Juist, hier heb ik wat aan.
Hoi psychomantic,
Ik ben net als jij Nederlands/Turks. Heb nog geen 4 weken terug mijn opleiding afgerond en ben al aangenomen bij SunExpress. Mijn opleiding heb ik gevolgd bij EPST/Oxford Aviation Academy.
Ik zou je echt afraden om voor de helft minder een opleiding in Turkije te gaan volgen tenzij je bij Turkish Airlines Flight Academy binnen kan komen.
Heb tijdens mijn assessment bij SunExpress met verschillende Ayjet studenten en jongens van andere turkse vliegscholen gezeten en ze werden bijna allemaal eruit geknikkerd.
Dus mijn advies, een turkse uitdrukking welteverstaan voor jou "UCUZ ETIN SUYU KARADIR"
Succes met je carriere
ST, gefeliciteerd met het behalen van de selectie en welkom aan boord. Toen ik DLR deed, deed ik dat samen met vijf Turken, totaal zes man dus. Daarvan zijn er drie aangenomen, ik en twee Turken die allebei bij Ayjet vandaan kwamen. Ik kan inhoudelijk niets over de opleidingen zeggen, maar weet wel dat Ayjet redelijk aangeschreven staat hier. Het probleem hier is dat veel Turken de DLR niet halen. Dat dat ligt aan de opleiding lijkt me onwaarschijnlijk, eerder zal het aan hun persoonlijke capaciteiten liggen. Over het algemeen scoren Duitsers en Nederlanders (veel) beter op de DLR, het afvalpercentage van de Turken is aanzienlijk. Naar mijn mening kan je beter kiezen voor een opleiding in West-Europa, omdat ik denk dat je met een Turkse opleiding niet zo makkelijk bij een Europese airline aan de slag komt.
Groet, PH.
Waar heb jij je opleiding gevolgd als ik vragen mag? Ik denk ook inderdaad dat je niet met een opleiding in Turkije gauw aan de bak komt bij een Europese Airline.
Ik wil graag in Turkije aan de slag, dus voor mij is dat geen probleem. Trouwens voor de meeste Turken dan
Wat bv THY kan is dat je vluchten van AMS naar IST doet, dacht ik... Maar dan blijf je wel in Nederland wonen. Sierra Tango die werkt nu toch bij SunExpress? Woont hij nu in TR of NL?
Wat bv THY kan is dat je vluchten van AMS naar IST doet, dacht ik... Maar dan blijf je wel in Nederland wonen. Sierra Tango die werkt nu toch bij SunExpress? Woont hij nu in TR of NL?
^ psychomantic,
En heb je ondertussen al een school gekozen? En mag ik vragen hoe je je financiering gaat regelen? (een Nederlandse bank) ?
Beste leden,
Volgens mij zijn ze in turkije niet onder de indruk van de turkse vliegscholen.
Als je je vliegopleidng in nederland of in duitsland heb afgerond sta je al beter voor.Als je hier in Nederland bent opgegroeid dan heb je al een taal probleem tijdens je opleiding.Ik zal jullie aanraden om je opleiding hier te doen het gaat je wel meer kosten maar ja je zult erachter komen dat de geld kraan open gaat en open blijft.Ik heb gesolliciteerd bij THY en moet als eerste een TOEIC examen afleggen minimaal 550 punten is de vereiste,daarna DLR, en dan de eind stap
sim grading in Istanbul.Vegeet niet dat heel veel jongens in TR die daar een opleiding hebben gedaan nu nog steeds werkloos zijn,hebben cpl/ir en that's it.
Om in deze tijden je kansen te vegroten moet je toch wel een type-rating op zak hebben ook in turkije willen ze niet voor je type-rating opdraaien.Het is alleen THY,en Sunexpress die het wel bekostigen met de voorwarde dat je voor een aantal jaren moet tekenen.Vergeet ook Pegasus flight academy niet, als je bij hun je opleidng volgt heb je de kans dat je na je linetraining een contract(je) kan krijgen,maaar pas op die garantie geven ze je niet. Wens jullie allen veel succes
BOL SANSLAR
Beste leden,
Volgens mij zijn ze in turkije niet onder de indruk van de turkse vliegscholen.
Als je je vliegopleidng in nederland of in duitsland heb afgerond sta je al beter voor.Als je hier in Nederland bent opgegroeid dan heb je al een taal probleem tijdens je opleiding.Ik zal jullie aanraden om je opleiding hier te doen het gaat je wel meer kosten maar ja je zult erachter komen dat de geld kraan open gaat en open blijft.Ik heb gesolliciteerd bij THY en moet als eerste een TOEIC examen afleggen minimaal 550 punten is de vereiste,daarna DLR, en dan de eind stap
sim grading in Istanbul.Vegeet niet dat heel veel jongens in TR die daar een opleiding hebben gedaan nu nog steeds werkloos zijn,hebben cpl/ir en that's it.
Om in deze tijden je kansen te vegroten moet je toch wel een type-rating op zak hebben ook in turkije willen ze niet voor je type-rating opdraaien.Het is alleen THY,en Sunexpress die het wel bekostigen met de voorwarde dat je voor een aantal jaren moet tekenen.Vergeet ook Pegasus flight academy niet, als je bij hun je opleidng volgt heb je de kans dat je na je linetraining een contract(je) kan krijgen,maaar pas op die garantie geven ze je niet. Wens jullie allen veel succes
BOL SANSLAR
Ok, ik zal mijn antwoord dan even beter formuleren....
Ik heb geen enkele opleiding genoten in Turkije maar werk hier nu al 2 jaar als vlieger en kan jullie alleen mijn mening geven over het eindresultaat...
Denk dat mijn mening nu wel duidelijk is....
Ik vlieg ook al een tijdje in Turkije en ben het helaas met je eens.
Het bedrijf waar ik voor werk heeft 6 piloten naar een TR cursus gestuurd.
Daarvan heeft het maar 1 in 1x gehaald. Toeval ....? Ik denk het niet. Dit zijn allemaal piloten met een paar duizend uur........
De standaard is mijn inziens te laag en meeste beheerse amper Engels.
Laat me weten wat er is gebeurd met je sollicitatie! Ik probeer echt heel lang in contact te komen met THY piloten...