VNV sluit interne forum

Poep verhaal 3-holer. Van alles wat je verteld is de aansprakelijkheidsstelling van VNV het minst interessante en dat is het punt waar je maar op blijft hameren

IQ kan je ook niet kopen, vooruit dan maar...

Wat je telkens weer ontgaat is dat dat verhaal enkel en alleen was om aan te tonen dat de beide presidentiële kandidaten selectief zijn in hun informatie voorziening.
Dat er daarna een discussie opgang kwam over MP is iets anders.

De dagvaarding werd met naam en toenaam aan alle VNV leden gestuurd, iets wat not done is, maar een aansprakelijkheidsstelling en een nietigverklaring dan wel vernietigbaarheid van artikel 18.2.1 werd onder de pet gehouden.

Verhagen had het over openheid en transparantie, het tegenovergestelde blijkt.
 
Wat had jij als VNV president destijds verzonnen om mij op andere gedachten te brengen als KLM vlieger (die sterk van mening is dat de VNV er aan de arbeidsvoorwaarden kant primair is voor de carrière)?

Volgens mij waren jullie samen aardig op weg, totdat de motie naar Nota ging naar aanleiding van druk van het bestuur (vd Hudding begreep ik).

De MP LR en de vlieger groepering heeft altijd aangeven en zelfs talloze keren gevraagd aan het bestuur (genotuleerd) om een vervangend akkoord, artikel 18.2.1 had het over de originele bepalingen zo veel als mogelijk in stand te laten.

Op basis van het RVA en het SBA was er zeker een alternatieve deal te maken, maar dan niet met het mes op de keel onder dreiging van vervallen van de verzekeringen en zonder de bewuste 'omissies' van vd Hudding.

Het bestuur kan elke kant op manoeuvreren met een LR, probleem was dat de hardliners in het bestuur dat niet wilden en daarom bewust niets deden op het MP dossier en zelfs actief de KLM LR de ander kant op stuurden en eenzijdig de informatie naar buiten brachten.

Ik reken het de hele KLM groepering aan dat ze niet verder gekeken hebben dan neus lang was en enkel naar de KLM belangen te hebben gekeken.

Het was pas ECHTE solidariteit geweest als de groepering als geheel had gezegd, het gaat niet gebeuren dat er hier collega vliegers ontslagen worden terwijl wij vacatures hebben.

Je geeft aan dat voor jou het SCB de dreiging was, terwijl jezelf al aangegeven hebt dat je van het bestuur wist dat de pax OvO geen enkele kans maakte.

Vracht OvO kwam er niet, dat was een gelegenheidsargument van het bestuur, de aanleiding om van het RVA aan te kunnen en de SCB de mogelijkheid.

Nu is het de enige mogelijkheid die over blijft en inderdaad gaan we zien wat eruit komt.

Feit blijft dat de KLM vlieger er beter van is geworden door de lege vracht hulzen te verruilen voor structureel meer productie in de joint venture, de FF productie nu in de belly gedaan wordt en dat de MP vliegers ontslagen zijn.

Ik hoop dat je er nog goed bij slaapt.
 
Het zal nooit formeel naar buiten komen, maar ik weet dat KLM blij was dat het RVA opgezegd was.

Dat zou het 1-2tje in de art 96 Rv natuurlijk wel bevestigen.

Dat zou ook valsheid in geschrifte betekenen aangezien KLM in de OvO zaak meermaals aangegeven heeft dat zij het RVA helemaal niet opgezegd wilde hebben.

Je begrijpt dat jij op het lijstje staat om onder ede gehoord te worden wie dat binnen KLM management dan verkondigd heeft.
 
IQ kan je ook niet kopen, vooruit dan maar...

Wat je telkens weer ontgaat is dat dat verhaal enkel en alleen was om aan te tonen dat de beide presidentiële kandidaten selectief zijn in hun informatie voorziening.
Dat er daarna een discussie opgang kwam over MP is iets anders.

De dagvaarding werd met naam en toenaam aan alle VNV leden gestuurd, iets wat not done is, maar een aansprakelijkheidsstelling en een nietigverklaring dan wel vernietigbaarheid van artikel 18.2.1 werd onder de pet gehouden.

Verhagen had het over openheid en transparantie, het tegenovergestelde blijkt.

IQ kun je blijkbaar inderdaad niet kopen, want ik heb het erover dat je in herhaling valt. Je hebt je punt gemaakt en het is totaal oninteressant.

Ik vraag je niet om uitleg. Ik constateer gewoon dat je als een plat gespeelde grammofoonplaat klinkt met een superioriteitsgevoel.
Dus ga vooral door met jezelf vooral heel erg slim vinden en anderen vooral heel erg dom.
 
IQ kun je blijkbaar inderdaad niet kopen, want ik heb het erover dat je in herhaling valt. Je hebt je punt gemaakt en het is totaal oninteressant.

Ik vraag je niet om uitleg. Ik constateer gewoon dat je als een plat gespeelde grammofoonplaat klinkt met een superioriteitsgevoel.
Dus ga vooral door met jezelf vooral heel erg slim vinden en anderen vooral heel erg dom.

Jouw mening dat jij het oninteressant vindt is genoteerd.
 
Vracht OvO kwam er niet, dat was een gelegenheidsargument van het bestuur, de aanleiding om van het RVA aan te kunnen en de SCB de mogelijkheid.

Die ligt er anders nu toch wel. Maar oh ja, niemand is zo slim en capabel als jij om dat voor elkaar te krijgen.
 
Die ligt er anders nu toch wel. Maar oh ja, niemand is zo slim en capabel als jij om dat voor elkaar te krijgen.

Selffulfilling prophecy geworden van het bestuur.

Een vracht OvO is pas gestart na de aankondiging stoppen MD11 in september 2014.
Toen duidelijk werd dat de VNV aanstuurde op gedwongen ontslagen.
Daarna heeft het 9 maanden geduurd voordat de dagvaarding ingediend is, ook in die periode was er alle mogelijkheid om het te stoppen.

Niet ik, maar een groep.
Zonder de juiste informatie lukt het niet en er was maar 1 groep die dergelijk kennis, kunde en informatie had om een OvO te starten die kans maakt.

Die groep wilde het het niet, juist omdat het een jarenlang traject is waarvan we van tevoren wisten dat er ook onzekerheden in zitten. Voor beide kanten.
Als het wel OvO is stromen er 200 vliegers de KLM in met F3000.

Je kan het zo persoonlijk maken als je maar wil, mij raakt het niet.
 
VNV sluit interne forum

Volgens mij waren jullie samen aardig op weg, totdat de motie naar Nota ging naar aanleiding van druk van het bestuur (vd Hudding begreep ik).

Meerdere mensen uit het bestuur hebben mij gebeld om te overwegen de motie in te trekken. (Er op blijven hamerend dat het uiteindelijk mijn 'call' was uiteraard) Met aan weerskanten van de lijn tot stemverheffing aan toe. Omdat ik er niet over peinsde de motie in te trekken. Overigens was de kern van de motie niet om een blauwe pas te gaan regelen, maar om te onderzoeken wat de KLM LR nog kon doen voor de MP collega's. Ik werd gewaarschuwd dat de MP collega's deze motie zouden gaan zien als een strohalm om toch nog een blauwe pas te kunnen krijgen. En dat als de motie niet zou brengen wat de MP vliegers ervan verwachtten, de Zwarte Piet zou verschuiven van het bestuur naar de indieners. Zelfs als het een nota zou worden. Ik vond dat bizar. En ben op basis van dat verhaal ook niet op andere gedachten gebracht. (Maar ik moet zeggen dat het in zekere zin naderhand wel zo gelopen is.) Ik heb nog net niet de haak er op gegooid, maar wel het gesprek resoluut afgerond.
De volgende dag volgde er weer een gesprek, nu met het verzoek om er een nota van te maken. Twee argumenten: Het was kennelijk de bedoeling om in de LR van gedachten te wisselen met bestuur en onderling, niet om een knoop door te hakken. Daarvoor is een nota beter geschikt. Het tweede argument was dat VNV intensief aan het overleggen was met KLM en MP om zoveel mogelijk freighters in de vaart te houden. Een motie van de KLM LR daar tussendoor zou verstorend werken in die onderhandelingen en daardoor niet in het belang zijn van de Martinair vlieger. Mijn inschatting was dat dat valide argumenten waren en daarom heb ik er in overleg met mijn mede indieners inderdaad voor gekozen om er een nota van te maken.

Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag. Na de eerste rechtszaak was mijn naïviteit weg. (Mede door weinig getoonde aversie hiertegen door MP vliegers). Pax-OVO was sowieso kansloos, maar als de pax vloot weg zou zijn, zouden er vrachtvliegers komen. Waar er maar één tussen hoeft te zitten die een vracht-OVO zaak begint. En die zaak zou niet kansloos zijn (met blauwe pas).

Wat was jouw oplossing geweest om dit risico weg te nemen?

Ik hoop dat je er nog goed bij slaapt.

Emotional blackmailing werkt niet bij mij 3-holer, ik ben er ongevoelig voor.
 
IQ kun je blijkbaar inderdaad niet kopen, want ik heb het erover dat je in herhaling valt. Je hebt je punt gemaakt en het is totaal oninteressant.

Ik vraag je niet om uitleg. Ik constateer gewoon dat je als een plat gespeelde grammofoonplaat klinkt met een superioriteitsgevoel.
Dus ga vooral door met jezelf vooral heel erg slim vinden en anderen vooral heel erg dom.

Sorry Flash. Ik vind deze zaak uitermate interessant. En de punten die 3-holer opbrengt zeer relevant in het kader van de komende verkiezingen. Dat de LR alle kanten op is te manipuleren door het bestuur is ook wel bekend. En dat er dan besluiten genomen worden die niet door de beugel kunnen ook.

Deze zaak kunnen we n.m.m. toevoegen aan de miskleunen die in het nabije verleden zijn gemaakt.

Wat te denken van het feit dat er geen enkele aankondiging over de aanstaande verkiezingen op de website, in Op de Bok of via een nieuwsflits verschenen is maar nog geen 8 uur na sluitingstermijn op de website bekend werd gemaakt dat er twee teams zich kandidaat hadden gesteld?

Jouw reactie hierboven neem je maar voor jouw rekening, ik heb er andere gedachten bij.
 
Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag. Na de eerste rechtszaak was mijn naïviteit weg. (Mede door weinig getoonde aversie hiertegen door MO vliegers). Pax-OVO was sowieso kansloos, maar als de pax vloot weg zou zijn, zouden er vrachtvliegers komen. Waar er maar één tussen hoeft te zitten die een vracht-OVO zaak begint. En die zaak zou niet kansloos zijn.

Wat was jou oplossing geweest om dit risico weg te nemen?


Dat risico kon je weg nemen door te praten.
Je weet dat er voorafgaande aan het opzeggen RVA ook gesprekken tussen MP en KL LR-leden zijn geweest.

Je weet ook dat wij tegen een OvO waren omdat het ons te weinig zou brengen tov de risico's.

Dan hadden we ook haarfijn uitgelegd dat een OvO-zaak enkel en alleen gedaan kan worden als er toegang is tot de juiste documentatie.
De groep die toegang had wilde de OvO niet.

Daarnaast kan je de effecten van de OvO beperken in je cao, dat is in oktober 2013 bij die gesprekken tussen MP en KL LR ook uitgelegd, dat is ook uitgelegd aan Verhagen in een separate lunch met 1 van de MP LR leden in Den Haag.

Heeft te maken met het ingaan van de nieuwe KLM cao na de overgang, tot die tijd behoud de MP vlieger zijn oude cao, nu is er een nieuwe KLM cao aangenomen zonder die aanpassingen.

Ook kan je in een artikel 96 Rv procedure een afspraak maken over senioriteit aangezien het (nog) geen wettelijke element is.
Allerlei mogelijkheden die bij bestuur bekend waren.

Nu gaat het mogelijk wel een wettelijk element worden, ik weet niet of dat nu in het voordeel van de vliegers is.


Sorry dat ik het moet zeggen NSF, maar die naïviteit is nog steeds niet helemaal weg, je had natuurlijk ook kunnen denken dat het de VNV niet goed uitkwam dat er solidariteit met de MP vliegers getoond werd, zeker gezien het trackrecord van het bestuur.

Juist solidariteit had geholpen bij het behouden van het maximaal aantal freighters.

Maar dat was niet de bedoeling van het bestuur, die wilde de MP groepering zo klein mogelijk houden en legde MP niets in de weg om de MP vliegers te ontslaan.
 
Last edited:
Selffulfilling prophecy geworden van het bestuur.

Een vracht OvO is pas gestart na de aankondiging stoppen MD11 in september 2014.
Toen duidelijk werd dat de VNV aanstuurde op gedwongen ontslagen.
Daarna heeft het 9 maanden geduurd voordat de dagvaarding ingediend is, ook in die periode was er alle mogelijkheid om het te stoppen.

Niet ik, maar een groep.
Zonder de juiste informatie lukt het niet en er was maar 1 groep die dergelijk kennis, kunde en informatie had om een OvO te starten die kans maakt.

Die groep wilde het het niet, juist omdat het een jarenlang traject is waarvan we van tevoren wisten dat er ook onzekerheden in zitten. Voor beide kanten.
Als het wel OvO is stromen er 200 vliegers de KLM in met F3000.

Je kan het zo persoonlijk maken als je maar wil, mij raakt het niet.

Onzin. Vanuit die groep was alsnog de OVO gestart nadat ze de blauwe pas binnen hadden. Daarnaast is het nogal arrogant om te stellen dat slechts 1 groep dat kan.

Vanuit VNV kun je maar 1 ding doen. Plug uit het RVA. Als een rechter vervolgens besluit dat het OVO is dan is dat niet iets waar VNV wat aan kan doen. Het zou ontzettend naïef zijn om anders te handelen, vlak nadat je door de SCB keihard genaaid bent.
 
VNV sluit interne forum

Je begrijpt dat jij op het lijstje staat om onder ede gehoord te worden wie dat binnen KLM management dan verkondigd heeft.


Dit is weerzinwekkend. MP ledenraad ten voeten uit.

Vind je het gek dat het bestuur steeds minder openheid ging betrachten? Zelfs notulen kwamen terug in rechtszaken.

Bespaar je de moeite trouwens. Ik ga helemaal niets onder ede verklaren. En bij deze stop ik uiteraard met openheid op deze plek, 3-holer.

Zoek het verder maar uit bij de rechter, met je juridische superioriteit.
 
Sorry Flash. Ik vind deze zaak uitermate interessant. En de punten die 3-holer opbrengt zeer relevant in het kader van de komende verkiezingen. Dat de LR alle kanten op is te manipuleren door het bestuur is ook wel bekend. En dat er dan besluiten genomen worden die niet door de beugel kunnen ook.

Deze zaak kunnen we n.m.m. toevoegen aan de miskleunen die in het nabije verleden zijn gemaakt.

Wat te denken van het feit dat er geen enkele aankondiging over de aanstaande verkiezingen op de website, in Op de Bok of via een nieuwsflits verschenen is maar nog geen 8 uur na sluitingstermijn op de website bekend werd gemaakt dat er twee teams zich kandidaat hadden gesteld?

Jouw reactie hierboven neem je maar voor jouw rekening, ik heb er andere gedachten bij.

Dan moet je een betere LR kiezen.

Wat te denken dat de verkiezingen gewoon staan beschreven in de statuten? Als je zo geïnteresseerd bent om mee te doen aan de verkiezingen dan weet je die informatie echt wel te vinden. Zo niet... dan ben je niet geschikt.

Ben je nou echt verbaasd dat ik op eigen titel schrijf?!
 
Je begrijpt dat jij op het lijstje staat om onder ede gehoord te worden wie dat binnen KLM management dan verkondigd heeft.

En jezelf wederom gediskwalificeerd 3-holer! Well done!

Met al je slimmigheid ben je nogal een autist.

Hoe jij hier om je heen slaat maakt het voor mij volledig duidelijk dat je niets voor de MP-vlieger hebt kunnen bereiken. Je bent gewoon giftig!
 
Ik kan het niet nalaten: over superioriteit gesproken!

En laten we niet vergeten dat in de aanloop naar het RVA KLM twijfels had over de kwaliteit van de MP vliegers. KLM wilde daarom dat alle overstappers de volledige selectie zouden doen, inclusief grading.
 
VNV sluit interne forum

Ik kan het niet nalaten: over superioriteit gesproken!



En laten we niet vergeten dat in de aanloop naar het RVA KLM twijfels had over de kwaliteit van de MP vliegers. KLM wilde daarom dat alle overstappers de volledige selectie zouden doen, inclusief grading.



Klopt. Gelukkig heeft VNV dat getackeld.

Maar wat bedoel je eigenlijk?
 
Selectie RVA

Selectie RVA

Selectie criteria RVA zijn niet door VNV tot stand gekomen weet ik uit betrouwbare bron: dat is na overleggen intern zo geregeld voor discussies daarover met de VNV! Nee dit feit is geen 'alternative fact'.

Kwaliteitsverschil: hahahahaha wat een onzin, iedere NL verkeersvlieger voldoet aan die eisen, laat je niets wijs maken, klinkt wel leuk voor onwetenden op verjaardagsfeestjes maar niet tussen professionals.:blabla:
 
VNV sluit interne forum

Kwaliteitsverschil: hahahahaha wat een onzin, iedere NL verkeersvlieger voldoet aan die eisen, laat je niets wijs maken, klinkt wel leuk voor onwetenden op verjaardagsfeestjes maar niet tussen professionals.:blabla:


Maar natuurlijk, brevet met een typerating zou voldoende moeten zijn. De rest eromheen is soft CRM geleuter. Waarom selecteert men eigenlijk nog? Discriminatie!

Nogmaals, KLM wilde selecties voor MP vliegers. Dat is dankzij VNV van tafel gehaald.
 
Back
Top