Stand van Zaken deel 25

Status
Not open for further replies.
Goedemorgen mensen,

Na al een paar maanden meegelezen te hebben besloten mij ook aan te melden op dit forum. Afgelopen dinsdag(middag) PO1 gehad. Mijn cijfers waren

Ruimtelijk inzicht: 9 (3 fout)
Selectief luisteren: 9 (0 fout)
Taartpuntje: 7 voor het knuppeltje
6 voor linkervoet
9 voor rechtervoet

Wel moet ik helaas nog wachten of ik door mag naar de GVSS omdat ik deze in 2003 bij de KLS heb gedaan. Deze toen gehaald volgens de KLS normering. De KLu heeft mijn resultaten opgevraagd en deze zullen dan aan de hand van de KLu normering worden bekeken. Als deze resultaten aan de KLu normering voldoen mag ik door naar GVSS, waar ik (tenminste dit werd verteld op de briefing) aangepaste vluchten krijg. Voldoen ze niet aan de KLu normering dan is het exit oftewel " (X) ongeschikt ".

Op de briefing werd verteld dat ik binnen enkele dagen gebeld zou worden. Tot vrijdagmiddag nog niks gehoord. Toen om 4 uur maar even opgebeld (hoop niet dat ze mij nu een vervelende zeur vinden ;)) en alsof de kls/fax het aanvoelde rolde op het moment dat ik belde het faxbericht met mijn resultaten binnen. Deze zullen komende week worden beoordeeld en dan hoor ik het. Dat wachten begint toch wel spannend te worden, zeker omdat het afhangt van iets wat ik 6 jaar geleden heb gedaan en er nu geen invloed op heb.

Ik laat het t.z.t. wel weten

Groetens
 
starmick, maandag begin ik idd. maar een groep van 45 tot 60 man joh:O dat wist ik niet!! best groot dus:p ik dacht eerst alleen de vliegers( 14 man) toen hoorde ik dat er wel anderen defensie onderdelen bij kwamen, dus ik dacht 30 man ofzo:p ik ben benieuwd ^.^
 
hangt er van af welke lichting je bent. De tussenlichtingen (november/april) zijn relatief klein, maar beginnen ook vaak met ± 14 man. Mijn lichting (augustus) had 14 kort model vliegers en 3 lang model vliegers, en er stroomden ondertussen nog 4 vliegers bij. Dus dan heb je ineens 21 vliegers ;) dan gaat het snel.
 
Zo, net weer terug van het CMH. Moest vandaag wat graspollen inademen, ging volgens niet zo heel super. Eerst had ik moeite met fatsoenlijk uitblazen, ik kneep mn keel te veel af. Na 2 verschillende concentraties voelde ik niet dat mn luchtwegen benauwd werden, of andere symptomen van overgevoeligheid. Maar na afloop zei de arts dat ik er "wel wat op reageerde". Ze heeft de gegevens verzonden naar de vliegerarts van het CML, en die gaat binnenkort uitspraak doen over de 2 onderzoeken die ik heb gehad. Ze kon niet aangeven of het positief of negatief zou uitpakken, aangezien volgens haar alleen de vliegerarts dat kan aangeven.

Ik zag toevallig wel op het scherm wat waardes staan en een paar afkortingen. Eentje daarvan stond op 21% geloof ik, en de rest allemaal 11% of lager. Ik hoop niet dat mn peak flow 21% was, want volgens mij is 15% de max. afname bij graspollen. Maargoed, ik zal het wel zien, uiteindelijk beslist de vliegerarts. Moet toch zeggen dat ik het gevoel heb alsof ik afgekeurd ben ;)
 
Zo, net weer terug van het CMH. Moest vandaag wat graspollen inademen, ging volgens niet zo heel super. Eerst had ik moeite met fatsoenlijk uitblazen, ik kneep mn keel te veel af. Na 2 verschillende concentraties voelde ik niet dat mn luchtwegen benauwd werden, of andere symptomen van overgevoeligheid. Maar na afloop zei de arts dat ik er "wel wat op reageerde". Ze heeft de gegevens verzonden naar de vliegerarts van het CML, en die gaat binnenkort uitspraak doen over de 2 onderzoeken die ik heb gehad. Ze kon niet aangeven of het positief of negatief zou uitpakken, aangezien volgens haar alleen de vliegerarts dat kan aangeven.

Ik zag toevallig wel op het scherm wat waardes staan en een paar afkortingen. Eentje daarvan stond op 21% geloof ik, en de rest allemaal 11% of lager. Ik hoop niet dat mn peak flow 21% was, want volgens mij is 15% de max. afname bij graspollen. Maargoed, ik zal het wel zien, uiteindelijk beslist de vliegerarts. Moet toch zeggen dat ik het gevoel heb alsof ik afgekeurd ben ;)

Ja dat is altijd een vervelend onderzoek, ik heb hem ook gehad en gelukkig goed afgesloten.
Zelf dacht ik overigens dat ik hem niet gehaald had omdat ik het zo benauwd kreeg, dus als je er best veel last van hebt gehad hoeft het nog niet negatief te zijn. Verder kan je die waardes wel gezien hebben en dan zelf conclusies gaan trekken (dat deed ik ook), maar dat heeft echt geen zin. Ik dacht dat het einde was van mij sollicitatie maar gelukkig kreeg ik toch goed nieuws te horen.

Die peak flow was volgens mij van mij ook hoger dan 15 bij ''de late allergische reactie test'' dusja.

Ik wil je trouwens geen valse hoop geven. Er vallen best veel mensen af door de allergie test volgens mij.

gr veg
 
Hallo mensen
ik zou morgen in het CMH het vervolg op de allergietest hebben, maar heb het helaas moeten afzeggen omdat ik snotverkouden ben :( komt weer echt lekker op het juiste moment opzetten! moet nu dus wachten totdat ik weer helemaal beter ben en dan weer een nieuwe afspraak maken..

gr Jarno
 
Hallo mensen
ik zou morgen in het CMH het vervolg op de allergietest hebben, maar heb het helaas moeten afzeggen omdat ik snotverkouden ben :( komt weer echt lekker op het juiste moment opzetten! moet nu dus wachten totdat ik weer helemaal beter ben en dan weer een nieuwe afspraak maken..

gr Jarno

Kloten Jarno... Als we zo door blijven sukkelen komen we nooit in Portugal :D Ik kan eind volgende week pas bij de tandarts terecht voor een behandeling...
 
Hallo Iedereen,

Ik heb mijn PO-1 gehad (wanneer zeg ik liever niet ivm met eventuele uitspraken die mijn selectieprocedure zouden kunnen benadelen ;)).
Ik moest s'ochtends op komen dagen, lekker vroeg om half 9. Openbaar vervoer is een ramp dus ik was er om half 5 uit :snore:. Lekker zitten suffen in de trein en bus en kwam uiteindelijk om 8 uur bij het CML aan.

Ik was de eerste en ging even in de kantine zitten praten met een jongen die z'n PO-2 had. Langzaam stroomde iedereen binnen en rond een uurtje of 9 werden we gehaald en in een kamertje met pc's gezet (te zien in topgun holland).

Na de uitleg begonnen we met de instrument interpretatie test. Ik had precies genoeg tijd om de test af te kunnen maken, maar heb wel redelijk doorgewerkt. Ik vond deze test moeilijker dan gedacht omdat ik vond dat er soms een minimaal verschil in koers of stijging te zien was bij de plaatjes. Ik wist op dat moment niet echt hoe het gegaan was.
Daarna gingen we gelijk door met de 3d test. De testleider zei dat het waarschijnlijk de langste 10 minuten van je leven zouden worden en gelijk hadtie. Het begin ging best lekker, maar na ik schat een minuut of 5 begonnen m'n benen te trillen omdat ik ze de hele tijd aanspande. De laatste 5 minuten waren een trillende en zwetende hel. Toch kon ik het taartpuntje redelijk onder controle houden en hield hier een best goed gevoel aan over.

Na even wat kletsen toen iedereen klaar was, gingen we door naar met de selectieve luistertest. Ik dacht: deze heb ik geoefend dus het is wel even relaxen. Niets bleek minder waar. Het kan aan m'n afnemende concentratie hebben gelegen, maar ik had moeite om goed naar 1 oor te blijven luisteren.

Daarna konden we naar de kantine om te wachten op het eindoordeel. Na ongeveer een half uurtje in spanning wachten met z'n 14en werden we weer naar het lokaal gebracht. Daar aangekomen werden ik en 3 anderen geroepen en mochten we in een andere kamer gaan zitten. We waren door! Yes!

Mijn uiteindelijke scores waren:
Voor de instrument interpretatie: 4 of 6 fout (beetje vergeten)
De testleider vroeg of ik al eerder had deelgenomen aan de PO-1. Ik bleek namelijk voor de 3d test 3x een 9 gehaald te hebben.
En voor de selectieve luistertest 4 fout.

Binnenkort de gvss. Ik houd jullie up-to-date!
 
Last edited:
Ik ben net gebeld door het CML.
Ze beginnen weer met vliegen voor PVS :):):)
Wist alleen nog niet wanneer ik in aanmerking kwam omdat ik pas in augustus op de KMA zou kunnen beginnen.

Gr Martin
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top