Stella Aviation Academy

Ik denk dat poster 'radar' selecties doet namens een van de genoemde maatschappijen en daar zijn feiten vandaan haalt. Ja, trainingscaptains lopen hier ook rond...
 
Ooh, dat maakt het wel logischer. Zie zulke info is heel waardevol Radar, maar zonder de nu gegeven uitleg had het net zo goed een wannabe van 16 kunnen zijn die zegt "ik weet dat..." en dan zet ook iedereen vraagtekens erbij.

Enfin, nogmaals excuses voor de ontstane situatie.
 
Interessant topic! Echter, het lijkt erop dat het verzet vanuit Stella al gebroken is.

Behalve antwoorden zo verdraaien dat het verkapte reclame werd zijn de kritische vragen handig ontweken en kwam er helaas nooit antwoord op.

Conclusie?

Bij Stella koop je de 'meest nederlandse' integrated vliegopleiding (met alsnog veel vlieguren in het buitenland) welke jou opleidt voor een, mocht dat er ooit van komen, baan in het buitenland, maar om te beginnen een zelfbetaalde STAGE van tenminste 100 vlieguren voor slechts 35K extra. (10.000 plaatsingskosten en 25.000 opleidingskosten TQ).
De opleiding loopt zeer waarschijnlijk zo uit dat Stella deze gratis omzet in een modulaire course! Bovendien krijg je als je goed genoeg bent bevonden tijdens de opleiding van je instructeurs (waarvan je er een aantal waarschijnlijk al kende aangezien ze vlak voor jou ook op de opleiding zaten, nu FI, baangarantieverhaal) een stempel jet-vlieger!Geweldig, je kunt je opmaken voor een betaalde stage op een jet in oost europa!
Mocht je een mindere vlieger zijn en destijds niet zijn aangenomen omdat je goede vliegeigenschappen bezat, maar omdat je budget voldoende bleek, kan je op z'n minst een turboprop-stempel verwachten. Niet getreurd, je kunt altijd nog instructeur worden en bovendien zal niemand ooit het Stella-oordeel te zien krijgen, je weet alleen dat je 10.000 euro baangarantie (lees 'psychologisch verplichte' kosten voor baangarantie, want stel je voor dat jij als enige het niet doet...) voor niets is geweest, als je dat al betaald hebt trouwens. Hiermee suggereer ik overigens absoluut niet dat het niet meedoen aan de baangarantieregeling resulteert in een zwart kruisje achter je naam...:rolleyes:
Bovendien krijg je als je kiest voor deze vliegfabriek een management dat sterk is in feiten verdraaien, verdomd goed is in zelfverrijking, verschuilen achter loze kreten (boeing, iata blabla), liegen over feiten en de markt verzieken!

Ik zit er niet ver naast toch Stella? Wel? Kom op dan! Geef antwoord en laat zien dat de walging van heel vliegend nederland misplaatst is!

Dit topic lijkt me verplichte kost voor elke wannabee die zich aanmeldt voor een airwork-account.
 
Last edited:
Zie zulke info is heel waardevol Radar,

Welk deel van men vorige reply, "ik heb je approvel niet nodig snotaap", heb je niet goed begrepen?
Doe ook geen moeite om me te PM'en.
Dank u.



Persoonlijk zou ik mensen aanraden om de opleiding niet in NL te volgen.
Te duur, geen baangarantie.

Kijk in het buitenland naar opleidingen die je wel nog een baangarantie kunnen geven. Of ga modulair je brevetten in de states halen. Veel goedkoper, en de kwaliteit is zeker even goed of zelf beter.
Uiteindelijk moet iedereen voorbij de examiner zien te komen

Succes
 
Goedemorgen en wat leuk om gemist te worden!

Iedereen is het duidelijk met elkaar eens, eerst een berichtje van helemaal bovenaan waar Sweets reageert op het LATE tijdstip van reageren:

Beste Online.

Ook ik heb veel vernomen over Stella en heb me regelmatig buiten de discussie gehouden, juist omdat ik geen eerstehands info heb. Maar naar aanleiding van bovenstaand stuk, toch een aantal vragen:
Allereerst al vraagtekens bij de tijdspan van dit bericht. Een bericht geplaatst door een school verwacht ik tussen 09:00 en 17:00. Noem me een mierenneuker, je bent waarschijnlijk een student van de school die zeer enthousiast bezig is het imago van de school te verbeteren en thuis dit draadje in de gaten houdt, maar toch vind ik het vreemd.

en dan Jack Daniels:
Inderdaad, goeie post van Hector! Ben ook wel benieuwd wat meneer/mevrouw nine-to-five-Monday-to-Friday daar op te melden heeft.

Moesten we wel om lachen. Eerst is het vreemd dat we zo laat reageren dan dat we een 9 tot 5 mentaliteit zouden hebben.

We gaan even kijken en reageren op een paar posten.

We beginnen langzaam te begrijpen hoe mensen denken op Airwork dus als er niet op je post gereageerd wordt dan (doorhalen wat van toepassing is):
  • Doen we dat express niet
  • Doen we dat express wel
  • zijn we het met je eens
  • Zijn we het niet met je eens
  • Doen we dat om iets verbergen
  • Doen we dat dat om iets niet te verbergen
 
Elke "baan" waarbij je een uren contract krijgt tegen betaling is geen baan!

Perfect daar zijn we het dan helemaal mee eens! Zoals in post 1 staat:
Dan nog wat misverstanden over Stella Aviation die we de wereld uit willen helpen:
Wat doen we niet:

* Uren programma’s (b.v. EagleJet)
* TypeRatings voor banen bij operators waar je niet eens je huur kan betalen
* TypeRatings zonder baan aan het einde


Wat doen we wel:

* Actief mensen helpen bij plaatsen bij maatschappijen die geen Type Rating vragen
* TypeRatings als er gratis lijntraining bij zit (b.v. Freebird)
* TypeRatings met normaal betaalde zomer programma’s of vaste contracten (b.v.Pegasus)
 
November was ik in IFTC voor OPC. Veel bordjes met stella, maar geen enkele NL jongen van stella die een TR voor sunexpress volgde. Wel NL instructeurs voor stella werkend. De aanname was gestopt en geen plaatsingen van stella meer. 3 turken waren in opleiding om te starten als FO. Waar zijn jullie jongens/meisjes?

Hi Sammetje, klopt helemaal.

De Stella TRTO doet voor een groot aantal turkse maatschappijen de 737 Type Ratings op de simulatoren van IFTC in Istanbul en ook een groot aantal van de MCC's voor Stella studenten. Wij gebruiken hier Nederlandse 737 TRI en TRE's voor. Op dit moment neemt SunExpress geen AI's aan en is het voornamelijk training voor derden dus dat zijn waarschijnlijk de mensen die je zag.
 
Jullie hebben aangegeven in dit topic opheldering en duidelijkheid te willen geven over diverse punten. Ga dan niet vragen of "wij" het voor jullie leuk willen houden als we kritische vragen stellen.

Een quote uit het verhaaltje in de openingspost van dit topic:



(...)

Point taken ;)
 
"We beginnen langzaam te begrijpen ", wat een giller.
"Doen we dat om iets verbergen", precies. Moet ik je toch nog ergens gelijk in geven.

Wederom 4 maal gepost zonder een cruciale vraag te beantwoorden. De " zijn we het met je eens " is niet de term die hier speelt mocht het je nog niet zijn opgevallen.

Jullie missen echt iets wat van cruciaal belang is in de luchtvaart.
 
De beroemde post 86
O:
"Dragen" jullie ook mensen voor bij een maatschappij (voor zover dit daadwerkelijk gebeurd) die dit bedrag NIET hebben betaald?

Ja want de 10.000 heeft NIETS met voordragen te maken. Het is een manier om je te verzekeren dat als je GEEN baan hebt je je opleidings kosten (E107.500 in 2011) terug krijgt.


En hoe zit het met mensen die uit eigen kracht een baan hebben gevonden? Krijgen deze die 10.000 euro ook terug? Ze hebben tenslotte geen gebruik gemaakt van de Stella "bemiddelingsservice" en vormen voor Stella ook geen risico en dus geen extra kosten.
Nee omdat het geenE10.000 voor bemiddeling is: bemiddeling is voor alle Stella studenten. Het is een extra garantie dat als je geen baan hebt je je opleidingskosten terugkrijgt.

Vraag aan jou Hector. Ken je iemand anders die dat aanbiedt?

(Bij een verzekering, waarmee jullie het zo graag vergelijken, krijg je noclaim korting.)
Klopt maar dat is pas als je je verzekering verlengt.
en

Hoe kan het dat mensen van andere vliegscholen bij dezelfde maatschappijen als ex stella leerlingen terecht komen zonder het betalen van die 10.000 euro.

Nogmaals Hector: die 10.000 heeft NIETS met de bemiddeling en waar mensen terecht komen. Het is een OPTIE voor mensen om zich extra in te dekken. Dus het maakt niet uit HOE en bij WELKE maatschappij iemand terecht komt en of hij of zij dat zelf doet of dat Stella dat doet.

Kunnen jullie getallen noemen van hoeveel mensen waar (en bij welke maatschappij) specifiek zijn "voorgedragen" door de vliegschool en hoeveel er uiteindelijk succesvol waren?
Ja maar we zullen dat alleen in grote lijnen vertellen omdat wij onze concullega's niet wijzer willen maken dan ze al zijn.

En misschien dan ook de getallen van mensen die zonder hulp van Stella een baan hebben gevonden (dus op eigen kracht)?
Zie vorige antwoord.

En wat verstaat men onder "voordragen"? Stuurt Stella dan een sollicitatie? Bellen ze er eens op met de vraag of er nog mensen nodig zijn? Waar bestaat zo een voordracht uit?"
Je bent van harte welkom om langs te komen bij de mensen die Pilot Provisioning doen. Voor de rest willen we dit graag binnen Stella houden :angel:
 
"We beginnen langzaam te begrijpen ", wat een giller.
"Doen we dat om iets verbergen", precies. Moet ik je toch nog ergens gelijk in geven.

Wederom 4 maal gepost zonder een cruciale vraag te beantwoorden. De " zijn we het met je eens " is niet de term die hier speelt mocht het je nog niet zijn opgevallen.

Jullie missen echt iets wat van cruciaal belang is in de luchtvaart.


Sorry maar onze type snelheid is niet zo hoog als jou leessnelheid. Excuses hiervoor en bedankt voor je bijdrage! ;)
 
Beste Stella Online, mag ik dan nog even vragen waarom Stella bij Corendon mensen probeerde te slijten met het aanbod aan Corendon dat deze kandidaten ZELF wel effe de typerating zouden betalen? Corendon was nou juist zo een maatschappij waarbij je de type helemaal niet zelf hoeft te betalen!
Hi Hector, Corendon heeft mensen getrained bij de Stella TRTO op de simulatoren van IFTC in Istanbul. Deze zijn via onze turkse partners binnen gekomen en voor de rest hebben wij niets met deze mensen te maken gehad.
 
Steeds meer 'stagebanen' (a €10000,- bemiddelingskosten aan de snake oil salesman) aan de basis van de piramide,

Beste JD, volgens mij begrijp je niet helemaal wat wij aanbieden: de bemiddeling is voor alle Stella studenten met of zonder baangarantie en die kost NIETS extra.

De 10.000 baangarantie is opgezet om als een Stella student na 3 jaar geen baan heeft als piloot die genoeg betaald om zijn studiekosten te betalen dat Stella de opleidingskosten terugbetaald. Met andere woorden door 10.000 Baangarantie te betalen verplaats je het risico van de student naar de school!

Waarom doen we het: omdat we een van de weinige partijen zijn die financieel sterk genoeg zijn om het te doen (solvabel)

Noem mij een andere school die samen met de studenten het risico loopt, wij kennen er weinig.

Er is een simpel lijstje om financiële stabiliteit van een school te testen:
  1. Scholen die niet garant kunnen staan voor je opleidings kosten
  2. Scholen die garant kunnen staan voor je opleiding
  3. Scholen die en garant voor de student kunnen staan en die als het niet lukt om je aan het werk te krijgen je opleiding terug betalen.

De laatste is de moeilijkste omdat de bank de hoogste dekkingsgraad van die scholen eist. Wij zij er trots op dat we die staus hebben en dus voor 10.000 Euro het risico van onze studenten kunnen verminderen.

En nogmaals aan de student de keus! Als de student denkt dat de markt echt de goede kant op gaat dan moet hij het helemaal niet aanschaffen! Maar als hij of zij er voor kiest om het risico op geen baan en wel een schuld te verminderen dan is het handig om het wel te doen.
 
De 10.000 baangarantie is opgezet om als een Stella student na 3 jaar geen baan heeft als piloot die genoeg betaald om zijn studiekosten te betalen dat Stella de opleidingskosten terugbetaald. Met andere woorden door 10.000 Baangarantie te betalen verplaats je het risico van de student naar de school!

Zijn er nog andere "eisen" waar deze studenten aan moeten voldoen voor terugbetaling van de opleidingskosten? Zoals bijv. brevetten die niet meer geldig zijn?

Anders wordt het wel even makelijk om een opleiding voor €10.000,- te scoren.
Je doet de opleidining, betaald de €10.000,- en ontwijkt alle banen in de 3 jaar na het behalen van de opeiding die je worden toegeworpen door Stella Pilot Provisioning, door simpelweg op je krent te blijven zitten en elke maatschappij vriendelijk te bedanken voor hun tijd.

Nadat de termijn van 3 jaar is verstreken en de schuld is afbetaald, flink gaan soliciteren en tádá; een vliegopleiding voor €10.000,- én een baan!

Denk niet dat het zo werkt in Leusden.
 
Dat was het weer voor vandaag. We zijn weer even uit de lucht. Verwacht geen uitspraken meer wanneer we weer terug zijn, maar verwacht wel dat het een paar dagen gaat duren en dan is NOSIG zijn post aan de beurt :biertje:

PS Hoe zullen we dit noemen JD, een 12 uurtje :angel:
 
Beste JD, volgens mij begrijp je niet helemaal wat wij aanbieden: de bemiddeling is voor alle Stella studenten met of zonder baangarantie en die kost NIETS extra.
Dus jullie ondervinden geen enkele druk van de financiele instantie die die baangarantie verzekering onderschrijft om de CV van mensen die 10K betaald hebben bovenop de stapel te leggen?

Als jullie iedereen gelijk behandelen waarom zou iemand dan nog 10K neerleggen? De kansen op een 'baan' (P4T, P2F) zijn dan immers gelijk, of zie ik dat verkeerd?

PS Hoe zullen we dit noemen JD, een 12 uurtje :angel:
Tja, het is mooi weer he, veel plezier met golven vanmiddag! ;)
 
Ja want de 10.000 heeft NIETS met voordragen te maken. Het is een manier om je te verzekeren dat als je GEEN baan hebt je je opleidings kosten (E107.500 in 2011) terug krijgt

Duidelijk!, Hiervoor dank !

Klopt maar dat is pas als je je verzekering verlengt.

Ja maar bij een verzekering kun je dus ook via maandelijkse premie betalen en hoef je niet alles in 1x vooraf te betalen. Volgens het "verzekerings" principe, zou ik het dus aan het einde van mijn vliegopleiding kunnen afsluiten, en tot 3 jaar na de opleiding een maandelijkse premie betalen. Ook kan ik polisvoorwaarden vantevoren opvragen of op het internet lezen.
Kan allemaal niet bij jullie.

Nee omdat het geenE10.000 voor bemiddeling is: bemiddeling is voor alle Stella studenten. Het is een extra garantie dat als je geen baan hebt je je opleidingskosten terugkrijgt.
Met andere woorden door 10.000 Baangarantie te betalen verplaats je het risico van de student naar de school!

Hoho, wacht!!!Dus het is helemaal geen baangarantie maar een verkapt garantiefonds waar 10.000 extra voor betaald moet worden!!!!! Garantiefonds hebben meerdere vliegscholen! Waarom ondersteund de ABN Amro jullie oude garantiefondsregeling eigenlijk niet meer?

Vraag aan jou Hector. Ken je iemand anders die dat aanbiedt?

Moet ik hier nu nog op antwoorden? (lees bovenstaande zin).

Kunnen jullie getallen noemen van hoeveel mensen waar (en bij welke maatschappij) specifiek zijn "voorgedragen" door de vliegschool en hoeveel er uiteindelijk succesvol waren?

Ja maar we zullen dat alleen in grote lijnen vertellen omdat wij onze concullega's niet wijzer willen maken dan ze al zijn.

Vreemd! Tegenover leerlingen, aspirtant studenten en in persberichten, kunnen jullie gouden bergen beloven, maar als iemand om een hard bewijs vraagt is het opeens "gevoelige interne informatie"???

Ik vind het ook gek dat er geen enkele ex-Stella leerling hier op het pbb het van de daken schreeuwt hoe geweldig het allemaal is bij jullie. Er zijn er hier wel wat geweest maar die hadden meer kritiek op Stella dan dat ze er lovend over waren!
Ik vind het trouwens ook vreemd dat Martijn737 hier opeens geen berichten meer post! Is er misschien een kleine overeenkomst met hem gesloten? ;-)

Groetjes uit verweggistan
 
Tja, het is mooi weer he, veel plezier met golven vanmiddag! ;)

Te heet onder hun voeten blijkbaar. :confused: Die drie vraagtekens staan voor de vragen die alsmaar onbeantwoord blijven en de mentaliteit, waar ik mijn vraagtekens bij zet en hun goodwill. Ze worden steeds makkelijker met afwimpelen.

Snelle leerlingen daar in Teuge.

Dat pegasus verhaal is eigenlijk een ordinair P2F verhaal. Ze krijgen redelijk betaald, maar whats next na dat zomer contractje?
Wat zijn de stappen die Pilot Provisioning doet voor deze gasten.
Mag toch hopen dat ze dan weer gewoon terug op de lijst komen om aanspraak te maken op die 3 jaar. Bedoel, je hebt betaald voor die TR. Leuk betaald gekregen als we uitgaan van 3K per maand x 5 mndjes . Is 15K. Dus alsnog 20 K betaald voor TR en weer werkeloos. En dan? Weer werkeloos op de bank plaatsnemen naast MG met een zak Chips en :biertje: , waarvan je natuurlijk geen chippie krijgt. Aangezien het volgens zijn brevet een simpele boer is ;) , en simpele boeren zijn gierig.:haha:.

Dus mijn vraag, kom je dan nog in aanmerking voor die 3 jaar werkeloosheids verzekering. Immers die pegasus was P2F. Dus dat mogen we niet tellen als een baan.

Welgegroet,

V1
 
Back
Top