Wat is de absoluut Uber RULENDE smartphone?

Android = Google = Big Brother

Zo krijgt Google dus echt alles van je weten.

Beetje scarry.....

Microsoft = Grote monopolist op de PC-markt. Ik hoop niet dat ze dat ook in de smart phone-markt worden.

Zelf heb ik een iPod touch en ik vind het grote voordeel van Apple-spullen dat de interface doordacht is. Windows Mobile lijkt meer op de 'gewone' Windows-interface op een telefoon gezet. Dat werkt niet altijd even lekker.
 
Apple = slimme marketeer met koppelverkoop door verplichting software, file types en hardware van hetzelfde (dure) merk te laten kopen. Goed, niet voor alle software en niet alle hardware en het is mooi en doordacht spul (al mag het wat meer compatible). Als echter Apple de computer markt zou rulen zou je niet veel te kiezen hebben. Linux rulez ;).
 
:eek:fftopic:

Apple = slimme marketeer met koppelverkoop door verplichting software, file types en hardware van hetzelfde (dure) merk te laten kopen. Goed, niet voor alle software en niet alle hardware en het is mooi en doordacht spul (al mag het wat meer compatible). Als echter Apple de computer markt zou rulen zou je niet veel te kiezen hebben. Linux rulez ;).

Niet zo netjes van mij misschien om over dit onderwerp te beginnen in dit topic, maar ik reageer even kort voor de laatste keer. Apple is op veel gebieden wel degelijk open. Twee belangrijke voorbeelden: de kern van Mac OS X (besturingssysteem van de Mac) is open en de motor achter Safari (browser op iPhone en Mac) is open (Je zou dus zelf verder een variant op de kern van Mac OS X kunnen maken). Ik weet niet goed welke koppelverkoop je bedoelt van Apple, maar koppelverkoop is pas illegaal als de fabrikant monopolist is. Dat is ook de reden dat Microsoft anders beoordeelt wordt dan Apple. Qua bestandsformaten houdt Apple zich over het algemeen vrij netjes aan standaarden.

Verder vind ik Linux op GUI-gebied soms wat scherpe kantjes vertonen en vind ik het op GUI-gebied niet vernieuwend. Onder OS X kun je ook X11 draaien en het is certified Unix, dus veel Linux-spul moet ook onder Mac OS X draaien. Zo niet, dan kun je altijd nog Linux op je Mac draaien. Of als het moet Windows.
 
Andre.. geen domme vragen stellen he ;)

Koop een Iphone en jailbreak hem even... beats my old HTC touch
 
Sommige apple producten zijn een beetje overrated vind ik. Neem de i-pod (de kleinere, nano?): 2, 4, 8 GB. Heel mooi. Verschillende andere merken hebben iets dat dezelfde capaciteit heeft, maar met: recorder, radio, pictures etc, voor heel wat minder geld.

I-phone is misschien een leuk ding, zeker uniek in het begin maar al snel zal er competitie komen dat handiger is met meer functies. Zelf heb ik geen behoefte aan een smartphone. Een skype phone zou misschien handig zijn. Geen $4.- per minuut vanuit Afrika naar huis. GPS zit al op mijn huidige telefoon, maar kost extra en heb het nog niet nodig gehad. Het compas op mijn oude nokia heeft me al een keer uit diepe problemen gehaald. Of GPS hier geholpen had? Ik zou het niet weten.
 
De GPS op je phone is gewoon gratis. Nokia maps is ook gewoon gratis. Ik gebruik het nog wel eens om te kijken waar ik ben tijdens vliegen, heb de halve wereld erin geladen. De navigatie feature (turn left here) van Nokia kost wel geld. Maar je kan gratis navigatie software gebruiken van Nav4all, werkt ook nog eens beter / slimmer dan tomtom, garmin etc.

Ik kan voor m'n N82 (en andere symbian phones dus) gratis software installeren die ook skype gebruiken, zoals Fring. Daarmee heb ik al eens via skype gebeld, je telefoon wordt in feite een skype phone dan. Wel handig om een goede wifi verbinding te hebben dan natuurlijk (wat de N82 ook heeft gelukkig).
 
Ik heb zelf deze, heel blij mee.....

uss-salem-phone.jpg
 
Hmmm, Wallmart to start selling iPhone. Of standards are dropping, of de Kerst sales van Apple vielen tegen en ome Steve wordt desperate.

Apple computers rulen, maar ik ben niet zo weg van mijn 1st gen iPhone.

Toetsenbord is k*t (probeer maar eens lopend een SMS te typen zonder tegen een lantaarenpaal aan te knallen), T9 slecht, je kunt geen SMS forwarden (wtf?!), geen MMS functie zonder een hoop geklooi (wtf?!), geheugen van 16GB te klein, camera kwaliteit matig zonder video, en lastig om files/email attachments op te slaan. Dat emailen/internetten klinkt mooi, maar in de praktijk doe ik dat in het buitenland nooit omdat het anders vlug in de papieren gaat lopen i.v.m. roaming charges. Tenzij je als een soort WLAN-zigeuner van freebie WLAN naar freebie WLAN wilt hoppen, maar dat gaat ook (zelfs nog beter!) met een laptop.

Enige echte voordeel: iPod en telefoon in een, dus weer een oplader minder in mijn koffer en je hoeft niet met twee apparaten rond te lopen.
 
effe een sidestep maar...,

Ik zag het al een paar keer voorbij komen, de tomtom.
Ik heb een tomtom one, ben ook een amateur zweefvlieger. Valt zo'n ding om te bouwen naar een luchtvaart GPS? En dan bedoel ik, een luchtvaart database aanschaffen. Heb al gegoogled maar kon niks vinden, sterker nog, niks over tomtom aviation (ben niet zo'n ster met google).

Alvast bedankt.
 
Enige echte voordeel: iPod en telefoon in een, dus weer een oplader minder in mijn koffer en je hoeft niet met twee apparaten rond te lopen.
Ik zie het voordeel niet echt, mijn N72 is ook prima om muziek mee te luisteren, je kan er een grote geheugenkaart inschuiven (mini SD), heeft een normale 3.5 mm headphone jack en dus ook maar 1 lader nodig. En zo kan je dat volgens mij wel met elke moderne telefoon tegenwoordig, dus da's nou niet echt een argument voor een aaifoon.
 
Ik heb een tomtom one, ben ook een amateur zweefvlieger. Valt zo'n ding om te bouwen naar een luchtvaart GPS? En dan bedoel ik, een luchtvaart database aanschaffen.
Ik weet niet (denk het niet) of je een tomtom om kan bouwen, maar voor pocket pc devices / gsm's kan je pocket FMS gebruiken: www.pocketfms.com
 
even een oud topic nieuw leven inblazen:
een kennis liet me onlangs een leuke widget zien op de Iphone waarmee je Aviation weather kon bekijken, real time. Mijn vraag is of dit soort widgets, tools, gadgets of hoe ze dan ook maar mogen heten, ook beschikbaar zijn voor Symbian telefoons of Android telefoons? Welk besturingssysteem moet ik kopen om de meeste aviation gerelateerde tooltjes te kunnen gebruiken? Internetten kan overal, ik heb het echt over de widgets en dergelijke.
 
De applicaties voor de Iphone zullen voorlopig wel het mooiste zijn en meest beschikbaar blijven... Voor de andere telefoons is er denk ik nog weinig op de markt
 
Ja klopt.
Heb sinds kort een HTC HD2, echt een gigantisch top toestel btw;)
maar je hebt ook windows market place, nou dat is echt verschrikkelijk. 10 apps en dan overdrijf ik misschien nog.

Maar verder zeer aan te raden smartphone, zeer compleet
groetjes!
 
Internetten kan overal, ik heb het echt over de widgets en dergelijke.

Internetten kan overal, maar overal kan je niet het hele internet bekijken. De (mooie) apps voor de iphone zijn vaak nodig omdat veel websites het niet doen in de browser vanwege het gebrek aan flash. De N900 kan elke website aan, gelukkig zijn voor de sites die ik vaak gebruik ook iphone apps verkrijgbaar. Voor de android (nexus) is er een stuk minder verkrijgbaar nog en zolang de user base nog steeds een stuk kleiner is (alhoewel in gebruik data in US nog steeds nummer 2 na iphone) zal er ook minder snel voor ontwikkeld worden.

Een nadeel van de iphone vond ik dat je niet (standaard, niet jail broken) bij je folder structuur kan en niet zomaar bijvoorbeeld pdf's (manuals) kan opslaan om ze offline te bekijken. De Nexus en N900 kunnen dit wel. Gelukkig kortgeleden een mooie app gevonden (Ajireader) voor de iphone waarmee ik specifiek over wifi met een server app op m'n laptop pdf's kan syncen naar de iphone, waarmee ik ze daar kan lezen en kan doorzoeken.

De apps (zeker voor luchtvaart) zijn vaak gewoon voor mobiel gemaakte websites, dus wat dat betreft maakt het niet veel uit of je apps op een iphone hebt of bookmarks op een ander soort smart/superphone. Op de iphone zijn de apps vaak wel nodig vanwege de standaard restricties. Gelukkig zijn er zeer veel beschikbaar en dat maakt het nog steeds een zeer handige smartphone, want de apps zitten vaak zeer goed en gebruiksvriendelijk in elkaar.

Ik denk dat deze 3 specifieke blogs je wellicht kunnen helpen (of het juist nog moeilijker maken) betreffende een mogelijke keuze tussen Nexus / android en iphone (al moet je even door het US geklaag van AT&T doorlezen omdat wij wel simlock vrije iphones kunnen kopen (uit buitenland)):

http://www.techcrunch.com/2010/01/12/iphone-versus-nexus-one/
http://www.techcrunch.com/2009/07/31/i-quit-the-iphone/
http://www.techcrunch.com/2010/01/09/android-iphone-switch/
 
Ik denk dat deze 3 specifieke blogs je wellicht kunnen helpen (of het juist nog moeilijker maken) betreffende een mogelijke keuze tussen Nexus / android en iphone (al moet je even door het US geklaag van AT&T doorlezen omdat wij wel simlock vrije iphones kunnen kopen (uit buitenland)):

http://www.techcrunch.com/2010/01/12/iphone-versus-nexus-one/
http://www.techcrunch.com/2009/07/31/i-quit-the-iphone/
http://www.techcrunch.com/2010/01/09/android-iphone-switch/


Het zou al een stuk schelen als google die N1 snel in Nederland beschikbaar stelt, zodat je niet een afleveradres, IP en creditcard uit de VS of UK nodig hebt om dat ding in ons land te bemachtigen. Want dan had google al aan mij verdient, maar nu is het risico te groot om het via via te doen met van die internet bedrijfjes.

Echter ik denk dat android qua apps pas in de kinderschoenen staat en met het verschijnen van meer (high end) android phones en netbooks zal die "market place" enorm groeien. Het zou me niets verbazen als het de iphone uiteindelijk voorbij knalt..
 
Back
Top