VLM overgenomen door AirFrance-KLM

VLM zal nog een aantal jaar ´zelfstandig´ blijven bestaan, waarna AF, KLM en VLM samen worden gevoegd tot een nieuwe mega airline. Ik zou het ook zeker aanraden om te proberen bij vlm binnen te komen mocht je geen kls hebben. Uiteindelijk zal je wel kunnen doorstromen naar de KLM.

Is deze overname trouwens al goeggekeurd door de europese commissie? Het begint wel erg te lijken op een monopolie in de benelux. Het is eigenlijk gewoon het uitkopen van concurrenten.
 
Hoe zit dat nu met de aankoop van Martinair? KLM moest toch aantonen dat het niet een 'te sterke' speler ging worden? Ben benieuwd hoe de zaken er nu voor staan nu VLM is ingelijfd...
 
Dan zal dit er binnenkort ook bij horen:
phc.jpg
 
Buiten de pet wordt er zeker ook 1 aerdappel de man ter beschikking gesteld.
Zelf even koken..
 
VLM zal nog een aantal jaar ´zelfstandig´ blijven bestaan, waarna AF, KLM en VLM samen worden gevoegd tot een nieuwe mega airline. Ik zou het ook zeker aanraden om te proberen bij vlm binnen te komen mocht je geen kls hebben. Uiteindelijk zal je wel kunnen doorstromen naar de KLM.

Doorstromen naar de KLM?? wat denk je zelf! :D (overigens dit alles onder groots cynisme)
 
Ik heb mijn termijnplanning al binnen hoor. Eerst nog drie jaar naar City hoppen, vijf jaartjes 737, een jaartje coco-en en dan een bridge course voor een DE Lseat 744.

Of 380. Daar waren ze in Parijs nog niet over uit.
 
VLM zal nog een aantal jaar ´zelfstandig´ blijven bestaan, waarna AF, KLM en VLM samen worden gevoegd tot een nieuwe mega airline.

Uh VLM is nu van AF/KLM.. Als ze gaan samenvoegen doen ze het nu. anders is het gewoon een 100% dochter bedrijf net zoals alle andere airlines die dochter zijn van AF/KLM.
Alle belangrijke beslissingen moeten vanaf nu goed gekeurd worden door AF/KLM of eigelijk AF :D

Dus waar je die fantastische inzichten vandaan haalt ? vertel het maar.

Groeten.
 
Uh VLM is nu van AF/KLM.. Als ze gaan samenvoegen doen ze het nu. anders is het gewoon een 100% dochter bedrijf net zoals alle andere airlines die dochter zijn van AF/KLM.
Alle belangrijke beslissingen moeten vanaf nu goed gekeurd worden door AF/KLM of eigelijk AF :D

Dus waar je die fantastische inzichten vandaan haalt ? vertel het maar.

Groeten.

KLM is ook van Air France, maar opereert ook nog vrij zelfstandig. Het is niet slim om meteen een maatschappij om te spuiten, want dan loop je kans dat de publieke opinie tegen je keert en dat je bedrijf daardoor imagoschade oploopt. Je ziet het zo vaak, acquirerende bedrijven laten geen kans onbelet om te prediken dat het merk in stand gehouden zal worden. Denk bijv. overname Grolsch (´grolsch blijft grolsch´), ABN AMRO (blijft bestaan) en natuurlijk ook KLM (naam blijft nog zeker tien jaar bestaan, blijft koninklijk, werd zelfs vastgelegd). Meestal is blijven die merken inderdaad wel apart bestaan, maar AF en KLM hebben ook de doelstelling om in de toekomst samen helemaal op te gaan in één maatschappij, dan is de kans aannemelijk dat VLM daar bij wordt genomen.

Deze koop is gewoon een ordinaire uitkoop van de concurrent. Deze koop verdient zich terug door de synergie voordelen, wat gewoon neerkomt op het snijden in het aantal vluchten.

Nou goed, het wordt zo allemaal wat te bedrijfstechnisch. Ik ben iig blij dat je het fantastische inzichten noemt:rt:
 
"VLM blijft binnen de groep Air France-KLM opereren als onafhankelijke maatschappij, zoals dat de traditie is bij de luchtvaartgroep", zegt Vanneste.

"Noch voor het personeel, noch voor het management verandert er iets, en ook het merk VLM blijft behouden."

Een fusie met KLM City Hopper en/of Air France Regional, waarover in de media gespeculeerd werd, is volgens Vanneste een "kwakkel".

Wel zal VLM nauw gaan samenwerken met CityJet, een Ierse regionale luchtvaartmaatschappij die ook eigendom is van Air France-KLM en die ook heel actief is op London City Airport. "Samen vertegenwoordigen we bijna de helft van de bewegingen op de Londense luchthaven", zegt Vanneste.

"Beide netwerken zijn heel complementair en het gecombineerde netwerk zal London City verbinden met grote Europese zakencentra", luidt het in een persbericht van Air France-KLM.

Bron
 
"VLM blijft binnen de groep Air France-KLM opereren als onafhankelijke maatschappij, zoals dat de traditie is bij de luchtvaartgroep", zegt Vanneste.

"Noch voor het personeel, noch voor het management verandert er iets, en ook het merk VLM blijft behouden."

Een fusie met KLM City Hopper en/of Air France Regional, waarover in de media gespeculeerd werd, is volgens Vanneste een "kwakkel".

Wel zal VLM nauw gaan samenwerken met CityJet, een Ierse regionale luchtvaartmaatschappij die ook eigendom is van Air France-KLM en die ook heel actief is op London City Airport. "Samen vertegenwoordigen we bijna de helft van de bewegingen op de Londense luchthaven", zegt Vanneste.

"Beide netwerken zijn heel complementair en het gecombineerde netwerk zal London City verbinden met grote Europese zakencentra", luidt het in een persbericht van Air France-KLM.

Bron

You were saying Kloppa ??

Maar ik hoop dat je gelijk hebt.. Want dat zou betekeken dat Martinair/Transavia/Alle airfrace dochters straks worden samengevoegd tot een grote famillie.
Kom ik toch nog toe aan ICA vliegen ;)

cheers.
 
Wat wij hebben gehoord is dat WX namens AF-KLM VLM heeft overgenomen.

Time will tell en als dat waar is dan hoor je eingelijk nergens bij niet bij de KLM en niet bij AF.
Zitten hier genoeg NL-ers die maar wat geaag naar KLM zouden willen maar dat zal echt niet gebeuren.

Welkom college en prettige kerst dag
See you around at LCY

Janus
 
haha, wel grappig om te lezen inderdaad... 'Even oefenen (KÊRL)' en 'een aardappel de man' --> Als je mocht, dan zou je geen seconde twijfelen om weg te komen waar je nu zit en bij de KLM binnen te komen, wedden!?
 
Back
Top