Stand van Zaken deel 29

Status
Not open for further replies.
En de PVS is al maanden niet meer in Portugal, helaas..:( Kijk in de kennisbank over de 'nieuwe' PVS ;)
 
Vreemd dat ze dan in mijn uitnodiging en uitleg (van 7 januari 2010) hebben over de PVS in Portugal! :wegkwijt:

Maar ik heb het gelezen in de wiki, dank je!
 
Stond erbij mij ook in, weet ook niet waarom ze dat doen.. Later in de selectie krijg je een brief met een (juiste) uitleg over de nieuwe PVS. ;) Succes met je PO-1!
 
K had vorig jaar juni gesolliciteerd, maar wegens afstuderen geen tijd gehad om de selectie te doorlopen. Nu studeer ik de 28ste januari bij het nationaal lucht- en ruimtevaart laboratorium af. Ipv te bellen had ik via de site gevraagd of ik me alsnog kon laten keuren of dat ik opnieuw moet solliciteren.

Binnen een uur had ik al een reactie: 8 februari heb ik PO-1.
Ik kijk echt op van de bijzonder snelle reactie. 2010 kan op die manier een erg leuk jaar gaan worden!
 
Zoals op de planning stond heb ik vandaag de GVSS gedaan. Ik moest dus de D-vlucht doen en mocht door naar de F-vlucht. Deze gingen beide niet heel slecht (wel binnen de marges enzo) maar ik was vaak te laat met corrigeren enz. Daarom heb ik het niet gehaald jammer genoeg...

Het goede nieuws is dat ze wel vonden dat ik er gevoel voor heb, daarom zeiden ze dat ik over 3 á 4 jaar weer terug mag komen voor de GVSS! Dus er is nog hoop!:) (Daarbij blijft mijn PO1 tot die tijd geldig)

Dus, ik ga het over een aantal jaar zeker weer proberen, tot die tijd maar een studie gaan doen of misschien voor een andere functie solliciteren.

Dogfighter
 
Balen man... Maar leuk om te horen dat je er wel gevoel voor hebt ook al heb je daar nu niet veel aan! Hoop dat het over een x aantal jaar wel lukt! Voor mij ligt het allemaal anders, ik heb maar 1 kans... Word dit jaar nog 26 dus ja!!

Maar te laat corrigeren? Hoe moet ik dat zien? Dat je niet doorhad dat je niet op de goede koers/snelheid/hoogte etc. vloog?

Ciao
 
@Velox,

Tja, lastig om het zo op te schrijven. Het komt er zeg maar op neer dat ik het juist wél door had, maar daar niet juist/op tijd op reageerde. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijker heb opgeschreven.

Succes met je keuringen!

Dogfighter
 
chill

was dat altijd al zo bij herkansing GVSS?

Nee, volgens de testleider was dat niet zo. Maar dat hebben ze aangepast omdat ze je anders 'onder druk zetten' met het aflopen van de geldigheid van je PO1. Want ze hebben liever niet dat je over 2 jaar 'al' weer terugkomt omdat je anders opnieuw PO1 moeten doen. Wel een goede oplossing denk ik.

Dogfighter
 
Voor de SvZ. De opkomst van de vliegerklas in februari gaat niet door en er komt ook geen aprilklas. We beginnen nu in augustus.
 
Voor de SvZ. De opkomst van de vliegerklas in februari gaat niet door en er komt ook geen aprilklas. We beginnen nu in augustus.

Bedankt voor deze info! Weet je ook hoeveel ze willen plaatsen in augustus?

@ Silent-D : Zal wel aan het overschot aan vliegers op dit moment liggen en het feit dat de selectie niet voltooid kan worden door de PVS.
 
Het had een organisatorische reden. Als we nu zouden beginnen zouden we teveel vertraging oplopen gedurende de opleiding. Dat hebben we te horen gekregen. Ik weet niet hoeveel plekken ze in augustus hebben.
 
Denk toch dat het een vrij grote klas moet zijn, aangezien er dan bijna een jaar geen vliegers zijn gestart... Voor de SvZ: opkomstdatum is 18 augustus
 
Weet iemand misschien hoeveel MWO plekken er voor de augustus klas beschikbaar zijn? Ben zelf éen van de kandidaten voor de MWO. Zoals gezegd heb ik tussen maart-mei mn AAC gesprek.

oja, mischien een stomme vraag maar als je voor de mwo niet aangenomen word nav het AAC, kan je dan gewoon met de KOO doorgaan?
 
Vraagje voor degenen die de VFS al gedaan hebben:

Komen er ook weer dalende en klimmende bochten voor of zijn de bochten alleen "horizontaal"? En zo ja, zijn deze ook getimed?

Thanks!
 
Er komen klimmende en dalende bochten invoor. Ze zijn niet getimed (je doet dus geen Rate One), wel moet je ze natuurlijk op het juiste tijdstip inzetten en ook weer optijd op hoogte en koers zijn voor je volgende item;) Maar het is dus niet zo dat je precies 2:00 minuten over 360 graden hoeft te doen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top