Overname DutchBird door ExelAviationGroup van de baan

Status
Not open for further replies.
@leo eyssen
ik had een gerucht gehoord over Cees en zijn maatje. Echter kon ik geen "bewijs" vinden in de krant of elders.

Heb jij concreet bewijs dat het werkelijk zo is???
En wat is er precies aan de hand. Heeft het iets te maken met $?
 
Het moge duidelijk zijn: in de media (AD, Haarlems Dagblad, Luchtvaartnieuws etc.) staat dat het nu definitief is!

DUTCHBIRD-EXEL

CAO gaat geldig blijven bij DB aldus het Haarlems Dagblad.

Maar de vraag blijft, zoals al eerder gesteld; Wat wordt de vloot compositie???

Volledig Boeing of blijft de A320 toch aan, intressante tijden!
 
Speedair, dat is helaas nog verre van het geval.... 'Voorlopig' blijven onze afspraken 'gerespecteerd.' Hoe lang voorlopig is, en wat er daarna gebeurt is onduidelijk.

Dit is niet negatief bedoeld, maar het geeft wel aan dat de onzekerheid nog bestaat. Ook onder 'ons' A320 vliegers wordt het er niet duidelijker op omdat het ook al wel duidelijk is dat de 320s er uitgaan, maar per wanneer is dan weer volstrekt onduidelijk.
 
Wanneer die A320's er inderdaad uit gaan betekent dan ook geen kleine (Griekse) velden meer. Dit natuurlijk tenzij die 734's erbij zouden komen. Moet je alleen daar weer de vliegers voor hebben...:rolleyes:
 
J.R. Hoe kom je erbij dat zonder A320 de kleine griekse velden niet meer aan te vliegen zijn? Op performance kun je niet doelen. De 757 heeft wat dat betreft een stuk betere eigenschappen dan 320. En qua commercie, de velden zoals Skiatos worden nu ook al in driehoek met andere bestemming uitgevoerd bij bv HV. DBR heeft op dit geen bestemmingen waar A320 wel heen kan en 75 niet.
 
DBR heeft op dit geen bestemmingen waar A320 wel heen kan en 75 niet.
Ik was in de veronderstelling dat dit wel het geval was (bijv. Skiatos en aanverwante). Problem solved.
 
Komt misschien ook doordat er nu al niet meer op griekenland gevlogen wordt. Maar er zijn zeker velden in Griekenland waar de A320 wel kan komen en de 757 niet. Was tenslotte een van de redenen voor mp om de airbus aan te schaffen.
 
Oorspronkelijk gepost door ocho gardena
Komt misschien ook doordat er nu al niet meer op griekenland gevlogen wordt. Maar er zijn zeker velden in Griekenland waar de A320 wel kan komen en de 757 niet. Was tenslotte een van de redenen voor mp om de airbus aan te schaffen.

Name one, Ocho.
 
Skiatos. Stond al eerder in een posting. Beter lezen.

En het was zeker een reden voor Martinair om de
A320 te nemen.Heeft in vele mailings van Martinair
en de pers gestaan dat de touroperators een kleiner type
zochten voor kleinere velden omdat de 757/767 er niet
kon komen. Zijn heel veel velden in Griekenland
en Italië in het route netwerk bijgekomen.
 
DBR A320's naar Martinair?

DBR A320's naar Martinair?

Nu DBR is overgenomen door Exel Aviation Group rijst de nog de vraag wat er moet gebeuren met de Airbus A320's van DutchBird. HollandExel wil graag met Boeings 737-400 de vakantievluchten uitvoeren in plaats van een Airbus A320. MP aast nog op de rest: personeelsleden en de Airbussen A320, PH-BMC en PH-BMD. En die hebben andere motoren dan de huur-A320's van martinair zelf. Er zou wel geruchten dat 3 Airbussen A320 van Martinair omgeruild kunnen worden voor 2 ex-DBR A320's. Die gaan dan terug naar lease maatschappij uit Singapore. Martianir heeft 3 A320's te weten huren voor een periode van 3 jaar. En kijkt MP nog steeds naar uitbreiding van de A320-vloot? Zodat de 767 in de toekomst alleen op ICA-bestemmingen van Martinair vliegt.
 
Volgens mij was Martinair inderdaad geinteresseerd in de airbussen van Dbr maar wel inclusief de contracten met de touroperators voor deze airbussen. Deze contracten zijn nu ook naar Exel gegaan dus hoe komt Martinair aan de extra productie?
 
Interessant punt! Maar waarom zou de Mac 3 "eigen" A320 wiilen omruilen voor die 2 van Dbr? Ook als die lease voor 3 jaar is dan zal op het vroegtijdig beeindigen daarvan toch wel een boete staan ofzo. En als dat zo is dan hebben ze ook dat extra personeel niet nodig want ze hebben reeds bemanning voor 3 vliegtuigen. Maar is hier niet iemand aan het stoken in een goed (lease)huwelijk? De dag dat de Mac die contracten en A320's niet krijgt komen er problemen met de leasemaatschappij... Misschien heeft Mac hun een mooie deal voorgesteld. Bijvoorbeeld 5 A320 van de zelfde club inclusief de ex-Dbr. Als de Mac ze niet krijgt dan ook de vlieger niet...
 
@ Ley
we weten niet alleen waar Cees vast zit, maar nu ook nog eens waarom!
Zie alle posts inzake air holland. Eea valt nu op zijn plaats.
 
Het ziet er niet naar uit dat EdV die A320 wil gebruiken, dat zei hij op zijn web-log.

Hoe zit het eigenlijk met die B737-400's die de EAG zou gaan gebruiken?
Na wat zoekwerk op internet kan ik daar niets van terugvinden.

groeten!
 
Well, I would suspect that the Airbus will be leaving, due higher maintnance costs (757/767 spares, etc.), Flight attendants may not have more than 2 aircraft types, training costs, etc.

Not that I mind, Airbus has too many computers.

Anyhoo, a big welcome to all the Dbirds that decide to stay, and if not, good luck to you in your future endeavours.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top