Stella Aviation Academy

Goh, wat een verrassing weer....ieder normaal denkend mens had kunnen weten dat die "baangarantie" de zoveelste stella wasse neus was. Hebben ze inmiddels alle mensen die die 10 ruggen hebben betaald terug betaald?
 
Volgens mij is Stella een commercieel bedrijf. Zoals vele bedrijven met een winstoogmerk is het doel doorgaans het maximaliseren van omzet/winst. Dit geldt niet alleen voor Stella, maar ook voor een fastfood-keten, een biermerk, sigarettenmerk, kledinglijn, etc. etc. Je wordt bij een restaurant ook niet weggestuurd omdat je te veel eet, je kan kratten met bier kopen en sloffen sigaretten roken, integendeel. Daar gaan mensen dood aan. Kortom, het feit dat Stella probeert zoveel mensen op te leiden voor een zo hoog mogelijk bedrag is "naar verwachting". De wereld wordt steeds kleiner, je vergelijkt prijzen en benadert verschillende bedrijven. Gaat gesprekken aan. Op basis daarvan maak je een keus. Voor elk individu is die keus afhankelijk van zijn/haar eigen unieke situatie en zijn/haar eigen perceptie. De verantwoordelijkheid ligt bij jezelf.

Ik vermoed dat hier de frustratie voornamelijk komt doordat de "markt" waar we geen invloed op hebben ons op dit moment niet uitkomt. Uiteraard moet iemand/iets hier de schuld van krijgen. Als er dan toch honderden zijn die tonnen lenen terwijl ze weten wat de situatie is, dan noem ik dat naïef.

Of mis ik iets?

Overigens heb ik niks met Stella te maken, volg reeds een opleiding buiten Nederland.
 
Element, ik zie dat je pas sinds juli 2012 hier op het forum lidbent. Ik raad je aan eens alle topics over Stella te lezen, misschien kom je er dan achter dat het meer is dan alleen "de schuld krijgen van.."
Stel een garage zet een auto te koop voor een enorm aanlokkelijk aanbod. 3000 mensen komen erop af en uiteindelijk blijkt die wagen er helemaal niet te zijn, wel een hoop andere troep, Maargoed, de mensen zijn binnen, kijken mekaar allemaal een beetje ontvreden aan, maar nu begint dus de verkooppraatonzin van de verkoper. Hij zoekt de mensen uit die hem dom genoeg lijken om zijn verhaal te geloven en concentreert zich op deze doelgroep met een "te mooi om waar te zijn" verhaal. Deze mensen (door hem als "dom" ingeschatte mensen) krijgen het gevoel dat ze uitverkorenen zijn om de volgende peperdure schrotbak te mogen rijden. Ik weet niet of de marketing van Stella aan hypnotherapiedoet, maar als ik het grote aantal leerlingen zie, die daar het afgelopen decenia is begonnen, denk ik haast dat ze deze mensen, buiten hypnose, ook nog met een soort stof hebben ingespoten waardoor op zo een manier zijn gaan halucineren dat Jim Morisson er jaloers op zou zijn geweest.
Nu weer terug naar de autoverkoper. Als je dan toch na alle trips een auto daar koopt, en de verkoper verkoopt je allerlei "garantie", (jaha, verkoopt, want de garantie is niet gratis, wat wil je ook voor meer dan €110.000) en vervolgens doet dat ding het niet, of het explodeert na een maand, dan mag je verwachten dat je garantie kan verwachten.....niet dat je dan alsnog een halve ton mag lappen om überhaupt op die garantie aanspraak te maken.
 
@BMJ: de werkelijkheid komt helaas niet bij iedereen over zoals het hoort, zonde voor diegene die erdoor op een verkeerd spoor worden gezet. Mocht het je echt dwars zitten, dan kan ik het ook wel bewijzen ;)

@Hector: als er gelogen wordt, dan klaag je die mensen gewoon aan toch, waarom lopen er geen rechtszaken tegen Stella? Zoals ik het begrijp ligt de frustratie niet bij het feit dat afgestudeerden bij Stella zonder werk zitten, maar het feit dat Stella producten verkoopt die ze niet waar maken. Ik zou zeggen, schakel een advocaat in en zoek je recht.
 
@BMJ: de werkelijkheid komt helaas niet bij iedereen over zoals het hoort, zonde voor diegene die erdoor op een verkeerd spoor worden gezet. Mocht het je echt dwars zitten, dan kan ik het ook wel bewijzen ;) @Hector: als er gelogen wordt, dan klaag je die mensen gewoon aan toch, waarom lopen er geen rechtszaken tegen Stella? Zoals ik het begrijp ligt de frustratie niet bij het feit dat afgestudeerden bij Stella zonder werk zitten, maar het feit dat Stella producten verkoopt die ze niet waar maken. Ik zou zeggen, schakel een advocaat in en zoek je recht.
Aanklagen?
Het probleem is juist dat alles wat er geroepen wordt niet waargemaakt wordt en dat er van alles wat er geroepen wordt niets in je uiteindelijek contract komt te staan
 
Aanklagen?
Het probleem is juist dat alles wat er geroepen wordt niet waargemaakt wordt en dat er van alles wat er geroepen wordt niets in je uiteindelijek contract komt te staan

Als dat het geval is en wanneer je daarna tóch je handtekening onder dat contract zet heb je het over jezelf afgeroepen.
 
Back
Top