Stella Aviation Academy

Stella Online

New member
De afgelopen jaren is op Airwork veel over Stella Aviation Academy geschreven. Airwork heeft zich een mooie plaats verworven als podium waar vliegers en aanstaande vliegers informatie kunnen vinden. Stella Aviation is hierbij meerdere malen onderwerp van gesprek geweest en tot nu toe hebben wij nooit gereageerd. Maar omdat er ook zoveel onwaarheden worden geschreven hebben we in overleg met Diana besloten om nu toch eens te reageren en uit te leggen wie wij zijn, wat we doen en vooral ook wat we niet doen. Het is niet onze bedoeling om actief op Airwork mee te doen aan alle discussies op Airwork maar wij nodigen je graag uit om met ons in contact te treden of om eens te komen kijken op een van onze locaties.

Stella Aviation Academy is begonnen in 1982 als vliegschool Rob van den Sigtenhorst. In 2002 zijn wij overgenomen door De Steltenberg Groep BV. Na de overname is Stella Aviation Academy uitgegroeid tot de grootste school in Nederland met een eigen vloot van 38 toestellen, ca. 50 instructeurs en meer dan 100 man personeel in de hele aviation groep.

Stella Aviation Academy specialiseert zich in twee activiteiten:
  • een Flight Training Organisation die Ab Initio opleidingen aanbied, Stella kan 200 man per jaar opleiden met andere woorden in de goede tijden zitten er ongeveer 400 man tegelijk op school. Vanwege de crisis is de intake terug gebracht tot 120 man.
  • Type Rating Training Organisatie die zich specialiseert in B737 en A320 type ratings. Het afgelopen jaar heeft de TRTO meer dan 200 MCC en B737 Type Ratings verzorgt.

Stella Aviation Academy biedt alleen geïntegreerde opleidingen aan, omdat de meeste luchtvaartmaatschappijen hier de voorkeur aan geven. Het voordeel voor een luchtvaartmaatschappij is dat ze bij geïntegreerde studenten beter kunnen inschatten wat de te verwachten kwaliteit van de kandidaat is op basis van hun eerdere ervaring met een specifieke vliegschool. Dit is helemaal handig als ze grotere hoeveelheden mensen willen aannemen.

Het grootste probleem voor luchtvaartopleidingen is het feit dat vraag en aanbod nooit op elkaar aansluiten en vliegscholen dus trainen, terwijl er een overschot kan zijn. Er zijn namelijk maar twee smaken in de luchtvaart: er is een tekort of er is een overschot aan vliegers. En nog belangrijker het tekort is altijd aan ervaren mensen en niet aan mensen die direct van school komen! Het is daarom altijd vervelend om op feestjes te moeten uitleggen dat jij nog geen baan hebt terwijl andere mensen vertellen dat er wel vraag is.

Er is momenteel veel vraag naar vliegers, maar bijna niet in Nederland en de vraag buiten Nederland wordt de komende jaren alleen maar groter. Dat zijn niet onze woorden maar van ICAO http://www2.icao.int/en/NewsRoom/Lists/News/Attachments/35/PIO.03.11.EN.pdf (http://www2.icao.int/en/NewsRoom/Lists/News/Attachments/35/PIO.03.11.EN.pdf) en Boeing http://www.flightglobal.com/article...ots-and-maintenance-personnel-in-next-20.html. Dit zijn twee organisaties die geen belang in de vliegschoolmarkt hebben en objectief kijken naar de totale vliegtuig markt en als afgeleide daarvan de vliegersbehoefte. Zelf als je deze bronnen voor slechts 50% zou geloven en meeneemt dat er altijd gevolgen van andere externe omstandigheden zijn die de behoefte, tijdelijk, kunnen temperen zoals olieprijs, terrorisme en andere rampen zullen zijn dan is er nog steeds een grote vraag. Stella Aviation stelt zich op de positie dat gebaseerd op deze data de vraag groter zal zijn dan het aanbod, maar vooral buiten Nederland.

Om aan te geven dat wij echt in de markt geloven en niet alleen wat roepen biedt Stella Aviation Academy daarom een unieke baangarantie aan: een baan of je opleidingskosten terug. Ook al hebben we zelf geen specifieke banen, omdat we geen luchtvaartmaatschappij zijn, is Stella is bereid dit risico te dragen op basis van de plaatsingen van onze studenten in het verleden, de vraag van maatschappijen, de sterkte van onze afdeling Pilot Provisioning. Met andere woorden: Stella loopt het risico.

Veel andere vliegscholen zouden graag hetzelfde willen aanbieden maar of kunnen dit niet, omdat ze niet financieel sterk genoeg zijn of niet mogen, omdat ze onderdeel zijn van een beurs genoteerd bedrijf die het risico niet op de balans wil hebben.

De vraag die wij krijgen van sommige mensen is wat voor soort baan is het, waar, Hoelang is het geldig, wat als je één zomercontract krijgt, Hoeveel verdien je, etc. Simpel gezegd de baangarantie is voor een baan als vlieger, waarbij je in staat bent om zelf aan je financiële verplichtingen te voldoen. Dit komt neer op minimaal €2.500 en meestal meer per maand. Indien dit een lager bedrag is dan heeft Stella Aviation een probleem en de student niet. Dus een baan als FO op de A320 waar je begint op € 850 per maand geldt niet, maar een baan als instructeur die € 2 500 of meer verdient wel. Een part time baan als reclame vlieger geldt niet, maar wel een baan als FO bij SunExpress waar je € 3 000 verdient (pagina 6 http://www.flightglobal.com/article...ots-and-maintenance-personnel-in-next-20.html).
Nogmaals: het is in Stella’s belang dat je een goede baan hebt, want anders komt de bank bij ons aankloppen en niet bij jou.

Voor de extra € 10.000 die de baangarantie kost krijg je niet alleen een baangarantie of de opleidingskosten terug, maar houden wij ook nog al je brevetten en medical geldig, iets wat je anders al snel tot € 5.000 per jaar kost! En het mooiste van de garantie: wil je hem niet omdat jij de toekomstige markt net zo inschat als wij, dan koop je de garantie niet!

Maar hoe gaat het nu met plaatsen van Stella studenten? De laatste 2 jaar waarbij de hele Europese markt is ingestort, is Stella Aviation Academy toch in staat is gebleken om een groot aantal studenten te plaatsen bij SunExpress, de Lufthansa en Turkish Airlines joint venture, en op een zomercontract bij Pegasus Airlines. De laatste paar maanden begint de markt weer aan te trekken en de afgelopen 3 maanden zijn er studenten van Stella Aviation Academy aangenomen door eigen sollicitatie of geplaatst via de Pilot Provisioning afdeling bij onder andere RyanAir, EasyJet, Jet2, Lufthansa Italia, PrivatAir, AirBaltic, ArkeFly, Freebird, BoraJet, en meerdere Duitse luchtvaartmaatschappijen. Daarnaast zijn er de afgelopen 3 maanden meer studenten opgeroepen voor sollicitaties dan in de afgelopen 2 jaar bij elkaar. Stella heeft afspraken met verschillende luchtvaartmaatschappijen en goede contacten met de meeste maar geen enkele van deze afspraken is exclusief. Door de goede ervaringen van luchtvaartmaatschappijen heb je als Stella student kansen bij veel verschillende maatschappijen. Dat is ook wat wij willen: liever veel kansen bij meerdere bedrijven dan een kleine kans bij één groot bedrijf. Dat zie je terug in onze wachtlijst cijfers: ook al was het van eind 2008 tot eind 2010 een van de slechtste arbeidsmarkten in de laatste 10 jaar toch is onze wachtlijst in 2009 en 2010 altijd ruim onder de 100 gebleven. Geen enkele andere grote school in Nederland kan dat zeggen. En zelfs met die relatieve korte lijst in een slechte markt zijn we niet tevreden en hebben we extra geïnvesteerd in de afdeling Pilot Provisioning om de Stella studenten de beste kansen te geven op een baan.

Dan nog wat misverstanden over Stella Aviation die we de wereld uit willen helpen:
Wat doen we niet:
  • Uren programma’s (b.v. EagleJet)
  • Typeratings voor banen bij operators waar je niet eens je huur kan betalen
  • Typeratings zonder baan aan het einde
Wat doen we wel:
  • Actief mensen helpen bij plaatsen bij maatschappijen die geen Type rating vragen
  • Typeratings als er gratis lijntraining bij zit (b.v. Freebird)
  • Typeratings met normaal betaalde zomer programma’s of vaste contracten (b.v.Pegasus)

Maar nu de belangrijkste gegevens:
Van de 3 grootste scholen in Nederland hebben we:
  • -de meest Nederlandse opleiding
  • -de kleinste wachtlijst
  • ->72% van onze wachtlijst is actief in een sollicitatie procedure
  • -de meest internationale spreiding van onze studenten na de opleiding
Wat moeten wij verbeteren? Communicatie! Iedereen bij Stella Aviation Academy is met één ding bezig en dat is het trainen van topvliegers en het plaatsen van onze studenten bij de luchtvaartmaatschappijen. Het is daarom vervelend dat op Airwork vooral mensen die niets met Stella te maken hebben een mening over Stella hebben. Daar doen wij als Stella dus duidelijk iets fout! Er zijn natuurlijk altijd een paar mensen tussen de honderden piloten die bij Stella getraind hebben die terecht of onterecht ontevreden zijn. Wij hebben ondertussen al contact met meerdere van deze mensen opgenomen of daar gaan wij contact mee opnemen. Onze website wordt op een aantal punten verbeterd om nog duidelijker te zijn en Stella treedt de komende tijd meer actief naar buiten.
Wij hopen de meeste vragen te hebben beantwoord, maar mogelijk heb jij misschien nog steeds een vraag over of aan Stella? Nu weten wij dat veel mensen graag anoniem haar of zijn reactie op Airwork wil zetten, maar wij nodigen je graag uit. Als jij direct het echte antwoord wilt hebben dan is het makkelijker om ons een PM te sturen, een e-mail reactie@sa-academy.nl of als je een echt mens wil spreken kan je ons bellen op telefoonnummer 055-357 44 10. Wij staan je graag te woord.

Onze prioriteit ligt bij de school, onze studenten en het vinden van een baan voor Stella Aviation studenten en niet het constant lezen van en reageren op Airwork. Dus mocht je een snelle reactie willen hebben stuur even een berichtje!
 
Beste Pro tagger. Bedankt voor je reactie.

We hebben juist met Diana afgesproken om een inhoudelijke discussie over Stella te hebben over wat wij doen en niet doen. Er zijn allerlei dingen over Stella geroepen en wij willen graag dat het beeld compleet is.

Scholen worden verweten dat ze een roze bril hebben en wij staan open om onze kant met jullie te bespreken. Dus als je een inhoudelijke vraag of suggestie hebt dan horen we het graag.

ps de reclame staat al jaren in de banner boven aan de site :biertje:
 
Last edited:
Ik zou de tekst nog weleens nalopen wat betreft stijl- en spelfouten (onderdeel van communicatie :D).

Succes met het oppoetsen van het imago.
 
Ik zou de tekst nog weleens nalopen wat betreft stijl- en spelfouten (onderdeel van communicatie :D).

Succes met het oppoetsen van het imago.

Daar hebben we Draadje Nederlands voor Airworkers voor. :biertje:. Haha.

Duidelijk beeld geschetst door online.
Kan niet anders zeggen.
Ik ben geen grote fan van jullie school, vanwege hetgeen ik allemaal heb vernomen. Echter zeg ik, goed dat je nu zelf met een verhaal komt online.

Het verhaal, dat er veel vraag is buiten NL lijkt mij niet helemaal waar. Echter is er nu wel duidelijk een lichte groei te zien in de luchtvaartbranche.

Succes verder met het verbeteren van het Imago.
Er moet een hoop gebeuren, maar de eerste welwillende stap is gezet.

Mvg,

V1
 
Beste V1

vanwege hetgeen ik allemaal heb vernomen.
Je slaat de spijker op de kop waarom we meer moeten vertellen wat we wel doen.

Succes in Oostenrijk. Begrijp dat jij de eerste bent, dat maakt het extra spannend!
 
Beste Online.

Ook ik heb veel vernomen over Stella en heb me regelmatig buiten de discussie gehouden, juist omdat ik geen eerstehands info heb. Maar naar aanleiding van bovenstaand stuk, toch een aantal vragen:
Allereerst al vraagtekens bij de tijdspan van dit bericht. Een bericht geplaatst door een school verwacht ik tussen 09:00 en 17:00. Noem me een mierenneuker, je bent waarschijnlijk een student van de school die zeer enthousiast bezig is het imago van de school te verbeteren en thuis dit draadje in de gaten houdt, maar toch vind ik het vreemd. Daarnaast stel je zelf al dat je prioriteit ligt bij je studenten en niet bij dit draadje, maar toch weet je het voor elkaar te krijgen binnen drie minuten te reageren.

Mijn volgende vragen/punten gaan voornamelijk om jullie ''belangrijkste'' punten.
''De kortste wachtlijst''. Volgens mij is dit nou net het probleem met jullie imago. Jullie staan bekend als een school die teveel studenten aan het opleiden is. Geen wonder dat jullie wachtlijst kort is. Ik zie dit dus niet echt als reclame in deze tijd. Bij sommige maatschappijen is ook geen wachtlijst, misschien omdat geen hond gek genoeg is om er te gaan vliegen...
''De meest Nederlandse opleiding'', en ''de meest internationale spreiding van onze studenten na de opleiding''. Nou moet je me toch eens uitleggen hoe deze twee punten, allebei in het rijtje belangrijke punten kunnen staan. Als internationale spreiding zo belangrijk is, waarom presenteer je jezelf dan als de meest Nederlandse opleiding? Daar heeft iemand dan toch niks aan? Iemand kiest voor een Nederlandse opleiding om bij een Nederlandse maatschappij te gaan vliegen (weinig kans op dit moment), of voor een internationale opleiding om elders op de wereld voor een maatschappij te vliegen. Gekke combinatie vind ik zo...

Tenslotte; de befaamde baangarantie. Een constructie die door velen wordt gezien als een makkelijke manier om geld te verdienen. Even kort rekenen: Jullie leiden zo'n 250 (ruwe gok) man per jaar op. Deze betalen allemaal 10.000 euro (immers, de mannen/vrouwen die dat niet doen, zijn de l*l, aangezien alle 249 anderen voor gaan. Zo creeer je zelfs wachtlijsten voor een sollicitatie...). Dat is 2.500.000 per jaar. Zet dat vier jaar op de bank (de tijd waarna jullie terug betalen is twee jaar na de opleiding, toch?) tegen een rente van zo'n 2% (rente van mijn eigen spaarrekening is 2.20%, dus lijkt me een veilige gok). Dan heb je na vier jaar toch alweer 200.000 euro verdient, exclusief rente op rente, en alleen maar door het op de bank te zetten.
Dit is hoe ik het heel kort door de bocht zie. Wat is dat programma nou ECHT en wat doen jullie actief om deze mensen te helpen. Zijn jullie inspanningen controleerbaar en zijn vooral de extra kosten van 10.000 euro controleerbaar? Kunnen jullie concreet aangeven wat jullie voor die 10.000 euro per persoon extra doen?

Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden. Geen PM's en ik vind het echt niet erg om een dag of twee te wachten...
 
Last edited:
Beste V1

Je slaat de spijker op de kop waarom we meer moeten vertellen wat we wel doen.

Succes in Oostenrijk. Begrijp dat jij de eerste bent, dat maakt het extra spannend!

Ik ben de eerste inderdaad. Ik heb er veel zin an.
Vind het altijd wel leuk om te pionieren.

Met mn opleiding die ik had na mn middelbare school ook gedaan. Kom altijd op de goede plek terecht, maar met een omweg. Meestal een zeer leerzame omweg.
Alles wat je meemaakt geeft extra bagage in je rugzak.

Echter, daar gaat het draadje niet om.

Ik hoop dat er meer transparantie komt in jullie organisatie, zodat hetgeen wij allemaal hebben vernomen qua negativiteit de prullenbak in gegooid kan worden.

Elk bedrijf verdient een kans om zich positief te profileren, ondanks dat het daarvoor negatief in beeld heeft gebracht.
 
Beste Online.

Allereerst al vraagtekens bij de tijdspan van dit bericht. Een bericht geplaatst door een school verwacht ik tussen 09:00 en 17:00. Noem me een mierenneuker, je bent waarschijnlijk een student van de school die zeer enthousiast bezig is het imago van de school te verbeteren en thuis dit draadje in de gaten houdt, maar toch vind ik het vreemd. Daarnaast stel je zelf al dat je prioriteit ligt bij je studenten en niet bij dit draadje, maar toch weet je het voor elkaar te krijgen binnen drie minuten te reageren.

Graag wil ik dit wel even uit de wereld helpen. Online is geen student van de school en heeft bij o.a. bij Diana en een aantal andere airworkers aangegeven een discussie over Stella te willen beginnen op airwork. Dit bericht komt dus echt vanuit het management van de school.

Verder ben ik erg benieuwd naar de discussie.

Immortal
 
Afkomstig van de Stella website: "Clint, Wendy, Gerbert, Jeroen, Frans, Maaike en Renee hebben hun droom waargemaakt. Deze droom hadden zij al van jongs af aan. Bijvoorbeeld Maaike, haar vader was piloot en nu volgt zij de voetstappen van haar vader. Jeroen Hulskers wacht op zijn eerste solo vlucht en Frans heeft net een aanstelling gekregen bij de KLM"

Euh right? In 2004?
 
Beste Sweetsurrender,

Mee eens dit zijn niet onze normale werktijden. Maar juist omdat we het belangrijk vinden is dit er nu op gekomen. Zoals in het stuk staat gaan we en kunnen we niet altijd op Airwork zitten.

Omdat dit eerste avond is zitten we nu ook eens op Airwork en heb je een snelle reactie! Geniet ervan while you can :biertje:

Met betrekking tot de wachtlijst: volgens mij hebben wij een definitie verschil. Dit is de lijst met mensen die klaar zijn met de opleiding voordat ze een baan als vlieger hebben. Volgens mij denk jij aan een aannamelijst voor een opleiding.

Op de baangarantie kom ik morgen terug!
 
Sweetsurrender .
Je zegt: ''De kortste wachtlijst''. Volgens mij is dit nou net het probleem met jullie imago. Jullie staan bekend als een school die teveel studenten aan het opleiden is. Geen wonder dat jullie wachtlijst kort is. Ik zie dit dus niet echt als reclame in deze tijd. Bij sommige maatschappijen is ook geen wachtlijst, misschien omdat geen hond gek genoeg is om er te gaan vliegen...

Volgens mij gaat het hier om de wachtlijst van mensen die klaar zijn met de opleiding. Dus hoe korter die lijst hoe beter want dan hebben die mensen een baan. Niet om de wachtlijst om te beginnen met een opleiding bij Stella
 
Ik ben bij de Airwork-borrel geweest. Een sympathiek gebaar van Stella, om in het hol van de leeuw te komen. Voor een oordeel wacht ik even af hoe de communicatie verloopt en de kritische vragen hier worden beantwoord. :biertje:

Het grootste probleem voor luchtvaartopleidingen is het feit dat vraag en aanbod nooit op elkaar aansluiten en vliegscholen dus trainen, terwijl er een overschot kan zijn. [...] En nog belangrijker het tekort is altijd aan ervaren mensen en niet aan mensen die direct van school komen! [...] Stella Aviation stelt zich op de positie dat gebaseerd op deze data de vraag groter zal zijn dan het aanbod, maar vooral buiten Nederland.

Ik vind deze drie stellingen nog niet helemaal met elkaar rijmen. Of ik moet de zin
Stella Aviation stelt zich op de positie dat gebaseerd op deze data de vraag groter zal zijn dan het aanbod, maar vooral buiten Nederland.
ver ontleden: het kan namelijk ook om een grotere vraag gaan dan aanbod aan ervaren vliegers. Lees: geen ab-initios, en dus geen Stella-student.

Verder kan de vraag stijgen, maar als het aanbod dan nog steeds vele malen groter is dan de vraag, dan is dat een druppel op een gloeiende plaat. Met andere woorden: we hebben niet alleen cijfers over de vraag nodig, maar net zo goed over het aanbod. En misschien nog wel belangrijker: hoe is dit aanbod opgebouwd qua ervaring? En in welke categorie val je als je van een vliegschool afkomt? Hoe onderscheid ik mij als Stella-student?

Verder:
wat als je één zomercontract krijgt

Een goede vraag! Maar ik vond het antwoord nog niet zo scherp. Wat als je een zomercontract krijgt? Heeft Stella dan aan zijn verplichting voldaan en hoeft je verder geen nazorg meer te geven? Zo nee, wat houdt deze nazorg dan nog in? Sta je dan nog steeds/weer op de wachtlijst, nadat het tijdelijke contract is verlopen? Welke criteria gebruikt Stella voor de wachtlijst? Wanneer ga je er af? Gebeurt dit automatisch na een bepaalde periode?
 
Last edited:
Goed initiatief van Stella, vind het een prettig idee dat er in ieder geval iets gedaan wordt met de kritiek en aandachtspunten binnen de school.

En even @ProTagger, lul niet zo slap, nu heb je een keer de kans om de discussie aan te gaan en dan zeg je alleen zoiets. Wees dan kritisch en inhoudelijk.
 
Een aantal vragen, zijn de mensen die bij FreeBird aan de slag zijn gegaan, hebben die zelf de TR gekocht en is het ook echt een voltijd contract (en geen zomercontract o.i.d.)? Waar je dus ook goed bij wordt betaald?
En wanneer start de 1e groep Stella Turkey klas voor SunExpress? Ik begreep april maar gaat het ook écht beginnen in April? Heb hele nauwe contact met J.Z. dus even daardoor.. Maar wat ik nou niet begrijp is, om captain te worden bij de (meeste) airlines in Turkije heb je een universitair achtergrond nodig. Echter, Stella plaatst mensen met HAVO/VWO bij SunExpress. Knap, zeer zeker maar kunnen deze studenten ook captains worden bij SunExpress?

Alvast bedankt!

FtL!
 
Tenslotte; de befaamde baangarantie. Een constructie die door velen wordt gezien als een makkelijke manier om geld te verdienen. Even kort rekenen: Jullie leiden zo'n 250 (ruwe gok) man per jaar op. Deze betalen allemaal 10.000 euro (immers, de mannen/vrouwen die dat niet doen, zijn de l*l, aangezien alle 249 anderen voor gaan. Zo creeer je zelfs wachtlijsten voor een sollicitatie...). Dat is 250.000 per jaar.
Sweetsurrender, 250x10.000, dan kom ik toch echt op 2,5 miljoen!!! Wel effe een verschil!
En dan dit..online, vertel er ook effe bij waarom mensen die 10.000 moeten betalen. Als jullie zo zeker zijn van jullie zaak, zouden jullie die 10.000 never nooit mogen vragen aan studenten. Daarbij komt ook nog eens dat er voor die zogenaamde baan (waar al 10.000 voor betaald wordt) OOK nog eens de kosten van een typerating komen a 23000 euro.
En dan nog de wachtlijst..nu beweer je dat er een "kleine" wachtlijst is maar een aantal maanden geleden loopt stella nog keihard in de pers te verkondigen dat helemaal geen wachtlijst is!!! Jullie spreken jezelf tegen.
Jullie aggressieve manier van studenten scoren en het laten betalen voor (tijdelijke) baantjes bij 2e rangs maatschappijen, legt een bom onder de terms & conditions van iedere airliner! En kom nu niet met dat eeuwige gezeik over sun express want daar kan iedereen van iedere vliegschool solliciteren, ook zonder het betalen van 10,000!!!!
 
Respect voor Stella dat ze zo publiekelijk in debat durven te gaan.

een baan of je opleidingskosten terug
Vervolgens leggen jullie keurig uit wat onder een baan verstaan wordt, maar geen woord over de teruggave van de opleidingskosten.

1) May i be so bold as to ask; kunt u een bedrag noemen?
Want ik zie (het bevooroordeelde beeld dat ik heb van) Stella ervoor aan om een addertje onder het gras te hebben. Bijvoorbeeld de opleidingskosten van het theoretische deel van de opleiding o.i.d.

2) Wanneer is iemand officieel van de wachtlijst verdwenen? Uiteraard wanneer hij een baan heeft. Oh, maar gelden hier dezelfde richtlijnen voor wat als een baan gezien wordt? Of gaan we dan ook over supermarkt baantjes praten? Of verdwijnt iemand sowieso na 1 jaar van de wachtlijst?

Ik heb geen aanleiding om aan te nemen dat jullie überhaupt iets anders bedoelen (de addertjes), maar daar waar ik de tekst niet 100% duidelijk vindt, begint een lampje te branden. En woorden als baangarantie en wachtlijst kan je heel mooi verdraaien in kleine lettertjes.

Mijn eerste indruk bij aanvang van lezen was inderdaad reclame, maar daar heeft Online heel komisch gezien een goed punt.

Mooi topic!
 
Frans heeft net een aanstelling gekregen bij de KLM"

Euh right? In 2004?

Nee, later. Rond 2007 schat ik. Frans is co E190 nu, goeie vent. Echter wel misleidend omdat Frans, net als ik, een uitzondering op de regel is. Stella studenten mogen in principe niet solliciteren als de klsers op zouden zijn (enkel epst, nls, mvvl). Dit kan natuurlijk in de toekomst veranderen. Frans had geluk bij de groep te zitten voor een ab initio test, die verder kennelijk mislukt is voor stella.
 
Een beetje raar dat On-line niet zijn echte naam/functie hoeft te vermelden van Diana.
PH-WIL en Spinner moesten dat wel.
Zeker als je een dergelijk reclamestuk mag plaatsen zou ik dat toch verwachten
 
Back
Top