Martinair Vliegschool

Fysiek of verbaal geintimiteerd.. nog leuke storys die je met ons wilt delen mike5? :)

Leuk dat we in dezelfde klas beginnen Airmid, al andere studenten ontmoet?
 
Hallo iedereen! Weet iemand hier of de MVVL nu wel een goede overeenstemming heeft met Martinair? Heb ze laatst een mailtje gestuurd waarin stond dat ze geen échte overeenstemming hebben met Martinair.. Weet iemand hier meer van?
 
@Safa,
Er is geen overeenstemming. Daarbij moet je maar even de zoek functie proberen, en de situatie bij Martinair bekijken.

@Sekmeth,

Hahahaha, nee ben door MVVL NOOIT fysiek bedreigd. Maar heb in mijn jonge jaren (voor mijn vliegopleiding) af en toe als portier gewerkt. (Portiers, je weet wel die apen zonder hersenen ;) )

Grtz Mike5
 
Welkom Jar-21 klasgenoot!

Om ook maar weer even iets positiefs over MVVL te melden en de negatieve comments te counteren. Hetgeen ik iedereen mee om de oren blijf slaan:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=5641

En welja een vriend van mij heeft vorig jaar bij MVVL z'n frozen ATPL gehaald, z'n CBC bij de KLS en is binnen een half jaar bij KLM aangenomen samen met een aantal medestudenten, allen afkomstig van MVVL. Het kan ook anders Flying83 ;)

Goed om te horen! Wordt stevig aan de weg getimmerd, wel denk ik dat als de economie weer instort "outsiders"van buiten de KLS het wel kunnen vergeten bij de KLM. Maar als dit doorgaat! sure why not?!
 
18, 20 en 21 maart m'n GVSS bij de MVVL. Nog tips :) ?

Hmm.. je GVSS hè. Wat ik je kan aanraden is progressie maken, doe dit d.mv. het gene wat je vorige fout deed nu goed te doen, klinkt natuurlijk lekker makkelijk. Maar wat ik bedoel is dat als je bijv. op dag 1 je rate-one bochten niet helemaal lekker maakt om maar wat te noemen, je hier de volgende dag heel erg op richt zodat je het dan wel goed --> het progressie maken dus. Volgens mij is dit erg belangrijk. Wat ik je nog meer kan aanraden is om rustig te blijven en niet in paniek te raken wanneer het niet helemaal lekker gaat, dit werkt alleen maar tegen!!Succes!!

Slash.
 
Hmm.. je GVSS hè. Wat ik je kan aanraden is progressie maken, doe dit d.mv. het gene wat je vorige fout deed nu goed te doen, klinkt natuurlijk lekker makkelijk. Maar wat ik bedoel is dat als je bijv. op dag 1 je rate-one bochten niet helemaal lekker maakt om maar wat te noemen, je hier de volgende dag heel erg op richt zodat je het dan wel goed --> het progressie maken dus. Volgens mij is dit erg belangrijk. Wat ik je nog meer kan aanraden is om rustig te blijven en niet in paniek te raken wanneer het niet helemaal lekker gaat, dit werkt alleen maar tegen!!Succes!!

Slash.

precies.. op de eerste dag die ik had was ik ook wel beetje zenuwachtig. Eerst paar studenten van de MVVL gesproken in de kantine, daarna instructeur die me gerust heeft gesteld. Toen ging ik gewoon lekker stukje vliegen. op de eerste dag heb ik het echt super slecht gedaan voor mijn gevoel.. moest opstijgen en naar 2000 voet.. ik eindigde op 2500 :D
2e dag op 2050 en 3e keer kwam ik gewoon op 2000 uit.. niet meer dan 10 voet eraf geloof ik..
blijf vooral corrigeren. Als je 2050 kan blijven vliegen, kan je ook naar 2000 voet.. blijf trimmen.. en vooral blijf rustig en geniet ervan. Het is gewoon leuk om te doen
 
Die deur richting de KLM gaat toch met de tijd wijder open staan. Net zoals dat ooit was. Dat is niet dankzij de heer BvS, maar gewoon een marktmechanisme en andere mensen bij de KLM die het aannamebeleid intern (noodzakelijk) langzaam aan het veranderen zijn. Dat de KLS nu nog even 15.000 euro per MVVL leerling vangt, om te mogen solliciteren bij de KLM, is natuurlijk een leuk zakcentje voor ze. Geen enkele verplichting maar wel 15.000 pp in kas!!

Ik heb het opzetten van de blauwspuitcursus van dichtbij meegemaakt en als KLM maar 20 man per jaar wilde aannemen ipv 200, zou die bridgecourse nooit zijn ontstaan. Maar BvS heeft hier handig gebruik van gemaakt. En nu 2 jaar na het ontstaan van het project, zie ik nog steeds geen ab initio vliegers zonder de bridgecourse bij KLM aangenomen worden. En volgens mij komen er op dit moment voldoende nieuwe vliegers binnen (zowel van KLS, KLU, NLS bridgecourse of met ervaring, MVVL bridgecourse of EPST bridgecourse en ik hoorde dat zelfs iemand van Stella bezig is met een bridgecourse) om de groei aan te kunnen.
Dat de KLS die 15000 euro graag ontvangt, kan ik begrijpen. Het is een commercieel bedrijf. Ik heb 't zelf trouwens nooit gezien als "mogen" solliciteren, en ik heb nog the whole 9 yards gedaan, ipv de halve KLS bridgecourse.
En onder aan de streep ben ik goedkoper uitgeweest dan dat ik de hele KLS had gedaan. Neemt niet weg dat ik bij 't horen van het bedrag even dacht: dat is geen likje verf, maar gewoon kopje onder in een hele grote blauwe verfpot.

Het was inderdaad netjes geweest als je een reactie op je mail had gehad Mike. Ik ken de persoon goed en weet dat dat normaal gesproken niet zijn stijl is. Als je toevallig 's in de buurt bent, ga 's kijken en praten met de mensen die daar aan het roer staan.

En ik durf m'n hand voor de school in het vuur te steken. Ook qua nazorg is er heel erg veel veranderd tov mijn begintijd en jouw eindtijd in Lelystad.


Hallo iedereen! Weet iemand hier of de MVVL nu wel een goede overeenstemming heeft met Martinair?

Er is een preferred suppliership tussen MVVL en Martinair Holland, maar wat Mike zegt: de situatie bij Martinair is nu niet echt zo dat er mensen worden aangenomen. En hoe dat in de toekomst zal gaan...

Gr, TB-tje
 
Hallo iedereen! Ik heb nog net even de Martinairflightacademy.nl gecheckt en ik ben écht benieuwd wat deze opleiding bied, want de afgestudeerde zijn zeker niet verkeerd terechtgekomen kijk maar naar deze lijst:
1x F/O Martinair B747
1x F/O Martinair B767
2x F/O Jet Netherlands (citation)
12x F/O Transavia
1x Second officer KLM A330
1x F/O KLM F70/100
1x Second officer KLM B777
6x Selectie KLM
1x F/O Air Berlin
1x Flight Instructor
1x F/O Austrian
3x General Aviation

Dit allemaal is vanaf 25-2-'07 waarbij de afgestudeerden zijn terechtgekomen. Ik heb gehoord van iemand die bij de Martinair merkt dat de Martinair vliegschool eigenlijk neppe reclame uitdeelt wat volkomen niet waar is. Maar hoe gaat het er aan toe?
 
Ik tel 21x een baan op een verkeersvliegtuig/bizzjet. De overige 10 prestaties vind ik minder interessant. Denk ook niet dat de F/O functies bij Martinair abinitio's betreft.

Hoeveel studenten komen er eigenlijk jaarlijks van de opleiding bij MVVL?
 
Ik tel 21x een baan op een verkeersvliegtuig/bizzjet. De overige 10 prestaties vind ik minder interessant. Denk ook niet dat de F/O functies bij Martinair abinitio's betreft.

Hoeveel studenten komen er eigenlijk jaarlijks van de opleiding bij MVVL?

als ik me niet vergis rond de 10/12 man/vrouw per klas, 3 klassen per jaar..?
 
De lijst is niet volledig en is inmiddels een jaar oud (van 25 februari 2007). Op de site staat ook dat dit een lijst is van de laatste klassen waar de leerlingen o.a. vliegen.

Bij KLM zijn er inmiddels 11 aangenomen en zitten er 3 in selectie.

De F/O 747 is, via 10 maanden KBX, ab intio aangenomen.

Gr, TB-tje
 
De lijst is niet volledig en is inmiddels een jaar oud (van 25 februari 2007). Op de site staat ook dat dit een lijst is van de laatste klassen waar de leerlingen o.a. vliegen.

Bij KLM zijn er inmiddels 11 aangenomen en zitten er 3 in selectie.

De F/O 747 is, via 10 maanden KBX, ab intio aangenomen.

Gr, TB-tje

Wat is KBX ?
 
En ab initio?

Safa, honestly, wat doe jij hier op het forum?
Als je toch zo ontzettend veel achter je PC zit om hier te kunnen posten, dan kan je misschien vanaf nu beter de tijd nemen om je eerst wat te verdiepen in de luchtvaart. Onderaan het bulletinboard heb je de Kennisbank, ik denk dat je hier wel een paar dagen mee zoet bent. En dan lees ik niet meer van die gekke posts van jou.
 
Ik ben wellicht de verkeerde man om hier kritiek op te geven, maar als een school een project als de CBC als stokpaardje gebruikt om zich zelf te promoten, dan zou ik er toch mijn vraagtekens bij zetten.
 
Q-nimbus,

Ja, of de school laat zien wat er allemaal mogelijk is wanneer je je diploma op zak hebt van de MVVL. Het is dus mogelijk om bij de KLM terecht te komen als dat is wat je wilt. Zo kan je het ook bekijken Q
 
Back
Top