Stand van Zaken deel 25

Status
Not open for further replies.
Ik ben net gebeld door het CML.
Ze beginnen weer met vliegen voor PVS :):):)
Wist alleen nog niet wanneer ik in aanmerking kwam omdat ik pas in augustus op de KMA zou kunnen beginnen.

Gr Martin

Ik ben vandaag inderdaad ook gebeld door het CML. Ze vroegen of ik zou willen beginnen in april of in augustus. Omdat ik pas in augustus zou willen beginnen krijgen een aantal mensen nu voorrang zodat ze de aprilklas nog even kunnen vullen. Dus dat wordt nog wat langer wachten voor mij :boring:.
 
Gister de GVSS gehaald. Het waren twee leuke maar toch wel vermoeiende dagen. Gister om 21.15 naar bed gegaan en vanochtend om 7.45 pas wakker.

3 van de 6 hebben het gister gehaald. 1 vliegt later nog de laatste 2 vluchten en 2helaas ontkoppeld.

Dinsdag 17 februari de PO2
 
Last edited:
Ik heb net gebeld naar het cml omdat ik al 2 maanden moet wachten op de vmo-2 uitslag.

Ik kreeg meteen de uitslag te horen die net binnen was gekomen blijkbaar.
Helaas krgrrggrrggggg,, Niet Geschikt.

Mijn longen kunnen niet goed tegen 100% zuurstof en ik heb daarbij last van hooikoorts. Blijkbaar hebben die 2 factoren samen ervoor gezorgd dat de uitslag negatief is.

Helaas, maarja je kan niks aan lichamelijke afwijkingen doen dusja.

gr veg
 
Hee hallo,

eerste post op airwork.
Ik kom net terug uit Utrecht (VMO2) en bij de laatste keuring gaat het gewoon mis. De tandarts vond m'n glazuur te dun, en wou me niet direct afkeuren, maar durfde me ook niet door te laten. Nu moet ik er donderdag weer heen en gaat er iemand anders naar kijken.

Ik knijp hem nu echt wel! Ben je alle keuringen (op het PVS na) door en bij het allerlaatste dingetje zul je maar zakken. Op m'n gebit... onnozele situatie ^^

:eek!:

Hee mensen, m'n tweede post op airwork:D

met tandarts bedoel je zeker kaakchirurg? dat hoop ik tenminste.. bij mij moeten ook mn beide onderste verstandskiezen getrokken worden maar nog niet in een kort tijdsbestek, godzijdank. linksboven is nog klein en m'n rechtsboven is nog niet eens te zien op de kaart, achja ben ook pas 19 heh.

Gruss

Ps veg, lees nu pas je negatieve bericht, echt jammer man, was leuk om te lezen wat je allemaal heb gepost de afgelopen tijd. anyway, succes met wat je gaat doen en houdt ons op de hoogte?!
 
Last edited:
Ik heb net gebeld naar het cml omdat ik al 2 maanden moet wachten op de vmo-2 uitslag.

Ik kreeg meteen de uitslag te horen die net binnen was gekomen blijkbaar.
Helaas krgrrggrrggggg,, Niet Geschikt.

Mijn longen kunnen niet goed tegen 100% zuurstof en ik heb daarbij last van hooikoorts. Blijkbaar hebben die 2 factoren samen ervoor gezorgd dat de uitslag negatief is.

Helaas, maarja je kan niks aan lichamelijke afwijkingen doen dusja.

gr veg

Ach klote man... geen andere functie aangebode gekregen??
 
Hee mensen, m'n tweede post op airwork:D

met tandarts bedoel je zeker kaakchirurg? dat hoop ik tenminste.. bij mij moeten ook mn beide onderste verstandskiezen getrokken worden maar nog niet in een kort tijdsbestek, godzijdank. linksboven is nog klein en m'n rechtsboven is nog niet eens te zien op de kaart, achja ben ook pas 19 heh.

Gruss

Ps veg, lees nu pas je negatieve bericht, echt jammer man, was leuk om te lezen wat je allemaal heb gepost de afgelopen tijd. anyway, succes met wat je gaat doen en houdt ons op de hoogte?!



Ja is altijd zeer jammer als je zo'n slecht nieuws krijgt. Maarja je kan er niks aan doen he. Ik denk dat ik misschien civiel luchtvaart ga proberen, ook al is dat niet echt wat ik wil.

Maarja verder succes met je sollicitatie!

@ RlPilot

Nee ik heb geen andere functie aangeboden gekregen. Wat bedoel je daar trouwens precies mee? Vast een andere functie binnen de luchtmacht?
 
@Vegetable

Jammer om te horen man :( Dat je op zo iets kleins bent afgekeurd, het is echt zuur. Ik vrees dat ik hetzelfde te horen zal krijgen als jij (al had ik geen test met 100% zuurstof oid geloof ik). Was de arts nog in detail gegaan over je hooikoorts geval?

Civiele luchtvaart moet je zeker proberen, het lijkt misschien "saai" vergeleken met KLu vlieger, maar het is ook echt heel gaaf :) Moet je maar eens naar open dagen gaan van vliegscholen (ik ben ook alvast begonnen met sollicitaties bij vliegscholen, als een backup).

EDIT: Vegetable, ik dacht dat je eerder zei dat je de allergietest in het CMH goed had afgesloten?
 
Last edited:
@Vegetable

Jammer om te horen man :( Dat je op zo iets kleins bent afgekeurd, het is echt zuur. Ik vrees dat ik hetzelfde te horen zal krijgen als jij (al had ik geen test met 100% zuurstof oid geloof ik). Was de arts nog in detail gegaan over je hooikoorts geval?

Civiele luchtvaart moet je zeker proberen, het lijkt misschien "saai" vergeleken met KLu vlieger, maar het is ook echt heel gaaf :) Moet je maar eens naar open dagen gaan van vliegscholen (ik ben ook alvast begonnen met sollicitaties bij vliegscholen, als een backup).

EDIT: Vegetable, ik dacht dat je eerder zei dat je de allergietest in het CMH goed had afgesloten?


Ik heb ook geen test met zuurstof gehad maar blijkbaar zijn ze wel tot de conclusie gekomen dat mijn longen daarop kunnen reageren.

Ja ik zal eens rond gaan kijken bij het civiele circuit. Ja dat had ik inderdaad gezegd. Na mijn VMO-1 heb ik dus de allergietest moeten doen. Daar heb ik ook nog zo'n maand op de uitslag moeten wachten en toen zei iemand bij het CML dat het goed was en ik door mocht naar de VMO-2.

Nu heb ik te horen gekregen dat ik een negatief advies krijg met mijn longen als boosdoener.

Ach ja: een ervaring rijker, maar vooral een droom armer
 
@Vegetable:

Dus je krijgt eerst te horen dat het goed was, en nu opeens is het niet meer goed?!? Ik zou eens gaan navragen hoe dat nou zit.. Of men in detail kan gaan waarom het positief advies opeens is omgekeerd naar een negatief advies. Ik vind het maar heel vreemd hoe ze dat hebben gedaan! Zeker aangezien het ook nog zo lang duurde voordat je uitslag kreeg, niet echt netjes..
 
@Vegetable:

Dus je krijgt eerst te horen dat het goed was, en nu opeens is het niet meer goed?!? Ik zou eens gaan navragen hoe dat nou zit.. Of men in detail kan gaan waarom het positief advies opeens is omgekeerd naar een negatief advies. Ik vind het maar heel vreemd hoe ze dat hebben gedaan! Zeker aangezien het ook nog zo lang duurde voordat je uitslag kreeg, niet echt netjes..

Nou waarschijnlijk was ik gedeeltelijk goedgekeurd na het VMO-1, dus mocht ik door naar het VMO-2. Als deze 2 medische keuringen compleet zijn worden ze opgestuurd naar de Militaire Luchtvaart Autoriteit (MLA). Daar wordt het dossier bekeken en zij geven de uiteindelijke uitslag. Mijn dossier zou een discussie punt zijn geweest zei de persoon (die ik heb moeten bellen voor de uitslag) op het cml.

Ik denk dat het zo is gegaan. Niks aan te doen dus.

gr veg
 
mehh, vandaag dus VMO-2 gedaan en daarna even langs het CML gereden omdat dat toch op m'n terugweg ligt, ik sta ergens midden in de wachtlijst voor Portugal ( wordt gerekend vanaf je laatst lopende sollicitatie) , en de klas van April is idd nog niet gevuld. het goede nieuws daarentegen is dat er weer vol-op wordt gevlogen in portugal en nu maar hopen dat het weer goed blijft zodat ik ook binnenkort kan gaan!
 
Ik ben redelijk nieuw hier en lees nu een paar maanden mee. Vandaag post gehad met de data dus leek me een mooi moment voor een eerste post.

Moet 3 maart op voor PO1 zijn er nog andere hier die dan ook op moeten voor PO1?

grtz
 
Dank je bbastienne!

Op naar de volgende stap in de selectie. De stappen zijn gelukkig allemaal snel na elkaar. Jij gaat de PO1 over een half jaar opnieuw proberen? Succes in ieder geval!

Ja misschien. Ja nu eerst kijken bij de KL. Omdat daar functies zijn die meer op m'n huidige studie aansluiten (doe nu Gezondheidswetenschappen op de Universiteit) en als dat niet wat is, kan ik altijd PO1 nog een keer doen...
Never bet on one horse....
 
Hee mensen, m'n tweede post op airwork:D

met tandarts bedoel je zeker kaakchirurg? dat hoop ik tenminste.. bij mij moeten ook mn beide onderste verstandskiezen getrokken worden maar nog niet in een kort tijdsbestek, godzijdank. linksboven is nog klein en m'n rechtsboven is nog niet eens te zien op de kaart, achja ben ook pas 19 heh.

Gruss


Kaakchirurg inderdaad. Nu ben ik alleen wat confused, m'n tandarts wil m'n verstandskies nu niet trekken, hij vind hem er veel te mooi uitzien :p Wat hem betreft niets mis mee, dus laten zitten en als het resterende boorwerk gedaan is terug naar het AMC. Kijken wat ze ervan zeggen...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top