Wat vinden we van de plannen?

Ik denk dat het van Transavia een grote zwakte is om hier niets mee te doen.[...] maar als iemand aan de eisen voldoet geef ze dan een kans in de selectie!

???

Als iemand aan de eisen voldoet, dan mag hij zeker solliciteren, ook als hij in de cabine werkt. Wat ik al eerder zei, we zien WEL meerwaarde in lui die ook ergens anders in het bedrijf hebben gewerkt maar we hebben ook elk jaar mensen die speciaal in de cabine gaan werken als opstap naar de cockpit en dat werkt niet altijd fijn. Soms klachten van pursers vanwege de attitude van bepaalde mensen. Zich meer met cockpit bezighouden dan cabine, wijsneuzig zijn (om te laten merken dat ze "eigenlijk" piloot zijn) of zichzelf zelfs superieur voelen. De goeien daargelaten want die zijn er ook! Sorry maar ik heb liever iemand die ergens turboprop gaat vliegen dan 5 jaar bij ons in de cabine zich blindstaart op de andere kant van de deur.

Oh ja en als je niet aan de eisen voldoet (geen ervaring) en je gaat na je opleiding in de cabine werken, dan voldoe je na een jaar nog steeds niet aan de eisen..
 
Iz,

Bedankt voor je nuttige en interessante reacties.

Als iemand van MUC naar een NL basis gaat, gaat diegene dan ook over naar een salaris volgens NL contract?

Dat scheelt volgens mij 2 slokken op een super borrel :)
 
Dat is waar Iz. Daar heb je gelijk in, ik heb ook mensen met de verkeerde attitude meegemaakt. Ik begreep jou eerdere post wellicht verkeerd.
 
Inmiddels zit er een volledig ander recruitment team. Ander beleid en daar is dit jaar afgesproken om eenmalig mensen die een vliegopleiding hebben gedaan een kans te geven, ook als ze bijvoorbeeld al meer dan 2 jaar klaar waren. Eenmalig, welteverstaan, om te voorkomen dat er een run komt op bijvoorbeeld cabineplekken door werkloze vliegers in de hoop dat het een opstapje is.


Iz, ik lees al een tijdje mee, maar wil hier toch even op ingaan, wellicht dat ik je niet goed begrijp:
Eerder geef je aan (al dan niet persoonlijk) een voorkeur te hebben voor referenties van collegae wat betreft sollicitanten, logisch trouwens. Later zie ik voorbij komen dat Trans niet 'per se' de voorkeur geeft aan dames/heren die eerst achterin hebben gewerkt. In het stukje quote hierboven staat echter dat er wel degelijk besloten is "eenmalig mensen die een vliegopleidig hebben gedaan een kans te geven,..."
Begrijp ik het dan goed dat dit voorheen wel vaker gebeurde onder het andere recruitment team?
Eigenlijk ook een discussie die er niet veel toe doet, zoals je al zegt, Trans hoeft natuurlijk niemand te verantwoorden wie ze wel en niet aannemen, maar er ontstond bij mij wat onduidelijkheid en hoopte dat je hierover uitsluitsel kon geven. Dank!
 
MD11man, klopt.

Jet Man, voor deze eenmalige actie is het eigenlijk nooit eerder gedaan bij mijn weten. Er is dus nooit specifieke voorkeur geweest voor interne (cabine)mensen, maar nogmaals, voldoet iemand aan de eisen, dan mag hij solliciteren. Wel hebben we gevallen gekend van figuren die doordat we ze als cabinelid al kennen juist NIET worden uitgenodigd. Voorbeeld: steward die zelf even de APU start omdat hij ook piloot is en het koud was in de cabine voor het instappen.. Die heeft overigens ook niet veel langer in de cabine gewerkt.

Waarom nu eenmalig is gekozen om alle interne mensen een kans te geven weet ik niet precies, er is veel discussie over geweest. Stevige selectie en uiteindelijk is ook maar een klein deel hier doorgekomen. Goeie gasten overigens. Maar vanaf nu wordt dus duidelijk aangegeven dat interne mensen met vliegopleiding niet op voorrang mogen rekenen, dat is vroeger nooit expliciet aangegeven volgens mij waardoor er wellicht wat valse hoop ontstond. Hoop dat het zo duidelijk is.
 
Wat het CAPA artikel betreft, op veel vlakken is dit totaal anders dan DK destijds, niet in de laatste plaats omdat DK een beetje een recalcitrante actie was destijds en de groep daar niet achter stond.. Is uiteindelijk ook grotendeels door mama KLM de nek om gedraaid.
 
Dank voor de opheldering Iz. Mooie anekdote over die purser ;) had hij in ieder geval wel netjes de fire test gedaan?? :grijns:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Een wat ouder topic, maar wel weer actueel. De eerste winter vanaf MUC staat voor de deur, en er worden weer nieuwe routes aan het netwerk toegevoegd :) Een mooie stap voor het hele HV netwerk!

Transavia
Transavia breidt het routenetwerk uit met 31 nieuwe lijndiensten, waarvan zeventien vanaf München, negen vanaf Schiphol en vijf vanaf Frankrijk (Parijs Orly en Lyon). Het Transavia-routenetwerk groeit daarmee naar 76 bestemmingen in 25 landen.

De Transavia-vloot wordt gedurende het winterseizoen met zeven nieuwe Boeing 737-800’s uitgebreid. Aan het begin van het zomerseizoen van 2017 zal de vloot uit vijftig toestellen bestaan.
 
Citaat van FD.nl:

FD: 'Sluit u de nieuwe Transavia-basis in München?'


DJ: 'Dat moeten we onderzoeken. Er zijn enige moeilijkheden ten aanzien van de kosten en de omzet. We moeten aan het eind van het jaar besluiten wat we gaan doen.'



Lekker is dat. Mocht dat gebeuren, ontstaat er dan meteen boventalligheid bij HV, of zijn er genoeg mogelijkheden de vrijgekomen capaciteit weg te zetten via bv de hubs?
 
Iets met soep en de temperatuur waarop die wordt gegeten. Gematigd positief en MUC blijft voorlopig nog open, hopelijk voor lange tijd, dat is wel de HV-insteek waar AFKL niet per se tegen is (al valt het eigenlijk buiten de strategie van de Groep).

Een boventalligheidsscenario is niet aan de orde, er vindt ook nog steeds groei in NL plaats.
 
Je kan denk ik ook niet verwachten binnen een half jaar voldoende naamsbekendheid opgebouwd te hebben (of is de bezetting vrij goed?).
 
Dit suggereert niet veel goeds voor de MUC-base...:

http://centreforaviation.com/analys...hile-pilots-remain-on-full-steam-ahead-311392

"This base did not perform in line with Air France-KLM's expectations in its initial weeks and months, but management told analysts on a conference call to discuss 3Q2016 results and the Trust Together programme that performance had improved in the peak the summer months to "breakevenish".

The future of Transavia in Munich is to be reviewed, but the clear statement that the brand will focus on French and Dutch markets indicates that this experiment may prove to be short-lived."

Ik hoop het beste voor de mensen die er gebased zijn.
 
Dit suggereert niet veel goeds voor de MUC-base...:

http://centreforaviation.com/analysi...m-ahead-311392

"This base did not perform in line with Air France-KLM's expectations in its initial weeks and months, but management told analysts on a conference call to discuss 3Q2016 results and the Trust Together programme that performance had improved in the peak the summer months to "breakevenish".

The future of Transavia in Munich is to be reviewed, but the clear statement that the brand will focus on French and Dutch markets indicates that this experiment may prove to be short-lived."

Ik hoop het beste voor de mensen die er gebased zijn.

Was te verwachten toch? Low cost giganten Easyjet en Ryanair vermijden beiden Munchen omdat ze weten hoe sterk de Duitse airlines daar zijn. Komt Transavia ineens naar binnen lopen en denken dat het ze wel gaat lukken. Helaas het zoveelste voorbeeld van falend management bij de Air France - KLM groep.
 
Wie zegt dat het niet lukt?
Ondanks alle tegenslagen toch break even draaien in het eerste jaar is toch niet slecht?
Nergens stata geboemd dat MUC weer sneuvelt.
 
Back
Top