Ringvaart Akkoord opgezegd

Druk bezig, Murphy?:

www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/22049777/__Nieuwe_kliklijn_voor_KLM_ers__.html

Dit was dus een van de onderwerpen waarover hij/zij naar reacties viste in een ander topic. Geen beet, dus weinig nuttige info en vage kreten in het fragment hierboven als: "dat KLMers erg verdeeld zijn over een soort nieuwe kliklijn" en dat "tegenstanders bang zijn voor een heksenjacht" zonder verder uit te (kunnen) wijden over het onderwerp.

Bij de weg: de tekst die wordt voorgelezen is geschreven door een prutser, in NL zijn namelijk wel meer dan 120 mensen per jaar die problemen hebben met alcohol en drugs. 120 mensen onder vliegend personeel wordt waarschijnlijk bedoeld, maar hee: waarom zou je je feiten en tekst checken als je alleen sensatie wil genereren...
 
Last edited:
+1 for the above

Wederom slaat de Telegraaf compleet de plank mis, best wel triest eigenlijk.
maargoed, welk weldenkend mens neemt die "krant" nog serieus…. :snore:
 
@SlimJim

@SlimJim

Ik zag dit bericht ook zojuist op de Telegraaf website.
Mee eens dat het zeer bedenkelijk is wat hier wordt gezegd. Sensatie als doel.

Het aantal van 120 is volstrekt belachelijk. Waar komt dat getal vandaan? Wat voor 'problemen' hebben deze mensen dan? Is het vliegend personeel? Cockpit? Cabine?

Maar wat veel erger is is dat er anoniem kan worden gerapporteerd over collega's. Hoe kun je je daartegen verdedigen? En hoe laf is het om niet eerst een gesprek te hebben met die collega voordat je hem/haar rapporteert?

Aan de andere kant: hoe reageert de rest van het vliegend personeel als je niet-anoniem over iemand rapporteert over zoiets als alcoholgebruik?

Maar goed, :eek:fftopic:
 
Moeten we nu ook nog ons sofinummer en pinpascode doorgeven voordat we van Jehaa vragen mogen stellen of beantwoorden?

(Voor een serieus antwoord, zie het antwoord van Jeehaa zelf. Ik loop hier ook wat langer rond en kan zijn antwoord dus onderschrijven en snap dan ook zijn punt erg goed.)

@Jeehaa: Mag ik Murphy wel een PM sturen? Ik kan best wel het een en ander toelichten met betrekking tot de vragen die hij stelt.
Uiteraard beloof ik jou volledige immuniteit en zal ik een eventueel interview alleen anoniem af laten nemen.
 
Pjotr Orno +1, meer was er niet nodig!

@ FJ, eh... daar heb jij mijn permissie toch niet voor nodig ... :) Als jij de moeite wil nemen om de pers te woord te staan, dan moet je dat gewoon doen. Het interesseert me eigenlijk helemaal niet wie hij is, maar wel wie hij representeert.:biertje:
 
Murphy, p*ss off en ga ergens anders vissen. Dit soort zaken bespreek ik wel met collega's, en dat ben jij niet.
 
@JH

@JH

@ FJ, eh... daar heb jij mijn permissie toch niet voor nodig ... :) Als jij de moeite wil nemen om de pers te woord te staan, dan moet je dat gewoon doen. Het interesseert me eigenlijk helemaal niet wie hij is, maar wel wie hij representeert.:biertje:

Wat een bizarre conclusie trek je toch, JH. Er staat toevallig 787 op mijn brevet. Vraag maar aan KIWA hoe dat er op is gekomen bij uitreiking eerder dit jaar.

Wie zou ik in hemelsnaam kunnen representeren?:naund:

Wat mij hier opvalt is dat je zo snel conclusies trekt. Ik mag toch hopen dat je tijdens je werk doortastender tewerk gaat. Of ben jij er zo eentje die :snore: de magenta lijn afvliegt #cumulusgranitus.

Er is hier een besloten KLM groep met wel 5 'leden'. Wat moet iemand daar dan doen?!:confused:

Heb je iets te verliezen? Ik vraag toch niet om bedrijfsgeheimen? Iedereen weet: er is KLM en een VNV. Die maken samen een CAO en hebben bilateraal overleg. Wat is er nu tegen om eens gedachten uit te wisselen buiten het VNV-forum?:duh:
 
maar waarom zet KIWA (nog nooit van gehoord by the way) 787 in een NL brevet, voor welke maatschappij is dat dan ?
 
777 en 787 is dezelfde type-rating, dus kan ook KL zijn. Maar dan nog is het raar dat het om een ATP gaat (Amerikaans). En "toevallig" 787 op het brevet terwijl je eigenlijk 777 vliegt (zogenaamd), ja zo ken ik er nog wel een paar...
 
777 en 787 is dezelfde type-rating, dus kan ook KL zijn. Maar dan nog is het raar dat het om een ATP gaat (Amerikaans). En "toevallig" 787 op het brevet terwijl je eigenlijk 777 vliegt (zogenaamd), ja zo ken ik er nog wel een paar...
niet helemaal volgens mij. Als je je 777 TR hebt mag je niet meteen automatisch de 78 vliegen.
Althans dat meen ik ergens gelezen/gehoord te hebben...
 
Wellicht dat de werkgever zorg draagt voor een conversie-cursus waarna de 787-rating wordt toegevoegd aan je brevet?
 
Back
Top