Ryanair assessment en verder

Mhhz dat is idd nog een eindje weg.... nja in de tussentijd dan maar flight simmen? (A) voor de rest is het nu gewoon afwachten? waar heb je je BT eigenlijk?
 
Tja in de tussentijd maar achter de IAA aan om het license nou eens rond te krijgen en in ieder geval nog 1 keer de sim in. Waar BT is is nog niet bekend.
 
19 juni aangemeld bij CAE voor het cadet program en nog steeds geen telefoontje gehad... even een tijdelijke selectiestop?
 
Nee, dat kan maanden duren. Je bent een van de velen. Een kennis van me heeft zich in october aangemeld en heeft nu een selectie datum.
 
@ Avian, moet je eventjes naar CAE bellen.

Heb ik ook gedaan, dag erna werd ik teruggebeld. Het zou tot minimaal December duren eer ik evt op selectie zou kunnen komen. Helaas. Een Quote van Ash: At this moment in terms of recruitment there is not mucht going on.
 
@ Avian, moet je eventjes naar CAE bellen.

Heb ik ook gedaan, dag erna werd ik teruggebeld. Het zou tot minimaal December duren eer ik evt op selectie zou kunnen komen. Helaas. Een Quote van Ash: At this moment in terms of recruitment there is not mucht going on.

Heb jij toen ook het telefonische assessment gehad of alleen een informatief telefoontje? Heb je het tel. nr. nog standby? :rt:
 
Solliciteer ook rechtstreeks bij Ryanair. De TQ's zitten vol en dus zijn er weinig selecties, maar het kan nooit kwaad je CV een beetje te verspreiden. Nog maar een klein percentage komt via CAE binnen.
 
@ Avian; nee ik heb geen telefonisch interview gehad, dit omdat ik hem gebeld had.
 
hey,

Door mijn werk voor CAE even navraag gedaan en het is wat rustiger op recrutering bij ryanair zeg maar bijna geen behalve voor captain en er zijn een hoop applicaties via cae die elke dag binnenkomen alleen dat al vraagt veel werk Om iedereen te verwerken en te selecteren want niet iedereen wordt gecontacteerd door cae .En dan heb je bfsaa nog waar ook applicaties binnenkomen.
Over het zelf verspreiden van cv en bellen naar ryanair werd dit vermeld op hun website van ryanair zelf "Applicants who canvass (by phone, direct contact or through existing employees) will be disqualified". Ja wat moet een mens nu dan als men hier zoals overload zegt dat men beter rechtstreeks met ryanair contact opneemt.
hoe dan ook volgend jaar zal er wel meer schot in de zaak komen als de nieuwe toestellen er zijn en blijven proberen want ik onderstussen heel wat mensen bij ryanair en allen zijn ze echt tevreden daar tegenover soms al die negativiteit omtrent ryanair.

aan allen veel geduld en veel succes.
 
Hey,

Door mijn werk voor CAE even navraag gedaan en het is wat rustiger op het gebied van recrutering bij ryanair, zeg maar. Bijna geen, behalve voor captain.
Er zijn een hoop applicaties via CAE die elke dag binnenkomen en alleen dat al zorgt voor veel werk om iedereen te verwerken en te selecteren want niet iedereen wordt gecontacteert door CAE.
En dan heb je BFSAA nog waar ook applicaties binnenkomen.

Over het zelf verspreiden van je CV en bellen naar ryanair, wordt dit vermeld op de website van ryanair zelf "Applicants who canvass (by phone, direct contact or through existing employees) will be disqualified".
Ja, wat moet een mens nu als men hier, zoals overload, zegt dat men beter rechtstreeks contact met ryanair kan opnemen?

Hoe dan ook volgend jaar zal er wel meer schot in de zaak komen als de nieuwe toestellen er zijn en blijf proberen want ik ken ondertussen heel wat mensen bij ryanair en allen zijn ze echt tevreden daar in tegenstelling tot de negativiteit omtrent ryanair die je soms hoort/leest.

Aan allen veel geduld en veel succes.

Vergeet niet dat we in een markt leven waarin de werkgever in het voordeel is, en je dus aan zijn eisen moet voldoen. En als er op de website staat dat direct contact opnemen niet gewaardeerd wordt, moet je de afweging maken of het wel zo'n goed plan is om dat te doen...
 
Het is je eigen keuze. Het dient volgens mij meer ter afschrikking. Neem Naudjuh, die heeft regelmatig contact met Ash en blijft zo goed op de hoogte. Hou er rekening mee dat slechts 20% van de mensen via CAE binnenkomt en de rest rechtstreeks via Ryanair en SAS. Het beleid verandert ook met de dag trouwens. Om moedeloos van te worden. Ik heb ook al via PM aan verschillenden mensen moeten medelen dat ik niet meer hun CV bovenop de stapel kan leggen. (Er kwamen teveel vriendjes van mensen binnen). Dat is erg jammer.
 
Ik begrijp ook wel dat ze het vermelden op hun website anders is er voor de mensen geen tijd meer over om nog te werken. Als iedereen rechtstreeks belt dan zullen in plaats van selecteren gewoon weg telefoon centrale spelen en dat is ook de bedoeling niet. Ja het bovenaanleggen van de cv is ook zoiets er wordt op termijn veel te ver ingegaan vooral van mensen die overvloed aan cv meenemen om dat ze voor een vliegschool werken en dan zijn mensen die af en toe eens goede kennis een duwtje willen geven er het slachtoffer van. Hoe dan ook als je ze belt of niet het zoals overload zegt een berekend risico dat je zelf neemt maar ja in deze tijden heb je zeer weinig te verliezen. Maar er moet ook weer niet in overdreven worden ik heb ash ook al ontmoet en hij gaf me zelf zijn nummer mee maar dat wil niet zeggen dat ik dat nummer aan iedereen moet geven die wil soliciteren anders zal het ook snel voorbij zijn met bellen.

thd
 
@ overload


Hoe kom je erbij dat er Cadetten via Ryanair binnen komen??
Je kan alleen via Saa of Cae naar binnen.

Er is nu iemand anders bezig met aannames en die zit back office in STN.
En die zit niet te wachten op Cv's. Iedereen moet volgens de reguliere weg solliciteren.

@ Naudjuh
Ash is bezig met zijn z'n training.
Hij heeft niets meer met aannames te maken. Dat heb ik me recentelijk laten
vertellen.


Off topic:
Laten we hopen dat alle deliveries optijd komen. Zodat er weer meer aangenomen kan worden. Ryanair is een leuk bedrijf waar je echt leert vliegen. Ga niet te veel in op de negatieve verhalen hier op dit board. Er zijn jammer genoeg niet te veel mensen die de moeite willen nemen om ryr te verdedigen.
Maar ik kan je vertellen dat er genoeg mensen tevreden zijn. En natuurlijk kan het altijd beter.
 
Dat weet ik, ben dr geweest om het na te vragen. Het grootste gedeelte van de TQ's wordt nu intern gedaan. Een gedeelte nog via SAA en CAE (meer door SAA dan door CAE). Ik heb begrepen dat de mensen die door Ryr zelf worden getrained ook via Ryr moeten solliciteren, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen. Ik zal volgende week nog even langs lopen. Ik had overigens begrepen dat er ook nog twee man in EMA zit die aannames doen, maar misschien is dat inmiddels al afgelopen? Ik begrijp het ook niet meer. Ik heb net het nieuwe delivery schema gezien en dat ziet er druk genoeg uit. Heb net JB een mailtje gestuurd met de vraag hoe het nu precies zit.
 
Dat weet ik, ben dr geweest om het na te vragen. Het grootste gedeelte van de TQ's wordt nu intern gedaan. Een gedeelte nog via SAA en CAE (meer door SAA dan door CAE). Ik heb begrepen dat de mensen die door Ryr zelf worden getrained ook via Ryr moeten solliciteren, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen. Ik zal volgende week nog even langs lopen. Ik had overigens begrepen dat er ook nog twee man in EMA zit die aannames doen, maar misschien is dat inmiddels al afgelopen? Ik begrijp het ook niet meer. Ik heb net het nieuwe delivery schema gezien en dat ziet er druk genoeg uit. Heb net JB een mailtje gestuurd met de vraag hoe het nu precies zit.

Klopt , dat heb ik ook gehoord. Maar volgens mij komen die ook uit het bestand van SAA en CAE.
 
@ strut, bij deze bevestigd. De vorige keer dat ik hem sprak, +-3 weken geleden, was dit nog niet het geval. Nu is hij inderdaad druk met zijn TQ.
 
Collega’s!

Alweer een tijdje geleden dat dit forum is ge-update met vragen wat betreft het traject NA de selectie van RYR. Aangezien ik binnenkort bij de bank mag gaan aankloppen over de mooie uitbreiding van de lening wilde ik toch nog graag wat info van de ‘insiders’! Dus bij deze de vragen!

- Heeft er iemand een overzicht van de salaris structuur bij RYR? Ik heb op PPJN gekeken maar echt duidelijk is anders..
- Wanneer word het trainings contract omgezet naar het brookfield contract?
- Hoelang duurt het meestal (gezien de TR, base training en line training) voordat je betaald krijgt?

Paar kleine vragen en vrij standaard natuurlijk maar toch wel praktisch!

Gr,

Daan
 
Back
Top