Ringvaart Akkoord opgezegd

Ik denk het niet. Dit forum heeft zijn beste tijd gehad.
Als je dat vindt, dan klik je toch even door naar het volgende forum?

Je mist de essentie wel.
Er zijn genoeg mensen die inhoudelijk willen reageren, maar voordat men reageert vind men het wel fijn te weten wat de belangen van de gesprekspartner zijn.
 
Als je dat vindt, dan klik je toch even door naar het volgende forum?

Je mist de essentie wel.
Er zijn genoeg mensen die inhoudelijk willen reageren, maar voordat men reageert vind men het wel fijn te weten wat de belangen van de gesprekspartner zijn.
Dat verwoord je netjes, en het zou de tegenwoordige doorsnee airworkpiloot sieren als men het taalgebruik beschaafd kan houden. Op de man spelen komt iets te vaak voor hier. Denk met name aan topics over iemand die een vliegopleiding begint, of mensen die hun lening niet kunnen terugbetalen.

Murphy kiest ervoor anoniem te blijven. Als je daar een probleem mee hebt, loop dan gewoon door.
 
Er zijn genoeg mensen die inhoudelijk willen reageren, maar voordat men reageert vind men het wel fijn te weten wat de belangen van de gesprekspartner zijn.

Onzin, zeker op een anoniem forum als Airwork.
Alsof de "Aces van Airwork" bij ieder ongezouten commentaar dat ze hier geven eerst gaan aangeven wat hun belangen zijn. :stapelge:
 
JLB en Radix,

Reacties van anderen zijn wellicht gebaseerd op het verleden van Murphy aka Long Haul.

Zelf baseer ik mijn voorzichtigere benadering van Murphy op zijn niet ingaan op vragen en een bekende van me die zijn baan kwijt is geraakt door een "onschuldig" antwoordt te hebben gegeven op een anoniem forum aan een gebruiker die hem letterlijk een quote stuurde en middels PM zijn identiteit had achterhaald.

Denk dat de meeste reacties hier zijn om Murphy uit te leggen HOE hij een antwoordt op zijn suggestieve onderwerpen KAN krijgen en de meeste proberen hier hun achterdocht te motiveren door het uit te leggen aan Murphy.

Wanneer we allemaal blijven "doorlopen" kunnen we dit forum net zo goed opdoeken zoals eerdere gesuggereerd.
 
Onzin, zeker op een anoniem forum als Airwork. Alsof de "Aces van Airwork" bij ieder ongezouten commentaar dat ze hier geven eerst gaan aangeven wat hun belangen zijn. :stapelge:
Van die aces zoals jij ze noemt zijn in de meeste gevallen wel hun belangen reeds allang bekend en kan je ze met de zoekfunctie terugvinden of je kijkt naar het profiel.

En in dat laatste wringt bij Murphey nu net de schoen. Want in het profiel stonden wat rare dingen. Opgeteld bij de suggestieve vragen kan je zo je vraagtekens zetten bij de belangen van iemand. Dan kan je al Murphey zijnde daar heel simpel uitleg op geven en is het klaar. Murphey kiest echter de andere weg. Geeft op geen 1 vraag een antwoord en verwacht van anderen dat ze dit wel doen.
 
Dat verwoord je netjes, en het zou de tegenwoordige doorsnee airworkpiloot sieren als men het taalgebruik beschaafd kan houden. Op de man spelen komt iets te vaak voor hier. Denk met name aan topics over iemand die een vliegopleiding begint, of mensen die hun lening niet kunnen terugbetalen. Murphy kiest ervoor anoniem te blijven. Als je daar een probleem mee hebt, loop dan gewoon door.

Murphey kiest er niet voor anoniem te blijven, Murphey heeft al 3x zijn profiel veranderd en geeft geen antwoord op geen enkele vraag, terwijl hij zelf een peleton aan vragen afvuurt....
Dat roept (logischerwijs) vragen op.
Men vraagt niet naar zijn naam of woonplaats of met wie die getrouwd is, men vraagt alleen naar zijn vliegachtergrond. En dat kan prima anoniem, getuige de meeste airworkers hier waar in ieder geval bekend is bij welke maatschappij ze werken.

Nogmaals, als je daar een probleem mee hebt dat mensen iets meer willen weten omdat het geven van een antwoordn zoals je zelf stelt wellicht gevoelig kan zijn, dan kan je, om on jouw termen te blijven, gewoon doorlopen naar een volgend forum?
 
Het verhaal ligt natuurlijk veel genuanceerder, maar ik grote lijnen is er niks mis met beide artikelen en beschrijft het "in a nutshell" de huidige situatie.

Ik word echter zo moe van dat constante lekken. Als het niet notulen van een ledenvergadering zijn die in een rechtszaak verschijnen dan zijn het wel interne publicaties die integraal in verschillende media verschijnen.
 
Max Rate:
Ik word echter zo moe van dat constante lekken. Als het niet notulen van een ledenvergadering zijn die in een rechtszaak verschijnen dan zijn het wel interne publicaties die integraal in verschillende media verschijnen.

Jij bent trouwens ook niet vies van "lekken", als het je uitkomt.....:snore:



Briedbrief is erg conservatief.

Ik hoorde op diezelfde oranje bankjes dat de EVP Flight Ops op de aviator next gen dag verkondigd heeft dat de mensen in blok 5 zich totaal geen zorgen hoeven te maken omdat ze waarschijnlijk zelfs meteen naar Co. ICA kunnen als het weer gaat lopen. 3 jaar geleden stond F/O Airbus ook op 6 jaar in dienst, dus wie weet.

P.s. alleen in de maand Juli al 18 nieuwe Coco's. Teken aan de wand?
 
Oeeeee, blijkbaar op iemand z'n grote tenen gaan staan :yeehaa:

Uit de dikke van Dale:

lek·ken (lekte, heeft gelekt): een geheim (opzettelijk) laten uitlekken

Aangezien je "lekken" tussen aanhalingstekens plaatst snap volgens mij bovenstaande definitie ook wel en dat het in geen relatie staat met het "lekken" waar jij mij van beschuldigd.

Anoniem integraal officiële documenten lekken naar de media -om de publieke opinie naar jouw hand te zetten- of het gebruiken van ledenraadsstukken in een rechtszaak is iets totaal anders dan het delen van algemene informatie met directe collega's onder het mom van een discussie. Het eerste is verwerpelijk en gebeurd consequent binnen de VNV.

Als je iets dwars zit mag je het ook gewoon zeggen hoor. Daar hoef je echt niet al mijn posts voor te gaan doorspitten om te kijken of je me ergens mee kunt "pakken".

P.s. Toevallig vanmorgen een lekkende wasmachine gerepareerd dus daar ben ik inderdaad niet vies van. :kiss:
 
Last edited:
Uitspraak Kort Geding...

Uitspraak Kort Geding...

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBAMS:2013:8987&keyword=martinair

Eerste slag ruimschoots door VNV gewonnen. Eenzijdige opzegging van RVA door VNV, zonder fatsoenlijke opzegtermijn, is door rechter goedgekeurd.
Aangezien LR voor meerderheid uit KLM leden bestaat zal Steigenberger Akkoord (SBA) makkelijk worden aangenomen (niet dat ex-MP vliegers daar veel mee op schieten...).

Uitspraak in civiele procedure door Stichting Cockpit Belangen wordt nu cruciaal. Is er sprake van OVO of niet. Dat is nu nog de vraag.
 
Ik ben benieuwd wat nu nog het draagvlak van KLM ledenraad wordt voor het SBA. Hoor al het dreigement voorbij komen dat dit leden van de AVB in handen van de SCB drijft...
 
VNV-MP 2-0

VNV-MP 2-0

SCB gaat ook zo hun rechtszaak verliezen. Heerlijk gek gemaakt door hun advocaten. Uiteindelijk komt er gewoon geen enkele nieuwe deal meer want ieder voorstel gaan de MP vliegers zonder nadenken wegstemmen. Daarom geen enkele support meer vanuit KLM ledenraad. Het is SBA of echt niets anders meer. De F3000 wordt dichtgetimmerd en life goes on voor de KLM. MP vliegers richten een eigen vakbondje op en maken het VNV bestuur hierdoor hun leven een stukje makkelijker. Weg zijn de zekerheden die SBA toch echt wel in zich heeft. De co binnen MP is nu echt de sjaak.
 
En toch zal ik als ik KLM-er was nog even niet te vroeg juichen en als MP-er nog noet bij de pakken neer gaan zitten.
Zowiezo loopt de gehele OVO discussie nog voor zowel Cabine als Flightdeck, die geheel losstond van deze zaak. 2014 gaat een interessant jaar worden over dit onderwerp.

Iedereen alvast een fijne jaarwisseling gewenst.
 
Back
Top