Ringvaart Akkoord opgezegd

Beste Murphy,

Top reactie en exact waar ik op hoopte. Je kunt niet ontkennen dat je als newbie je per ongeluk of express iig hebt voor willen doen als iemand anders of het graag in het midden wilde laten ondanks dat men jou direct vragen stelde over een vaag profiel. Vandaar mijn post om te kijken of je daar tenminste wel "direct" op zou reageren.
Ip-checks zijn zeker wel gebeurd en Diana hield altijd goed bij wanneer er users met meerdere accounts bezig waren.

Het punt is dat veel beroepsvliegers genoeg door de maatschappij worden gewaarschuwd over werk/vak gerelateerde zaken bespreken/posten op publieke fora. Helaas zijn er ook al genoeg hun baan door kwijt geraakt.

Jouw introductie en vervolgens verzuimen om een directe reactie te geven wanneer men jouw wat vroeg is hier hoogts ongebruikelijk. Dat gecombineerd met wat foutieve info in je profiel zegt vaak genoeg.

Vervolgens mij en anderen voor imbeciel uitmaken en beschuldigen van de belangen van de VNV zegt mij meer dan genoeg. Ter info; ik heb niets te maken met de VNV, noch lid, noch voorstander.

Kortom Murphy, wees bereidt te motiveren (eerlijk) waarom je bepaalde vragen stelt en gebruik dit forum daarna dan ook voor een discussie, waar ook jij aan bijdraagt. In dat geval is dit een forum die je veel antwoorden kan opleveren...
 
Beste Murphy,

Begrijp de achterdocht van mensen als iemand actief op zoek is naar meningen zonder dat duidelijk is wat je intenties zijn. Kun je eigenlijk verwoorden wat je precies wilt bereiken met andermans mening?
 
Begin gewoon eens met een eerlijk profiel. Je hebt eerst verdedigd waarom je een ATP had om het vervolgens in ATPL te veranderen. Je hebt een 787 rating maar schrijft over de 787-800 ipv 787-8. Je zou hem gratis bij een 777 rating gekregen kunnen hebben maar die noem je niet.

Dat je je cv niet wilt geven is niet zo erg, maar dat je er 1 liegt is een tweede. Het betekend niet persee dat je bv voor de Telegraaf werkt, maar nodigt niet bepaald uit tot het aangaan van een gesprek. Zeker als je er zo in blijft volharden.
 
Er zijn ook vrij veel mensen met een 747-400 rating die de -8 de -800 noemen, dus behalve dat ze dan toch een beetje nitwits blijven of wij nerds dat we er op letten... zegt dat nou echt wat? :bwah:
 
Das wat anders. Die -400 vliegers zijn er, maar er zijn geen mensen die de 747-8 vliegen en hem een -800 noemen. Als je elke week -8 in al je boeken en papieren tegen komt zeg je niet per ongeluk -800.

Als je bij je profiel 787 noemt en geen enkel ander type insinueer je dat je momenteel 787 vliegt of minimaal dat dat het laatste type was waar je op hebt gevlogen.
Iemand die 787 vliegt of vloog zegt geen -800!
 
Daar heeft het VNV zooitje goed afgekeken hoe je via mafia praktijken af moet rekenen met andersdenkenden. Want O! het zou wel eens kunnen knagen aan de macht van Verhage c.s.!
Zielig, dat is het!

Want waar is iedereen hier nou bang voor?!:confused:
Andersdenkenden? Man, je probeert hier alleen wat reacties op een wat hitserige manier uit te lokken, maar op een mening heeft je hier nog niemand kunnen betrappen toch?

Ik denk dat iedereen hier een beetje bang is dat er op zo een gepolariseerde manier geprobeerd wordt om wat meningen te krijgen, dat het niet alleen als borrelpraat gaat dienen. Maar dat er een paar meningen uitgepikt gaan worden, die goed in een bepaald straatje passen, en die dan een eigen leven gaan leiden, op een manier dat mensen er spijt van gaan krijgen.

Moet je eens in een kroeg proberen: Ergens waar niemand je kent aan de bar gaan zitten en effe proberen door wat provokante statements de plaatselijke rivaliteiten gaan zitten uit te peilen. Ik denk dat dat ook niet echt gezellig gaat worden. Ze zullen denken "waar bemoeit die eikel zich mee?" Geef ze eens ongelijk.
 
Keep on dreaming....

Keep on dreaming....

Luchtvaart gaat me aan mijn hart. Maar de manier waarop er in Nederland kop-in-het-zand politiek wordt bedreven over arbeidsvoorwaarden is zo vreselijk dom en kortzichtig.
Zo! Hoe is dat voor een mening!:duh:

http://www.flightglobal.com/news/articles/dubai-etihad-orders-25-777xs-and-30-787s-393133/
http://nos.nl/artikel/579819-ryanair-wil-naar-schiphol.html
http://www.bloomberg.com/news/2013-11-16/emirates-said-in-talks-to-order-50-airbus-a380-superjumbos-1-.html
http://www.manager-magazin.de/magazin/artikel/air-berlins-riskanter-pakt-mit-etihad-a-905299.html

Nederlandse vliegopleidingen zijn te duur en kwalitatief niet beter dan complete EASA/FAA opleidingen in de VS. Daardoor worden neiuwe piloten opgezadeld met (te) hoge schulden bij indiensttreding:mad:
Een hoog aanvangssalaris is gewenst om deze schuldenlast te dragen. En een relatief korte tijd naar de top d.m.v. vroegpensioen op 56. Daar tegenover staat een korte loopbaan en hoge kosten voor de luchtvaartmaatschappij in training (duur per dienstjaar per werknemer) en pensioen (lang pensioen, dus hoge afdracht).
Dit alles leidt tot veel te hoge kosten per eenheid (productie-uur=vlieguur).
Oplossing is niet een verlaging van salaris, maar een verlaging van kosten door bijvoorbeeld meer uren vliegen per jaar en/of langer doorwerken en dus lagere pensioenafdracht.
Langer doorwerken heeft ook het voordeel dat Aziatische luchtvaartmaatschappijen en low-cost carriers uit een kleinere pool moeten vissen en dus een hoger salaris zal moeten bieden. Je ziet nu nog dat China Southern sollicitaties tot 56 accepteert met een base in Amsterdam (hoe toevallig), maar wel dat alle salarissen omhoog gaan, nu bijvoorbeeld Lufthansa langer doorwerkt.
Als EU piloten langer doorwerken verdwijnt het voordeel dat de concurrentie heeft van hoog opgeleide en zeer ervaren piloten van EU luchtvaartmaatschappijen met te hoge loonkosten, die op relatief jonge leeftijd weer op de arbeidsmarkt komen.
http://www.economist.com/blogs/gulliver/2013/08/china-pilots-and-pay
Als voorbeeld: China Southern: http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/China_Southern_Airlines met een gezagvoerder salaris van $18,000 per maand based LHR/FRA/AMS.

Maar wat zie je in Nederland: bakkeleien over senioriteit en ruzie over wat 'doorvliegen' wordt genoemd.

In mijn bescheiden mening is het 5 over 12 en zal er keihard moeten worden geknokt. Nee, niet tegen management, maar tegen de dreiging uit Midden-Oosten en Azië.

Je ziet op http://centreforaviation.com/analysis/air-france-klm-3q2013-operating-result-improves-but-2014-targets-start-to-slip-137145 dat de vooruitzichten in opbrengst voor 2014 naar beneden zijn bijgesteld. AF/KLM management zit in elk geval niet te snurken :snore:

En ja, dan verbaas ik me over zoiets triviaals als het opzeggen van een bilateraal akkoord over senioriteit:confused:

Schiet er maar gaten in.
 
Het blijft grappig om te zien hoe jij op een paar simpele vragen waarmee alle achterdocht zou kunnen verdwijnen gewoon geen antwoord geeft.

Ben je altijd zo zelfingenomen?
 
Daar gaan we weer Long Haul (oftewel Murphy)! Het zit je wel dwars hè, dat je niet langer door kan werken en nog effe over de ruggen van de jongeren je zakken wilde vullen! Ik vind je wel erg gefrustreerd en erg verbitterd.
Onkruid vergaat niet maar keert iedere keer (zij het onder een andere naam) weer terug.

Ik zou zeggen, ga alvast een hobby zoeken voor als je met pensioen bent. Tuinieren of misschien klaverjassen ofzo.
 
@Hector

@Hector

Boy, wat zit jij er vreselijk naast!
Ik zou geen dag langer willen blijven! Zeker niet met 'collega's' zoals jij.
Het gaat niet over mij hier, en, als jij je houding niet verandert, ook niet (meer) over jou in de luchtvaart.
Doe je ogen eens open. Veel beter dan onnozele valse beschuldigingen uiten.
 
Even op herhaling. Murphy:

Het blijft grappig om te zien hoe jij op een paar simpele vragen waarmee alle achterdocht zou kunnen verdwijnen gewoon geen antwoord geeft.

Ben je altijd zo zelfingenomen?
 
Normaal gebruik je ad hominen als in een discussie willen winnen door op de man te spelen. Hier echter wordt de discussie met die betreffende man niet eens aan gegaan.
 
Welke discussie? Ik zie alleen maar iemand die aan het hengelen is naar een goede statement. "uit verschillende anonieme KLM bronnen"
 
Klopt, maar als er nou eens iemand inhoudelijk reageert, in plaats van op de man te spelen. Als je geen discussie wilt aangaan, klik dan gewoon door naar het volgende topic.
 
Back
Top