denk dat iets niet klopt :)
 
Ondertussen is vandaag de 1e mijlpaal bereikt; de 10.000e passagier vanaf MUC.
Niet slecht, met 2 kisten binnen een week :)
 
Wat zoekt transavia eigenlijk voor ervaring (FO) MUC base??

5000 hrs total time, typerated 737 (2000hrs), 757, 767, 777, 787 en vloeiend in Duits schijnt niet voldoende te zijn.
 
Geen idee, heb wel een uitnodiging ontvangen met minder TT en geen boeing time. Maar de voorwaarden zijn heel slecht. Als je wilt kan ik ze wel mailen. (Als ik denk te weten wie je bent ;) )
 
Zijn die passagiers die VERTREKKEN vanaf MUC of passagiers welke vertrekken en aankomen vanaf/op MUC...

Dat laatste. Gaat over pax die aankomen/vertrekken op de MUC-base.
Aangezien er toch wel een aantal BRU vluchten uitgehaald zijn, zeker geen slechte prestatie :)
 
Ik bedoel opleidingssalaris gedurende twee maanden van 1500E daarna pm 3200E bruto over 12 maanden. Voorgaande ervaring telt niet mee, iedereen begint onderaan.
Nauwelijks tot geen daggeld of extra/overtime pay. 20 vakantiedagen per jaar. 8% vakantie geld, geen 13e maand. Pensioen weet ik niet meer. Dus ja, ik denk minder dan ezy en ryr(?) :rolleyes:
 
Ik bedoel opleidingssalaris gedurende twee maanden van 1500E daarna pm 3200E bruto over 12 maanden. Voorgaande ervaring telt niet mee, iedereen begint onderaan.
Nauwelijks tot geen daggeld of extra/overtime pay. 20 vakantiedagen per jaar. 8% vakantie geld, geen 13e maand. Pensioen weet ik niet meer. Dus ja, ik denk minder dan ezy en ryr(?) :rolleyes:

Thnx! Mensen met ervaring trek je zo niet over de streep idd. Voor ini's is het wel ok denk ik, helemaal als type rating included is.

Gr.
FF
 
Denk ook dat het probleem meer in de linkerstoel en cabine zit.
geloof dat er nu cabine crews vanaf Amsterdam heen gestuurd worden.
 
Ik bedoel opleidingssalaris gedurende twee maanden van 1500E daarna pm 3200E bruto over 12 maanden. Voorgaande ervaring telt niet mee, iedereen begint onderaan.
Nauwelijks tot geen daggeld of extra/overtime pay. 20 vakantiedagen per jaar. 8% vakantie geld, geen 13e maand. Pensioen weet ik niet meer. Dus ja, ik denk minder dan ezy en ryr(?) :rolleyes:

Prima arbeidsvoorwaarden toch...lekker lean and mean, precies zoals meesten het hier graag zien.
 
Momenteel geen enkel probleem om de rechterstoel in MUC te vullen.

180backtrack said:
Prima arbeidsvoorwaarden toch...lekker lean and mean, precies zoals meesten het hier graag zien.

Het probleem is niet wat de meesten willen, het probleem is dat er veel afgestudeerden die al jaren thuiszitten een moord voor deze arbeidsvoorwaarden zouden doen..
 
Het probleem is niet wat de meesten willen, het probleem is dat er veel afgestudeerden die al jaren thuiszitten een moord voor deze arbeidsvoorwaarden zouden doen..

Bobermo, waarom is dat een probleem? Bedoel je dat dergelijke arbeidsvoorwaarden marktverziekend zijn omdat wanhopige werkloze vliegers ze wel accepteren? FYI: wij nemen geen mensen aan die al jaren werkloos thuis zitten dus die komen er niet eens voor in aanmerking. Ik zie de issue ook niet: de salarisstijging jaar op jaar is ook in MUC net zo steil als in NL. En die is ook steil, vergeleken met de meeste andere airlines.

Onder het mom van het is ook nooit goed, zijn de arbeidskosten "laag" dan zijn ze marktverziekend en tegelijkertijd zijn ze dat ook niet volgens anderen want HV is "natuurlijk" geen echte low-cost maatschappij. Heerlijk :dozey:
 
Ik zie de issue ook niet: de salarisstijging jaar op jaar is ook in MUC net zo steil als in NL. En die is ook steil, vergeleken met de meeste andere airlines.

Daar heb je alleen weinig aan op een jaarcontract. Of zijn het inmiddels vaste contracten?
 
Iz, zit je nu in management? Gefeliciteerd hoor, maar je klinkt anders dan 5 jaar geleden....
Ach, als het contract goed in elkaar zit qua rechtspositie en contractzekerheid is het niet eens zo slecht....
 
Bobermo, waarom is dat een probleem? Bedoel je dat dergelijke arbeidsvoorwaarden marktverziekend zijn omdat wanhopige werkloze vliegers ze wel accepteren? FYI: wij nemen geen mensen aan die al jaren werkloos thuis zitten dus die komen er niet eens voor in aanmerking. Ik zie de issue ook niet: de salarisstijging jaar op jaar is ook in MUC net zo steil als in NL. En die is ook steil, vergeleken met de meeste andere airlines.

Onder het mom van het is ook nooit goed, zijn de arbeidskosten "laag" dan zijn ze marktverziekend en tegelijkertijd zijn ze dat ook niet volgens anderen want HV is "natuurlijk" geen echte low-cost maatschappij. Heerlijk :dozey:


Er zijn recent nog genoeg abinitio vliegers aangenomen bij Transavia die al jaren thuis zitten, zelfs vliegers die al 4/5 jaar klaar zijn. Ook NLS'ers! Verder zijn die contracten bij Munchen zo slecht niet, alleen jammer het het zo duur wonen is daaro.
 
JC, nope, geen management! Maar ben wel benieuwd waarom je dat zo zegt.

Er zijn recent nog genoeg abinitio vliegers aangenomen bij Transavia die al jaren thuis zitten, zelfs vliegers die al 4/5 jaar klaar zijn. Ook NLS'ers! Verder zijn die contracten bij Munchen zo slecht niet, alleen jammer het het zo duur wonen is daaro.

WingsAndWoody, wel in het selectieteam en de paar uitzonderingsgevallen die langer dan 2 jaar klaar waren, inclusief enkele NLS'ers, zijn mensen die we al beter en langer kennen. Maar het zijn specifieke uitzonderingen. Verder wordt er niemand uitgenodigd die langer dan 2 jaar niet serieus heeft gevlogen. En van de NLS ook niet.

De startsalarissen bij HV zijn nooit spannend geweest, ook nu niet. Wel zit er een behoorlijk steile salarisstijging in die een jaar of 25 doorgaat. Oh en nog steeds wordt je 737 type rating voor je betaald. De VNV heeft meegekneed aan het raamwerk van buitenlandse arbeidsvoorwaarden (ongeveer -10% op de NL-voorwaarden en dan een industriestandaard factor eroverheen voor de lokale cost of living). Wat mij betreft is HV nog steeds een uitstekende werkgever en dat zeg ik gewoon als werknemer.
 
Back
Top