KLS 10-1

Joh ik denk dat met al onze bedrijfsleiders hier we wel een hele hoop goeds kunnen veranderen aan het beleid van de KLS ;).

De economie zit nu gewoon in een slop, je merkt het ook met de luchtvaart, deze zit in een van de grootste dips ooit. En het grappige is, waar het naar beneden gaat, moet het ook een keer omhoog. Dus in feite is het wel slim wat de KLS doet, een soort van "holding-pool" maken, als de economie dan namelijk weer opschroeft is die "holding-pool" heel snel weer verdwenen en kan de KLS de capaciteit gelijk houden of weer opschroeven om zo de vraag op te kunnen vangen.
 
En als de economie er net een jaartje langer over doet om op te schroeven?
Ik denk niet dat dit de plek is om te fantaseren hoe slim de KLS wel niet is.
Het gaat om jouw honderdduizendnogwat euro.
Jij gaat hamburgers flippen als het niet mee zit, niet de direkteur.
 
Nou nou, ik veronder stel alleen een speculatie, dat is waar deze thread toch een beetje op uit draait of niet? :rolleyes:
 
Realiseer je je de ernst van de situatie?
Mensen tekenen voor meer dan honderdduizend euro terwijl ze geen idee hebben wat de KLS nog waard is. Dat is wat ik lees in deze thread.
 
Rocky, relax. In de luchtvaart heet het gedrag dat je vertoont target fixation. De zaken gaan even niet volgens plan en in plaats dat je je blik verruimt en op zoek gaat naar andere opties, fixeer je je volledig op het oorspronkelijke doel. Snap out of it!! Niemand heeft gezegd dat je niet moet gaan vliegen, dat spook zit in JOUW hoofd.

Rocky, kijk eens even goed rond. Doe jezelf eens dat plezier. Als je bergen van geld om je heen ziet, prima neem een blinde gok. Zo niet, dan hoop ik dat je uiteindelijk een betere rechtvaardiging hebt voor het uitgeven van meer dan een kwart miljoen guldens* dan dat een kantoorbaan zo saai is en dat de KLS voor de recessie zo'n goed produkt afleverde. De zaken liggen nu net even iets ingewikkelder dan dat.

Want daar ging het mij om, beste Rocky. Ook al hebben we de wijsheid niet in pacht, we weten wel waar sommige grote kuilen op de weg zich bevinden, puur vanwege het feit dat we die weg al bewandeld hebben. Wil je niet weten waar ze liggen Rocky? Zou het niet onverantwoord zijn van ons om je er niet op te wijzen waar het gevaarlijk wordt op de weg? Ach, ik weet heel goed dat dat haast onbegonnen werk is. Want de grootste kuil van allemaal zit immers in ons aller eigen hoofd: de allesoverheersende droom om te vliegen. En daarmee is het cirkeltje rond en komen we terug bij target fixation. Rocky, kijk goed naar jezelf, kijk daarna goed om je heen en luister naar wat iedereen zegt. Luisteren kan echt geen kwaad, want uiteindelijk neem je toch je eigen beslissing!



*Ik realiseer me ineens dat een groot deel hier waarschijnlijk niet met guldens is opgegroeid, misschien dat men daarom niet zo goed beseft waar we het over hebben?:kerst:
 
Ik weet, het doet pijn! En weet je wat ik laatst ontdekte? Een grijze haar niet zijnde op mijn hoofd. Wat gaat het snel!

:)
 
even offtopic. nu moet je niet overdrijven met het 'guldentijdperk' he, de euro werd ingevoerd in 2002 en ik denk toch echt wel dat je meeste mensen hier ouder zijn dan 7 ;)

ontopic. Het is nu gewoon een lastige tijd om te beginnen, maar volgens mij is dat op elke vliegschool zo op dit moment, niet alleen op de KLS. Verder hopen we natuurlijk wel allemaal dat het over 2 jaar beter is maar dat weten we simpelweg niet!
 
ontopic. Het is nu gewoon een lastige tijd om te beginnen, maar volgens mij is dat op elke vliegschool zo op dit moment, niet alleen op de KLS. Verder hopen we natuurlijk wel allemaal dat het over 2 jaar beter is maar dat weten we simpelweg niet!

Een gewaarschuwd mens telt voor twee (werd veelvuldig gebruikt in het gulden tijdperk) daarom zijn mensen zoals 49015, Julien NOSIG en nog meer van die ervaren,grijze of kale ,rotten in het vak die de roze bril van je neus proberen af te trekken
 
oo geloof me, dat vind ik juist een goede zaak! Ik beaam alleen maar dat het nu niet de beste tijd is om te beginnen en dat je inderdaad goed moet nadenken over die enorme investering. (van een kwart miljoen guldens;)) Iedereen hoopt alleen natuurlijk wel dat het over 2 jaar beter is, maar zeker is dat natuurlijk allerminst, dus is het inderdaad een grote gok om nu te beginnen.. Eerst hadden de KLS'ers natuurlijk nog een stukje zekerheid van de bufferlijst van de KLM. Die is nu weggevallen dus is de toekomst voor nieuwe KLS'ers net zo onzeker als die van studenten van andere vliegscholen.
 
Ik zal nooit tegen mensen zeggen om hun droom niet te verwezenlijken. Of om wel of niet naar een bepaalde school te gaan. Ten eerste zou dat heel hypocriet zijn en ten tweede ben ik een fervent voorstander van 'doe wat je niet laten kan'. Maar gebruik asjeblieft je verstand. Uit eigen ervaring weet ik, netzoals een ieder die al een opleiding achter de rug heeft, of nuchter genoeg is om de zaken met open ogen te aanschouwen, dat het o zo moeilijk is om het verstand voorrang te geven boven 'wishful thinking'.

Simpel voorbeeldje. Uit mijn klas hadden er maar 2 van de 8 de moeite genomen om het garantiefondscontract tussen school en bank door te nemen. Wilde je dat contract zien, dan moest je volgens de direkteur maar een afspraak maken met de bank (uuh, hoezo?).. De rest baseerde zich liever op de website van de school. Zie je het voor je? Een kwart miljoen guldens aan leningen, persoonlijk en ongedekt, maar men nam genoegen met twee volzinnen op een website in plaats van vijf uiterst gedetailleerde pagina's juridische taal. Tsja..misschien was papa's huis groot genoeg?

Zo kan ik dus nog tientallen verhalen vertellen van 'wishful thinking' die nergens op gebaseerd is, maar die wel gebruikt wordt om de grootste beslissing van je financiele leven maken. Diezelfde 'wishful thinking' zie ik hier dus terug in deze thread en in zowat elke andere thread in deze hoek van Airwork. Vandaar dat ik mijn bek af en toe open trek. Gebruik je verstand.

Ties, vat het niet te persoonlijk op, er zijn genoeg mensen die het spelletje door hebben (2 van de 8? ;))
 
Kom ipv vertellen hoe dom het is wat ik nu ga doen met een ECHT alternatieven, want dat hoor ik dan niet zo vaak in het valkuilverhaal, maar ik luister HEEL graag naar alternatieven:).
En met alternatief bedoel ik niet zoiets als wat ik vaak lees:
GA eerst een andere studie doen, en als het dan weer goed gaat kan je alsnog de opleiding doen (*met daarbij niet medegedeeld dat tegen de tijd dat je dan klaar bent je HOOGST waarschijnlijke in de volgende crisis zit, de crisis genaamd, Hyperinflatie(*offtopic)).

Volgens mij is het doen van een degelijke studie een behoorlijk alternatief, misschien niet het alternatief waar je op had gehoopt. Ook het laten varen van je droom zou een alternatief kunnen zijn of de financiele risico's spreiden (modulair) met alle voor en nadelen. Mooiste alternatief is natuurlijk een winnend staatslot!

Veel andere alternatieven zijn er m.i. niet en deze heb je al 8753275 keer gehoord en gelezen. Op 1 lijn komen met 49015 of andere criticaster lijkt mij een behoorlijke uitdaging voor jou tenzij je vals kan spelen en een extra sterke variant van een roze bril over hebt en deze aan de betreffende criticaster kan geven.
 
Ik sta op het moment helemaal voor een moeilijke keuze, gezien mijn leeftijd.
Ik ben bijna 24 en als ik dus eerst een HBO opleiding ga volgen, wat mij normaal gesproken een uitstekend alternatief lijkt gezien de omstandigheden, dan kan op op m'n 28e pas beginnen aan een opleiding tot verkeersvlieger om op m'n 30e klaar te zijn... Er van uitgaande dat de economie tegen die tijd weer "normaal" is, lijkt mij de kans om dan nog een baan te vinden ook gering, gezien m'n leeftijd.

Dus ook ik ben op zoek naar andere alternatieven...
 
Ik zag op jullie hyves dat het aantal leden van 14 naar 10 is gegaan. Zijn er een aantal afgehaakt ivm het feit dat ze geen verwachting mogen hebben om bij de KLM te kunnen solliciteren na de opleiding? (KLS contract) Zoja, een moeilijke maar verstandige keus lijkt me. Waarom zou je nog naar de duurste vliegschool van NL gaan als juist het belangrijkste weg valt, namelijk de kans op een baan bij de KLM...
 
Back
Top