Staken??

Even een kopie van de AIT website:

http://www.vnv-dalpa.nl/hvait/waarom

Waarom actie?

AFSPRAAK = AFSPRAAK

Voor de derde achtereenvolgende keer dreigt ook bij deze cao-ronde een conflict tussen de VNV en transavia.com. Maar waar gaat het nu eigenlijk om? Kort gezegd: het gaat over inhoud en vorm.

De inhoud

Inhoudelijk is in deze cao-ronde door de VNV een beperkt aantal voorstellen gedaan. Door de lijst beperkt te houden heeft de VNV het belang van deze onderwerpen aan willen geven. Het zijn weinig punten maar ze betreffen voor de vliegers essentiële zaken. Over de voorstellen van de VNV heeft transavia.com in eerste instantie nauwelijks willen praten en werd geen informatie verstrekt. Pas na het opvoeren van de druk kwam informatie beschikbaar en wordt uiteindelijk voorzichtig inhoudelijk over de punten van de VNV gesproken. transavia.com weigerde echter tot op heden zich constructief op te stellen bij het zoeken naar oplossingen bijvoorbeeld voor de bestaande heavy crew vluchten en de hiermee ervaren hoge werkdruk en lange werktijden. Hetzelfde geldt voor afspraken rondom externe inhuur en andere onderwerpen die op tafel liggen.

De vorm

Naast inhoud gaat het over vorm: over het gedrag, over de benadering en over de opstelling van transavia.com! De wijze waarop transavia.com het overleg en de overlegpartijen benadert en de wijze waarop het bedrijf met bestaande afspraken en haar werknemers omgaat, leidt tot steeds grotere bezwaren en weerstand bij de vliegers. Bestaande cao-afspraken worden met regelmaat genegeerd of onjuist geïnterpreteerd. Individuele vliegers worden onder druk gezet om aan de wensen van het bedrijf te voldoen terwijl deze als buitenproportioneel kunnen worden aangemerkt en goede argumentatie aanwezig is om het niet te doen. Voorbeelden die door individuele vliegers worden genoemd betreffen discussies met het management over cao-bepalingen zoals lokale nachtrust, snipperdagen en vele andere zaken. Terugkijkend over een langere periode en langs de verschillende dossiers is zichtbaar dat transavia.com steeds meer een onbetrouwbare werkgever en overlegpartner is geworden. Afspraak is geen afspraak meer.

Waar gaat het niet om

De VNV vindt transavia.com een mooi bedrijf met een mooi product. Het gaat er bij deze acties niet om de naam van transavia.com te beschadigen daar waar het gaat om haar producten en naam als zodanig. In essentie gaat het ook niet over geld.

Waar het om draait is betrouwbaarheid en vertrouwen. Het gaat over de intentie en een actief positieve houding vanuit het management van transavia.com afspraken na te komen en informatie te delen zodat gezamenlijk gezocht kan worden naar oplossingen. Niet om afspraken niet na te komen, of opzettelijk verkeerd uit te leggen, en informatie achter te houden.

En het gaat over respect; respect voor de werknemers van transavia.com die in staat moeten worden gesteld hun werk goed, verantwoord en op basis van professionele maatstaven uit te voeren.

Daar gaat het om.
 
Echt dat is er lekker ingeramd door je jaloerse buurman op van die jeukverjaardag partijtjes en lekker overgenomen door het management.
.

Inderdaad.
Echt de lolligste reacties op die telegraafsite in de trant van "is twee ton niet genoeg?!" , "leuk begin van onze huwelijksreis hoor , bedankt".
Telegraaf , voor je dagelijkse portie makkelijk Hollands vmbo-nieuws.

Heeren/Daemes van den HV , alle goeds en sterkte in deze tijden - houdt uw poot stijf alsmede dat gear naar beneden;)
Verwacht van de klant ( "Dhr.en Mevr. K.Lootjesvolk winnen een reis naar Spanjeeee.") of je management geen sympathie of interesse aan de vliegveiligheid.
Duties van 16 uur , "rusten" in een tent in je kist , ze zijn toch helemaal gestoord man...

Of om maar eens met Birdmare te spreken : ..
 
Fam K. Lootjesvolk betaalt anders uiteindelijk wel hun salaris, dacht ik.......iets meer respect is wel een beetje op zijn plaats. Onwetendheid is niet altijd verwijtbaar

Garoeten
 
Fam K. Lootjesvolk betaalt anders uiteindelijk wel hun salaris, dacht ik.......iets meer respect is wel een beetje op zijn plaats. Onwetendheid is niet altijd verwijtbaar

Garoeten

Het feit dat een deel van de markt van Transavia bestaat uit het vliegen van K.Lootjesvolk en diens partner en kids die met ons op vakantie gaan wil niet zeggen dat we daarom ook gevoelig moeten zijn voor de commentaren en meningen van die mensen.

Als ik hen moet geloven verdien ik 2 ton per jaar, werk ik maar een paar dagen per jaar en doet de automatische piloot alles terwijl ik de stewardessen lig aan te duwen.

Onwetendheid is één ding, dom gedrag en ongefundeerde beledigingen en uitingen zijn een ander.
Waarom moet ik daar respect voor hebben?

Ik heb 0 (nul) boodschap aan wat de gemiddelde passagier bij mij aan boord zegt, vindt of denkt. Staking of niet.
 
Veel succes, trans-vliegers, laat je niet teveel door de publieke opinie (verdacht veel domme reacties) beinvloeden.
 
Het feit dat een deel van de markt van Transavia bestaat uit het vliegen van K.Lootjesvolk en diens partner en kids die met ons op vakantie gaan wil niet zeggen dat we daarom ook gevoelig moeten zijn voor de commentaren en meningen van die mensen.

Als ik hen moet geloven verdien ik 2 ton per jaar, werk ik maar een paar dagen per jaar en doet de automatische piloot alles terwijl ik de stewardessen lig aan te duwen.

Onwetendheid is één ding, dom gedrag en ongefundeerde beledigingen en uitingen zijn een ander.
Waarom moet ik daar respect voor hebben?

Ik heb 0 (nul) boodschap aan wat de gemiddelde passagier bij mij aan boord zegt, vindt of denkt. Staking of niet.

Goed gezegd!!! :D
 
Geeuw, altijd weer dat zinloze vmbo gebash.

Anyway, success met de staking heren Trans. Iedereen verdient een eerlijke behandeling door zijn of haar werkgever!
 
Ook even vanuit de UK wil ik de Trans vliegers suck6 wensen met hun case. Jullie hebben hier veel sympathy van ons.

Heb ook net een aantal reacties gelezen uit de Telegraaf. Misschien is het een idee van de VNV om een advertentie te plaatsen in alle landelijke dagbladen met daarin het standpunt van de vliegers. Dit om de publieke opinie iets beter te informeren. Dit heeft de Balpa destijds ook gedaan met het Openskies verhaal. Er moeten daarvoor genoeg funds zijn door al die overbetaalde piloten die 1% van hun salaris overmaken iedere maand:)

Spraks laatst met een Trans crew op Banjul en die vliegen gewoon AGP-BJL-AGP. gewoon belachelijk. Wij nachtstoppen daar allemaal. Je moet de grens ergens trekken. Dus e moeten hier een voorbeeld aan nemen wat de VNV nu doet.

Veel sterkte hopelijk bereiken Trans piloten hun doel zonder staken maar als het moet dan moet het .....
 
Spraks laatst met een Trans crew op Banjul en die vliegen gewoon AGP-BJL-AGP. gewoon belachelijk. Wij nachtstoppen daar allemaal. Je moet de grens ergens trekken. Dus e moeten hier een voorbeeld aan nemen wat de VNV nu doet.


Het kan nog erger............ Wij hebben afgelopen winter: AMS-BJL-AMS gedaan....
(en dat kan allemaal met de huidige FTL regeling).


Groeten Steef
 
El Stevo Ik dacht dat dit onder Europese FTL niet meer mogelijk is. Is de EU FTL al geimplementeerd? Heb de verhalen gehoord en ik kan er niet bij dat de NL FTL zo ruim zijn. Ik denk dat hier ook een rol is weggelegd voor de RLD om dit eens te herzien. In het verleden werden bestemmingen als BJL niet aangegaan Nu wordt er steeds verder gevlogen en moeten de FTL ook aangepast worden.

Ik heb ook een aantal keren 24hr duties gedaan en kan je wel vertellen dat ik heel blij ben dat ik bij dat bedrijf weg ben. Probleem is dat als een bedrijf zo gaat roosteren andere airlines meteen zeggen dat ze moeilijk(er) kunnen concurreren en dus mee gaan in deze praktijken. Het is in het belang van alle vliegers dat deze case gewonnen gaat worden ...

Het bedrijf waar ik nu werk night stopped ook steeds vaker in SSH en LXR dit omdat de CAA te veel discretion reports kreeg op die bestemmingen.

Ik hoop spoedig met HV vliegers een biertje te doen in SSH of HRG.

De groeten
 
Yo FC,

Onder de nieuwe EU-FTL zou het nog net gaan , maar dan heel krap (inclusief discretion en het huidige heavy verhaal waar Eurlings zijn handtekening onder heeft gezet).

EU-FTL implementatie is een aantal maanden uitgesteld (onder druk van de maatschappijen).

Daarom de steun voor HV vliegers, goed leerproces voor ons bedrijf...

Ciao Steef
 
HARDE AKTIE

Precies! Ik snap niet dat de meeste 'collega's' hier niet meer sollidair zijn met de Transavia piloten.

Sorry dat ik inbreek, maar bovengenoemde quote ging me even te ver!
Stond ik laatst ergens, werd mij gevraagd of ik een baas van trans mee wilde nemen als een extra.....(als ik voor een nl-se mij had gevlogen had ik waarschijnlijk niet eens geweten wat dat betekende).

Omdat ik toevallig WEL weet hoe dit systeem werk zakte mijn broek bijna af toen deze mijnheer meeging.

Na de landing in AMS gingen 2 bussen met pax weg.
Ik ging naar achter om te verwachten een bedankje of zoiets te krijgen van deze "baas".

Hij was al weg!

Zonder handje schudden, bedankje niks, nada, nothing!

In spanje nemen we het systeem als een serieus "extraatje", soms kun je mee en soms wordt je nee verkocht, maar je blijft altijd beleefd en een ongeschreven regel is dat je wat meeneemt voor de crew, bijv een doosje chocolaatjes o.i.d. (van maar 3 euries...)

Dus, sorry alle mensen bij trans, de volgende keer als een van jullie mee wil liften met mij zal ik nee moeten verkopen, met dank aan maar 1 "collega" van jullie.
Dat doet zeer, ik kon ook niet extraa-en met trans vanuit spanje naar nederland.

Jammer en zielig dat 1 persoon zo´n misbruik maakt van het systeem.

p.s. "BIER" als je dit leest, dit bovenstaande geldt natuurlijk niet voor jouw! Ik heb z´n naam, jij was het helaas niet....grtjs BAAK
 
Het zit je nogal hoog zo te horen.
Bedankje is idd niet meer als normaal, maar ja ik zou er niet wakker van liggen, moet je ook niet doen het helpt namelijk niks
 
Na de landing in AMS gingen 2 bussen met pax weg.
Ik ging naar achter om te verwachten een bedankje of zoiets te krijgen van deze "baas".

Hij was al weg!

Zonder handje schudden, bedankje niks, nada, nothing!
Op Schiphol moet een reizende vlieger, welke geen deel is van de werkende crew, met de pax van boord en door de douane, vandaar dat 'ie al in de bus zat waarschijnlijk. En omdat hij zo snel weg "moest" had hij, omdat de cockpit deur waarschijnlijk dicht zat tijdens het uitstappen, geen tijd om je handje te schudden.
Aangezien niet iedere extra met de passagiers uitstapt, zullen er misschien mensen zijn die je wel persoonlijk bedanken, maar wat ik met het bovenstaande wil zeggen, is dat er meer verklaringen kunnen zijn die je kunt overwegen voordat je met je primaire reactie op basis van 1 ervaring een gehele groep mensen benadeelt..
 
@ 767-300

HARDE AKTIE

Helemaal mee eens ;)

Ik ken de feiten niet van dit hele verhaal en zal me daar dan ook niet in mengen. Waar ik echter wel een kanttekening bij wil plaatsen is het concept van staken en of dat dan wel of niet geoorloofd zou zijn. Eerlijk gezegd heb ik wel eenbeetje schijt aan mensen die roepen dat staken "nooit" geoorloofd zou zijn. Persoonlijk weet ik niet hoe het met hun zit maar ik werk om te leven en niet andersom.

Wat ik niet begrijp is waarom vliegers hun persoonlijke werkomstandigheden e.d. op zouden moeten offeren omdat het hoogseizoen is. Dit is toch "serious shit"? Wat zou het corps nou moeten uitmaken wie of wat ze vervoeren en wanneer. Laten we er even van uitgaan dat staken het laatste middel is. Als er gestaakt moet worden, dan moet er gestaakt worden. Dat is dan heel jammer voor de reizigers, het bedrijf en de vliegers, maar hoe verandert er anders iets? De Buschauffeurs moeten toch ook op een bepaalde manier voor zichzelf op zien te komen? En de politieagenten ...

Het kan toch niet zo zijn dat door de aard van ons beroep wij ineens minder rechten zouden moeten hebben dan hetzelfde volk dat vervoerd wordt. In Nederland is er stakingsrecht en als het protocol nageleefd wordt moet er gewoon gestaakt kunnen worden. Het feit dat mensen hier de dupe van zijn is heel jammer, maar het kan simpelweg moeilijk anders. Overload's suggestie is wel een goede, maar de tradeoff is natuurlijk wel dat het een veel minder hard pressiemiddel is. Een staking zorgt meestal voor acute verandering en schijnbaar acht de VNV dat noodzakelijk.

In de geest van onze Willem zeg ik dan ook: Once more unto the breach, dear friends!
 
Sorry dat ik inbreek, maar bovengenoemde quote ging me even te ver!
Stond ik laatst ergens, werd mij gevraagd of ik een baas van trans mee wilde nemen als een extra.....(als ik voor een nl-se mij had gevlogen had ik waarschijnlijk niet eens geweten wat dat betekende).

Omdat ik toevallig WEL weet hoe dit systeem werk zakte mijn broek bijna af toen deze mijnheer meeging.

Na de landing in AMS gingen 2 bussen met pax weg.
Ik ging naar achter om te verwachten een bedankje of zoiets te krijgen van deze "baas".

Hij was al weg!

Zonder handje schudden, bedankje niks, nada, nothing!

In spanje nemen we het systeem als een serieus "extraatje", soms kun je mee en soms wordt je nee verkocht, maar je blijft altijd beleefd en een ongeschreven regel is dat je wat meeneemt voor de crew, bijv een doosje chocolaatjes o.i.d. (van maar 3 euries...)

Dus, sorry alle mensen bij trans, de volgende keer als een van jullie mee wil liften met mij zal ik nee moeten verkopen, met dank aan maar 1 "collega" van jullie.
Dat doet zeer, ik kon ook niet extraa-en met trans vanuit spanje naar nederland.

Jammer en zielig dat 1 persoon zo´n misbruik maakt van het systeem.

p.s. "BIER" als je dit leest, dit bovenstaande geldt natuurlijk niet voor jouw! Ik heb z´n naam, jij was het helaas niet....grtjs BAAK



Dus je wil hier mee zeggen dat je door deze verschrikkelijke ervaring niet solidair bent met de Trans vliegers? of wat heeft dit verhaal met 't staken te maken??
 
vladimir-ilich-nikolai_~q70073.jpg



Kameraden, morgen verwacht ik jullie allemaal strijdbaar!!!


HARDE AKTIE

:mad::mad::mad:
 
Kameraden, morgen verwacht ik jullie allemaal strijdbaar!!!




:mad::mad::mad:
Helaasch...


Rechter verbiedt staking piloten transavia.com
25-08-2008

HAARLEM - De piloten van transavia.com mogen dinsdag (26 augustus) niet staken. Dat heeft de voorzieningenrechter in Haarlem maandag besloten in het kort geding dat de luchtvaartmaatschappij had aangespannen tegen de Vereniging van Nederlandse Verkeervliegers (VNV). De VNV moet van de rechter de actie afblazen en mag voorlopig geen nieuwe staking organiseren.

De rechter wil dat de partijen eerst met een bemiddelaar om de tafel gaan zitten om tot een nieuwe cao te komen.

De VNV meldt in een eerste reactie aan Luchtvaartnieuws.nl de uitspraak te respecteren. "We houden ons aan de uitspraak en beraden ons op verdere stappen", aldus VNV-directeur Wieringa.

Met het verbieden van de staking wordt dinsdag een reischaos voorkomen. Als de acties waren doorgegaan zouden zo'n zeventig vluchten geannuleerd worden.

De piloten eisen naast een hoger loon betere werkomstandigheden. De transavia.com-directie en de VNV konden het na langdurige onderhandelingen niet eens worden over een nieuwe CAO.
 
Back
Top