Overname DutchBird door ExelAviationGroup van de baan

Status
Not open for further replies.
IK las in een krantenartikel dat alle vlieger op kosten van holland exel omgescholld gaan worden. Zo niet...komen jullie toch lekker naar easyjet. Best leuk en je verdiend 2 keer zoveel!
 
Dus niet Rinze. Het loon is, na een paar jaar ervaring, echt zo slecht niet. Voor low-timers is het een ander verhaal.
 
Sorry Phoenix,

Ik had begrepen dat het nieuwe salaris zo rond de 2300 euro netto lag.
Ik zie de aftrek van een hypotheek niet als een maatstaaf aangezien dat meer van de individu afhangt.

Natuurlijk is er verschil in salaris voor ervaring, zoals je weer hebben we dat hier ook.

Groeten

:D
 
Nou, dan mag het duidelijk zijn dat het nogal verschilt :).
Voor mijzelf ligt het nettosalaris flink boven de 2300 BT, maar het is wel van 4 factoren afhankelijk en die werken blijkbaar niet in iedereens voordeel.
 
Leuk gaan we senioriteitslijst lijst maken op basis van salaris!
worden leuke verschuivingen binnen de groep.
 
speciaal voor jou mister 757:

DRIEBERGEN – Het recentelijk door de ExelAviationGroup
ExelAviationGroup heeft, sinds de overname van DutchBird, een vloot van Boeing 757’s en 767’s. “We waren al van plan om de vloot te standaardiseren naar Boeings”, zo vertelt Prins. “We zijn op dit moment bezig om een viertal Boeing 737-400’s aan te kopen, die we komende zomer gaan inzetten. We waren er nog niet helemaal uit wat er met de Airbussen zou gebeuren, maar de leasemaatschappij maakt het ons op deze manier erg makkelijk.”

De piloten van de Airbussen hebben inmiddels te horen gekregen dat ze, op kosten van Exel, worden omgeschoold om te vliegen op de Boeing 757.
 
He phoenix,

Wat verdiend een ervaren FO dan? En dan bedoel ik puur salaris en geen aftrekposten enz. 2300 ullo netto is toch echt bijna de helft van wat een FO bij easyjet verdiend. Sinds jij bent weggegaan zijn de salarissen al twee keer omhoog gegaan. Gaan ze nog direct entry captains aannemen op die 737's of heeft holland exel genoeg ervaren FO's? Trouwens.....hoe ver zit jij van command af?

Mzzl
 
Hoi Rinze,

Ik vlieg op de A-320 en ik ga idd. terug naar de B-757. Er is echter nog helemaal niets verteld over opleidingskosten en wie dat gaat betalen! Het zou me ten zeerste verbazen als Exel dat gaat betalen. De mensen van de A-320 zonder B757/767 rating hebben nog helemaal niets gehoord over omscholing.

Groeten,

Chris
 
Zo zie je maar. Journalisten zijn net zo erg als NSB-ers. Als je ook hoort wat ze easy hebben geflikt met die captain die een PA deed toen ze over Liverpool vlogen. Hij maakt als grapje dat ze hun hand op hun wallet moesten houden. In mijn ogen leuke grap. Zat toevallig een free lance reporter aan boord en volgende dag stonden de kranten er vol mee. Wat een eikel
 
Local said:
Nou, dan blijf je toch bij DBR.

En hoe zou dat mogelijk zijn? :confused:

@Local: volgens mij wordt hier langs elkaar heen gepraat: de een had het over salarissen bij Easyjet, de ander bij HollandExel.
 
En weer een ander over NSB-ers...:traantjes Zelfs over (slechte) journalisten zeg je dat niet. Dan begrijp je werkelijk niet waarover je het hebt!
 
Slik nou maar even dat mindere salaris, je hebt nu tenminste steady income.
Zodra een andere toko de deuren open zet stroomt alles weg bij Exel want volgens mij is daar NIEMAND happy, dan is Exel in no-time kapot.

Zal die De Vlieger eens merken hoe lastig het is een airline te runnen zonder die 'duurbetaalde gasten'.
 
Waarom zou iedereen bij exel weglopen?
Denk je nu echt dat alles daar zo slecht is, je hoort er toch niet veel exellers over klagen hier?
Het zal wel bij de beeldvorming horen.
 
En weer een ander over NSB-ers... Zelfs over (slechte) journalisten zeg je dat niet. Dan begrijp je werkelijk niet waarover je het hebt!

Nou ja zeg. Ben je zo snel op je pik getrapt. Ik ben tot op heden niet erg onder de indruk van journalisten. Die maken van een mug een olifant en dat kan een maatschappij geen goed doen. Heb zelf wel eens een incident gehad en de volgende dag stond de krant vol met verhalen die absoluut bullshit waren.

Bye the way...Wat begrijp ik volgens jou niet?
 
nieuw hoofdstuk
In het december nummer van het maandblad "Zakenreis Magazine" een interview met Erik de Vlieger.
Interessant verhaal. Hij vertelt alles over zijn strategie en zijn plannen met zijn aviation groep.
Ik vind het een goed verhaal, waarin hij open en eerlijk zijn visie geeft op de luchtvaart en zijn bedrijf in het bijzonder. Natuurlijk komen er diverse vragen bij je op als je het leest.

Op de cover staat boven zijn foto "Erik de Vlieger aast op Martinair".

Ik kan het artikel niet copieren of overschrijven, maar het eindigt als volgt:

quote
"Maar hoe het met Martinair verder moet? Ik geloof niet dat in Nederland geaccepteerd wordt als onze tweede grote nationale luchtvaartmaatschappij ook in buitenlandse handen valt. Er zijn weinig organisaties in ons land die zich de aankoop van het Martinair-aandelen pakket kunnen veroorloven. De lezers van Zakenreis moeten zelf maar beoordelen wat ik met deze opmerking bedoel."
unquote

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik moet je wel aanraden het gehele artikel te lezen om een goede mening te kunnen vormen.
Het een ander levert voldoende stof op om over te praten. En dat is precies wat Erik de V.lieger wil, vermoed ik.
 
Volgens mij is de Mac al voor 50% in buitenlandse handen.
Heb t idee dat Erik meer een prive oorlogje met A.V. aan t uitvechten is.Maar vlg "betrouwbare" bronnen had hij al een bod v 400 mil E gedaan eerder dit jaar.
Het zijn daarna geloof ik niet echt vrienden voor t leven geworden.:)

:D :D :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top