Koning Lucht
Well-known member
3e keer:
Citaat:
Origineel gepost door Stella Online
@FirstChoice
Beste FC Volgens onze in house econoom heb je dit waarschijnlijk al in de les over Lagging indicators gehad. “Lagging indicators are indicators that usually change after the economy as a whole does. Typically the lag is a few quarters of a year. The unemployment rate is a lagging indicator: employment tends to increase two or three quarters after an upturn in the general economy.” Source Wikipedia
----------------------------------
Voor zover ik weet zijn we in Europa nog steeds niet uit de recessie.
Betekent dit dat het Stella management van mening is dat het de komende kwartalen eerst nog ACHTERuit gaat met de banenmarkt in pilotenland?
----------------------------------
Citaat:
Origineel gepost door Stella Online
Klopt helemaal. Onze bank heeft ook zijn huiswerk gedaan en als eis gesteld dat er voldoende kapitaal garant staat voor de financiering. Stella is dank zij onze aandeelhouder en door onze track record in staat om garant te staan voor onze leerlingen waardoor de bank onze leningen kan onderschrijven. Je hebt helemaal gelijk dat het van de gekke zou zijn als er nog een banken zouden zijn die ongedekt geld uitlenen. Als je goed kijkt dan zal je gezien hebben dat sommige banken en scholen gestopt zijn met financieren omdat zij niet de financiële kracht hebben om garant te staan en je dus weer de situatie krijgt dat niet de school maar je ouders garant moeten staan. In Nederland zitten we in een unieke situatie dat omdat de scholen garant staan het financiële risico door de school gedragen word met de student en de school dus voldoende aanmeldingen heeft en kan selecteren. In de UK is het een heel groot probleem aan het worden dat er alleen mensen die genoeg geld hebben aangenomen kunnen worden en er dus en minder mensen vlieger worden en de scholen moeite hebben de kwaliteit op peil te houden. http://www.balpa.org/News-and-campai...E-WARNING.aspx
---------------------------
Ik durf te beweren dat het risicomanagement van Engelse banken niet zo heel sterk zal verschillen van dat van Nederlandse. Wel zijn de Nederlandse vliegopleidingen flink duurder dan die in het buitenland. Ik heb al een tijdje het vermoeden dat er een soort deal gemaakt wordt, tussen de banken en de vliegopleiding. De opleider brengt bij de leerling een extra bedrag in rekening (zeg 10.000,-). Dit geld gaat via een achterdeurtje terug naar de bank, om een gedeelde van het risico af te dekken. Vandaar dat alle leerlingen dus ook bij de huisbankier een lening af MOETEN sluiten. Ze staan dus bij de bank voor 125000 in het krediet, terwijl ze eigenlijk maar 115000 geleend hebben.
----------------------------
Citaat:
Origineel gepost door Stella Online
Nee we baseren ons op de gegevens van ICAO en zover wij weten is dit een onafhankelijke organisatie gesponsored door de VN en zijn member states met als motto: “ICAO, the specialized agency of the United Nations whose mandate is to ensure the safe, efficient and orderly evolution of international civil aviation.” Zover wij weten heeft de luchtvaart lobby hier nog geen vat op gehad mocht jij andere informatie hebben over de doelstelling van ICAO dan horen we het graag.
De titel van je artikel klopt wel. Kijk daarvoor bij punt 3 van de brief van BALPA:
----------------------------
De vraag is heel mooi tactisch ontweken, door op de niet relevante details in te gaan. Dus hierbij nogmaals de vraag:
Als er werkelijk zo'n groot pilotentekort aan dreigt te komen, waarom dragen luchtvaartmaatschappijen dan niet bij aan de initiële kosten van het brevet?
Deze vraag zal ik zelf maar beantwoorden. Er is geen tekort aan vliegers met een frozen ATPL en 200 uur TT, dat is er nooit geweest en zal er ook NOOOIT komen.
Groet KL