@Poeli
Laten we jou post beantwoorden en hopelijk staat er ook een antwoord in op eerdere vragen met betrekking tot de statistieken. Helaas hebben we geen tijd om alle eerdere posten door te spitten, we zullen direct worden beschuldigt dat we sommige vragen niet willen beantwoorden maar so be it.
Ik vind het ook allemaal maar vaag, een heel mooie uitleg, dat wel.
Ik ben iemand zonder ATPL, een simpele wannabe. Overtuig mij om bij u te komen trainen. Boeing cijfers? IATA? Wat als er mensen op dit forum zitten die ZELF in de industrie werken en het tegendeel elke dag tegenkomen (ref slechtere arbeid condities).
Luchtvaart gaat elke 7 jaar omhoog en dan weer omlaag. Momenteel zijn de arbeidsvoorwaarden bij meerdere luchtvaartmaatschappijen slechter dan wat ze in 2007/2008 waren: de markt is omlaag. Daarnaast zijn er in markt meer bedrijven die vragen dat je een rating meeneemt. Om een goed idee te hebben wat de voorwaarden zijn bij verschillende maatschappijen raad ik je aan om op
http://www.pilotjobsnetwork.com/ te kijken. Word door de mensen die er werken ingevuld dus een van de beste bronnen.
Moet ik bij jullie komen trainen omdat jullie een garantiefonds hebben en mij nog eens 10.000€ armer gaan maken voor jullie mij ook maar aan een zomer contract gaan helpen?Waar ik eerst een typerating moet betalen van €25000 voor ik mag gaan solliciteren uiteraard.
Je hebt zelf de keus of je wel of geen baangarantie wil. Wil je hem wel dan weet je dat als je geen baan hebt binnen 3 jaar na het einde van je opleiding dat je opleidingskosten (€107.500 als je in 2011 begint) terugkrijgt. Als je alleen een zomercontract krijgt dan val je daarna weer in de baangarantie.
De typerating is een hele andere discussie: dit is geheel onafhankelijk van de €10.000,- Of je nu een baangarantie hebt of niet het is aan de airline of je een Typerating mee moet nemen. Ga je naar een LowCost carrier dan moet je er meestal een meenemen maar ga je naar een grote operator dan betaald de maatschappij het meestal maar krijg je een bond.
Ik vroeg om referenties van een bepaald jaar, laten we 2010 nemen. Kan u een lijst geven met percentages van hoeveel leerlingen waar terecht zijn gekomen?
Stand 15 Maart 2011
• Onze wachtlijst is 110 mensen
• Mensen die in een serieus sollicitatie proces zitten 79 mensen
• Gemiddelde wachttijd nu 6 maanden, was 9 maanden in 2010
• definitie wachttijd: na afronden MCC tot werkelijke aanname.
• Wachttijd varieert van 0 maanden tot 2 jaar
• Waar? Gaan we nooit in details vertellen omdat onze collega's dan graag volgen.
Ik vermoed toch dat een vliegschool daar mee bezig is? (buiten dan z'n zakken vullen).
Zakken vullen?
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/57224/crisis-treft-klm-flight-academy-hard http://www.telegraaf.nl/binnenland/9356241/__Studenten_leggen_beslag_op_panden__.html?p=6,1
Moet ik bij jullie komen trainen omdat jullie de meest Nederlandse (??) vliegschool zijn?
Je moet bij ons trainen als je denkt dat Stella bij je past. Als jij al je training in het buitenland wil doen omdat je denkt dat dat beter is dan moet je dat doen. Onze filosofie is dat we het grootste gedeelte van het IR traject in Nederland houden, in Noord Europees weer of in ieder geval in de buurt zoals nu in Duitsland. Daarnaast is het verstandig om bij de andere scholen te kijken, te vragen hoe groot hun wachtlijst is ten opzichte van hun productie en als financiële check of zij garant kunnen staan voor je lening.
Het komt allemaal maar op een ding neer (ik zeg niet dat Stella de enige vliegschool is die dit doet, verre van): zoveel mogelijk mensen arm maken, zelf rijker worden en verder gaan met mooie praatjes verkopen over hoe schitterend de toekomst wel is, terwijl mensen die in de industrie zitten, sommigen al decennia lang hier in Europa het tegendeel beweren.
Als jij denkt dat luchtvaart niets voor jou is dan moet je het zeker niet doen. De mensen die instructie geven bij Stella in de TRTO vliegen of vlogen allemaal en zijn actief als TRI en TRE en die hebben een iets genuanceerder beeld dan wat jij schetst.