VLM overgenomen door AirFrance-KLM

A. Ik ben (geboren) Zeeuw, dus ik mag centen kniepen.
B. Dat is ook wat ik nu betaal voor de OGBL, 10 of 12 euro p/m. Maar die hebben meer voor elkaar gekregen dan in alle andere stations bij elkaar.

Beweer ik zonder enige cijfertjes, maar we hebben iig een cao. De rest van VLM moet het met de Grooming Manual doen....:haha:
 
Of er een percentage-eis is voor erkenning van een vakbond weet ik niet, maar weet wel dat een maatschappij nederlands moet zijn (als in: ingeschreven bij de nederlandse Kamer van Koophandel) voordat de VNV als onderhandelingspartner kan/mag worden erkend. Het zal ervan afhangen welke eigendomsconstructie wordt verkozen, maar denk niet dat het zaakje in Nederland zal worden ingeschreven.

Voor de rest denk ik dat het AF voornamelijk om de slots op LCY is te doen (NB: Olympische Spelen in 2012!). Het kleurenschema zal van donkerblauw denk ik vloeiend overlopen naar wit met een rood streepje, AF heeft geen massa's geld gestopt in de lancering van het merk CityJet for Air France om er nog een "eigen merk" naast te hanteren. De persberichten spraken niet voor niets over een 'intensieve samenwerking' met CityJet. Met het aantal vliegbewegingen in LCY tegen het maximum is de enige manier om meer lichamen te vervoeren een kist met meer stoelen ( 1 RJ85 = 2 FK50 ). Denk dat er wel wat geshuffled gaat worden met routes en kisten om het een en ander te stroomlijnen.

Op de lichtblauwe senioriteitslijst? Droom daar vooral lekker van, maar de kans dat VLM bij KLC geveegd wordt is naar mijn mening zéér klein (zie hierboven). Dan moet het ook nog langs de VNV, en als je al ziet wat een drama het was om de KLC-vliegers op de Grote Lijst te krijgen dan zal eerder de hel bevriezen dan dat je daarin slaagt (kunnen ze bij Trans over meepraten...).

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, maar mijn geld staat op wat ik hierboven heb gespeculeerd (gebaseerd op wat er in de pers is verschenen).

Take care,

SJ
 
Da's geheel juist wat SlimJim hier schrijft.

En nogmaal VLM is over genomen door AF/KLM.
Wie heeft het voor het zeggen binnen AF/KLM dat is AF en niemand anders.
Sorry ben ook geen voorstander van AF maar het is nu eenmaal niet anders.
Dus samenvoegen met KLC dat is hier totaal niet terspraken.
Binnen 6 mnd zullen we het zien wat er daadwerkelijk gaat gebeuren.

Wij hier binnen WX weten het wel maar daar mogen we niets over na buiten brengen.

Nogmaals welkom binnen de club
 
Er is echter een vraag van mijn kant.
Wat gaat er met Denim in dit verhaal gebeuren want daar kan ik geen nieuws over krijgen binnen ons bedrijf?
Mischien dat iemand van jullie daar wat meer over kan zeggen.

Een ieder een heel goed uiteinde gewenst en alle het goede voor 2008
waar dat dan ook maar zal zijn.

Janus
 
Well since VLM's new owners will now (indirectly through CityJet) have a wealth of knowledge and expertise in operating the BAe146/Avro RJ family, it seems counter productive for the lease to go on!

From what I'm hearing AF/KLM will have little to do with this apart from being the parent.

The F50s and crews will be transferred to Cityjet and the F50s will eventually be replaced by RJs. The high pax rotations will transfer to RJs effective for the summer season with the F50 doing some of the lighter rotations.

Makes Cityjet a very strong player at LCY.
Looks like BA missed the boat (perhaps intenionally)


Dit alles van PPRUNE http://www.pprune.org/forums/showthread.php?t=305817&highlight=cityjet&page=2
 
Er is echter een vraag van mijn kant.
Wat gaat er met Denim in dit verhaal gebeuren want daar kan ik geen nieuws over krijgen binnen ons bedrijf?
Mischien dat iemand van jullie daar wat meer over kan zeggen.

Een ieder een heel goed uiteinde gewenst en alle het goede voor 2008
waar dat dan ook maar zal zijn.

Janus


Denim en VLM zaten samen in de Panta Holding. Panta verkocht VLM dus kort door de bocht hebben wij niets meer met Denim te maken. Wel jammer want volgens mij klikte het wel aardig. Ik denk dat er nog wel een goede relatie blijft en wat goede contacten maar niet veel meer dan dat.
 
VLM = VG? Zaterdag moet ik van LCY naar ANR met VG194. Zat me af te vragen welke maatschappij dit was. VLM, Virgin xxxx, Belgian airways, ...
Omdat we geen auto hebben mogen we niet met de boot van Ramsgate naar Oostende (veerboot steiger binnen loopafstand van het hotel in beide plaatsen), nu gaan we 3 uur rijden naar LCY, dan naar ANR vliegen en nog een uur rijden naar OST. Time to spare, go by air. Boot kost 64 euro voor 3 personen in 1 auto, 4 uur duurt de trip. VLM ticket kost $300.- voor 3 man, nog eens $700.- voor de taxi's en je bent de hele dag onderweg........ geen wonder dat er geen salarisverhoging inzit
 
VLM = VG (Komt van de achternaam van de oprichter van VLM, Van Gaever) Ook wel bekend van VG Airlines.

Autootje huren geen optie vanaf ANR en droppen in Oostende?
 
off topic,

Sinds wanneer heeft VLM de route ANT-MAN direct? ga morgen op de vroege naar MAN. voorheen was het altijd via LCY.
ideaal vanuit de achtertuin vertrekken naar mn werk:D!!
 
KLIKO, als je vanuit EBAW naar MAN wilt, wil ik je gerust in een C172 brengen :D

Full service! Waar vind je dat nog dezer dagen...
 
Heb je centjes voor een TR op een snelle bak :grijns:, zal het compenseren met de kwaliteit aan "cabinepersoneel".
 
He Kliko,

Jij hebt ook alles voor elkaar hé.
Maar je moet wel een beetje blijven bewegen en niet vanuit je achtertuin naar het werk.
Zal je dan wel een keer zien op die route.

Alles goed daar.
De beste wensen nog en ook aan The Gang.

Janus
 
Het balie personeel op LCY wist nog zeer weinig van de overgang naar AF/KLM. Ook werden worldperks/skymiles/flying blue nog niet geaccepteerd.
Mooie vlucht, diegene die echter vloog heeft schijnbaar nog niet uitgevonden waar de rudder pedalen voor dienen. We werden behoorlijk van links naar rechts (of omgekeerd) heen en weer geschud tijden bochten. Verschil tussen systems operator en piloot?
 
PH-DMS, er stond een grote blauwe L naast de deur. Links er van stond een V en rechts ervan een M. Moet nog even opzoeken wat dat betekent. Vlieg Machine? :)
 
Back
Top