Ryanair assessment en verder

Onassis en ik hebben geen universitaire opleiding. Meer dan drie kwart van de Poolse cabin crew wel. Ze komen vaak tijdelijk naar Ryanair om snel veel geld te verdienen, om vervolgens terug te gaan. De cabin crew van de meeste andere nationaliteiten is vaak wat minder hoog opgeleid, hoewel er staks een Italiaanse komt koffiedrinken die advocaat is en als openbare aanklager heeft gewerkt. Er zit vaak een verhaal achter. In dit geval was ze aangenomen door het legal department en gevraagd een poosje in de cabin te gaan werken. Er is niets ongeloofwaardigs aan. Misschien moet je wat minder neerkijken op cabin crew. Je zou je verbazen hoeveel er zijn met een ATPL, die tijdelijk in de cabin werken. Die worden vast niet vrolijk wanneer ze met iemand als Purno moeten vliegen die denkt dat ze allemaal dom zijn.
 
Hmmm...Overload, misschien hebben de dames gestudeerd aan de universiteit van Harderwijk, want het getuigt niet bepaald van ontwikkeld verstand je voor 500 pieken in een blauw plastic uniform te hijsen en verschimmeld brood te eten omdat een Ier zo graag meer geld verdient
 
Hmmm...Overload, misschien hebben de dames gestudeerd aan de universiteit van Harderwijk, want het getuigt niet bepaald van ontwikkeld verstand je voor 500 pieken in een blauw plastic uniform te hijsen en verschimmeld brood te eten omdat een Ier zo graag meer geld verdient
Zie het als ontwikkelingshulp. Blijkbaar is er onder de Poolse academica een enorm hoge werkloosheid en moeten ze, om rond te komen, bijklussen bij een buitenlandse vliegmaatschappij. Wat ik me wel weer afvraag of het zo slim was van de cabine dames/heren om bij die dermate hoge werkloosheid voor die universitaire studie te kiezen...
 
Van wat ik hoor, zouden ze in Polen gemiddeld zo'n 600 Euro verdienen. Nu verdienen ze veel meer. Na een jaar of twee kunnen ze dan trouwen en een inboedel kopen, daar gaat het vaak om. Die opleidingen hebben ze meestal gedaan omdat het gratis was en ze niets anders wisten etc. Sommigen leven ook heel zuinig. Hier naast mijn wonen er vier in een 1 bedroom flat..... Er zijn er ook bij die al een paar jaar werkervaring hebben en voor het snelle geld komen. Het wordt door Ryanair een beetje als een droombaan gemarket. Het heeft ook voordelen. Ik had een keer een hartaanval aan boord en vroeg de No1 een pa te maken voor een arts. Toen bleek dat ze dat zelf was :)

Hoeist in Indy Onassis?
 
Last edited:
Nu is het wel zo dat, in ieder geval tot zeer recent, het universitaire onderwijs in Polen in de meeste Europese landen niet als geheel equivalent werd beschouwd met het universitaire onderwijs in de andere (west) Europese landen. Ook vanwege het feit dat veel instituten in Polen zich wel de Engelse term university aanmeten, maar niet in aanmerking komen voor de Poolse term voor universiteit.
Verder ligt het gemiddelde maandloon op ongeveer 3100 zloty, (750euro) echter voor een hoger geschoolde zou je, mits het inderdaad een daadwerkelijke universitaire opleiding, wel iets meer mogen verwachten, die 3100 is ene landelijk gemiddelde, waar dus ook veel ongeschoold bij zit.
Maar mocht je geen baan kunnen vinden, dan is een paar jaar buffelen en oppotten een mooie manier om geld te verdienen...

Maar goed, hoe krijgen we deze topicdrift nu weer aangeknoopt bij de arbeidsmarkt voor vliegers? :D
 
Ik moet zeggen dat ik mijn topic de laatste tijd toch met enige verbazing heb gevolgd :D Begonnen met vragen over de nasleep van de RYR assessment en nu overgestapt naar het scholingsniveau van onze cabin crew ;)

Toch nog even wat vragen voor de mensen die nu bezig zijn met de TR! wat is tegenwoordig de termijn van TR en basetraining? Waar zijn dit jaar de meeste nieuwe mensen heen gestuurd voor hun line training?
 
Aankomende donderdag heb ik mijn lst (spannend!) en daarna ergens de base training, hoelang het precies duurt weet ik nog niet maar dat laat ik wel weten.
 
@ DaanR

Ben nu nog bezig in Amsterdam bij CAE bevalt prima tot nu toe hoor! Weinig klachten, instructeurs zijn super, allemaal Ryanair (in ieder geval wat mijn crew betreft).
 
Base training op 15 september! Duurt nog wel even, jammer had gehoopt dat het volgende week oid zou zijn.
 
Back
Top