Martinair Vliegschool

1x F/O Martinair B747
1x F/O Martinair B767
2x F/O Jet Netherlands (citation)
12x F/O Transavia
1x Second officer KLM A330
1x F/O KLM F70/100
1x Second officer KLM B777
6x Selectie KLM
1x F/O Air Berlin
1x Flight Instructor
1x F/O Austrian
3x General Aviation

Nou jongens, dit is me toch een lijstje! 31 mensen mensen met een baan! Hoeveel studenten hebben ze per jaar?

Laten we het lijstje iets aanpassen:

1x F/O Martinair B747
1x F/O Martinair B767
6x Selectie KLM
1x Flight Instructor
3x General Aviation

Die twee dudes die bij Martinair vliegen, zijn daar niet meteen na de opleiding terecht gekomen, maar vlogen eerst ergens anders alvorens bij MP te solliciteren.

Verder, 6x selectie bij KLM. Phoe phoe. Verder, 1x Flight Instructor en 3x General Aviation. Ik durf te wedden dat bij deze 4 personen heel wat dromen aan duigen zijn gegaan.

Zoals ik al eerder zei, als je op deze manier je school moet promoten, dan zou ik er geen geld in steken. Of Lelystad moet je zo aantrekken, maar ga dan in Zoetermeer wonen, dan zit je in ieder geval nog in de randstad :grijns:.

Kijk hier voor de grap eens naar:

http://www.oxfordaviation.net/employment_stats.htm

En dan vooral naar: TOTAL FOR 2007: 253
 
Dat lijstje van Oxford laat de statistieken zien van een professioneel opleidingsinstituut. D.w.z. het toont het aantal studenten dat daadwerkelijk aan een job gekomen is waarvoor hij of zij is opgeleid -> een job als verkeersvlieger.

Lachwekkend dat Martinair vliegschool GA-vliegers, Flight Instructors en lopende selecties opneemt in hun statistieken om het lijstje maar zo lang mogelijk te maken.
 
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen hoor. Maar heeft Martinair FA niet 3 klassen per jaar met ongeveer 15 studenten per klas? Dan betekent het dat ze maximaal 45 studenten per jaar afleveren. Als er 30 in de klas zitten 90...
 
Sorry maar ik vind de lijst toch niet indrukwekkend, als je na gaat dat het momenteel niet slecht gaat in de luchtvaart. Toen het wel slecht ging (het moment dat JAR 1&2 de integrated course afronden) was er gewoon helemaal niemand van de MVVL, die na een jaar een baan had. De NLS en EPST lukte het toen wel om mogelijkheden voor hun ex-studenten te creëren.

Als ik nu aanneem van cvanwijngaarden dat de MVVL veranderd is t.o.v toen, vind ik hun lijst nog steeds erg teleurstellend. Van JAR 1 hebben 6 mensen de eindstreep gehaald en van JAR 2 waren dat er 5 waarvan 1 gestopt is. Dat jaar waren het dus maar 10 mensen die MVVL de markt “opstuurde” ;) Als het er nu 45 zijn, kunnen we dus een wilde gok maken dat sinds 2002, 185 mensen afgestuurd zijn bij MVVL. Dan is dit de lijst die ze kunnen produceren?????

Ok hij is niet helemaal compleet, wat van JAR 1 vliegen er twee A330 en 1 gaat nu van coco B777 als FO 737 bij KLM werken. Hij was aangenomen VOOR het zogenaamde lijntje van MVVL. Op eigen kracht wel te verstaan!! Van JAR 2 werken er 2 bij Netjets, 1 bij Cityjet en 1 bij HV. Alleen die gene die bij HV werkt heeft dit via MVVL kunnen doen. (Maar die zat er zo diep in dat ze er nu nog moeilijk lopen. :grijns: )

Deze lijst is niet iets om trots op te zijn, en is er nog heel veel ruimte voor verbetering.

Grtz Mike5
 
Mike.. die lijst is van het afgelopen jaar.. niet alle klassen sinds Jar1 tellen mee dus he ;)
Zeg dat er 15 leerlingen per klas zijn, 3 klassen per jaar..
dan is dat een lijstje van 45studenten die zijn afgestudeerd.. niet honderden ofzo
 
Volgens mij staat er ook dat dit een lijstje is die laat zien waar een aantal van de studenten vliegen, dit zijn niet alle studenten. Dit weet ik toevallig omdat iemand die ik ken, bij Lufthansa Cityline vliegt. Kortom, dit is gewoon een voorbeeld lijstje, en niet het totaalbeeld.
 
Aussie,

Een voorbeeldlijstje heb je helemaal niks aan als je een realistisch beeld zou willen scheppen van waar en vooral HOE de leerlingen ergens terecht gekomen zijn. Ik neem aan dat MVVL het minimale aan nazorg heeft gedaan aan mensen die naar bv Lufthansa (Cityline) zijn gegaan maar dat zal diegene die jij kent onwaarschijnlijk beamen.
 
@ reach & Aussie:

Ik heb een mailtje gestuurd naar Martinair Flight Academy. Dat lijstje is zeker wel waar maar is van een poosje geleden. Binnenkort komt er een refresh.
 
Mike.. die lijst is van het afgelopen jaar.. niet alle klassen sinds Jar1 tellen mee dus he ;)
Zeg dat er 15 leerlingen per klas zijn, 3 klassen per jaar..
dan is dat een lijstje van 45studenten die zijn afgestudeerd.. niet honderden ofzo

Die twee die bij MP vliegen zijn wel van de eerste JAR klassen, dus zoals al eerder gezegd is zijn dit gewoon wat voorbeelden waar MVVL leerlingen vliegen.

Ik snap zelf niet waarom ze zo'n lijst maken. Het zijn een aantal leerlingen uit een aantal klassen. Dit geeft toch totaal geen duidelijk beeld......

Grtz Mike5

Beetje late reactie, maar moet ook af en toe gewerkt worden.
 
Martinair vliegschool is preferred supplier van Martinair Holland. Dit houdt in dat Martinair Holland, bij een vacature op de Airbus 320 of de Boeing 767, bij voorkeur een afgestudeerde leerling van de Martinair vliegschool aanneemt.


Gebeurt dit nog? Nu Martinair niet meer verder gaat met shorthaulen? En wat is het percentage dat de kans krijgt om direct bij Martinair te beginnen?
 
Ze zijn ook preferred suplier van Air Exel!!! :wegkwijt:

Er is nog nooit iemand van MVVL met 200 uur aangenomen bij Martinair op de B767 of A320 (die ze niet eens meer hebben)!! Lezen jullie nu maar eens eerst het topic over Martinair, dan zien jullie meteen waarom ik schrijf dat MVVL ook preferred suplier is van Air Exel!

JAR mensen van MVVL met een paar duizend uur A320/330 waren niet eens preferred suplier toen MP nog wel mensen aannam! Dat was de Marine en Arkefly!

Grtz en welterusten Mike5
 
Mensen! Heerlijk nieuws vandaag: Ik ben aangenomen bij MVVL :)!!! Ik ben echt super blij, net nog ff lopen schreeuwen in de tuin... heerlijk.
Hoe staat het met de rest die afgelopen vrijdag is geweest? Ik ben benieuwd!..
 
ben ook aangenomen maar dat wist je natuurlijk al :p

zijn er nog andere mensen op dit forum die verwachten 1 december te beginnen?

k moet eerst nog ff VWO halen voordat ze me indelen...
 
Wie van jullie weet al dat 'ie in de klas van augustus gaat beginnen?
de planning is om augustus 2009 te beginnen.. Jar-25 volgens mij
afgelopen zaterdag naar de informatiemiddag geweest..
ik was er 2 / 3 jaar geleden ook al geweest, en sinds die tijd is er daar een hoop veranderd (nieuwe sim, verbouwing van lokalen e.d.)
De deal met ING, het garantiefonds, lijkt me een goed systeem.. je hoeft nu zelf nog maar €7.500,- in te brengen (excl. de +/- €600 en +/- €400 voor je keuringen)
Alleen de klassikale lessen zijn in het nederlands, lijkt me lastig om dan aan de hand van die lessen je computerlessen in het engels te moeten doen. Dan kunnen ze naar mijn idee de lessen ook maar beter in het engels doen.

iemand die trouwens meer weet over de eerste 5 jaar van je carriere na het behalen van je ATPL, mbt belastingen ?
 
Back
Top