Martinair Vliegschool

Whoehoeee haha. Ben aangenomen. Heerlijk. Augustus beginnen! tkx!


Edit: Nou zoals je leest begin ik pas in augustus. Dat komt omdat ik nu nog bezig ben om m´n natuurkunde en wiskunde binnen te halen... Maar gaaf, jij dus ook gefeliciteerd!!!


Edit: Ik zie dat het 2009 is voor jou!? Voor mij is het 2008. Waarom is het zo laat voor jou???

Gefeliciteerd:yeehaa:
Waarom ik in 2009 zal beginnen is omdat ik eerst nog deelcertificaat van natuurkunde en wiskunde B zal gaan halen. Dat zal ook weer 6 maanden in beslag nemen dus vandaar.

Slash
 
Kom op Mike5 nou moet jij ook geen onzin gaan verkopen, de nazorg voor het geld wat we betaald hebben kan niet beter!!! De muntjes worden elke dag gepoetst a la Dagobert Duck.

Zoals je zegt op de praktische opleiding niks aan te merken bij MvvL maar de nazorg is een heel ander verhaal, afgezien van het feit dat je wat rondvluchtjes kon doen toen ik er was hield het ook wel op.

En mede gezien het feit dat er inmiddels al 20 JAR klassen zijn geweest zou je verwachten dat iemand uit die klassen wel iets over nazorg had vermeld maar het blijft verdraaid stil uit die hoek....
 
Ik ben zelf een produktje uit JAR8 en inmiddels een blije KLM-er. Kom nu nog regelmatig over de rooie vloer in Lelystad en kan zeggen dat, in vergelijking met 2002 toen ik begon, er heel erg veel veranderd is.
Als ik kijk naar de klassen die net klaar zijn, komen deze leerlingen snel en goed aan de bak. Ja, door zelf te solliciteren, maar ook door contacten van de school met bijv Transavia, JetNetherlands en natuurlijk het KLM bridgecourse geval.
Ik heb de gok genomen door samen met een klasgenootje als proefpersoon de KLM verfpot in te springen en dat was zonder MVVL niet gelukt. Instructeur BvS heeft z'n contacten binnen de KLM gebruikt en daar profiteren nu meerdere scholen van. En de centen die het gekost heeft, denk ik nu niet meer aan. Neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat je met 5000 uur B737 het moeilijk vind om een dergelijk bedrag neer te leggen om blauw gespoten te worden, maar dat is een heel andere discussie.

Dat er jaren geleden afspraken niet zijn nagekomen is slecht, maar ik durf hier te beweren dat de school in positieve zin heel erg veranderd is.

Gr, TB-tje
 
Dat er jaren geleden afspraken niet zijn nagekomen is slecht, maar ik durf hier te beweren dat de school in positieve zin heel erg veranderd is.

Gr, TB-tje


Dat idee had ik nou ook. Maar ben blij eens een bevestiging gehoord te hebben!
 
Ik heb gelezen dat de kosten voor de toelatingstest mvvl 600 euro kosten, wordt dit vergoed als je niet door komt?
 
Nee kost zelfds 1100euro in totaal!

Misschien is het handig om even te kijken op de internetsite van de martinairvliegschool...

www.martinairvliegschool.nl --> beroepsopleidingen --> toelatingseisen en selectie

Hierin staat alles precies uitgelegd. Je krijgt geen geld terug als je het niet haalt...
 
beetje offtopic.. nog meer mensen die 31 maart beginnen bij de MVVL? ik wel namelijk

Verder heb ik goed gevoel bij de opleiding (moet ook wel, anders had ik wel andere school gekozen) maar het maakte een goede indruk op mij. Kwam proffesioneel over, de vloot zag er mooi uit, had een leuk gesprek met een paar instructeurs..
Ik blijf gewoon denken (naief wellicht) dat als ik mijn papiertje heb, maakt niet uit welke school, dat ik gewoon zelf hard moet knokken voor een baan.. maar uiteindelijk heb ik evenveel kans als iemand van de NLS, KLS, stella of welke school dan ook. Als ik persee naar de KLM wil kan ik wellicht beter KLS kiezen, maar het maakt me niks uit.. als ik over 2 jaar een baan kan vinden in Oost-Timor zou ik bij wijze van spreken nu al willen tekenen
 
Gelukkig kost de opleiding niet zoveel geld, dus zal die baan in Oost-Timor je alle financiele zekerheid bieden die je nodig hebt de rest van je leven!

Trouwens, even veel kans als iemand van de NLS, KLS, Stella? Even veel kans op wat? Op een baan? Tsja, je geeft zelf al aan dat je wellicht naief denkt, dus dat hoef ik niet meer tegen je te zeggen.

Hoi

(PS Ik heb helemaal niets tegen MVVL)
 
Maakt je niks uit waar je komt te werken? (1e baan daargelaten)
Hoe kan je nu al zeggen waar je over 3 jaar staat? Misschien wil je dan wel dolgraag terug naar NL en wie weet zelfs naar de KLM toe..

Trouwens...de mensen die het meest klagen over het aanname-beleid van de KLM zijn over het algemeen mensen die niet in aanmerking komen omdat ze ooit zeiden dat ze niet perse bij de KLM willen werken en als ze dat wel zouden willen, ze dan wel voor de KLS hadden gekozen....

(PS: en ook ik heb helemaal niets tegen MVVL)
 
Nog steeds vreemd, dat MVVL beweert preferred supllier van Martinair te zijn, 5 jaar geleden namen ze nog steeds geen mensen van hun eigen school aan en had je een instap eis van minimaal 2000 uur heavy twin. waren voornamelijk oude marine-boys die van de pc-3 orion kwamen. Dus tsja, die boys hebben een omshcoling gehad bij idd MVVL, maar kan je die "eigen mensen"noemen?!?!
zet sowieso een dik vraagteken bij deze club! Een oud studiegenoot is 4 jaar geleden naar MVVL gegaan. en zover ik weet heeft hij nog steeds geen baan als vlieger (althans, tot 6 maanden geleden iig niet)

(p.s ik heb wel wat tegen MVVL, al is t alleen maar om te sarren! :p)
 
Ongelukkige 1e post van me die als ik hem teruglees wat anders overkomt :)
Ik bedoel te zeggen dat ik niet persee voor de KLM wil vliegen, wil het wel heel graag natuurlijk want is pracht maatschappij. Maar een baan bij een concurrent of een "kleinere" maatschappij sluit ik niet uit. Aan het eind van de dag wil ik in de cockpit mijn werk doen en waar dat is, who knows, time will tell, wie weet is dat buiten Nederland. Eerst maar genieten van mijn opleiding, heb zeer veel zin om te beginnen.
 
Welkom Jar-21 klasgenoot!

Om ook maar weer even iets positiefs over MVVL te melden en de negatieve comments te counteren. Hetgeen ik iedereen mee om de oren blijf slaan:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=5641

En welja een vriend van mij heeft vorig jaar bij MVVL z'n frozen ATPL gehaald, z'n CBC bij de KLS en is binnen een half jaar bij KLM aangenomen samen met een aantal medestudenten, allen afkomstig van MVVL. Het kan ook anders Flying83 ;)
 
Die deur richting de KLM gaat toch met de tijd wijder open staan. Net zoals dat ooit was. Dat is niet dankzij de heer BvS, maar gewoon een marktmechanisme en andere mensen bij de KLM die het aannamebeleid intern (noodzakelijk) langzaam aan het veranderen zijn. Dat de KLS nu nog even 15.000 euro per MVVL leerling vangt, om te mogen solliciteren bij de KLM, is natuurlijk een leuk zakcentje voor ze. Geen enkele verplichting maar wel 15.000 pp in kas!!

Ik heb zelf een aantal maanden terug een e-mailtje via Airwork ontvangen van de chefvlieger van MVVL waarom ik zou negatief was over de MVVL. Ik heb een keurige e-mail terug gestuurd (vanaf mijn privé e-mail) waarin ik o.a schreef dat hij mijn post waarschijnlijk niet goed las en dat ik alleen kritiek had op de nazorg. Heb de brief ook netjes ondertekend met mijn echte naam, (Dus niet Mike) maar heb nooit meer een reactie van hem op mijn e-mail gehad. Dit vond ik weer een typische MVVL reactie, hard blaffen zodat je misschien geïntimideerd zou raken. Ze zouden nu toch onderhand wel moeten weten dat ik niet zo snel fysiek of verbaal geïntimideerd raak. :grijns:

Maar misschien heb je gelijk TB-tje. Misschien is het veranderd, maar had toch wel netjes geweest, als ik een reactie gehad had. Al was het alleen maar om wat rancune t.o.v de MVVL directie bij mij weg te nemen.

Grtz Mike5
 
Back
Top