Die deur richting de KLM gaat toch met de tijd wijder open staan. Net zoals dat ooit was. Dat is niet dankzij de heer BvS, maar gewoon een marktmechanisme en andere mensen bij de KLM die het aannamebeleid intern (noodzakelijk) langzaam aan het veranderen zijn. Dat de KLS nu nog even 15.000 euro per MVVL leerling vangt, om te mogen solliciteren bij de KLM, is natuurlijk een leuk zakcentje voor ze. Geen enkele verplichting maar wel 15.000 pp in kas!!
Ik heb het opzetten van de blauwspuitcursus van dichtbij meegemaakt en als KLM maar 20 man per jaar wilde aannemen ipv 200, zou die bridgecourse nooit zijn ontstaan. Maar BvS heeft hier handig gebruik van gemaakt. En nu 2 jaar na het ontstaan van het project, zie ik nog steeds geen ab initio vliegers zonder de bridgecourse bij KLM aangenomen worden. En volgens mij komen er op dit moment voldoende nieuwe vliegers binnen (zowel van KLS, KLU, NLS bridgecourse of met ervaring, MVVL bridgecourse of EPST bridgecourse en ik hoorde dat zelfs iemand van Stella bezig is met een bridgecourse) om de groei aan te kunnen.
Dat de KLS die 15000 euro graag ontvangt, kan ik begrijpen. Het is een commercieel bedrijf. Ik heb 't zelf trouwens nooit gezien als "mogen" solliciteren, en ik heb nog the whole 9 yards gedaan, ipv de halve KLS bridgecourse.
En onder aan de streep ben ik goedkoper uitgeweest dan dat ik de hele KLS had gedaan. Neemt niet weg dat ik bij 't horen van het bedrag even dacht: dat is geen likje verf, maar gewoon kopje onder in een hele grote blauwe verfpot.
Het was inderdaad netjes geweest als je een reactie op je mail had gehad Mike. Ik ken de persoon goed en weet dat dat normaal gesproken niet zijn stijl is. Als je toevallig 's in de buurt bent, ga 's kijken en praten met de mensen die daar aan het roer staan.
En ik durf m'n hand voor de school in het vuur te steken. Ook qua nazorg is er heel erg veel veranderd tov mijn begintijd en jouw eindtijd in Lelystad.
Hallo iedereen! Weet iemand hier of de MVVL nu wel een goede overeenstemming heeft met Martinair?
Er is een preferred suppliership tussen MVVL en Martinair Holland, maar wat Mike zegt: de situatie bij Martinair is nu niet echt zo dat er mensen worden aangenomen. En hoe dat in de toekomst zal gaan...
Gr, TB-tje