Wat is de absoluut Uber RULENDE smartphone?

De apps (zeker voor luchtvaart) zijn vaak gewoon voor mobiel gemaakte websites, dus wat dat betreft maakt het niet veel uit of je apps op een iphone hebt of bookmarks op een ander soort smart/superphone. Op de iphone zijn de apps vaak wel nodig vanwege de standaard restricties. Gelukkig zijn er zeer veel beschikbaar en dat maakt het nog steeds een zeer handige smartphone, want de apps zitten vaak zeer goed en gebruiksvriendelijk in elkaar.

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat een website (met flash) net zo goed zou zijn als een native applicatie voor de iPhone. Meestal worden de applicaties voor de iPhone specifiek voor de iPhone ontwikkeld, waardoor de gebruikersinterface hier ook op is aangepast. (Denk aan multitouch-functionaliteit.) Vaak werkt zo'n native applicatie zowel in gebruik (door de betere interface) als in het algemeen (zonder het trage flash/trage browser) sneller.
 
Het zou me niets verbazen als het de iphone uiteindelijk voorbij knalt..

Mij wel.
Zeer matig besturingssysteem en de software wordt niet gecontroleerd (in elk geval niet goed). Apple controleert alle software voor je deze kunt downloaden. Dit proces wordt vaak bekritiseerd, maar zorgt er wel voor dat alles werkt.
Niets zo vervelend als een telefoon die crashed.
Android heeft al een heel slechte start gehad met hardware (motorola) waarop op het moment dat ze verkocht worden het nieuwe besturings systeem niet geïnstalleerd kan worden. Apple heeft z'n zaakjes goed voor elkaar. al vind ik ook vervelend dat sommige keuzes zo dwingend worden voorgeschreven (de provider b.v.; T-mobile heeft toch echt wel het slechtste bereik in NL).
 
Mij wel.
Zeer matig besturingssysteem en de software wordt niet gecontroleerd (in elk geval niet goed). Apple controleert alle software voor je deze kunt downloaden. Dit proces wordt vaak bekritiseerd, maar zorgt er wel voor dat alles werkt.
Niets zo vervelend als een telefoon die crashed.
Android heeft al een heel slechte start gehad met hardware (motorola) waarop op het moment dat ze verkocht worden het nieuwe besturings systeem niet geïnstalleerd kan worden. Apple heeft z'n zaakjes goed voor elkaar. al vind ik ook vervelend dat sommige keuzes zo dwingend worden voorgeschreven (de provider b.v.; T-mobile heeft toch echt wel het slechtste bereik in NL).
Zo matig is android inmiddels niet meer, versie 2.0/1 geeft best een flinke verbetering. Ook is het aantal toestellen nog laag, maar met de lancering van de nexus en de op stapel staande high end modellen van HTC zelf komt daar zeker verandering in. Er zijn wat vage beslissingen genomen door bepaalde fabrikanten, maar ik ga ervan uit dat als android wat bekender/meer gebruikt wordt, daar verbetering in komt.

Software wordt inderdaad niet gecontroleerd, maar dat kan ook een zegen zijn. Veel mensen jailbreaken hun iphone om programmas buiten de approved-by-Steve lijst om, blijkbaar is er toch vraag naar meer vrijheid. Ook kan die afwezigheid van controle een stimulans zijn richting ontwikkelaars, die eerder hun programma's kunnen verkopen. Het voordeel van de iphone is dat er al een enorme userbase is, wat weer een enorme markt voor apps oplevert, terwijl android nog relatief klein is.
 
iPhone 3GS what else? (omdat de baas heeft betaald en ik de maandelijkse rekening ook nooit zie) alleen heeft die muts op kantoor een 16GB besteld en geen 32GB...
 
al vind ik ook vervelend dat sommige keuzes zo dwingend worden voorgeschreven (de provider b.v.; T-mobile heeft toch echt wel het slechtste bereik in NL).

Vodafone gaat binnenkort ook de Iphone verkopen hoorde ik..
 
Heb sinds eind vorig jaar via Telfort een Samsung Galaxy Spica die draait op Android.
Snel (800 Mhz processor), goed bereik, veel leuke applicaties, nieuwe applicaties zijn binnen een minuut gevonden en gedownload, prachtig helder scherm, prima 3.2 camera, muziekkwaliteit is ook uitstekend. Ben zéér tevreden. Heeft GPS, wifi, bluetooth, mms, kortom alles wat je nodig hebt.

Helemaal supergeweldig is "Layar" waarmee je met behulp van het ingebouwde GPS van alles kunt vinden in je omgeving. Van de dichtstbijzijnde brievenbus, benzinepomp en pinautomaat tot te koop staande huizen (Funda), restaurants en nog veel meer.

Enige tekortkoming is het touchscreen toetsenbord, dat is te doen maar wel wennen. Als je veel mailt/typt kun je misschien beter een telefoon met toetsenbord nemen, zoals een Blackberry of een telefoontje met zo'n uitschuiftoetsenbord. Deze laatste zijn er ook met Android.

Overigens lijden Apple gebruikers aan het Stockholmsyndroom.
 
De applicaties voor de Iphone zullen voorlopig wel het mooiste zijn en meest beschikbaar blijven... Voor de andere telefoons is er denk ik nog weinig op de markt

Ja klopt.
Heb sinds kort een HTC HD2, echt een gigantisch top toestel btw;)
maar je hebt ook windows market place, nou dat is echt verschrikkelijk. 10 apps en dan overdrijf ik misschien nog.

Maar verder zeer aan te raden smartphone, zeer compleet
groetjes!

Zelden heb ik grotere onzin gelezen hier! Je moet gewoon goed zoeken op
internet. Die market place moet je links laten liggen, dan is er genoeg te vinden.
http://tinyurl.com/ybexfsh

Voor mij gaat er niets boven Windows Mobile omdat daar veel meer applicaties voor zijn geschreven dan voor Iphone, ze zijn alleen niet allemaal even bekend.
Daarbij kun je met een WM telefoon ALLES installeren wat je wilt, zonder dat je daarvoor toestemming nodig hebt van de fabrikant van je telefoon. Wiens telefoon is 't eigenlijk?! Je hebt er nota bene behoorlijk voor betaald!
Inderdaad het Stockholmsyndroom!
 
Zelden heb ik grotere onzin gelezen hier! Je moet gewoon goed zoeken op
internet. Die market place moet je links laten liggen, dan is er genoeg te vinden.
http://tinyurl.com/ybexfsh

Voor mij gaat er niets boven Windows Mobile omdat daar veel meer applicaties voor zijn geschreven dan voor Iphone, ze zijn alleen niet allemaal even bekend.
Daarbij kun je met een WM telefoon ALLES installeren wat je wilt, zonder dat je daarvoor toestemming nodig hebt van de fabrikant van je telefoon. Wiens telefoon is 't eigenlijk?! Je hebt er nota bene behoorlijk voor betaald!
Inderdaad het Stockholmsyndroom!
Klopt inderdaad, voor WM zijn veel meer apps en games te vinden dan voor de iphone. Echter vanwege de market voor iphone zijn er veel meer apps en vooral games makkelijk bereikbaar, iets wat ontwikkelaars ook weten...

Maar ik ben nog geen (nuttige) app voor de iphone tegengekomen die ik niet voor WM kan vinden.
 
Jaa, het klopt wat je zegt.. maar ik had het over windows market place he!
Idd veel te vinden en ook wel leuke apps;)
 
Zelden heb ik grotere onzin gelezen hier! Je moet gewoon goed zoeken op
internet. Die market place moet je links laten liggen, dan is er genoeg te vinden.

Dit is inderdaad het grote verschil. Maar bedenk dat voor veel gebruikers dit zoeken op internet gewoon een te grote hobbel is. Gebruikersgemak weegt zwaar, zeker als je hebt gemerkt hoe het ook kan. Het gaat niet alleen om de specs, features en check boxes op de verpakking. Apple kiest er liever voor om 1 ding goed te doen dan meerdere dingen slecht.
 
Goed ik lijd dus aan het Stockholm syndroom, blij dat ik dit nu ook weet.:passed:

Nadeel iPhone is de beperkte capaciteit batterij ,bij intensief gebruik. (eenmaal per 24 uur opladen is normaal)
Ander nadeel in Nederland is de aanbieder T-mobile. In tegenstelling tot andere T-mobile contracten vallen gesprekken vanaf de iPhone vanuit het buitenland buiten de bel bundel. Velen van ons verblijven in het buitenland Wifi en dus Skype en Fring zijn dus niet altijd beschikbaar.

Verder zeer tevreden met m'n iPhone, wachten is dus op een provider die met een beter contract komt.
 
Ja vodafone komt dus ook met die iphone zoals ik al zei..
MAAR vodafone rekent het buitenland ook buiten de bundel, net als internetten in het buitenland.. en dat is mooi kut
 
Ja vodafone komt dus ook met die iphone zoals ik al zei..
MAAR vodafone rekent het buitenland ook buiten de bundel, net als internetten in het buitenland.. en dat is mooi kut

Je kan gewoon een abonnoment nemen met een andere provider via meerdere gsm shops in NL, of gewoon een simlockvrije iphone kopen in Belgie of Italie en dan een sim only abo nemen. Dan betaal je netto net zoveel als dat je hem "krijgt" met het abo.

Als je een Vodafone Ondernemers bundel neemt (kan je ook als sim only nemen), gaan je Vodafone Passport / buitenland kosten wel uit je bundel. Die kan iedereen nemen, je hoeft geen ondernemer te zijn, geen kvk te overleggen ofzo. Gewoon geregeld in de Vodafone winkel. Alleen de "ongelimiteerde" internet bundel is wat kleiner. Niet vergeten BTW bij de tabellen op te tellen als je vergelijkt.

Maar ik ben nog geen (nuttige) app voor de iphone tegengekomen die ik niet voor WM kan vinden.

En andersom.
 
Het heerlijke van Winmo is dat je alles lekker zelf kan aanpassen.

Ik pleur om de zo veel tijd weer nieuwe software op mijn phone. Blijft het er mooi en nieuw uit zien.
Iphone is leuk, maar heeft nog altijd zijn nadelen.

Ik gebruik de HTC HD met Energy ROM 14jan'10.
check xda-developpers! :D
 
Geroote G1 (Google), vooral tether wifi, gebruik het heel vaak. Zit eigenlijk te wachten op de Nexus One, maar over een paar maand loopt m'n abbo al af.. :( Vodafone schiet op!! As de sodemieter eerder naar Nederland met dat ding..
 
Was tot voor kort in bezit van een eerste generatie HTC Touch, nu de gelukkige eigenaar Iphone 3Gs.
Iphone is een tikkie groter, maar dat is bijna het enige nadeel.
Ladingen Apps en ideeen op internet te vinden; bewezen technologie en programmatuur - vergelijk dit met de Android -ahem-.
Ik ben er erg blij mee. Het werkt gewoon goed, display resolutie super en natuurlijk een feiloos touchscreen. Is weer eens wat anders dan smsjes tikken met zo'n tandenstoker!
Verdere nadelen -behalve een goede jailbreak voor de v3.1- moet ik nog vinden..
 
Ondanks dat android open source is, komt apple met veel betere apps door hun eigen ontwikkeld? Of laten ze tegenwoordig ook 'buitenaf' programmeren? Ben wel tevreden over android, apple nooit zo ingedoken. Zal er eens naar kijken, over een paar maand stopt m'n abonnement, en t-mobile zit tegenwoordig met waardeloze toestellen. Sowieso is de dekking van Vodafone over het algemeen beter dan tmobile, prive werk ik daarmee, en zakelijk vodafone. Maar vodafone's UTMS is beter. Toch eens even op de vergelijkingstoer. Ondanks al bijna 10 jaren tmobile klant.. :)
 
Sowieso is de dekking van Vodafone over het algemeen beter dan tmobile, prive werk ik daarmee, en zakelijk vodafone. Maar vodafone's UTMS is beter. Toch eens even op de vergelijkingstoer. Ondanks al bijna 10 jaren tmobile klant.. :)

Is dat zo? Volgens de consumentenbond:

Kies T-Mobile voor het snelste mobiele internet en de beste voorwaarden. Hun iPhone-abonnement biedt het snelste internet (en de beste internettelefoon). Web'n'walk van T-Mobile is minder snel, maar geeft u meer vrijheid in de keuze van abonnement en toestel. http://consumentenbond.nl/test/elek...-software/mobiel-internet/extra/samenvatting/

Snelheid dus daar het best met special iphone abonnement. Maar kan me voorstellen dat vwb dekking het slechter is.
 
Back
Top