Overname DutchBird door ExelAviationGroup van de baan

Status
Not open for further replies.
Rustig J.R. die jongens hebben het met name over engelse journalisten die voor die tabloids werken. Er is laatst weer een voorvalletje geweest met een captain van easyjet wat weer vreselijk is opgeblazen in de engelse pers dus het zit even hoog. Tuurlijk is NSBer een harde term maar ratten zijn het op z'n minst.

En vliegzerk, in het verleden is wel gebleken dat een hoger salaris geen drijfveer is voor veel vliegers. Als je in NL je huisje boompje beestje hebt met schoolgaande kinderen is een overstap naar het buitenland niet zo makkelijk en voor de hand liggend als dat wij denken. Iedereen heeft zijn eigen redenen om ergens te blijven.
 
rinze said:
He phoenix,

Gaan ze nog direct entry captains aannemen op die 737's of heeft holland exel genoeg ervaren FO's? Trouwens.....hoe ver zit jij van command af?

Mzzl

Wat ze met die 737s gaan doen weet nog niemand, tot nu toe weet niemand nog of en wanneer ze komen. Wat ze met bemanningen gaan doen is dus helemaal gissen.
En hoever zit ik er vanaf...... Weet ik veel. Ik heb geen idee wat de eisen zijn bij HXL!
 
backtrack320 said:
Holland exel zou vliegtuigen leveren voor een nieuwe start-up in België, BEAP, misschien gaat het wel om een paar 737-400's,

:eek:
Heb iets gehoord over het opzetten van een route naar Lomé (Afrika). Capaciteit (767) wordt dan weer ingehuurd van Holland en/of Belgium Exel.
 
Rinze & Kermit, ik ben rustig, maak je geen zorgen. Ratten is prima, NSB gaat MIJ (zelfs voor riool journalisten) te ver.

Op de site van EdV gelezen dat er tot dusver slechts één vlucht voor BEAP wordt gedaan. Meer is het (nog) niet.
 
Ik heb het bewuste artikel in ZakenReisMag niet gelezen, dus een goed oordeel kan ik niet vormen. Wel is het algemeen bekend dat in de tijd dat Nedlloyd nog openlijk met z'n Martinair aandeel liep te leuren uiteraard ook de EAG belangstelling heeft getoond. Naar verluid is Erik daarvoor ook bij Arie op de koffie geweest. Over het hoe en waarom dat destijds niet is doorgegaan kunnen wij van de werkvloer alleen maar gissen. Moet bv de andere grootaandeelhouder, destijds nog KLM, ook toestemming geven voor zo'n aandelenoverdracht? Geen idee.

Nu lijkt Erik te denken: 'niet goedschiks, dan maar kwaadschiks', oftwel het met behulp van AirHolland en Dutchbird het één op één kopiëren van het passagenetwerk van MP. Omdat er in Nederland duidelijk geen ruimte is voor zoveel leisure capaciteit moet er op de lange termijn wel iemand buigen en de vraag is natuurlijk wie de langste adem heeft. Misschien gokt Erik er wel op dat MP het niet zover laat komen en eieren voor z'n geld kiest (= all cargo) in plaats van een langdurig gevecht aan te gaan. Want als het om deep pockets aangaat heb ik geen flauw benul wie het langer vol kan houden met grote verliezen te opereren. MP heeft in principe geen geld, maar wel veel 'assets', in de vorm van vliegtuigen, gebouwen etc. Tja, en Erik staat vrij hoog in de Quote 500.

Op dit moment is Martinair's grootste probleem niet zozeer de EAG, maar meer het gebrek aan een suikeroompje die voor de broodnodige investeringen zorgt. Er moet gewoon bij de bank worden aangeklopt voor een lening, alleen die bank wil dan wel eerst fatsoenlijke winstcijfers zien. En daar ontbreekt het al een hele tijd aan.
 
Hoi



Er staat nu op de site van BEAP dat er een overeenkomst is voor 25 vluchten en dat dit de aanloop is naar een groter project in maart 2005.

Groet

Stail
 
Re: Re: EDV

Re: Re: EDV

RTFM said:
Overigens moet de discussie over DBR niet weer worden verplaatst uit het Holland Exel hoofdstuk van dit forum, Diana? Uiteindelijk is de deal (nog) niet rond...

Aahhh Diana, nu dan?:grijns:
 
Ehhhhhhh..... DutchBird is (nog steeds) niet overgenomen door de EAG, en is daarmee al helemaal geen onderdeel van HollandExel. Dus dat lijkt me nog steeds voorbarig :1855: :grijns:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top