De reden hiervoor is dat ik de betreffende persoon, Ko, redelijk heb gekend via de KLM Aeroclub rn dat ik veel ervaringsverhalen van de beste man heb meegekregen. Vandaar.
Langste vlucht: 355NM (EHHO-EDNY)
Meest gevlogen op 1 dag: 08:20 ( ENKJ-EHLE )
Verder:
Uitgecheckt op rechterstoel
Met complete radio-failure op LEAS geland
2 diversions
Op final een zeehond op de baan
Mooiste uitzichten:
Below 500ft over Schiphol
Kust van Spanje
Night-VFR Frankrijk
Formatievlucht vanaf LFOP naar EHLE
Op LEBB op het platform geparkeerd worden naast een Airbus
Nu deze winter maar is een begin maken met de CPL-theorieboeken...
547 uur, Zal rond de 580 uitkomen dit jaar.
134 uur in de nacht.
3 Go Arounds.
1 Diversion.
Gok ongeveer 30 nieuwe velden.
Meest noordelijke veld; Svalbard. (72N)
Meest zuidelijke veld; Las Palmas. (Geen Idee)
Langste vlucht; Trondheim - Las Palmas (06:10)
Ontelbaar veel prachtige blonde vrouwen aan boord.
Veel Noorse kronen verdiend en er ook veel uitgegeven hier
2014 bracht mij na een aantal jaren zoeken mijn eerste vliegbaan bij de oranje club. Deze maand pas begonnen met vliegen dus vooral veel simuren gemaakt. Iedereen alvast een goed 2015 toegewenst!
766 uur op de B737-800 met een belachelijk mooi rooster elke maand
2 Go-Arounds, 0 diversions
2 maal CAT 2 (SOF/OTP)
verbazend geen medical emergencies dit jaar
3 Ferry flights, splinternieuwe B738's opgehaald.
Ook ik moet nog zo'n 20 uur tot het eind van het jaar, maar dan zien de resultaten er zo uit:
545 uur Fokker 50
0 go-aroudns
0 diversions
Een handjevol technische problemen, maar niks serieus
1 lightning strike, direct voor m'n snufferd. Goed voor een schone onderbroek dus. St. Elmo's fire is dan wel weer erg gaaf om te zien.
2 keer een vos op de baan in ORY, vlak voor de kist, tijdens de take-off roll.
1 keer een GPU die verplaatst werd, terwijl ie nog aan het vliegtuig vast zat
Iedere dag nog met een dikke smile naar mijn werk.
In Januari: MCC (B737) gedaan.
En in Oktober (na het afronden van mijn ME-IR en CPL) 1 jaar en 3 maanden gewacht op eerste uitnodiging en meteen mijn eerste baan op de A320. :yeehaa::biertje:
Nu wachten op de datum om met de TR te beginnen.
Ik vergeet mijn uren altijd bij te werken, maar dit jaar wel mijn dekkwalificatie behaald op de NH-90 'Sea Lion'.
Best interessant om op een schip te landen als:
- er 55 knopen wind over het dek waait;
- het schip aangeeft buiten de landingslimieten te zijn vanwege de seastate, net op het moment dat jij er naast hangt;
- het schip en de heli geen verlichting voeren en je alleen op je goggles moet vertrouwen.
Mochten jullie nog een zoon/dochter, neef/nicht of kennis hebben die zot is van vliegen, wij zijn op zoek naar enthousiaste vlieg(st)ers! F-16 is ongetwijfeld heel gaaf, Apache toch wel, maar op een boot staan heeft ook wel wat. Of zoals mijn allereerste instructeur ooit zei: "Het schip is als een doos met watten waar je als vlieger wordt ingelegd".
Weinig uurtjes ivm nieuwe baan en verhuizing naar Duitsland, em een vliegtuig dat nog steeds in NL gestationeerd is.
Maar dankzij de baan wel een jaar dat niet meer stuk kan.
Een voorspoedig 2015 toegewenst aan iedereen!
Meeste Noordelijke bestemming: Amsterdam
Meest Zuidelijke bestemming: Melbourne
Meest Oostelijke bestemming: Auckland
Meest Westelijke bestemming: Los Angeles