VNV sluit interne forum

Dus kennelijk was/is de insteek om toch maar niet onderaan de lijst te beginnen.

Nee die was er niet, maar dat is het argument van de wachtlijsters die er tussen zijn gekomen en waar dat wel voor geldt, je weet wel, de ongeboren KLMer die voorrang krijgt binnen die de VNV op collega's die al 30 jaar contributie betalen en voor een bedrijf werkten wat sinds 1968 onderdeel van de KLM-groep was.
Solidariteit heeft een prijs kennelijk.

Hoe jullie ook blijven schreeuwen en ontkennen, het blijft gewoon ordinaire broodroof.
Om maar eens een Godwin naar voor te halen: Wir haben es nicht gewusst gaat ook hier niet op.

Zoals ik al eerder gezegd heb er is slechts een eenzijdig verhaal naar buiten gekomen.
Het enige nut wat deze hele wisseling heeft is het voorkomen van geschiedsvervalsing.

Er zijn intussen zoveel open vlammen in jullie verhaal dat iedereen zal zien dat de waarheid op z'n minst ergens anders ligt dan jullie doen voorkomen.
De gewone lezers mag zijn eigen conclusies trekken hoe het nu werkelijk in elkaar zit.
 
VNV sluit interne forum

Ik ben in jouw ogen ongetwijfeld geen 'gewone lezer', maar ik denk me redelijk in de 'gewone lezer' in te kunnen leven.

Afgezien van de mening van de 'gewone lezer' over de hele gang van zaken met Martinair, heb je met je verhalen hier een heel vreemd beeld van jezelf neergezet. Het heeft een averechts effect gehad op hetgeen je wilt bereiken. Net zoals de MP ledenraad dat heeft gedaan trouwens.
 
Ik ben in jouw ogen ongetwijfeld geen 'gewone lezer', maar ik denk me redelijk in de 'gewone lezer' in te kunnen leven.

Afgezien van de mening van de 'gewone lezer' over de hele gang van zaken met Martinair, heb je met je verhalen hier een heel vreemd beeld van jezelf neergezet. Het heeft een averechts effect gehad op hetgeen je wilt bereiken. Net zoals de MP ledenraad dat heeft gedaan trouwens.

Soms kan jij je wel inleven en en soms niet NSF, het wisselt zoals ook wel bleek uit jouw VNV forum posting.

In jouw ogen een vreemd beeld, maar daar dat is natuurlijk uit de blauwe wereld bekeken, ook je goed recht om dat jouw waarheid te laten zijn.
Er zijn genoeg lezers die een wat minder blauwe waas hebben.

Het gaat bij jullie altijd om de vorm en nooit om de inhoud, juist die inhoud komt nu deels boven. Het af doen als enige schuldigen zijn de SCB en de MP LR is ook zo'n vorm dingetje.

De KLM vlieger groepering is er beter van geworden ten koste van de MP vliegers, tenslotte hebben jullie structureel meer productie gekregen en is FF in de bellies geschoven.

Op inhoud blijft het nog steeds ordinaire broodroof.
 
VNV sluit interne forum

Ik heb me in jouw ogen alleen maar ingeleefd op het moment dat het jou goed uit kwam.

Laten we het er maar op houden dat ik een blauwe waas heb, jij een rode waas en dat je daarnaast obsessief met 'de inhoud' bezig bent. Dusdanig obsessief, dat het volkomen los geslagen is van de realiteit.

Zoals ze wel eens zeggen over ons vak: Het moet niet ZONDER het boek en het moet niet UIT het boek. Het moet MET het boek. Want er is over regels altijd heel goed en lang nagedacht, echter kunnen regels niet nadenken.

Jij bent een schoolvoorbeeld van UIT het boek. Maar ja, inhoud boven alles hè? Situation Awareness, inschattingsvermogen, relativeringsvermogen en improvisatievermogen doen er niet toe.

Ik vertrouw er op dat de rechters die de vracht-OVO behandelen WEL over een uitstekende SA beschikken.
 
Your are making my point...enkel op vorm en niet op inhoud.

Inhoud is SA, vorm is perceptie en emotie. Hoe compleet de eigen SA is hangt van de bereidheid tot 'luisteren' af.

Realiteit is dat 150 vliegers hun baan kwijt zijn en financiële en sociale schade hebben, terwijl de KLM vliegers er beter van zijn geworden.

De CRM cirkels van SA; jouw waarheid, mijn waarheid en de waarheid.
In de overlap zijn veilige gebieden en zeer onveilige gebieden

Met enkel jouw waarheid vlieg je nog steeds die berg in, met enkel die van mij wellicht ook, juist daarom is het belangrijk om ook de andere waarheid te horen.
Enkel dan kan je samen besluiten wat de veilige weg is.

De VNV heeft enkel op haar waarheid de beslissing genomen om het RVA op te zeggen.
De MP waarheid werd totaal genegeerd.

Tekenend voor dit scenario is de stelling van het bestuur dat het in het belang van de vliegers was om het RVA op te zeggen, voor de KLM vliegers is dat wellicht te begrijpen.
Op de vraag waar het belang van de MP vlieger dan gediend werd heeft het bestuur nooit antwoord willen geven.
Juist daar is het mis gegaan; onnodig en onwenselijk.

Je kan het vertroebelen wat je maar wil, nadat de MP vliegers hun hele toekomst in handen heeft gelegd van de VNV heeft dezelfde VNV het tapijt onder de voeten van de MP vlieger vandaan getrokken omdat de VNV en de hardliners enkel de bestuurswaarheid wilden geloven.

Nu laten we de rechters beslissen waar de waarheid ligt.
 
VNV sluit interne forum

KLM heeft MP in een sterfhuisconstructie gezet. Vervolgens was het de plicht van VNV om in die constructie de MP vlieger maximaal te beschermen, zonder dat dat schade voor de KLM vlieger zou betekenen.

Dat is wonder boven wonder gelukt. De (mega)kosten waren voor KLM, het risico was echter voor de KLM vlieger.

Vervolgens is het geheel gesaboteerd door een handjevol MP vliegers. En toen was er onherstelbare schade. Aka 'total loss'.

Ik begrijp de (wanhopige) poging om de 'total loss' niet onder ogen te zien en te blijven hopen op mogelijke reparatie.

We gaan er niet uitkomen hier. Dit rondje hebben we al weer minimaal drie keer gelopen.

Voor wat het waard is: De pax-OVO claim begreep ik niks van, de vracht-OVO claim begrijp ik dan weer wel.
 
Onnodig en onwenselijk...

Onnodig en onwenselijk...voor wie geld die conclusie? De MP-LR, de MP-vlieger, de SCB en AVB?

Voor bestuur, KLM-LR en de AV was de conclusie nodig en wenselijk...

Je kan het zo vaak herhalen als je wil, maar daarmee blijft het nog steeds een mening. Ga je nooit uitkomen.
 
De KLM heeft MP volledig overgenomen om van de vrachtdivisie iets te maken.

De VNV heeft zelf geclaimd als vakbond om een oplossing aan te dragen voor de KLM.

De door jouw genoemde bescherming van de MP vliegers en zero risico voor KLM vliegers bestond er uit om als eerste goodies voor de KLM vliegers te regelen; de linkerstoelen op de vracht door de MP senioriteitslijst af te binden, terwijl gelijk de verborgen overtolligheid op de 747 bij de KLM bij MP geparkeerd kon worden. Zoals ik al zij, die vermeende solidariteit had in 2008 al een prijs. Daarna volgde de pax productie en de FF de bellies in.

Terugkijkend heeft de MP vlieger teveel met het bedrijf meegedacht in de ERF1+2 protocollen door de eigen productie niet vast te leggen en teveel op de VNV te vertrouwen.

De intentie van de VNV is nooit een nobele geweest, slechts opportunistisch.

Overigens was de KLM het bewuste getreuzel van de VNV meer dan zat, toen daar naar 3 jaar nog niets van was gekomen heeft onder druk de KLM het RVA bij de VNV afgedwongen.

Dat een handjevol MP vliegers de aanleiding was, ben ik met je eens, maar de hardliners zaten er gewoon op te wachten, de VNV heeft het RVA nooit gewild, het is ze opgelegd.

Inderdaad is de schade enorm, maar voor wie? Enkel voor de MP vliegers.
Als jullie nu echt zo begaan waren geweest met de MP vliegers was er een compensatie geweest om die overgedragen productie dan maar weer aan de MP vliegers te geven.
Maar ik hoor jullie niet.

Voor 6 widebodies productie erbij terwijl je maar voor 70 SO onder aan de lijst voor inleverde, dat is toch snel 70 linker en rechterstoelen erbij, terwijl je er 2,3 machine productie voor inleverde; 27 linker en rechterstoelen, netto resultaat is 43xF3000 erbij.

Deze maand er maar weer een 777 bij waar 30ton vracht onderin kan waardoor bepaalde pax routes rendabel worden. Ook dit gaat ten koste van de MP vlieger.

Bedrijfsmatig begrijp ik prima dat de KLM de FF wil krimpen om dat er meer belly ruimte is, echter dan moet zij als werkgever netjes het personeel een baan geven waar die productie van was.

Daar heeft de VNV een zeer vies spelletje gespeeld, door over de rug van de MP vliegers productie over te nemen.

Wel de productie, maar geen risico.
Uiteindelijk is het toch alles is voor bassie met de blauwe neus geworden.

De VNV heeft tegen de wens van KLM, MP en de MP vliegers het RVA opgezegd, dat de KLM vliegers achter de VNV zijn gaan staan verbaasd niemand wat.
Daarom is de conclusie ook dat het bestuur een eenzijdige belangen afweging heeft gemaakt toen de 'buit' binnen was en er een aanleiding was om het RVA op te zeggen.
MP was kaalgeplukt.

Meer strategisch kan je zelfs zo ver gaan door te stellen dat de huidige mislukking van geheel KLM Cargo is ingeleid door het opzeggen van het RVA waardoor er gescheiden domeinen ontstonden, dan kan je niet meer optimaliseren, het heeft daardoor honderden miljoen gekost.

Voor mij heeft het niets met wanhopig te maken, enkel met een onrecht wat recht gezet moet worden. Dat onrecht is enkel de Martinair vlieger aan gedaan; ontslag, financieel en sociaal onrecht.

De KLM vlieger heeft enkel voordeel aan deze hele gang van zaken gehad.

Als de rechter beslist dat het inderdaad onrecht is dan zal het ook recht gezet moeten worden.

Inderdaad NSF, maar voor de gewone lezer bijzonder interessant hoe intern zaken lopen binnen de VNV, een aantal van hen had al aangegeven dat niet uit maakte aan welke kant je staat maar dat een geheel nieuw bestuur een betere optie zou zijn dan de keuze tussen Beëlzebub of Lucifer.
 
Last edited:
VNV sluit interne forum

Je blijft je maar op de borst kloppen over de MP productie voorafgaand aan het RVA. Je luistert niet, dus vandaar maar even wat harder: Die productie stelde in de ogen van de KLM vlieger helemaal niets voor. Niet interessant. Zat helemaal niemand op te wachten. Ik weet het: een waarde-oordeel. Maar als je een deal wilt maken gaat het er nu eenmaal om wat de andere partij er voor over heeft.

De enige motivatie voor de KLM vlieger om akkoord te gaan met het RVA was om de MP collega's de helpende hand te reiken.

Maar ik begrijp nu dat dat allemaal toch opportunistisch eigenbelang was, want stiekum zat de KLM vlieger al die tijd op de MP productie te azen.

Zo beter?
 
Je blijft je maar op de borst kloppen over de MP productie voorafgaand aan het RVA. Je luistert niet, dus vandaar maar even wat harder: Die productie stelde in de ogen van de KLM vlieger helemaal niets voor. Niet interessant. Zat helemaal niemand op te wachten. Ik weet het: een waarde-oordeel. Maar als je een deal wilt maken gaat het er nu eenmaal om wat de andere partij er voor over heeft.

De enige motivatie voor de KLM vlieger om akkoord te gaan met het RVA was om de MP collega's de helpende hand te reiken.

Maar ik begrijp nu dat dat allemaal toch opportunistisch eigenbelang was, want stiekum zat de KLM vlieger al die tijd op de MP productie te azen.

Zo beter?

De productie die volgens jou niets voorstelde is wel in de taartpunt in de joint venture als structurele extra KLM productie ingevoerd, is genotuleerd in de KLM LR.
Het werd destijds afgedaan als een paar bestemmingen, maar bestemmingen is volstrekt irrelevant, het gaat om stoeltjes, of die nu op HAV of MIA of via de joint venture op EZE en PVG worden ingezet is niet belangrijk, zolang het stoeltje maar blijft en die zijn gebleven.

Dat is ook een van de onderdelen waarom de AF vliegers nu boos zijn, er zit een stuk erfenis van MP in die claim.
Ook de belly is aanzienlijk, volgens de KLM kan 90% van de FF in de belly vervoerd worden, we zijn van 15 FF naar 3 FF gegaan, maar de totale productie van KLM-Cargo is niet zoveel gekrompen. Dat is dus de belly ingegaan.

Verder gezien de gehele 2,3 PE discussie en de tot de 0,1 aan productie afspraken in de ERF 1+2 protocollen voor de KLM vlieger, het afbinden van de MP senioriteitslijst zodat de KLM vliegers in de vracht productie konden schuiven, de eerdere voorstellen van de VNV zoals de frietbak en de frietzak, het volledig uitverhouding zijn van de 'uitruil' zoals het in het MD11 aanvullende KLM protocol op het RVA werd genoemd door JW, afdekking van de KLM positie in het RVA zonder dezelfde garanties voor de MP vlieger en de weigering van de VNV om productie afspraken te maken over de FF om MP te kunnen gebruiken als buffer tov de AF FF krimp.

Ja dat is precies wat ik wil zeggen dat de VNV beoogde, dat het aan jullie anders verkocht is, is nu juist wat ik het VNV verwijd, een eenzijdig verhaal wat van geen kanten klopte.

Er is geen enkel VNV protocol wat NIET over productie gaat, het is het trademark van de VNV, tenminste voor de KLM vlieger dan.

Wat ik de KLM vlieger groepering aanreken dat ze daar niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is en het nu nog steeds als makkelijk excuus gebruiken.
Die zogenaamde solidariteit had een zeer hoge prijs, afgezien van het bovenstaande was het enkel al om alle senioriteit die ingeleverd moest worden.

Dus jazeker was er opportunisme, misschien zag jij het wel als solidariteit, maar de realiteit is anders, jullie hebben je laten voor liegen door een partijdig bestuur wat een eenzijdig belang diende, de andere kant is slechts een inconvenient truth.

En om terug te komen op je eerdere posting waarin je aan gaf dat er veel nieuwe informatie was die jij niet kende, zou jij je kunnen afvragen of dat solidariteitsverhaal wel klopt en of de KLM LR misschien niet wat proactiever had moeten zijn in het informatie verzamelen en zelfstandig onderzoek doen zonder het bestuur op de blauwe ogen te geloven.

Dat gaat namelijk wel eens fout zoals de hele interne KLM discussie over pensioen aangetoond heeft onlangs.
 
Last edited:
Jij wilt niet aannemen dat de KLM vlieger solidair was en ik weiger mee te gaan in het verhaal dat het allemaal om de MP productie te doen was.

Je kan nog zoveel met getalletjes strooien, de KLM vlieger was totaal niet geïnteresseerd in MP stoeltjes. En voor wat betreft vracht: Bellyvracht levert geen werkgelegenheid op voor vliegers. Die pax kisten vliegen toch wel, ook met een leeg vrachtruim.

En zowel KLM als de KLM vlieger kunnen er niets aan doen dat het inmiddels drie keer zoveel kost om vracht op maindeck ipv in de belly te vervoeren.

Misschien moeten we als KLM vlieger maar eens meegaan in jouw productie-waanbeelden.

Voordat er sprake was van RVA hadden we vier mooie blauwe ERF's. Misschien wordt het tijd dat we die terug claimen.
 
En voor wat betreft vracht: Bellyvracht levert geen werkgelegenheid op voor vliegers. Die pax kisten vliegen toch wel, ook met een leeg vrachtruim.
Onzin. Sommige KL routes bestaan ook juist ondat ze door de vracht die er in de belly meegaat rendabel zijn.


]
Misschien moeten we als KLM vlieger maar eens meegaan in jouw productie-waanbeelden.

Voordat er sprake was van RVA hadden we vier mooie blauwe ERF's. Misschien wordt het tijd dat we die terug claimen.
Voor iemand met zoveel kennis van het dossier gaat deze opmerking natuurlijk nergens over. De Keuze voor de ERF had NIETS met de kleur te maken.
Ik ben beter van je gewend.
 
Voordat er sprake was van RVA hadden we vier mooie blauwe ERF's. Misschien wordt het tijd dat we die terug claimen.

DOEN!!
Heb je gelijk alles, iets met masker en af.

Overigens zijn het er nu geen 4 meer, maar 3, aangezien KLM net voor de het nog op beide AOC's stond en overgedragen werd aan enkel het MP AOC in 2014 nog snel even met de lease maatschappij afgestemd had dat de PH-CKD lease niet verlengd zou worden.


Blijft toch interessant dat bij ERF protocollen het niet over productie ging maar over KLM FTE, tot 2 cijfers achter de komma, maar dat het opeens bij het RVA om productie bescherming van enkel de KLM vliegers.
Reden daarvoor was dat de 4 machines voor slechts 2,3 machines productie mee namen. De verborgen KLM overtolligheid was via de ERFen al op MP overgegaan, dus nu kon er over een 'eerlijke ruil' gesproken gaan worden.

Het is een kul verhaal NSF, jij mag dan gedacht hebben dat het om solidariteit ging, maar in de realiteit ging het enkel om de stoeltjes.

Als jullie echt solidair geweest waren hadden jullie gewoon de MP vliegers opgenomen en was er nergens over productie of verdeling gepraat.
Maar ja... VNV he, dan gaat het altijd over stoeltjes.
 
Last edited:
Je kan nog zoveel met getalletjes strooien (...) Voordat er sprake was van RVA hadden we vier mooie blauwe ERF's. Misschien wordt het tijd dat we die terug claimen.

Overigens zijn het er nu geen 4 meer, maar 3, aangezien KLM net voor de het nog op beide AOC's stond en overgedragen werd aan enkel het MP AOC in 2014 nog snel even met de lease maatschappij afgestemd had dat de PH-CKD lease niet verlengd zou worden.

Hier heeft 3-holer toch echt een punt:
https://www.planespotters.net/airframe/Boeing/747/35233/VQ-BWW-AirBridgeCargo
 
Bullshit 3-holer.
De CKD Is om een hele andere reden vertrokken.

Boeing 747

De ABC nog steeds eigendom van de KLM. Net zoals de D dat was. De D heeft wel deglijk op de AOC van MP gestaan
 
Bullshit 3-holer.
De CKD Is om een hele andere reden vertrokken.

Boeing 747

De ABC nog steeds eigendom van de KLM. Net zoals de D dat was. De D heeft wel deglijk op de AOC van MP gestaan

Eigendom? Machine wordt toch geleased van Aircastle? Hoe het ook zij, toch spijtig dat deze machine nu voor AirBridgeCargo vliegt. Je ziet nu vooral heel veel staarten van deze maatschappij op de plek waar eerst vooral staarten van machines van MP waren te zien. Ik mag aannemen dat ze bij ABC niet alleen maar lege dozen vervoeren?
 
Blijft toch interessant dat bij ERF protocollen het niet over productie ging maar over KLM FTE, tot 2 cijfers achter de komma, maar dat het opeens bij het RVA om productie bescherming van enkel de KLM vliegers.
Reden daarvoor was dat de 4 machines voor slechts 2,3 machines productie mee namen. De verborgen KLM overtolligheid was via de ERFen al op MP overgegaan, dus nu kon er over een 'eerlijke ruil' gesproken gaan worden.

Verborgen overtolligheid? Ik dacht dat je zei dat er sindsdien 450 KLM vliegers aangenomen zijn. Zal dan wel meevallen dus.
 
Back
Top