Martinair Vliegschool

@boffert:


hahahahahahahahhahahahah, wat maak jij leuke grapjes....!!

Voor grapjes maken heb je straks na de M. Vliegschool heel veel tijd voor tijdens het zoeken naar een baan....hahahaha
was die ook zo leuk?

NLS heeft dan misschien nog geen garantiefonds blabla, maar in de luchtvaart bestaan garanties nou eenmaal niet, punt. Denk jij nou echt dat je hachje gered wordt op het moment dat je van de vliegschool afgekickt wordt? Ik denk dat je heeeel veel moeite moet doen om maar 1 cent los te pulken van een fonds. Ze zullen er alles aan doen om te bewijzen dat jij de oorzaak was. Medisch is het afgedekt dus wat kan de reden zijn dat je het niet haalt?

NLS schattig schooltje? Zal best, maar er is momenteel een wachtlijst van minder dan 20 man. Is 20 ook niet het aantal afgestudeerden van de M. Vliegschool dat uiteindelijk een baan heeft gevonden???

Las hierboven ook iets over een 'noemenswaardige' groep aangenomen bij KLM..... noem het dan? 4 man?
Aangenomen? O, je bedoelt die mensen die naast de opleiding 10K+ mochten lappen voor de veredelde MCC....
 
Waar maak jij je echt druk om?
Ik zeg alleen tegen PH-1902 dat hij dat garantiefonds met 2 korrels zout moet nemen. Als zijn keuze 100% garantiefonds afhankelijk is kan het nog wel even duren voordat de NLS een optie is, misschien hebben ze het nu wel voor elkaar en is het er echt over 2 maanden. Ik zeg toch niet dat een garantiefonds verplicht is of zelfs maar je hachje red?

Daarnaast zegt PH- 1902 dat de NLS de grootste vliegschool van Nederland is, ik doel met de aanduiding "schattig" dat dit niet het geval is sinds de absurde aannames bij Stella. Dan vind ik een school met ongeveer 200 leerlingen schattig vergeleken bij een fabriek die als doel stelt: 500. Maar goed ik begrijp dat ik met deze opmerking vele stoere vliegers tegen het hart stoot dus bij deze voor heel NLS'end Nederland: T'spijt me!!
 
Last edited:
@Thumbs
Over het garantiefonds en 10K voor die cursus ben ik het met je eens.
Maar het aantal van 4 dat inmiddels bij de KLM is aangenomen ligt al boven de 10 en tot nu is er maar 1 persoon afgewezen tijdens de selectie...niet zo`n slecht gemiddelde dus vergeleken met de NLS....
Oh ja en 20 man aan een baan...zijn er wel ietsjes meer...de een via de school de andere op eigen kracht!
Al met al doet de school het een stuk beter dan in het verleden vwb nazorg (grotendeels danzij aantrekkende markt natuurlijk!).
 
@ boffert:

was meer verbaast over je grapje over de vertraagde fondsen bij de nls, zal idd wel komen door canada oid.

en die 20 personen was een sarcastisch aantal, een opmerking op het nivo van sommige topicgasten. Ik weet ook wel dat het er meer zijn, maar ga nou niet doen alsof m. vliegschool te vergelijken is met NLS (nls portugal kan ik niet oordelen) en het een 'schattig schooltje' noemen getuigt ook van weinig kennis. Kies de school die er NA de opleiding goed uit ziet...en als je nu vergelijkt zie ik gewoon een wachtlijst bij de nls die bijna leeg is...

dus..

kijk maar..
 
=THUMBS ON FLY;136581]@ boffert:
getuigt ook van weinig kennis.

Je verwijt Boffert van weinig kennis net zoals jij weinig kennis hebt van de Martinair Vliegschool... (kon het niet laten :grijns:)

Back on topic on please...:biertje:
 
Hey!

14 februari mijn fase 1, nog meer mensen op deze dag?
PH-1902, wnnr moet jij?

Wish me luck.
 
Kreeg 1 dag na inschrijving al mailtje van ontvangst van Martinair en de dag erna kon ik meteen een afspraak maken bij AHFC!!!! das nog eens lekker snel:)

Heb woensdag 6 februari selectie... aangezien ik al KLS selectie heb gehad weet ik al wat er ongeveer gaat komen en heb k niet egt t gevoel dat k me nog veel mee voor moet bereide... k ben der n stuk relaxter voor dan die keer bij KLS....

Iemand anders nog die woensdag moet?

@dito suc6 alvast:)
 
Kreeg 1 dag na inschrijving al mailtje van ontvangst van Martinair en de dag erna kon ik meteen een afspraak maken bij AHFC!!!! das nog eens lekker snel:)

Heb woensdag 6 februari selectie... aangezien ik al KLS selectie heb gehad weet ik al wat er ongeveer gaat komen en heb k niet egt t gevoel dat k me nog veel mee voor moet bereide... k ben der n stuk relaxter voor dan die keer bij KLS....

Iemand anders nog die woensdag moet?

@dito suc6 alvast:)

Jesus Freaking Christ! Egt, t, k, bereide , k, der, n, suc6. Valt niet mee zeker, zo'n qwerty toetsenbord? :passed:
 
Kreeg 1 dag na inschrijving al mailtje van ontvangst van Martinair en de dag erna kon ik meteen een afspraak maken bij AHFC!!!! das nog eens lekker snel:)

Heb woensdag 6 februari selectie... aangezien ik al KLS selectie heb gehad weet ik al wat er ongeveer gaat komen en heb k niet egt t gevoel dat k me nog veel mee voor moet bereide... k ben der n stuk relaxter voor dan die keer bij KLS....

Iemand anders nog die woensdag moet?

@dito suc6 alvast:)

:passed::stapelge:
Met zo'n instelling kun je beter helemaal niet gaan denk ik...
 
Jaaaah, aan duidelijkheid laat ik nooit te wensen over, PH-FLY. Ben de beroerdste niet ;). En je hebt wel een beetje gelijk, ik sta al met een poot in het graf (rechter voorpoot, zie foto). Aftellen is begonnen :grijns:.
 
Ik ben nu selectie aan het doen bij de MVVL. Zit nu in fase 2, sim grading. Heb vandaag mijn laatste dag, dus ben er al twee dagen langs geweest. Indruk die ik kreeg was goed. Instructeurs kwamen langs, stelde zich voor, wenste mij succes. I.t.t. de KLS waar de instructeur (net afgestudeerde studenten) je niet eens aan kijken als je ze tegenkomt tijdens de lunch. Vind ik persoonlijk raar. In het gesprek met de COVA van de KLS vroeg ik ernaar en vertelde ze dat ze toch een zekere autoriteit en afstand willen houden met de selectie kandidaten. Dat doen ze dus d.m.v. negeren... Vreemd.

De feedback die je krijgt is wel veel beter bij MVVL dan bij de KLS tijdens de sim-grading. Het gaat erom wat je fout hebt gedaan en wat je eraan moet doen om je te verbeteren. Dat wordt bij MVVL uitgelegd. De intstructeur gaat naast je zitten met de uitdraai van wat je hebt gevlogen en nemen alles stap voor stap met je door. Dan weet je tenminste wat. Ik kan me nog herinneren na afloop van een sim-sessie bij de KLS dat de instructeur vertelde van nou wat vond je ervan? Ik zei nou zus-en-zo waarop de instructeur zei van nou inderdaad, dat moet beter dit ook nog en let daar ook nog op. goed oefenen!

Ik zeg niet alleen, maar het gaat ook wel degelijk om hoe de koffie smaakt bij een vliegschool. Als je je er niet thuis / prettig voelt tijdens de selectie / opendag...
 
Dat wat jij nu zegt was mij ook opgevallen bij de KLS! Die 'intstructeurs' voelden zichzelf té goed. Toen ik zat te vliegen gingen ze allemaal rare dingen achter me rug doen (geluiden maken, zomaar de zijklep open doen tijdens het vliegen enz.). Ik heb ze er zelfs op betrapt dat ze keihard een mede GVSS'er zaten uit te lachen. Ook lag er bij iemand gewoon een playboy (met Lieke van Lexmond ;)) op de tafel. Geeft je niet echt een lekkere indruk...Geen stijl!

Ik zelf ben nu ook met de martinair selectie bezig (wachtende op uitslag PO) en het doet me goed dit te horen!
 
Ik heb laatst mijn COVA gehad bij Martinair, en die bevestigde wat ik dacht, en wat 'cvanwijngaarden' hierboven beschrijft, het was een leuk gesprek waarin je je prettig voelde! Je bent ook meteen een 'leerling' van ze! Ik kijk er naar uit om te beginnen bij MVVL!
 
Ook ik ben het hier volledig mee eens.
Ik ben op 3 januari bij MVVL aan het selectietraject begonnen. Mijn redenen om naar MVVL te gaan waren o.a.: de kleinschaligheid en gezellige sfeer/dus veel persoonlijk aandacht en niet zo'n rangensysteem; een vriend van me heeft z'n ATPL hier afgelopen jaar gehaald en de CBC bij KLS gedaan en is nu aangenomen bij KLM; het vliegen in Nederland tov Amerika/Portugal..

Door de PO heen gekomen. Wel apart was dat ik 2,5 jaar geleden al een PO had gehad voor de selectie bij de KLS en toen was ik gezakt wegens een gebrek aan motivatie en slecht technisch inzicht. Bij het PO dat ik voor de MVVL-selectie afnam scoorde ik maximaal op technisch inzicht en was logischerwijs m'n motivatie ook sterk aanwezig (dat krijg je als je het een 2de keer probeert)
Tip: Wees uitgerust en kleed je netjes

Daarna de Sim Grading gehad begin Feb. De gradings verliepen erg goed en het goede contact tussen leerling en instructeur werd nogmaals bevestigd. Ik vond de omgang erg prettig en ze waren erg duidelijk en behulpzaam. Zeker een goed gevoel aan overgehouden. Hier kun je je eigenlijk niet op voorbereiden. Wees opnieuw uitgerust en probeer niet te zenuwachtig te zijn, nergens voor nodig.

Als laatste het gesprek met de toelatingscomissie. Dat vond ik nog het spannendste en dat gesprek verliep zeer soepel. Het ging meer over bloemetjes en bijtjes om te zien wat voor mens je bent dan dat je aan de tand werd gevoelt over de laatste specs van de A380.
Hierna ook nog even gebabbelt met de directeur, best informeel allemaal. Ook hij was erg behulpzaam, want hij zou nog dingen voor me uit gaan zoeken en me terugbellen over het een en ander.

Een dag erop een telefoontje, gefeliciteerd, je kan beginnen.

Ik kijk met een zeer goed gevoel terug op deze 'sollicitatie'-procedure. En kan echt niet wachten om te beginnen. Het wordt bijna zeker 31Maart, de papieren zijn onderweg en ik ben me aan het orienteren omtrent de financiering.
Morgen de medical, maar dat zou geen problemen mogen opleveren werd mij verteld.

Succes allemaal!
 
Succes! Dat gesprek valt reuze mee, dus het zal wel goed komen .

Hoe ging de grading? En wanneer zou je gaan beginnen?
 
Ben ook bij de open dag van NLS geweest en met het garantiefonds zijn ze idd bezig. Ze hoopten het binnen 2 maanden rond te hebben. Toch raar dat de grootste vliegschool van Nederland zijn garantiefonds tot nog toe niet voor elkaar heeft.

Dat garantiefonds zou er al in '99 zijn....das vorige eeuw zeg maar...

Maar sorry dat is offtopic

Ontopic: Een maatje -van Martinair vliegschool- van mij heeft 4,5 jaar moeten ploeteren en behoorlijk wat moeten laten om uiteindelijk coco op de triple te worden...ik zeg het nog een keer: VIERENEENHALFJAAR....Heeft ook nog een type moeten kopen om een paar uur meer te maken dan ie had...737, dus nog niet eens de kist waar ie op kwam te vliegen....En die gozer is scherp als een mes....zoals eerder gezegd, je moet wel beseffen waar je aan begint....niemand kan het voorspellen hoe het zal gaan na de opleiding maar je kan het lot wel een handje helpen
 
Back
Top