Vliegopleiding in Turkije

Ik heb contact met paar THY piloten, ook via bekenden hier in NL. Ik heb hun nummers in m'n tel, ik kan ze bellen wanneer ik wil. Maar verwacht er niks van, niemand kan iets voor je doen, behalve info geven.

Dit komt nu echt zo over van: Kijk mij nou, ik heb lekker contacten met piloten van THY, ff uitsloven :p
Leuk voor je, verder kan ik niks zeggen :p

Ontopic: Ik wil ook alleen informatie hebben van die piloten.


Ik moet TOEIC test afleggen, en daarna wachten op de volgende stap.Maar waarom wil je met die piloten van THY in contact komen die kunnen en willen niks voor je doen.

Omdat ik wil vragen bij welke vliegopleiding in Turkije het beste is om ee nbaan bij THY te krijgen. Waar je de beste kansen je hebt.

* kartal en first the last:

Ik heb recent nog een gesprek met THY gehad. Ik heb geprobeerd om daar voor de opleiding binnen te komen, weer een gesprek van 30 min via de tel, helaas pindakaas. Ze hebben geadviseerd om een vliegopleiding elders te volgen en daarna te solliciteren bij THY. Ze nemen ook via Ayjet aan, dan hebben ze aan mij verteld, althans mondeling.

Vanwege mijn persoonlijke situatie ga ik de opleiding hier in NL doen, bij singles & twins, modulair. Ik blijf gewoon werken, daarnaast thuis studeren en 2-3 dagen per week vliegen. gehele ATPL-frozen voor circa 60000 euro!

iemand suggesties?

Bij welke opleiding ga je het doen?
 
Dit komt nu echt zo over van: Kijk mij nou, ik heb lekker contacten met piloten van THY, ff uitsloven :p
Leuk voor je, verder kan ik niks zeggen :p

Ontopic: Ik wil ook alleen informatie hebben van die piloten.




Omdat ik wil vragen bij welke vliegopleiding in Turkije het beste is om ee nbaan bij THY te krijgen. Waar je de beste kansen je hebt.



Bij welke opleiding ga je het doen?

ff uitsloven.....? hahaha, grapjas!

Ik wil mijn opleiding volgen bij Singles & Twins in Lelystad
 
ff uitsloven.....? hahaha, grapjas!

Ik wil mijn opleiding volgen bij Singles & Twins in Lelystad

Zo kwam het wel over, vooral toen je zei: ''Ik kan ze bellen wanneer ik wil.'' :p

Maargoed, bij singles en twins heb je dan ook een baangarantie? Hun website ziet er niet echt profesionneel uit...
 
Zo kwam het wel over, vooral toen je zei: ''Ik kan ze bellen wanneer ik wil.'' :p

Maargoed, bij singles en twins heb je dan ook een baangarantie? Hun website ziet er niet echt profesionneel uit...

Baangarantie???? Wake up jongen, behalve THY, heb je die nergens. Als je een vliegopleiding met baangarantie wil, dan wordt het voor jou een ander beroep kiezen.

Of ik nou naar KLS, NLS of DFA zou gaan, niemand heeft baangarantie (in NL).

Website van S&T is mager, maar zeg dat iets over de kwailiteit van hun opleiding? Wat heb je aan een vliegschool met een perfecte website, alles mooier maken dan het is, terwijl ze een "doodgewone" opleiding bieden. De eigenaar van S&T is gewoon meteen straight to the point. Hij zegt al meteen wat kom je in deze tijden bij mij doen en bij mij geen baangarantie etc etc


Uiteindelijk moet iedereen gewoon zelf zijn keuze maken. Alles inventariseren etc etc. Ik ben in Turkije bij 3 vliegscholen geweest, hier in NL bijna alle vliegscholen gehad.
M-RE, met doorzettingsvermogen, geduld en een beetje wind mee (misschien veeeel wind mee), dan kom je er wel.

Selam
 
En Lufthansa dan?

Het hangt er een beetje vanaf wat je onder baangarantie vindt vallen. Bij Lufthansa school betaal je ongeveer de helft van de opleidingskosten, en zorgt Lufthansa voor een baan in hun concern. Ze zeggen dat ze als dit niet waar kunnen maken binnen 5 jaar, jou deel van de opleiding vergoeden. Het houdt dus volgens mij niet in dat als je 2 jaar moet wachten, zij voor jouw livingkosten opdraaien...
 
Het hangt er een beetje vanaf wat je onder baangarantie vindt vallen. Bij Lufthansa school betaal je ongeveer de helft van de opleidingskosten, en zorgt Lufthansa voor een baan in hun concern. Ze zeggen dat ze als dit niet waar kunnen maken binnen 5 jaar, jou deel van de opleiding vergoeden. Het houdt dus volgens mij niet in dat als je 2 jaar moet wachten, zij voor jouw livingkosten opdraaien...
Nou zo mooi is het inderdaad niet. LH zorgt alleen voor onderdak tijdens je verblijf in Phoenix. Wat je tijdens een wachttijd doet moet je zelf maar zien. Als je in de wachttijd bij een andere maatschappij gaat vliegen, dan begint je afbetaling van je lening vanaf dan.

Op het moment is er trouwens geen wachttijd voor alumni, je krijgt meteen een baan, maar wel voor de citation-fase omdat ze te weinig leraren hebben.
 
Ik ben sinds gister in Istanbul met Turkish Airlines. Ik heb ff aan het einde van de vlucht gevraagd en die zei: Turkish Airlines neemt dus alleen universiteit aan..
Volgens mij zei pschynogwat dat al eerder...
 
Ik ben sinds gister in Istanbul met Turkish Airlines. Ik heb ff aan het einde van de vlucht gevraagd en die zei: Turkish Airlines neemt dus alleen universiteit aan..
Volgens mij zei pschynogwat dat al eerder...

Dan weet je wat je te doen staat
 
THY online application gesloten

THY online application gesloten

Sinds gisteren heeft THY online application form gesloten.
Ben benieuwd of er hier mensen zijn die ook bij THY hebben gesolliciteerd als direct entry Cap/Fo,en zo ja ben benieuwd of ze de selectie hebben doorlopen,en die meer info hebben.???????
Alle info is welkom
 
Jongens maar, turkish airlines wilt toch mensen die Universtiteit hebben afgemaakt?

Volgens mij niet als je als direct entry captain/fo solliciteert.
Wel willen ze universiteit als je bij vlieg academie van turkish airlines solliciteerd
Er zijn daar veel piloten die geen universiteit hebben.trouwens denk dat de eisen nu ook soepeler zijn dan dat staat vermeld,want ze moeten toch aan die 600 piloten komen die turkse nationaliteit hebben,maar voor captains eisen ze niet dat ze de turkse nationaliteit moeten hebben,want er vlieegen griekse en nederlandse captains bij turkish.
 
Even voor de duidelijkheid....
De eisen voor direct entry FO zijn: · ATPL- frozen
· 1,500 hours of Total Time
· 500 hours on type (A-320, B-737-EFIS/NG, A-330/340, B-777)
· 1,000 hours minimum on aircraft over 27 tonnes.
· Having Type Rating on the aircraft in the inventories of THY, Inc.
Within last year, no break of more than 12 months in the flights.
· ICAO Level 4 English

Verder geen enkele eis m.b.t. de turkse nationaliteit en ze nemen genoegen met een high school diploma..
 
Even voor de duidelijkheid....
De eisen voor direct entry FO zijn: · ATPL- frozen
· 1,500 hours of Total Time
· 500 hours on type (A-320, B-737-EFIS/NG, A-330/340, B-777)
· 1,000 hours minimum on aircraft over 27 tonnes.
· Having Type Rating on the aircraft in the inventories of THY, Inc.
Within last year, no break of more than 12 months in the flights.
· ICAO Level 4 English

Verder geen enkele eis m.b.t. de turkse nationaliteit en ze nemen genoegen met een high school diploma..

Ik heb via de site van turkish airlines gesolliciteerd,en ik heb duidelijk de eisen gelezen,je moet de tc natinaliteit hebben en je moet je diensplicht hebben vervuld.de eisen voor uren zijn alleen voor captains,voor f/o was er niks over vermeld.ik heb ook aangegeven dat ik maar 400 uren heb en geen ervaing op 737.en toch zit ik in de de sellectie,want anders zoude ze me niet mailen en vragen of ik de toeic test wilde doen,en heb ze toen gebeld ze zijden je moet minimaal 550punten hebben,daarna volgt de dlr test en daarna sim.grading in istanbul.trouwens je moest op het online application formulier je tc.nummer vermelden,zo niet kon je niet verdergaan,misschien gelden voor buitenlanders andere eisen dat weet ik dus niet
 
De eisen voor direct entry FO zijn: · ATPL- frozen
· 1,500 hours of Total Time
· 500 hours on type (A-320, B-737-EFIS/NG, A-330/340, B-777)
· 1,000 hours minimum on aircraft over 27 tonnes.
· Having Type Rating on the aircraft in the inventories of THY, Inc.
Within last year, no break of more than 12 months in the flights.
· ICAO Level 4 English

Dit zijn simpelweg de eisen die gesteld worden aan een FO via een job agency...
 
De eisen voor direct entry FO zijn: · ATPL- frozen
· 1,500 hours of Total Time
· 500 hours on type (A-320, B-737-EFIS/NG, A-330/340, B-777)
· 1,000 hours minimum on aircraft over 27 tonnes.
· Having Type Rating on the aircraft in the inventories of THY, Inc.
Within last year, no break of more than 12 months in the flights.
· ICAO Level 4 English

Dit zijn simpelweg de eisen die gesteld worden aan een FO via een job agency...

Dat kan, ik zeg nogmaals op de site van hun stond daar niks over vermeld.en je zegt het zelf via een job agency.Heb je ook gesolliciteerd bij turkish????
 
Roden en Turkish Bird,

Dus als ik mijn vliegopleiding, in turkije wil volgen is dat niet mogelijk?

Gr,

Eray

je kan natuurlijk wel in tr een opleiding volgen,alleen bij vlieg academie van turkish airlines vragen ze uni,en het liefst referentie uit het turkse leger.dus elders kan je gewoon je opleiding doen.
grtjs
ekrem
 
Back
Top