Wat is de absoluut Uber RULENDE smartphone?

Ben een Nokia man, ooit is een motorola gehad wat een schijt ding, kan ook niet overweg met de siemens van mn vrouw!

heb al een tijdje de N82, is nog steeds primair een telefoon, geen inspector gadget ding!
betrap me er de laatste tijd op hoe vaak ik de GPS gebruik op overnights..
buiten het bellen, is dat nu voor mij de belangrijkste functie,

k.
 
Ik kan het bovenstaande beamen, wat de iPhone betreft. Wat een prachtig toestel, maar geloof me, na een maand wilde ik hem de prullenbak ingooien: je kunt er absoluut niks mee.

Geen 'bruikbare' navigatie
Geen copy paste
Geen fatsoenlijk toetsenbord
iTunes, iTunes, iTunes (need I say more?)
Absoluut nul komma nul bereik met 3G

Maar goed, het is en blijft een super gadget, dus het is een beetje haat-liefde bij mij. En inderdaad, de webbrowser is fantastisch, surfen gaat bijna net zoals op je PC. (ondanks dat bepaalde websites je nog steeds de mobile versie de strot door douwen, why!!! Heb je eindelijk een iPhone... )
 
Ja, dat is een vereiste...volgens mij is dat ook min of meer een onderdeel van je brevet, zonder mag je gewoon volgens de wet niet vliegen.

Of heb ik het mis?
 
Had eerst ook een Iphone en was er zeer tevreden mee. Helaas geen QWERTY-toetsenbord en daar stoorde ik me nogal aan. Sinds vorige week heb ik dan ook een Blackberry 9000 Bold gekocht en moet zeggen dat ik versteld sta van de functies die er op staan!
 
Ja, dat is een vereiste...volgens mij is dat ook min of meer een onderdeel van je brevet, zonder mag je gewoon volgens de wet niet vliegen.

Of heb ik het mis?

Niet volgens mijn OM (of JAR-ops). Maar naar aanleiding van je post ben ik wat gaan 'graven' en vond het volgende in LASORS:
The holder of a licence or a student pilot shall without
undue delay present his flight time record for inspection
upon request by an authorised representative of the
Authority.

Tsja, 'undue delay' dan maar he. My pc is at home. :) De twee rampcheckers die ik heb meegemaakt vroegen alleen naar de licences en medical.
 
Ik Zit hier nu live te typen op de iPhone van surferboy en moet zeggen, het is wel een gaaf ding! Nu nog een keer leren typen .

Groeten

Andre
 
Dat is het dan. Het heeft geen zin hierop door te gaan. Sluit dit topic (en open er een voor je toekomstige Macbook), neem de iPhone, resistance is futile, Apple heeft je te pakken. :)
 
Dan nu Surfert zelf maar even vanaf de Iphone, typen is idd een kwestie van smaak...mij bevalt het prima, maar kan me goed voorstellen dat je een 'echt' QWERTY toetsenbord fijner vindt. (Ben met 1 vinger op mijn Iphone even snel als met 5 op een mini-qwerty maargoed! :kerst:)
 
Ja, ik ben weer thuis, maar het is een prachtig ding, alleen kan ik een beetje slecht typen op het toestenbord van een Iphone, Kennelijk.

Maar mooi is ie zeker, weet alleen niet of ie de beste is, dus de zoektocht moet maar even doorgaan.

Misschien is een boeren Nokia ook wel goed met een mini "webbook" in de vliegtas.

De zoektocht gaan door.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Denk persoonlijk dat de laatste optie voor jou eigenlijk wel de beste is, met een laptop kan je altijd meer dan met welke smartphone dan ook. (Ook veel relaxter een dvd'tje kijken en foto's beoordelen/selecteren/bewerken in je hotel bijv!) Zeker in Afghanistan/Niger zou ik liever een hufter-proof Nokia 6300 hebben dan een priegelige HTC oid!
 
Zo heb ik het ook. Op nachtstop m'n 13.3 inch laptop mee (Dell M1330, zelfde maat als macbook) die perfect in elke tas past, waarmee ik letterlijk alles kan. En met de N82 op turnarounds effe mail bekijken, airwork threads besnuffelen, als er wifi is wat meer browsen, GPS aan als ik door een stad loop en hotel niet terug kan vinden, ad hoc plaatjes of videootjes schieten als ik m'n G9 niet mee heb etc (bellen, sms, mms). De N82 is wat dat betreft een prima boerenfoon, maar dan toch met meer features dan een iphone mocht je wat verder willen gaan. Maar om echt langere nachtstops door te komen is een laptop essentieel, maar daar kan je weer een aparte thread voor openen :).

Over logboek, ik ken echt niemand die een logboek meeneemt. Ik zou ook niet weten wat een autoriteit zou willen checken, op 3 take offs en landingen in de laatste 3 maanden na. Uren maken hoeft tenslotte niet meer per jaar. Volgens de EASA / EU FCL die bijna uit is hoeft dat voor verkeersvliegers ook niet per se;

Details of flights flown under commercial air transport may be recorded in a
computerised format maintained by the operator. In this case an operator should make
the records of all flights operated by the pilot, including differences and familiarisation
training, available on request to the flight crew member concerned.


En zelfs als het logboek online staat, ik ben nog geen plek tegen gekomen waar ik niet online kan met m'n N82. Eigenlijk is er zo goed als overal UMTS/G3, en waar dat sporadisch niet gedekt wordt is er altijd nog GPRS. Als ik een GSM signaal heb kan ik online... Daarbij is online de beste backup die je kan hebben, internet is nog nooit stuk gegaan.
 
Sinds een paar jaar heb ik HTC telefoons.

Nu een HTC Diamond, welke makkelijk te hacken is en je kunt daar van alles opzetten, inclusief Tomtom. Windows Mobile werkt ook prima, in combinatie met Vista. Telefoon is quadband, dus overal op de wereld contact.

Alle Nokia's die ik tot nu toe heb gehad, zijn allemaal kapot gegaan, net buiten de garantie om.

IPhone is te gehyped. Niet eens Tomtom.......
 
Mijn volgende phone zal in ieder geval op Google Android draaien, al was het maar puur vanwege het feit dat het een open source software is waar je ongetwijfeld duizenden (gratis) top applicaties voor kan verwachten als het publiek er mee aan de slag gaat.

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=1FJHYqE0RDg[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=3LkNlTNHZzE&feature=channel[/YOUTUBE]
 
Back
Top