Overname DutchBird door ExelAviationGroup van de baan

Status
Not open for further replies.
Zo staan de zaker er momenteel voor: DB Airbussen en bijbehorende vliegers staan en blijven aan de grond. Er wordt een niew contract aan de vliegers aangeboden en op het moment ziet het er naar uit dat de A320 vliegers die blijven tegen betaling omgeschoold zullen worden, dit in tegenstelling tot de collega 757 vliegers.....
Gefeliciteerd met de overname.
Ik wens het DB personeel veel sterkte toe!
 
Draconian methods, but thats how EAG works, Show me the Money.

Sterkte en Kop Op naar de piloten op de airbus
 
We moeten maar afwachten hoe het gaat lopen.

Ongeveer de helft van de A-320 vliegers heeft nog een 757/767 rating, dus hebben alleen een profcheck nodig.

Groeten,

Chris
 
B757 said:
Ongeveer de helft van de A-320 vliegers heeft nog een 757/767 rating, dus hebben alleen een profcheck nodig.

Helaas maakt dat de groep die het betreft alleen maar kleiner en kwetsbaarder t.o.v. de heren van EAG. Maar je hebt gelijk .... we moeten het afwachten.

De praktijk en tijd zal uitwijzen wat EAG voor (inmiddels) haar personeel wil doen.
 
Zoeken ze nog meer 757's?

Zoeken ze nog meer 757's?

Hoi
Het is zo bij HE bekend dat ze Airbussen willen afschaffen. Maar ze zoeken volgens mij nog naar meer 767's en 757's, maar de vraag is: weten jullie nog meer over stand van zaken bij Holland Exel? Condor stelt heleboel 757's te koop aan voor maatscchappijen die voor prikkie kan overnemen. Jullie en ik weten dat HE verder haar vloot wil uitbreiden tot pakweg 15 of meer toestellen. Net zo groot als bij MP. De 737-400's komen er aan bij HE in plaats van ex-DBR Airbus A320's. Het zou mij niet verbazen dat HE een paar 757's kunnen overnemen van Amerikaanse maatschappijen of gestald in een vliegtuigopstalplaats in Californië. Volgens mij gaat bij HE voorkeur uit naar 757's met Pratt & Withney-motoren. De 3 Boeings 757's die in het verleden vloog voor Condor uit Duitsland, bij Holland Exel, nu nog bij DutchBird, hebben PW-motoren onder zijn vleugels. Air Holland, Transavia en Martinair hadden Boeings 757 met Rolls Royce-motoren in eigen vloot.
 
Ik denk dat zeer weinig mensen op de hoogte zijn van de daadwerkelijke plannen van HLX. Er gaan veel geruchten, we moeten gewoon wachten op de feiten. Ze krijgen er nu zeer veel ervaren vliegers bij die allemaal een profcheck moeten doen en er worden zeer veel ab initio vliegers opgeleid. Je kunt wel kisten krijgen (vooral in het winterseizoen), maar de vraag is of het bedrijf (lees de afdeling trainingen) het aan kan.

De tijd zal het leren!

Groeten,

Chris
 
Uit Erik's weblog maak ik op dat de Bussen al terug zijn naar de Duitse eigenaar, men kon het blijkbaar niet eens worden. Kan iemand dat conformeren? Afgelopen zaterdag zag ik nog ze nog op Oost staan, maar vanmiddag waren ze weg.

Ook lees ik iets over een nieuw contract voor 100.000 stoelen. Iemand die daar meer van weet?
 
active-8 said:
... en op het moment ziet het er naar uit dat de A320 vliegers die blijven tegen betaling omgeschoold zullen worden, dit in tegenstelling tot de collega 757 vliegers.....

Dus A320 vliegers die willen blijven moeten betalen voor een 757/767 rating???:1855:

Dus in principe wordt de A320 (voor een gedeelte) vervangen door de 737-400, of wil de EAG puur met de 75 en 76 vliegen?
 
Wat een industrie he.. Gister uit eten met een vent en vertelde 'm dat een eerste jaars co op een RJ ongv. 17/20k per jaar vangt, en dat ie o.a. in NL ook voor z'n eigen type moet dokken twv 35k.. De beste man lag 20 minuten krom van het lachen..

Hij betaald 37K per jaar aan z'n full-time klusjes/tuinman.. En nee, de tuin man hoefde niks te dokken voor z'n type rating op de john deere grasmaaier..

FD
 
Zal ik eens voor de verandering daar niet op reageren als een Nederlander? (lees: wel antwoord geven op de gestelde vraag dus)

Op de -200 als F/O 200 USD per dag + 40 per diem vanaf dag 2

als capt. op de -200 300 USD per dag + 40 per diem..

Op de Cessna liggen die bedragen iets hoger.

Op een goeie maand weet ik niet waar ik m'n geld aan kwijt moet, en op een slechte maand ben ik jaloers op een "echte" Amerikaan omdat hij wel recht heeft op foodstamps en ik niet.

Gelukkig gaan we naar een hoop bestemmingen waar ze free popcorn hebben in de FBO's.. Twee weken geleden kreeg ik de vraag in Memphis bij Signature FBO (dacht ik) of ik nog niks gegeten had die dag, toen ik halverwege hun popcorn machine was :grijns:

Tsja, het leven als een charter "trash" piloot ...

Ben al lang blij dat je me niet vroeg om m'n roosters/werktijden (wat betekenen die 2 woorden eigenlijk? :grijns: )

Alles goed onder de zon? Hier heeft koning winter het inmiddels goed voor het zeggen.. Vraag me af of ik nog VFR/day current bent.. De kolom "vfr" in m'n logboek staat al heel wat weken leeg :grijns: check uw pm!

FD
 
Last edited:
active-8 said:
Zo staan de zaker er momenteel voor: ...... en op het moment ziet het er naar uit dat de A320 vliegers die blijven tegen betaling omgeschoold zullen worden, .....

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik vraag me wel af waar je de info vandaan hebt? Op een aantal van mijn collega's doet zulk nieuws erg pijn en brengt het veel onzekerheid en verwarring. Vandaar dat ik even wil weten of je dit zelf 'beredeneerd' hebt of dat het een feit is?
 
Phoenix,

Niet mijn mening of beredenatie. Deze informatie heb ik van DB personeel. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het uiteindelijk ook zo zal gebeuren. Mijn mening is wel dat het in dit geval bijzonder onrechtvaardig zou zijn.

Het doel van mijn post was deze mogelijke onrechtvaardigheid in het daglicht te plaatsen. Ik was in de veronderstelling dat de betrokkenen hiervan zelf op de hoogte waren. Mocht het zo zijn dat ik met deze informatie verwarring en onzekerheid heb gesticht dan bied ik mijn verontschuldigingen aan.

cheers
 
Last edited:
Hey Chris/B757, hij was niet voor jou bedoeld :).

Active-8, no problem. Ik vroeg het me alleen af, op dit moment is het namelijk zo dat onder het DutchBird personeel nog niets zeker is. Er bestaan alleen geruchten (die jou blijkbaar weer als feiten zijn verteld), zekerheid over de plannen is er zeker niet. Vandaar :).
 
Beste mensen,

Ik wil julie niet bang (de mensen van DB) maken, maar ik heb echter zelf aan het lijf ondervonden, bij het eertste bedrijf van de EAG, dat als je geen economische waarde meer hebt, je gewoon moet bijbetalen, of wordt geredundandeerd.

Laten we hopen op beter, misschien hebben ze van het verleden geleerd.

Groeten.
 
Verklaar je nader gofer? welk eerste exel bedrijf?
Je zat toch thuis met je handje omhoog.
Waarom zouden de DBRers niet hoeven te tekenen bij een nieuwe type en de rest wel?
niet dat ik het er mee eens ben, maar de lijn moet wel recht blijven voor iedereen. Als we er een leuk bedrijf van willen maken zullen we er met z´n allen aan moeten werken. 3 bedrijven samenvoegen is niet makkelijk, denk maar eens aan cityhopper.
Maar bedenk wel dat je er nooit op vooruit kan gaan!
En ik denk dat we als vliegers er vrij over moeten gaan praten wat en hoe we het willen. en ik bedoel ermee sen.list, salaris struc. en omscholingen. Samen moeten we sterk staan hoe lastig het ook voor ons gaat worden.
 
Vroeger, lang geleden, was het eerste bedrijf dat de IMCA groep (dus nu EAG) overnam BASE Airlines en daar werkte ik dus bij.
De senioriteitslijst werd even op het laatste moment bijgewerkt.
We werden niet vertegenwoordigd door het VNV, alhoewel ik wel geassocieerd lid was.
Er zijn toen een aantal mensen onterecht naar voren geschoven.
Het sociaal plan wat we geheim moesten houden stipuleerde dat er voorkeur werd genoten,als er weer wordt aangenomen, voor de mensen die tijdelijk opzij werden geschoven. De rest, slechts zes man, ging over naar Exel Limburg, het bedrijf met de allerslechtste deal in de geschiedenis van de luchtvaart.
Zelfs op de WC is dit papiertje, het sociale plan, niet echt nuttig.
Maar goed, het is beter werk zoeken met een A320 rating dan met een exotisch vliegtuig T.R. hedentendage.
De DB mensen moeten heel goed nadenken voor ze iets tekenen en als ze vertegenwoordigd zijn, eerst de advokaten erop laten.

Ik hoop echt dat het goedkomt.

Sterkte voor iedereen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top