Stand van Zaken deel 29

Status
Not open for further replies.
Hmm post het maar even in dit topic; Iedereen de beste wensen voor 2010 & maar hopen dat velen goedgekeurd worden en de opleiding in gaan dit jaar!
 
Daarom, alles stap voor stap. Heb ik ook met de keuring gehad en volgende stap is dus voor mij KMA halen en dan eventueel de EMVO maar dat is nog heel ver weg :)

Succes met VFS en PVS

Is er al wat bekend over de praktijkvluchten? O.a. over wanneer jullie gaan beginnen en met welke vliegschool er gevlogen gaat worden?


Inderdaad gewoon stap voor stap gaan ;). Eerst maar KMA de velddiensten afwerken, die zijn ook pittig genoeg om er één voor één naar toe te leven. Als ik je een tip mag geven, onderga het niet maar beleef het, en probeer geen afwachtende houding aan te nemen in het begin maar toon initiatief. Niemand kan het hoor in het begin (op jongens en meiden met dienstervaring na dan) dus durf er gewoon in te gaan en jezelf met alles aan te bieden... Fouten maken doe je toch, maar dat doet iemand anders ook ... in ieder geval laten zien dat je lef hebt. Procedure fouten maken of marcheren niet helemaal goed leiden kan makkelijk recht getrokken worden, maar je instelling is lastiger.

Succes op de KMA!

Even kleine update voor de SVZ voor mezelf. KMA kort model met succes afgerond, veel mooie dingen gedaan, gave periode, maar ook pittig dus superblij met het resultaat! De augustus 2009 klas (wannabe) vliegers staat nu geplanned om in mei 2010 de EMVO in te gaan. Tot die periode, detachering.
 
De kans op F16 blijft aanwezig, maar de varieert per klas. En of het slim/nuttig is om hierop te posten hoeveel er door zijn van die éne klas, vraag ik mij af.
Zoals al eerder wordt gezegd, doe alles stap voor stap doen. Probeer eerst maar die keuringen te halen, voor mijzelf is het eerst maar die EMVO halen. Sterker nog, eerst maar die examens halen. En wat ik aan het eind van de rit krijg toegewezen (als ik überhaupt iets krijg toegewezen), daar ben ik dan blij mee, omdat ik dan weer een stap verder ben... (uiteraard heb ik wel de voorkeur voor F16;))
 
Ik hoorde dat van de laaste (geslaagde) EMVO klas er 1 naar Sheppard ging en de rest naar de heli's..

Correct, van de 11 jongens die begonnen aan de emvo zijn er 6 afgevallen.
5 over waarvan 1 de f-16 kreeg.
8 f16 plaatsen per jaar, gemiddeld 2 per klas.
Maar als ze niemand geschikt vinden in een klas krijgt ook niemand de plek.

Zoals al meer mensen zeiden: niet te ver vooruit kijken en stap voor stap verder komen!
 
Ik ga zo naar Soesterberg voor mijn VFS van morgen en overmorgen, als ik terug ben wil ik wel even de kennisbank de updaten!
 
ik weet niet wie je dat verteld heeft maar ik zou het met een korreltje zout nemen...

Naar mijn weten zijn er 8 Nederlandse plaatsen bij de ENJJPT per jaar. Commandant van de Emvo heeft het gezegd tegen een klasgenoot van mij. En heb het wel vaker gehoord, op VKL e.d.
Uiteraard is het geen garantie. Maar wel het noemen waard.
 
Beste wensen allemaal!
(voor de SVZ--> Ik heb vandaag CML gebeld om te kijken hoe het met mijn dossier zat en ik kreeg te horen dat het al naar Amsterdam was gestuurd en dat ik dus VFS en PVS niet hoef te doen omdat ik een CPL'er ben, dat was ook al gebeurd bij jongens uit de November klas. Ik hoop dat PVS snel aan de gang komt en dat we allemaal snel een antwoord krijgen..

Groeten
 
Dat is veranderd dan zeker? Bij de PVS briefings (3 stuks, PVS ging 2x niet door) werd elke keer verteld dat mensen met een CPL een aangepaste PVS kreeg om te zien of er genoeg (naar de eisen van de luchtmacht) progressie geboekt kon worden. Maar scheelt wel want zoals ik hier lees gaat het nog wel even duren voordat de PVS weer begint. Dikke kans trouwens dat wij bij elkaar in de klas komen!





Inderdaad gewoon stap voor stap gaan ;). Eerst maar KMA de velddiensten afwerken, die zijn ook pittig genoeg om er één voor één naar toe te leven. Als ik je een tip mag geven, onderga het niet maar beleef het, en probeer geen afwachtende houding aan te nemen in het begin maar toon initiatief. Niemand kan het hoor in het begin (op jongens en meiden met dienstervaring na dan) dus durf er gewoon in te gaan en jezelf met alles aan te bieden... Fouten maken doe je toch, maar dat doet iemand anders ook ... in ieder geval laten zien dat je lef hebt. Procedure fouten maken of marcheren niet helemaal goed leiden kan makkelijk recht getrokken worden, maar je instelling is lastiger.

Succes op de KMA!

Even kleine update voor de SVZ voor mezelf. KMA kort model met succes afgerond, veel mooie dingen gedaan, gave periode, maar ook pittig dus superblij met het resultaat! De augustus 2009 klas (wannabe) vliegers staat nu geplanned om in mei 2010 de EMVO in te gaan. Tot die periode, detachering.

Bedankt voor je tips en succes op de EMVO en met de detachering.
 
Ik kan ook voor de SvZ bij het PVS lijstje komen, wanneer is nog maar de vraag..
 
Je krijgt geen uitslag van de VFS, maar kreeg wel na elke vlucht een debriefing. Maar de instructeurs waren tevreden, zag er netjes uit op enkele kleine dingen na. Maargoed, eerst maar die praktijkvluchten doen en dan hoor ik wel wat ze er van vinden.;)
 
Hallo allen,

ik lees al een tijd mee op dit forum en heb me ondertussen al een tijdje terug ook geregistreerd, maar bij deze mijn eerste post!:yeehaa:

Ik had maandag mijn PO1 in Soesterberg en was 1 van de 3 van de uiteindelijk ongeveer 16? die doormochten!

De resultaten:
Instrument- interpretatie
47 goed, 7 fout, 6 overgeslagen. Cijfer een 5.

Hand- voet- oogcoördinatie(weet ik niet helemaal zeker meer)
Linkervoet: 8, rechtervoet: 7, joystick: 7.

Selectieve luistertest
Alle 24 reeksen foutloos. Had voor deze geoefend met die van Tjeerd, en moet zeggen dat dit zeker wel geholpen heeft. Die van Tjeerd ging super snel en in vergelijking met de officiële is het dan een eitje!

Nu zou ik m'n GVSS hebben a.s. maandan en dinsdag maar dit is een week verplaatst doordat de simulator kapot was oid? Maar die week erna kan ik weer niet dus GVSS is nog even afwachten. Iemand tips hiervoor?
 
Nu zou ik m'n GVSS hebben a.s. maandan en dinsdag maar dit is een week verplaatst doordat de simulator kapot was oid? Maar die week erna kan ik weer niet dus GVSS is nog even afwachten. Iemand tips hiervoor?

Hey, gefeliciteerd met je PO1! Ik hoop/denk dat je niet gelijk hebt over dat de sim kapot is! Dinsdag heb ik namelijk GVSS, de vluchten na de C-vlucht!

Ik had ongeveer hetzelfde met die verplaatste GVSS, ik zou na mijn PO1 de week erop ook meteen GVSS hebben, maar is toen ook verplaatst. Misschien was/is deze wel volgepland o.i.d.

Tips voor de GVSS? Heel goed je blauwe boekje leren, vooral de procedures/handelingsvolordes! Verder Airwork doorlezen geeft ook altijd wel wat duidelijkheid over bepaalde dingen. Succes ermee!

Dogfighter
 
Ha!

Ook ik ben inmiddels in het bezit van de uitnodiging voor PO1! :yeehaa: Op 4 februari 2010 mag ik op komen draven. Als ik daar doorheen komt heb ik 10 & 11 februari de GVSS. Heb het boekje vorige week binnen gekregen, ben er al druk mee bezig. Het is leuk en interessant matriaal maar wel pittig zo zonder enige vlieg- en/of simervaring... Maar ik heb nog 3 weken!

Vraagje: in mijn uitnodiging staat dat ik na (indien met positief resultaat afgerond) PO1 een theorietoets heb over het boekje GVSS. Ik ga uiteraard mijn stinkende best doen met leren maar hoe goed moet ik het dan al kennen??

Verder nog mensen die ook de 4e op moeten voor PO1?

Ciao,

Velox
 
Naar mijn weten is die theorie toets afgeschaft, echter het is altijd verstandig om dat boekje al te kennen tegen de tijd dat je de PO1 hebt. Dan weet je in ieder geval zeker dat je hem kan dromen tijdens je GVSS. Dat het daarnaast een interessant boekje is, is mooi meegenomen!
 
Ik heb het forum nog eens doorgespit en div. verslagen gelezen en het blijkt dat je NA je PO1 een briefing voor de GVSS krijgt waarbij je vragen etc kunt stellen. De toets krijg je vlak voor je GVSS.

Ik vond het wat onduidelijk in de brief maar ik begrijp het nu!

Heb trouwens ook op het forum het eea gelezen over het niet meer bestaan van de PVS in Portugal? Mijn uitnodigingsbrief is ondertekend op 7 januari 2010 en er wordt gewoon over de PVS in Portugal gesproken?! Ben benieuwd!!

Velox
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top