Wat vinden we van de plannen?

2019 wordt 'n interessant 'n jaar.

EZY

FR

Interessante artikelen (#16), is not gonna happen.

Reserveer 7 oktober 2019.
Appie Pechman, Jump, Jump, Schlemiel €urlingß Memorial Day.
 
Klopt het dat er juniore HV-gezagvoerders gedwongen naar MUC moeten wegens gebrek aan belangstelling voor de DEC functie?
 
Hoe makkelijk cq. moeilijk die te realiseren is in de al verzadigde Europese prijsvechter markt is een tweede. Even afwachten tot volgende week dus.

Is het een idee om Buzz (ex KLM UK) terug te kopen :kerst: Wat een gebrek aan visie was het om dat ooit te verkopen en dan nog wel aan de duivel :1855:. Als ze dat gewoon hadden gebruikt dan was de groei van RYR op STN veel kleiner geweest en dan hadden ze nu al een echte lowcost gehad in plaats van een achterhoede gevecht die ze NIET gaan winnen.... HV als lowcost benoemen betekend dat je geen idee hebt van wat een Lowcost is en geen idee van het kostenverschil tussen HV met Easy, Ryr en Wizzair..... :eek:
 
Natuurlijk, armchair CEO! :) Jij weet *blijkbaar* wat de CASK van HV is, dus vertel maar! Ik weet 'm, dus niet komen met vage termen maar gewoon een getal, cent per ASK.
 
Natuurlijk, armchair CEO! :) Jij weet *blijkbaar* wat de CASK van HV is, dus vertel maar! Ik weet 'm, dus niet komen met vage termen maar gewoon een getal, cent per ASK.

Of als jij het zo goed weet, vertel jij ons dan eens hoe Trans hier een succes van kan maken. Ik kan geen enkele reden bedenken namelijk. Er zal toch echt gesneden moeten worden als ze concurrerend willen zijn en daarvoor is het al veel te laat.
 
Of als jij het zo goed weet, vertel jij ons dan eens hoe Trans hier een succes van kan maken. Ik kan geen enkele reden bedenken namelijk. Er zal toch echt gesneden moeten worden als ze concurrerend willen zijn en daarvoor is het al veel te laat.

Heerlijk weer al die azijnpissende positivo's
Waarom zitten jullie niet allemaal in de directie bij jullie airline?
Want jullie weten blijkbaar zo goed hoe het allemaal zit..

Pff wordt echt niet goed van al dat pessimisme.
 
Ik denk dat dit best wel kans van slagen heeft, meen wel eens ergens gelezen te hebben dat de CASK van trans onder die van ezy ligt. Ze hebben al ervaring met meerdere bases, en eigenlijk doen ze nu een beetje hetzelfde met trans als dat iag met Vueling doet, dus het is ook niet echt een compleet nieuw idee.
 
Laten we hopen dat de MUC base een groot succes wordt!
HV is in ieder geval goed aan de weg aan het timmeren om de kosten naar beneden te krijgen.

Ben benieuwd wat de eerste MUC resultaten gaan zijn:)
 
Natuurlijk, armchair CEO! :) Jij weet *blijkbaar* wat de CASK van HV is, dus vertel maar! Ik weet 'm, dus niet komen met vage termen maar gewoon een getal, cent per ASK.

Laatste keer dat ik weet was het 5c per CASK gebaseerd op een gemiddelde vlucht lengte van ongeveer 1650NM. Dit was voor het CAO akkoord uit 2015 die een verlaging van de CASK met 15% voorstond. De CASK van Ezy is iets hoger maar gebaseerd op een veel kortere vlucht lengte plus ze krijgen meer revenue (RASK) per CASK. Ryanair heeft in 2015 een RASK (ie revenue) van 4.41 dus ga maar na wat hun CASK moet zijn om daar 900 miljoen winst aan over te houden. Wizzair zit op een CASK van 3.61.
 
LFF, de CASK list inmiddels een stuk onder de 5 cent, in ieder geval bedankt voor de inhoudelijke respons!

MM, ook jij hebt blijkbaar de wijsheid in pacht. "Er zal echt gesneden moeten worden". "Daarvoor is het al veel te laat". Bedankt voor de bijdrage.

Ja ik heb zeker inzicht in de financials van MUC (de vliegers daar komen inderdaad op de NL senioriteitslijst) maar daar mag ik hier geen boekje over open doen. Ik ben hier ook niet om een argument te winnen. Maar een beetje uit de heup lopen schieten is gewoon zwak. Zie ik overigens ook regelmatig in discussies over KLM. Het is allemaal veel te laat. Het lukt toch niet. Heerlijk, wat een Nederlandse "nuchterheid", of zoals Altimiter zegt, azijnpisserij. Alsof je nooit moet beginnen aan iets wat heel moeilijk is. En hoe weet iemand of iets "te laat" is? Dat is niets meer dan een waardeoordeel die bijna onmogelijk met feiten te onderbouwen is.
 
Iz, als ze op de NL lijst komen krijgen ze dan ook de NL voorwaarden wanneer ze naar NL gaan? Of zijn de MUC voorwaarden gewoon de nieuwe voorwaarden voor transavia NL?
 
(...)MM, ook jij hebt blijkbaar de wijsheid in pacht. (...)

Bij deze mijn excuses voor "azijnpisserij", toegegeven, het was inderdaad geen sterke post. Het was meer irritatie op een quizvraag mbt CASK denk ik... Die post had verder ook weinig inhoudelijke waarde m.i.

Back on topic
 
Back
Top