Snap je brongeving trouwens niet. Je werkt voor stella?
Leek mij meer een hint richting 'onze blauwe' maar kan ook verkeerd zitten
Snap je brongeving trouwens niet. Je werkt voor stella?
Zie zulke info is heel waardevol Radar,
Beste Online.
Ook ik heb veel vernomen over Stella en heb me regelmatig buiten de discussie gehouden, juist omdat ik geen eerstehands info heb. Maar naar aanleiding van bovenstaand stuk, toch een aantal vragen:
Allereerst al vraagtekens bij de tijdspan van dit bericht. Een bericht geplaatst door een school verwacht ik tussen 09:00 en 17:00. Noem me een mierenneuker, je bent waarschijnlijk een student van de school die zeer enthousiast bezig is het imago van de school te verbeteren en thuis dit draadje in de gaten houdt, maar toch vind ik het vreemd.
Inderdaad, goeie post van Hector! Ben ook wel benieuwd wat meneer/mevrouw nine-to-five-Monday-to-Friday daar op te melden heeft.
Elke "baan" waarbij je een uren contract krijgt tegen betaling is geen baan!
Dan nog wat misverstanden over Stella Aviation die we de wereld uit willen helpen:
Wat doen we niet:
* Uren programma’s (b.v. EagleJet)
* TypeRatings voor banen bij operators waar je niet eens je huur kan betalen
* TypeRatings zonder baan aan het einde
Wat doen we wel:
* Actief mensen helpen bij plaatsen bij maatschappijen die geen Type Rating vragen
* TypeRatings als er gratis lijntraining bij zit (b.v. Freebird)
* TypeRatings met normaal betaalde zomer programma’s of vaste contracten (b.v.Pegasus)
Toon jullie "unique selling point":
Toon het contract voor baangarantie!
Dan kunnen we op basis van feiten open communiceren.
November was ik in IFTC voor OPC. Veel bordjes met stella, maar geen enkele NL jongen van stella die een TR voor sunexpress volgde. Wel NL instructeurs voor stella werkend. De aanname was gestopt en geen plaatsingen van stella meer. 3 turken waren in opleiding om te starten als FO. Waar zijn jullie jongens/meisjes?
Jullie hebben aangegeven in dit topic opheldering en duidelijkheid te willen geven over diverse punten. Ga dan niet vragen of "wij" het voor jullie leuk willen houden als we kritische vragen stellen.
Een quote uit het verhaaltje in de openingspost van dit topic:
(...)
O:
"Dragen" jullie ook mensen voor bij een maatschappij (voor zover dit daadwerkelijk gebeurd) die dit bedrag NIET hebben betaald?
Nee omdat het geenE10.000 voor bemiddeling is: bemiddeling is voor alle Stella studenten. Het is een extra garantie dat als je geen baan hebt je je opleidingskosten terugkrijgt.En hoe zit het met mensen die uit eigen kracht een baan hebben gevonden? Krijgen deze die 10.000 euro ook terug? Ze hebben tenslotte geen gebruik gemaakt van de Stella "bemiddelingsservice" en vormen voor Stella ook geen risico en dus geen extra kosten.
Klopt maar dat is pas als je je verzekering verlengt.(Bij een verzekering, waarmee jullie het zo graag vergelijken, krijg je noclaim korting.)
Hoe kan het dat mensen van andere vliegscholen bij dezelfde maatschappijen als ex stella leerlingen terecht komen zonder het betalen van die 10.000 euro.
Ja maar we zullen dat alleen in grote lijnen vertellen omdat wij onze concullega's niet wijzer willen maken dan ze al zijn.Kunnen jullie getallen noemen van hoeveel mensen waar (en bij welke maatschappij) specifiek zijn "voorgedragen" door de vliegschool en hoeveel er uiteindelijk succesvol waren?
Zie vorige antwoord.En misschien dan ook de getallen van mensen die zonder hulp van Stella een baan hebben gevonden (dus op eigen kracht)?
Je bent van harte welkom om langs te komen bij de mensen die Pilot Provisioning doen. Voor de rest willen we dit graag binnen Stella houden :angel:En wat verstaat men onder "voordragen"? Stuurt Stella dan een sollicitatie? Bellen ze er eens op met de vraag of er nog mensen nodig zijn? Waar bestaat zo een voordracht uit?"
"We beginnen langzaam te begrijpen ", wat een giller.
"Doen we dat om iets verbergen", precies. Moet ik je toch nog ergens gelijk in geven.
Wederom 4 maal gepost zonder een cruciale vraag te beantwoorden. De " zijn we het met je eens " is niet de term die hier speelt mocht het je nog niet zijn opgevallen.
Jullie missen echt iets wat van cruciaal belang is in de luchtvaart.
Hi Hector, Corendon heeft mensen getrained bij de Stella TRTO op de simulatoren van IFTC in Istanbul. Deze zijn via onze turkse partners binnen gekomen en voor de rest hebben wij niets met deze mensen te maken gehad.Beste Stella Online, mag ik dan nog even vragen waarom Stella bij Corendon mensen probeerde te slijten met het aanbod aan Corendon dat deze kandidaten ZELF wel effe de typerating zouden betalen? Corendon was nou juist zo een maatschappij waarbij je de type helemaal niet zelf hoeft te betalen!
Steeds meer 'stagebanen' (a €10000,- bemiddelingskosten aan de snake oil salesman) aan de basis van de piramide,
De 10.000 baangarantie is opgezet om als een Stella student na 3 jaar geen baan heeft als piloot die genoeg betaald om zijn studiekosten te betalen dat Stella de opleidingskosten terugbetaald. Met andere woorden door 10.000 Baangarantie te betalen verplaats je het risico van de student naar de school!
Dus jullie ondervinden geen enkele druk van de financiele instantie die die baangarantie verzekering onderschrijft om de CV van mensen die 10K betaald hebben bovenop de stapel te leggen?Beste JD, volgens mij begrijp je niet helemaal wat wij aanbieden: de bemiddeling is voor alle Stella studenten met of zonder baangarantie en die kost NIETS extra.
Tja, het is mooi weer he, veel plezier met golven vanmiddag!PS Hoe zullen we dit noemen JD, een 12 uurtje :angel:
Ja want de 10.000 heeft NIETS met voordragen te maken. Het is een manier om je te verzekeren dat als je GEEN baan hebt je je opleidings kosten (E107.500 in 2011) terug krijgt
Klopt maar dat is pas als je je verzekering verlengt.
Nee omdat het geenE10.000 voor bemiddeling is: bemiddeling is voor alle Stella studenten. Het is een extra garantie dat als je geen baan hebt je je opleidingskosten terugkrijgt.
Met andere woorden door 10.000 Baangarantie te betalen verplaats je het risico van de student naar de school!
Vraag aan jou Hector. Ken je iemand anders die dat aanbiedt?
Kunnen jullie getallen noemen van hoeveel mensen waar (en bij welke maatschappij) specifiek zijn "voorgedragen" door de vliegschool en hoeveel er uiteindelijk succesvol waren?
Ja maar we zullen dat alleen in grote lijnen vertellen omdat wij onze concullega's niet wijzer willen maken dan ze al zijn.
Tja, het is mooi weer he, veel plezier met golven vanmiddag!