Vliegopleiding in Turkije

Hoi psychomantic,

Ik ben net als jij Nederlands/Turks. Heb nog geen 4 weken terug mijn opleiding afgerond en ben al aangenomen bij SunExpress. Mijn opleiding heb ik gevolgd bij EPST/Oxford Aviation Academy.

Ik zou je echt afraden om voor de helft minder een opleiding in Turkije te gaan volgen tenzij je bij Turkish Airlines Flight Academy binnen kan komen.

Heb tijdens mijn assessment bij SunExpress met verschillende Ayjet studenten en jongens van andere turkse vliegscholen gezeten en ze werden bijna allemaal eruit geknikkerd.

Dus mijn advies, een turkse uitdrukking welteverstaan voor jou "UCUZ ETIN SUYU KARADIR"

Succes met je carriere

Ik heb begrepen dat de Ayjet studenten zijn gezakt bij de MIC test. Ik heb een vriend die bij Ayjet zijn opleiding heeft afgerond. Hij is erg tevreden. Hij vertelt zelf dat die Ayjet studenten op basis van hun peroonlijke capaciteiten niet zijn geslaagd, terwijl het niet aan de opleiding zelf ligt.
 
ST, gefeliciteerd met het behalen van de selectie en welkom aan boord. Toen ik DLR deed, deed ik dat samen met vijf Turken, totaal zes man dus. Daarvan zijn er drie aangenomen, ik en twee Turken die allebei bij Ayjet vandaan kwamen. Ik kan inhoudelijk niets over de opleidingen zeggen, maar weet wel dat Ayjet redelijk aangeschreven staat hier. Het probleem hier is dat veel Turken de DLR niet halen. Dat dat ligt aan de opleiding lijkt me onwaarschijnlijk, eerder zal het aan hun persoonlijke capaciteiten liggen. Over het algemeen scoren Duitsers en Nederlanders (veel) beter op de DLR, het afvalpercentage van de Turken is aanzienlijk. Naar mijn mening kan je beter kiezen voor een opleiding in West-Europa, omdat ik denk dat je met een Turkse opleiding niet zo makkelijk bij een Europese airline aan de slag komt.

Groet, PH.

Waar heb jij je opleiding gevolgd als ik vragen mag? Ik denk ook inderdaad dat je niet met een opleiding in Turkije gauw aan de bak komt bij een Europese Airline.
Ik wil graag in Turkije aan de slag, dus voor mij is dat geen probleem. Trouwens voor de meeste Turken dan
 
Waar heb jij je opleiding gevolgd als ik vragen mag? Ik denk ook inderdaad dat je niet met een opleiding in Turkije gauw aan de bak komt bij een Europese Airline.
Ik wil graag in Turkije aan de slag, dus voor mij is dat geen probleem. Trouwens voor de meeste Turken dan

Wat bv THY kan is dat je vluchten van AMS naar IST doet, dacht ik... Maar dan blijf je wel in Nederland wonen. Sierra Tango die werkt nu toch bij SunExpress? Woont hij nu in TR of NL?
 
Wat bv THY kan is dat je vluchten van AMS naar IST doet, dacht ik... Maar dan blijf je wel in Nederland wonen. Sierra Tango die werkt nu toch bij SunExpress? Woont hij nu in TR of NL?

Wat ik heb begrepen van THY is dat dat niet mogelijk is. Istanbul wordt je thuisbasis. Dat wordt je spullen pakken en naar Turkije verhuizen
 
^ psychomantic,

En heb je ondertussen al een school gekozen? En mag ik vragen hoe je je financiering gaat regelen? (een Nederlandse bank) ?
 
Beter hier je opleiding doen

Beter hier je opleiding doen

Beste leden,

Volgens mij zijn ze in turkije niet onder de indruk van de turkse vliegscholen.
Als je je vliegopleidng in nederland of in duitsland heb afgerond sta je al beter voor.Als je hier in Nederland bent opgegroeid dan heb je al een taal probleem tijdens je opleiding.Ik zal jullie aanraden om je opleiding hier te doen het gaat je wel meer kosten maar ja je zult erachter komen dat de geld kraan open gaat en open blijft.Ik heb gesolliciteerd bij THY en moet als eerste een TOEIC examen afleggen minimaal 550 punten is de vereiste,daarna DLR, en dan de eind stap
sim grading in Istanbul.Vegeet niet dat heel veel jongens in TR die daar een opleiding hebben gedaan nu nog steeds werkloos zijn,hebben cpl/ir en that's it.
Om in deze tijden je kansen te vegroten moet je toch wel een type-rating op zak hebben ook in turkije willen ze niet voor je type-rating opdraaien.Het is alleen THY,en Sunexpress die het wel bekostigen met de voorwarde dat je voor een aantal jaren moet tekenen.Vergeet ook Pegasus flight academy niet, als je bij hun je opleidng volgt heb je de kans dat je na je linetraining een contract(je) kan krijgen,maaar pas op die garantie geven ze je niet. Wens jullie allen veel succes
BOL SANSLAR
 
Beste leden,

Volgens mij zijn ze in turkije niet onder de indruk van de turkse vliegscholen.
Als je je vliegopleidng in nederland of in duitsland heb afgerond sta je al beter voor.Als je hier in Nederland bent opgegroeid dan heb je al een taal probleem tijdens je opleiding.Ik zal jullie aanraden om je opleiding hier te doen het gaat je wel meer kosten maar ja je zult erachter komen dat de geld kraan open gaat en open blijft.Ik heb gesolliciteerd bij THY en moet als eerste een TOEIC examen afleggen minimaal 550 punten is de vereiste,daarna DLR, en dan de eind stap
sim grading in Istanbul.Vegeet niet dat heel veel jongens in TR die daar een opleiding hebben gedaan nu nog steeds werkloos zijn,hebben cpl/ir en that's it.
Om in deze tijden je kansen te vegroten moet je toch wel een type-rating op zak hebben ook in turkije willen ze niet voor je type-rating opdraaien.Het is alleen THY,en Sunexpress die het wel bekostigen met de voorwarde dat je voor een aantal jaren moet tekenen.Vergeet ook Pegasus flight academy niet, als je bij hun je opleidng volgt heb je de kans dat je na je linetraining een contract(je) kan krijgen,maaar pas op die garantie geven ze je niet. Wens jullie allen veel succes
BOL SANSLAR

Laat me weten wat er is gebeurd met je sollicitatie! Ik probeer echt heel lang in contact te komen met THY piloten...
 
Beste leden,

Volgens mij zijn ze in turkije niet onder de indruk van de turkse vliegscholen.
Als je je vliegopleidng in nederland of in duitsland heb afgerond sta je al beter voor.Als je hier in Nederland bent opgegroeid dan heb je al een taal probleem tijdens je opleiding.Ik zal jullie aanraden om je opleiding hier te doen het gaat je wel meer kosten maar ja je zult erachter komen dat de geld kraan open gaat en open blijft.Ik heb gesolliciteerd bij THY en moet als eerste een TOEIC examen afleggen minimaal 550 punten is de vereiste,daarna DLR, en dan de eind stap
sim grading in Istanbul.Vegeet niet dat heel veel jongens in TR die daar een opleiding hebben gedaan nu nog steeds werkloos zijn,hebben cpl/ir en that's it.
Om in deze tijden je kansen te vegroten moet je toch wel een type-rating op zak hebben ook in turkije willen ze niet voor je type-rating opdraaien.Het is alleen THY,en Sunexpress die het wel bekostigen met de voorwarde dat je voor een aantal jaren moet tekenen.Vergeet ook Pegasus flight academy niet, als je bij hun je opleidng volgt heb je de kans dat je na je linetraining een contract(je) kan krijgen,maaar pas op die garantie geven ze je niet. Wens jullie allen veel succes
BOL SANSLAR

Aha, nice! Heb jij je opleiding bij Ayjet gedaan dan? Best leuk om zo een verhaal van iemand te horen!
 
Ok, ik zal mijn antwoord dan even beter formuleren....
Ik heb geen enkele opleiding genoten in Turkije maar werk hier nu al 2 jaar als vlieger en kan jullie alleen mijn mening geven over het eindresultaat...
Denk dat mijn mening nu wel duidelijk is....

Ik vlieg ook al een tijdje in Turkije en ben het helaas met je eens.

Het bedrijf waar ik voor werk heeft 6 piloten naar een TR cursus gestuurd.
Daarvan heeft het maar 1 in 1x gehaald. Toeval ....? Ik denk het niet. Dit zijn allemaal piloten met een paar duizend uur........

De standaard is mijn inziens te laag en meeste beheerse amper Engels.
 
* kartal en first the last:

Ik heb recent nog een gesprek met THY gehad. Ik heb geprobeerd om daar voor de opleiding binnen te komen, weer een gesprek van 30 min via de tel, helaas pindakaas. Ze hebben geadviseerd om een vliegopleiding elders te volgen en daarna te solliciteren bij THY. Ze nemen ook via Ayjet aan, dan hebben ze aan mij verteld, althans mondeling.

Vanwege mijn persoonlijke situatie ga ik de opleiding hier in NL doen, bij singles & twins, modulair. Ik blijf gewoon werken, daarnaast thuis studeren en 2-3 dagen per week vliegen. gehele ATPL-frozen voor circa 60000 euro!

iemand suggesties?
 
o ja, bij singles & twins hoef je de 60000 euro niet in zijn geheel te betalen. Ik heb een offerte gehad, en bij elke fase moet je een bepaald bedrag betalen. Mocht er hoe dan ook iets gebeuren, dan ben je niet al je geld kwijt
 
Ik vlieg ook al een tijdje in Turkije en ben het helaas met je eens.

Het bedrijf waar ik voor werk heeft 6 piloten naar een TR cursus gestuurd.
Daarvan heeft het maar 1 in 1x gehaald. Toeval ....? Ik denk het niet. Dit zijn allemaal piloten met een paar duizend uur........

De standaard is mijn inziens te laag en meeste beheerse amper Engels.

Waar vlieg jij als ik vragen mag? heb je adviezen voor mij? jij hebt in ieder geval een bepaald traject gevolgd. je zou immers ervaring hebben. zou je nu weer zelfde pad volgen om je doel te bereiken of zou jet het anders aanpakken?

Ik hoor het van je
 
Laat me weten wat er is gebeurd met je sollicitatie! Ik probeer echt heel lang in contact te komen met THY piloten...

Ik heb contact met paar THY piloten, ook via bekenden hier in NL. Ik heb hun nummers in m'n tel, ik kan ze bellen wanneer ik wil. Maar verwacht er niks van, niemand kan iets voor je doen, behalve info geven.
 
Ik moet TOEIC test afleggen, en daarna wachten op de volgende stap.Maar waarom wil je met die piloten van THY in contact komen die kunnen en willen niks voor je doen.
 
nee ik heb het hier gedaan op lelystad , Avjet leerlingen die aan de bak komen zijn jongens die van SIVIL HAVACILIK UKSEK OKULU komen,vergeet niet dat ook daar 500 werkloze piloten rondzwerven die daar op turkese vliegscholen hun brevet hebben gehaald
 
Back
Top