Stand van Zaken deel 29

Status
Not open for further replies.
Zo gasten, morgen vroeg opstaan om aan de VFS te beginnen. Toch wel spannend, straks lekker vroeg slapen, zodat het bovenin ook een beetje helder wordt.

Ik zal waarschijnlijk wel in KdK een post maken van hoe de dag gegaan is, jullie horen cker van me:D

Greetz,

Zero

Veel succes;)
 
mwaahh, het ging wel helaas. Eerste FAM vlucht was wel spannend en de instructeur was zeker relaxed dus er hing wel een relaxed sfeertje in de cockpit.
Bij de eerste FAM vlucht had ik nogal wat fouten gemaakt met me hoogte en heb ik een aantal airplanes gemist. Maja, de instructeur zei dat ie niet ontevreden was.

Tweede vlucht ging slechter, helaas. Ik had weer me hoogte niet lekker en koers was ook soms niet helemaal perfect. De helling ten opzichte van de horizon had ik echter wel strak, althans volgens de instructeur.
Bij het dalen had ik iets te veel fluctuaties in mijn snelheid en dit is dus ook een verbeterpunt.

Maja, weetje, vandaag gewoon heerlijk genieten van het verblijf in KdK, lekker eten en daarna goed nachtje slapen. Dit doet meestal wonderen voor de resultaten.

Dus bij deze, ik ga lekker naar boven, lekker verder poolen:D

Greetz,

Zero

P.S.: Hoe gingen jou vluchten eigenlijk sipma?:rt:
 
De sfeer is erg relaxed ja! Gewoon goed je best doen en je hebt tenslotte nog maar 1 gescoorde vlucht gehad, perfect vliegen kan ook bijna niet. Bij mij ging het bij lange na niet vlekkeloos. VFS 1 en 3 gingen wel redelijk. Ze zeggen zo weinig he :p: succes morgen.
 
Succes beiden

Een paar SvZ'en terug is er het draadje gestart rondom TTC en de PVS. Aanbesteding, nieuw bedrijf, rechtzaak... alles werd genoemd. Nu een paar maanden verder is het mij echter niet duidelijk geworden wat er nu precies gaande was. Is die rechtszaak al geweest? Is er al meer bekend wanneer er PVS gevlogen kan worden? Waar? Hoe?

Ik ben niet zo van het gissen, maar dit is toch wel interessant en hoop dan ook dat zoveel mogelijk mensen spoedig aan het laatste onderdeel kunnen beginnen.

:kerst: (lekker schaatsen dit weekend mensen!)
 
Last edited:
Zet hem op Zero! Priest, die rechtzaak zou in december plaats vinden.. Zou het horen als er meer info was.:) Er is nu nog niks bekend over de praktijk vluchten (Hoop TTC!!):)
 
Ik heb deze week weer even contact gehad met CML omtrent de PVS.

Ten eerste: de februariklas zit vol (dat was eigenlijk de aanleiding/hoofdvraag van m'n telefoontje). Dus april is nu het snelst haalbaar... vervelend.

Ten tweede: die rechtzaak is inderdaad in december maar er is in ieder geval nog geen uitspraak gedaan. Probleem is nu dat de klu verplicht is om een nieuwe (internationale?) offerte aan te vragen. Dat betekent dat allerlei bedrijven een offerte gaan opmaken voor de klu en zij daar de gunstigste uit kiezen.

Dat duurt even. Ik wacht inmiddels al een fijne 6 maanden.

x
 
Vervelend dat wachten.. Waarom stoppen ze niet alle kandidaten in de PC-7?! Materiaal is er voor binneshuis..:D
 
Vervelend dat wachten.. Waarom stoppen ze niet alle kandidaten in de PC-7?! Materiaal is er voor binneshuis..:D
Zou oneerlijk zijn voor de mensen die nu al op KMA/EMVO grondschool zitten. Hebben ze zolang moeten wachten om in dat machtige ding te mogen zitten terwijl je dan voor de keuring al zo'n ding mag besturen :p

En wordt lastig met instructeur (zit achter je) en moeilijker te besturen. PC-7 is echt een pittig dingetje
 
Zou oneerlijk zijn voor de mensen die nu al op KMA/EMVO grondschool zitten. Hebben ze zolang moeten wachten om in dat machtige ding te mogen zitten terwijl je dan voor de keuring al zo'n ding mag besturen :p

En wordt lastig met instructeur (zit achter je) en moeilijker te besturen. PC-7 is echt een pittig dingetje

Ze zullen denk ik eerder kijken naar uitbestedingen en kostenbesparingen dan naar, met smart wachtende KMA/EMVO'ers. (Sorry Starmick, bevalt 't in woensdrecht?). De PC-7 zal het in mijn ogen dan ook nooit worden.

Wat zal dit een oponthoud ten gevolge hebben trouwens :eek!:, Ben benieuwd wanneer ze alles voor elkaar hebben zodat niet toekomstig April-klassers 5 dagen voor opkomst te horen krijgen of ze zijn goedgekeurd/afgekeurd. Zou erg zuur zijn...

:kerst: (Schaaaaatsen!)
 
Last edited:
Ook van mij dan maar even een update (mijn laatste omtrent mijn status):rolleyes:
In een brief die ik van de Klu ontvangen had, stond aangegeven dat ik in reserve werd gehouden voor de opkomsten van augustus en november. Dus is na november gebeld naar de Klu om opheldering te vragen over mijn status, waar me verteld werd dat ik nu dus niet meer in aanmerking kom voor de functie :eek:
Dat was een beetje schrikken. Ben je 2,5 jaar bezig, en uiteindelijk nog goedgekeurd ook, wordt je na 4 maanden uit de selectie geknikkerd!
Tsja. Ze "kunnen me niet eeuwig aan het lijntje houden"... Van mij mogen ze!
Maar goed, voor mij houd het hier dus op.

Voor alle toekomstige gegadigden: Succes!
Voor de mensen die minder geschikt zijn en wachten/hopen op een aanstelling:
zie bovenstaand, en sterkte!
Voor de rest: alvast prettige feestdagen:kerst:
Grtz,

uuaa
 
Hey Airworkers,

Helaas kom ik met slecht nieuws. Van de tot nu toe GeVFS'de kandidaten zit ik ongeveer in de middenmoot. Het is dus nog afwachten wat dit zal betekenen voor mijn target: de augustusklas. Natuurlijk hebben we ook nog de echte 'PVS' waar ik kan laten zien dat ik het vliegershandje toch echt wel in me heb.
Het ging namelijk mis bij mijn laatste vlucht, de solo:

Bij de level-off had ik de juiste throttle-instelling gekozen, 2300 rpm dus. Alleen de throttle gleed opeens naar voren. Dus ik zette hem weer rustig terug, maar hij gleed toen alweer naar voren. Dus ik zei zo van: 'Volgens mij doet de throttle het niet goed'. Toen kwam de testleider eraan en die had de frictie omhoog geschroefd. Het vervelende was dat ik op dat moment echt uit me concentratie was en tegelijkertijd ook weer tijd was voor me eerste bocht. En daarna weer een bocht en daarna... het volgt heel snel naar elkaar en ik heb mijn volledige concentratie pas naar langere tijd hervonden in mijn vlucht. Deze heb ik dus echt verpest en daardoor sta waarschijnlijk ook bij de 'middenmoot'. Ik ben hier echt niet tevreden mee, omdat ik weet dat ik beter kan en beter had gedaan als die throttle niet naar voren was geschoven. maja wat doe je eraan, zo'n VFS is altijd een moment opname...

Maja nu maar hopen op de PVS, dat die heel lekker gaat. Dan klim ik een stukje omhoog in de lijst:cool:
 
@-arjen: Ja maar niet tijdens de GVSS toch mag ik hopen?:angel: Het is gewoon de GVSS sim, maar dan met een soort 180 graden screen eromheen;)

@Boer: Het zou mij perfect uitkomen als ik augustus zou kunnen beginnen. Ik doe me laatste jaar VWO en als daarmee klaar ben kan ik 'gelijk' beginnen. Maar iedereen moet toch een doel hebben of niet soms?
 
Het enige target is toch gewoon aangenomen worden, zou mij echt boeien wanneer dat is.......

Als ik het relaas van up up and away lees, is 'aangenomen worden' alleen niet genoeg. Het 'wanneer' is best belangrijk.
 
Als ik het relaas van up up and away lees, is 'aangenomen worden' alleen niet genoeg. Het 'wanneer' is best belangrijk.

up up and away is ook niet aangenomen maar goedgekeurd. pas als je aangenomen bent, mag je beginnen aan de opleiding, het wanneer lijkt me dan ook ondergeschikt.
 
@Boer: Het zou mij perfect uitkomen als ik augustus zou kunnen beginnen. Ik doe me laatste jaar VWO en als daarmee klaar ben kan ik 'gelijk' beginnen. Maar iedereen moet toch een doel hebben of niet soms?

Dat snap ik, maar wat zou het uitmaken als je in november of voor mijn part in februari 2011 mag beginnen?? Haastige spoed is zelden goed...... Ik denk dat je doel om aangenomen te worden het hoogst haalbare is, die datum is daaraan volledig ondergeschikt in mij ogen. Ik heb nooit aan een datum gedacht tijdens mijn KLu selectie.

@Diana, ik bedoelde inderdaad het echt aangenomen zijn. Helaas voor sommigen worden er meer mensen goed gekeurd dan aangenomen.... Is gewoon echt pech hebben dan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top