KLS 10-1

Offtopic: dat doet me denken, waarom moet je eigenlijk zonder door je knieën gaan je tenen aan raken? Waarvoor dien je dit te kunnen?
 
Offtopic: dat doet me denken, waarom moet je eigenlijk zonder door je knieën gaan je tenen aan raken? Waarvoor dien je dit te kunnen?

Heb dit nog nooit gehoord, is dit zo?! Hoe kom je hierbij?

Als dit echt zo is, wordt die medische keuring nog heel lastig voor mij :grijns:
 
Trouwens, ik weet niet of je dat moet kunnen.
Echter, ik kan het wel.
Hij zei iets van: Ga eens recht op staan en raak je tenen aan.
Misschien wou hij gewoon zien hoe ver ik kon komen?

Heeft niemand dit gehad? :mad: Ik vond het al een rare kwast, hij wou bijna alles doen om mij te kunnen afkeuren.

Geen aanrader dus.
 
Last edited:
:eek:fftopic:

Klinkt meer alsof hij bezig was je voor de gek te houden. ;)

Of is er iemand die kan bevestigen dat je echt je tenen moet kunnen aanraken zonder door je knieën te gaan?
 
Haha misschien wel, het was werkelijk waar een hele nare man.

Mooi stom, heb je het volle pond betaalt voor een gerenommeerd keuringsbedrijf wordt je behandelt als vuilnis :S
 
Misschien kan iemand mij vertellen of er iets aan mankeert of afwijkt aan de lijst van de dingen die ik heb gehad tijdens initiële keuring.


Urine afgegeven
Bloed afgegeven
ECG
Longfunctietest
Gehoortest
Op de weegschaal
Met rubber ding in het oor


En toen de oogtest met allerlei dingen wat ik niet zo 1 2 3 kan opnoemen, echter ik ben wel goedgekeurd.

Toen bij dokter:
Vragenlijst doornemen
Uitkleden en liggen ging maagstreek voelen en tikken met z'n hand op borstkas.
En daarna met stethoscoop op mijn rug en inademen uitademen.
Toen voor de evenwicht test moest ik met mijn voeten zo dicht mogelijk tegen elkaar met mijn ogen dicht mijn armen uitsteken en niet omvallen. En daarna nog hetzelfde maar dan met linkerhand je neus aan raken en terug doen en dan weer rechts en vice versa. En tot slot dat buigen dus...

Oh en een simpele hamer reflex test. En oren klaren.

(Sorry voor het slecht in elkaar geflanste stuk tekst :( )
 
Last edited:
Is het echt een jaar keuren??
Of heb je zo nu en dan keuringen verspreid over een jaar?

Ik heb dat namelijk nog nooit gehoord. Je hebt toch alleen een selectie van een paar dagen?

Nu kan ik je vraag beantwoorden. Nee niet iedereen doet een jaar over het 'keuren' (ik noem het liever 'selectie'). Verschilt ook per school waar je selectie voor doet maar aangezien we hier in een KLS topic zitten zal ik het hierop betrekken.

Bij de KLS moet je je eerst aanmelden, dan gaan ze je inplannen voor de 1e selectie ronde (capaciteiten test, ofwel PO1). Mocht je hier doorheen komen wordt je ingepland voor de psychologische test (PO2). Het kan zijn dat je tussen de testen dus nog een tijdje moet wachten als de agenda al volgepland staat. Als je door PO2 heen komt krijg je een uitnodiging voor de GVSS in Eelde. Dit is een vliegaanlegtest welke 4 dagen duurt. Ook hier; hoelang het duurt hangt af van hoe vol de agenda staat. Mocht je ook door deze selectieronde heen komen kan je ingepland worden voor het gesprek met de toelatingscommissie. En jahoor, ook hier heb je weer te maken met hoe vol de agenda staat. En als laatste, als je alle selectierondes doorlopen hebt met positief resultaat kan je de medische keuring doen. Het kan dus best zo zijn dat je over de gehele selectie een aantal maanden doet. Ik heb er zelf geloof ik rond de 4 maanden over gedaan maar ik kon bij de meeste selectierondes vrij snel terecht. Een jaar vind ik daarentegen wel weer lang, maar het is in ieder geval niet een kwestie van 2 dagen oid.

Misschien kan iemand mij vertellen of er iets aan mankeert of afwijkt aan de lijst van de dingen die ik heb gehad tijdens initiële keuring.


Urine afgegeven
Bloed afgegeven
ECG
Longfunctietest
Gehoortest
Op de weegschaal
Met rubber ding in het oor


En toen de oogtest met allerlei dingen wat ik niet zo 1 2 3 kan opnoemen, echter ik ben wel goedgekeurd.

Toen bij dokter:
Vragenlijst doornemen
Uitkleden en liggen ging maagstreek voelen en tikken met z'n hand op borstkas.
En daarna met stethoscoop op mijn rug en inademen uitademen.
Toen voor de evenwicht test moest ik met mijn voeten zo dicht mogelijk tegen elkaar met mijn ogen dicht mijn armen uitsteken en niet omvallen. En daarna nog hetzelfde maar dan met linkerhand je neus aan raken en terug doen en dan weer rechts en vice versa. En tot slot dat buigen dus...

Oh en een simpele hamer reflex test. En oren klaren.

(Sorry voor het slecht in elkaar geflanste stuk tekst :( )

Wat betreft je medische keuring; dit lijkt mij een gedegen keuring. Alle punten die jij noemt heb ik ook gedaan. Alleen of ik mijn tenen heb aan moeten raken kan ik me niet meer herinneren...
 
Ok, bedankt dat je de tijd neemt om het even uit te leggen :)

Ik denk dat ik de enigste ben dan? Ik denk niet dat jij dat hebt gehad, anders zou het waarschijnlijk wel bijgebleven zijn.

Waarom hij het vroeg is mij een raadsel in dat geval? Ik ben 184 en weeg 70. Ook is mijn lichaam gewoon normaal.

??? Iemand anders die dit gehad heeft?
 
Ducati,

Dit is vrij normaal omdat de beste man dan kan zien of je ruggenwervel recht staat. En het is niet verplicht om je tenen aan te raken en ik kan me ook niet voorstellen dat hij dit van jouw verlangt heeft. Waarschijnlijk heb je dit verkeerd begrepen. Het is echter wel de bedoeling dat je zo ver mogelijk voor over leunt. Deze mensen zijn professioneel dus zullen je echt niet pesten, de basisschool en middelbare school zijn voorbij. Ik heb al genoeg keuringen ondergaan en heb vaak genoeg voor over moeten leunen met als basis opzet je tenen aanraken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Maar maak je niet druk over medische keuringen want deze mensen doen gewoon hun werk en kunnen niet bij binnenkomst ruiken dat je normaal bent dus checken ze alles.
 
Ok bedankt voor je uitleg.

Maar nog een vraag in dat geval.
Kan hij dat wel goed zien als hij 1,5 meter voor mij staat?
 
Ik ben geen arts, maar ik neem aan van wel.
Hij kan natuurlijk wel direct zien of je soepel beweegt, mocht je last/problemen met je rug hebben dan ziet hij dit natuurlijk vrij snel. Is alles in orde dan beweeg je soepel en kan hij in 1 oogopslag zien of je rug goed staat lijkt mij. Maar het is dus vrij normaal dat hij dit doet.
 
Is deze post hierboven serieus bedoeld? *kots*

@Gorsh10: godzijdank zijn er nog mensen die zichzelf even goed achter de oren krabben voordat ze ergens een handtekening onder zetten.
 
Sjors Zweuvert en fokkerkoning ,

Erg makkelijk om zo kinderachtig te reageren. Ik vind hem tenmimste eerlijk en enthousiast, missschien een beetje vreemd maar ach lb.
Die reacties van jullie zijn zum k.

ps
aan de andere kant mensen moeten de komende paar jaar niet aan een vliegopleiding beginnen punt......
 
Ik gun het SIN van harte om "de beste" te zijn als dat nodig is om een baan te krijgen, maar vergeet niet dat een vliegopleiding voor iedereen een keer kan tegenzitten. Je kunt niet vantevoren gaan roepen dat je goede prestaties gaat afleveren. Een extra lesbeurtje en/of examen is zo makkelijk te krijgen, met als gevolg dat je gewoon in de meute opgaat......

Ik wil niet overmoedig overkomen, maar ik ken zat gasten die fenomenaal hun vliegopleiding hebben doorlopen maar gewoon niet aan de bak komen omdat ze nog niet voldoende uren hebben opgebouwd...

Succes met jouw instelling...!
 
Back
Top