VLM overgenomen door AirFrance-KLM

Van een ander forum:

VLM is being taken over by the entire Air France/KLM group and what we at VLM have heard from management is that it will still take a month or 2 for the deal to be approved, after which VLM will keep its name and operation. It is expected that VLM will take over KLM cityhopper's fokker 50's and crews and hopefully the F50 routes as well. KLC has previously announced that it would like to shed the F50 and fly an all jet fleet (this would be the F70/100 and the Embraer jets that are coming).

Wat denken jullie?
 
haha, wel grappig om te lezen inderdaad... 'Even oefenen (KÊRL)' en 'een aardappel de man' --> Als je mocht, dan zou je geen seconde twijfelen om weg te komen waar je nu zit en bij de KLM binnen te komen, wedden!?

:passed:Ja ,'s goed.Om een kratje bier en een vies dvd'tje?Dude , die gaen mij toch nooit aennemen , ben een simpele agrarier met een inferieure opleiding.
(Het mag dan ook een klein wonder heten dat ik überhaupt nog leef.)

Maer het ging hier euver de VLM...dus laeten we het aennaemebeleid van een bekende blauwe luchtvaertmaetschappij in ieder geval in DIT topic even buiten beschouwing laeten.
 
Last edited:
Mochten de klc f50's naar de vlm gaan dan zal er toch wel iets van crew ofzo mee moeten, vlm kan die kisten nooit bemand krijgen. En wat moet klc anders met zijn piloten doen. Er worden op dit moment nog steeds klc piloten opgeleid voor de f50, zullen die over 2 maanden naar de 70/100 mogen?
 
Waarom zou KLM de F50's van VLM met KLC integreren?? Omdat de 737's van Transavia (ook 100% KLM) eveneens met de short-haul ops van KLM wordt samengevoegd??

Keep on dreaming. Lekker voordelig die VLM, zelfde soort operatie, lagere kosten.
En toch weer een concurrent minder.
 
Waarom zou KLM de F50's van VLM met KLC integreren?? Omdat de 737's van Transavia (ook 100% KLM) eveneens met de short-haul ops van KLM wordt samengevoegd??

Keep on dreaming. Lekker voordelig die VLM, zelfde soort operatie, lagere kosten.
En toch weer een concurrent minder.
Plus, als alle 50's op korte termijn naar VLM gaan, hoe vult KLC dan zijn routes? De embraer duurt nog wel even voordat er voldoende zijn om de 50 routes over te nemen en als VLM met KLC vliegtuigen en crews de KLC routes gaat vliegen, kan KLC beter alles in eigen hand houden, veel efficienter en flexibeler.
Op korte termijn zal er weinig veranderen op dat vlak denk ik, VLM gaat lekker door op LCY en KLC F50's lekker naar Düsseldorf en Keulen...

Tenzij VLM alleen gekocht is voor de slots en KLC alles gaat overnemen, maar dat zie ik logistiek ook niet gebeuren (plus dat lijkt mij ook niet zinvol op het businessvlak)

Dus VLM blijft lekker doen wat het al deed, alleen gaat het geld naar de Franse portomonnee..
 
Waarom zou KLM de F50's van VLM met KLC integreren?? Omdat de 737's van Transavia (ook 100% KLM) eveneens met de short-haul ops van KLM wordt samengevoegd??

Keep on dreaming. Lekker voordelig die VLM, zelfde soort operatie, lagere kosten.
En toch weer een concurrent minder.

Precies, zo denk ik het ook. Door het bedrijf niet te laten integreren houd je je de personeelskosten natuurlijk ook laag. Hierbij kan je de prijzen voor de vlucht laten stijgen door door het tekort aan concurrentie. Heel slim van die jongens daar;)
 
Pff, het schiet me ineens weer te binnen waarom de doorgewinterde VLM'er hier niets te melden heeft.
Iedereen lijkt wel een kleine Arnold B. te zijn. Lekker speculeren terwijl we het van Arnold afkeuren omdat hij niets er vanaf weet.
Ik hoop ook dat de interne posts, of quotes hieruit, van VLM lang verstoken blijft van plaatsing hier.

Ga er gerust vanuit dat ze aan boord van VLM Paturain serveren in plaats van een plakje Goudse...

Fijne tweede kerstdag allemaal ;)
 
Feit 1, VLM is 100% dochter van AF/KLM en geen uitkleedpop. (met de nadruk op AF, niet KLM hoe graag de kaaskoppies dat ook willen)

Feit 2 Aan de selectie van mensen die piloot willen worden bij de VLM verandert er niets. De selectie als geheel hier beschreven opp Airwork blijft onverandert. Iedereen is en blijft welkom. En er zullen er nog genoeg nodig zijn in de toekomst.

En dan nog een artikel met wat extra details uit de Financial Times:

Subject: FT coverage of deal

Air France-KLM buys Belgium’s VLM
By Kevin Done, Aerospace Correspondent
Published: December 24 2007 20:21 | Last updated: December 24 2007 20:21

Air France-KLM on Monday agreed to buy VLM Airlines, the Belgian regional carrier and the biggest operator at London City airport in a surprise takeover coup defeating rival interest from British Airways.

The deal, announced on Christmas Eve, will make Air France-KLM the dominant player at London City, the small but fast-growing airport that is located close to the financial districts of the City of London and Canary Wharf and specialises in lucrative business travellers.
As a result of the takeover the French carrier, the world’s biggest airline measured by turnover, will control close to half of all the takeoffs and landings at London City. The airport is virtually full at peak hours making it almost impossible for rival carriers to close the gap.
Passenger numbers have been growing quickly at the airport – by around 20 per cent from 2.4m last year - partly as a result of business passengers deserting London Heathrow.
The main London hub airport has become notorious this year for travel hassle with long delays and many misplaced bags. London City has much shorter check-in times and is much closer to the City.
Strategically the French carrier is acquiring a powerful presence on an important part of BA’s home turf and in particular in the market for business passengers flying on short-haul UK domestic and continental European routes out of London, the biggest aviation market in Europe.
All three leading European airlines, Air France-KLM, Lufthansa, which includes Swiss, and British Airways, have made expansion at London City a priority during the last year and have been competing hard in head-to-head competition.
Four weeks ago BA announced that it was planning to increase its flying from London City by 32 per cent next year, raising its fleet serving the airport to 12 aircraft and increasing its network to nine destinations by adding Nice, Amsterdam, Barcelona and Warsaw.
It is understood that BA had also shown keen interest in taking over VLM, but its loss of the deal to its French rival means that it will be dwarfed by Air France-KLM at one of its three home London airports.
No financial details were disclosed for the deal, which is subject to regulatory approval.
VLM is being sold by Panta Holdings of the Netherlands, which is 100 per cent owned by the Dutch businessman Jaap Rosen Jacobson.
He said on Monday that the carrier was “a jewel amongst the regional airlines. It has developed from a small airline into the most important player at London City Airport.”
Johan Vanneste, VLM Airlines managing director, said the group accounted in September, the latest data available, for 26 per cent of all the take-offs and landings at London City, while Air France-KLM itself already held a share of around 23 per cent through CityJet, its 100 per cent owned Irish regional airline subsidiary.
Air France-KLM first revealed its plans for an ambitious assault on the London City business travel market in February, when it set up a network of routes between the airport and leading European financial and business centres using its Irish subsidiary.
The operation was branded CityJet for Air France and marked the first time that the French airline had established a separate network outside France that did not touch its home hubs in France and the Netherlands at either end of most of the routes.
VLM, launched in 1993, has carved a particular niche for itself as a full service regional business airline with its main base at London City, outside its Belgian home territory. Business travellers represent more than 80 per cent of its customers.
It currently offers around 100 flights per weekday to and from London City operating a fleet of 18 Fokker 50 turboprop aircraft and one BAe 146 regional jet.
It will carry around 750,000 passengers in 2007 and has been profitable in each of the last 10 years. It made a pre-tax profit of €4.3m last year on a turnover of €100m.
Panta Holdings was advised on the transaction by N M Rothschild


PS FF weet wat je bedoeld maar dit is met toestemming uit Frankrijk als je begrijpt wat ik bedoel.

En dat is ook gelijk een opmerking van mij naar de (nieuwe) collega's op AW, plaats niet alles klakkeloos van het intranet direct op AW. In het verleden zijn hier weleens problemen door ontstaan. Let dus op met wat je schrijft. AB en de mensen van LVN.nl hangen in no time bij Catherine aan de lijn.
 
Donkerblauw is mooi......in tegenstelling tot........
Waarom denken ze bij lichtblauw dat iedereen daar wil werken.......zo grappig......
 
Wel beste ex-collega's en vliegmaatjes/vrienden,

Een goed nieuw jaar en gefeliciflapstaart. Zoals boven gezegd, wel een 100% dochter en of dat wordt toegestaan ivm concurrentie etc zal toekomst leren. Wel een pluspunt is dat VNV de VLM nu wel zal gaan accorderen (als jullie dat willen) misschien dat een OR nu is echt kan functioneren ipv een knechtenpartner is.

Mzzl Quiee4 FK52
 
Volgens mij moet VLM (net als Transavia en Martinair) om erkend te worden door het VNV eerst een bepaald percentage van de piloten hebben dat lid wil worden. Mij staat bij iets van 75%? Volgens mij staat dit los van wie de eigenaar is van de maatschappij. Maar goed, ik hoor het wel als ik er naast zit....
 
Het zit ook in het aantal piloten. Aangezien je crew hebt met NL, BE en UK contracten.
Er zijn te weinig NL piloten om lid te kunnen worden bij het VNV op dit moment.
 
Back
Top