Wat is de absoluut Uber RULENDE smartphone?

Heb een iPhone uit België met een telfort simkaartje erin, beloofde snelheid van 768 kb/s wordt bij benadering altijd gehaald. Meerdere keren de snelheid vergeleken met een iPhone met T-mobile abonnement waarbij de laatste het altijd (dik) aflegt qua snelheid.

Misschien omdat heel iPhonend Nederland op het T-mobile netwerk zit en dit toestel meer dan de helft van de mobiele internetmarkt heeft?
 
Weet iemand of Safelog ook op het nieuwe Windows Mobile 6.5 platform draait? Ik bedoel dan niet de webbased-versie. Heb Safelog al gemaild, maar zeggen gewoon, verschilt per platform/versie, probeer de gratis versie gewoon uit. Maar ik sta op het punt de Iphone of de HTC HD2 met WM 6.5 te kopen. Dus dat test van te voren een beetje moeilijk.. ;) iemand suggesties? Zou ik de Iphone kiezen: ik heb een pc, dus Logten is niet wat voor mij.
 
Weet iemand of Safelog ook op het nieuwe Windows Mobile 6.5 platform draait? Ik bedoel dan niet de webbased-versie. Heb Safelog al gemaild, maar zeggen gewoon, verschilt per platform/versie, probeer de gratis versie gewoon uit. Maar ik sta op het punt de Iphone of de HTC HD2 met WM 6.5 te kopen. Dus dat test van te voren een beetje moeilijk.. ;) iemand suggesties? Zou ik de Iphone kiezen: ik heb een pc, dus Logten is niet wat voor mij.

Geen idee. Met web based zit je safer, kan je altijd nog doen als blijkt dat het niet werkt natuurlijk. Als je voor iphone gaat moet je sowieso voor webbased safelog gaan, daar is geen andere optie voor bij safelog.

Ik moet zeggen dat ik logten ongelooflijk lekker vind werken tot nu toe, in ieder geval op de iphone (ik synch vooral met macbook). Zeer doordacht en gebruiksvriendelijk. Veel beter dan safelog tot nu toe. Goede en persoonlijke service ook, print mogelijkheden vele malen beter (maar niet nodig meer, omdat het allemaal op de iphone staat om aan te tonen).

Toch maar een macbook scoren? ;) Je kan ook je desktop vervangen door een macmini (vanaf 549 euro).

Windows mobile zou ik sowieso niet voor gaan, dat systeem doet bijna niet meer mee op de mobiele markt. Heb er middag mee zitten spelen bij vriend. Apparaat zelf wel mooi, maar totaal niet gebruiksvriendelijk en ik kon niets vinden op de appmarket (of hoe dat ook heette), ook niet uitvogelen hoe ik meer applicaties kon vinden. Zou dan veel eerder naar Google Android (Nexus) kijken. Of Nokia N900 (Maemo / Linux).
 
He Nosig, bedankt voor je reactie.

Wat de apps betreft op de WM 6.5, via een omweg is op de amerikaanse marketplace te komen, dan heb je wel veel apps. De Nexus zou ik het liefst hebben, maar mijn abonnement loopt bijna af, dus ik moet iets anders kiezen. En de Nexus is nu nog niet in Nederland te verkrijgen bij een abonnement toch? Hij komt wel naar Vodafone, maar das voor mij te laat denk ik.. Nokia 900 ook naar gekeken, maar koop liever direct bij een provider, en die bieden deze niet aan.

Ik zie trouwens net, dan een pakket PC/Mobile versie voor safelog hetzelfde kost als een Logten Pro pakket. Weet je hoeveel je voor de iphone applicatie moet betalen in de iphone store?

Eigenlijk in de situatie waar ik nu zit, het liefst een iphone, maar om speciaal voor het syncen een mac (mini) te kopen.. want daar zou ik het anders voor moeten doen, nog niet zolang geleden m'n desktop pc vernieuwd namelijk.
 
HD2 is zeker aan te raden, ik heb hem zelf ook;)
Dat windows mobile onhandig is merk je absoluut niet omdat het toestel op HTC sense draait, een soort van schil over windows heen, werkt perfect!
Toestel is ook niet te groot wat ik eerst wel dacht en is hartstikke snel!

Ik zeg: doen!:p:
 
Ben toch overstag gegaan en voor de iphone gekozen, zojuist de papieren 'de deur' uit gedaan. :cool: HD2 is zeker een mooi toestel, staan mooie filmpjes op youtube, hd2 vs iphone 3gs en hd2 vs nexus. Daaruit kun je goeie indrukken krijgen. Vooral de Sense is mooi op dat toestel, een mooie style van HTC. Regenbuien op je achtergrond die de werkelijke situatie simuleren zag ik :)

Maar toch voor de iphone gekozen, ook een prachtig toestel, veel apps in market en neem hem toch ivm logten. Logten nog eens vergeleken met safelog, maar kies voor logten.

Iphone en HD2 kunnen allebei tetheren, iets wat ik ook belangrijk vind. Alleen voor het eerst via een online webshop besteld, van tmobile naar vodafone, met nummerbehoud, dus hoop dat alles goed voor elkaar komt..:bwah: vind die webshops altijd een beetje huiverig. Maar goeie reviews van de shop, dus de gok maar gewaagt. 3GS 16G met vodafone, bijbetaling van 84 euries.. valt mee voor simlockvrije iphone.
 
Ja maar pas op, tetheren kunnen ze wel maar het mag niet altijd! Ik heb ook onbeperkt internet maar ik mag niet tetheren! dan moet je nog een duurder pakket nemen en niet die van 10 in de maand;)
 
klopt, zou je 5 euro in de maand nog extra kosten. Maar ik zou het 10 minuten gemiddeld per dag gaan gebruiken, daar moeten ze niet over gaan zeuren.. ;)

zolang ik bij tmobile zat, heb ik er veelvuldig gebruikt van gemaakt, nooit wat van gehoord. Maar las dat het bij hun nu ook 'verboden' is geworden met het nieuwe relax abonnement. De flex abonnementen gaan er uit.

Meen dat ik ook ergens gelezen had, bij vodafone, als je boven een bepaald pakket zat, het tetheren niet zo'n probleem meer was, maar kan het niet meer terugvinden. gewoon proberen en bevalt het ze niet, horen we het wel. Het is niet voor niets zo'n mooie app :) gebruik het vaak onderweg/bij een klant, hup tether aan, je ding doen met de laptop, en weer uit. al heel veel profijt van gehad..
 
Maar hoe los je dat nou op met logten? De app is toch voornamelijk bedoeld om te synchen met het daadwerkelijke logprogramma voor mac. Anders kan je behalve (erg makkelijk) invoeren niet veel van de functionaliteit benutten (backup, printen etc).
 
Hoe zit het eigenlijk met de beschikbaarheid van aviation gerelateerde apps voor Symbian (Nokia)? Ik denk dat ik de E72 ga aanschaffen maar ik vraag me af of ik daar net zulke goeie apps voor bijvoorbeeld het weer en dergelijke voor kan krijgen als voor de Iphone.

Sinds kort is Symbian trouwens ook open source, net als Android. Wellicht dat dit helpt?
http://www.gsmarena.com/symbian_goes_fully_open_source_its_a_free_download_to_all-news-1427.php

Ik denk dat je daar rustig "slecht / niet bestaand" en "wellicht over paar jaar" op kan zeggen. Wellicht dat er nu een andere toekomst in zit, Android is ook nog steeds groeiende. Het aanbod wordt geregeld door de vraag. En zolang de helft (wereldwijd) of meer dan de helft (US) van het dataverkeer mobiel nog via de iphone gaat zal daar het meeste voor gemaakt worden. Op nr. 2 staat nu Android. Blackberry (RIM OS) en Palm (WebOS en Palm OS) rennen al achteruit, Windows heeft relatief gezien maar een heel klein aandeeltje en Symbian zou wat dat betreft onder "other" vallen en gewoon eigenlijk nauwelijks meespelen.

EDIT: ik zie dat in het WW plaatje het rode vlak niet Android is maar Symbian. Dus in de US non existent, maar wereldwijd toch een kwart van het data verkeer (en Android relatief klein nog). Dus ze hebben een flink groter aandeel dan ik dacht.

Wellicht dat ze nu met open source uit dat zwarte gat gaan komen, maar dat duurt nog wel een paar jaar dan denk ik. Daarbij heeft Nokia natuurlijk nu ook sinds vorige maand Maemo (linux) op de N900, ik vermoed dat dat het primaire smartphone programma wordt voor hun smartphones. Symbian geven ze denk ik gewoon op, dan maar open source om er nog wat van te maken voor de "normale" mobieltjes. Zie ook: http://techcrunch.com/2009/11/23/apple-and-android-now-make-up-75-percent-of-u-s-mobile-web-traffic/

SmartphoneshareUSOct.png


smartphoneshareWWOct.png
 
Last edited:
@Nosig, heb er even naar gekeken, moet kunnen met een emulator, hetzij betaald of gratis. Dus Mac OS op je PC. Maar het lijkt er op, dat gratis versies veel van je tijd gaan vergen om werkend te krijgen. Betaald weet ik zo even nog niet. Anders kunnen we altijd nog naar een Mac gaan, wil nog wel wat anders, maar niet als vervanging van mijn desktop. Misschien laptop, m'n huidige begint steeds meer kuren te vertonen.
 
Over de Iphone bij vodafone.. Ik zag vandaag iets op vodafone.nl staan:
Je iPhone 3G gebruiken op ons netwerk? Dat kan! Haal een goedkoop Vodafone Super Sim pakket speciaal voor je iPhone in een winkel bij jou in de buurt. Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs (paspoort/identiteitskaart of rijbewijs) en je bankpas mee te nemen.

Dit abonnement heeft een zeer snelle internetverbinding, tot wel 3,6 Mbps. En je krijgt een flinke hoeveelheid belminuten en Voordeel SMS/MMS BloX erbij. Met dit pakket maak je optimaal gebruik van je toestel.

Dus Iphone bij vodafone kan, mits je zelf een Iphone hebt.. dus ze mogen zelf nog geen Iphones verkopen?
 
Klopt.. het abonnement is erop gericht dat je de iPhone in het buitenland (België) koopt. Daar kost de 3GS 16G €575,- en de 3GS 32G €675,- origineel simlock vrij. Heb ik ook gedaan met een Telfort abonnement, werkt prima!
 
En ik ook, in combinatie met m'n Vodafone ondernemers bundel (sim only), waardoor de Vodafone passport kosten (buitenland) ook uit m'n bundel gaan. Hoef je geen ondernemer voor te zijn :).
 
Ik zit wat te snorren voor wat mooie apps voor de iphone, luchtvaart gerelateerd, http://itunes.apple.com/us/app/preflight/id335513557?mt=8 kent iemand dat? Wat gebruiken jullie voor mooie apps en waarvoor?

Heb bewust voor Vodafone gekozen voor de betere dekking en snelheid. Heel iphonenend Nederland heeft zo'n beetje T-Mobile. Daarom ligt hun snelheid zo laag. Overigens vind ik T-Mobile's service altijd heel goed. Al die jaren nooit geen problemen en netjes behandeld. Maar helaas, snelheid en kosten gaan voor :)
 
www.phoneshop.nl

Hier vind je de Iphone met vodafone.

Zo'n zakelijk abonnement lijkt me ook wel wat, zeker als echt alles uit de bundel gaat. Al met al toch best prijzig, 50€ p/m en dan nog 270€ voor de Iphone, voor 2 jaar wel te verstaan.
 
Hoi Ben, klopt inderdaad, heb hem daar ook besteld. Op de website wordt de status van je aanvraag continu aangepast. Aanvraag ligt nu bij Vodafone. Had ook nog het e.e.a. gemaild, diezelfde dag nog netjes antwoord. Dus hoop ook dat de rest goedkomt. :)
 
Back
Top