Ik zie het toch anders 767. Neem het voorbeeld van de originele iPhone. ELKE originele iPhone-1-bezitter wéét van het 'batterijprobleem' na de eerste update. ELKE iPhone bezitter weet dat er direct na die update iets dramatisch mis is gegaan met de battery-life van hun toestel. Al mijn collega's hadden er last van, het was zo duidelijk te herleiden tot de software update: na het updaten, zoals aanbevolen door Apple, kelderde de levensduur van ELKE iPhone met zo'n 80%. Ik geef je dit voorbeeld omdat dit het bekendst en meest herkenbare voor de iPhone fanaten onder ons is. Dat probleem is nooit opgelost.
Iets dergelijks is met mijn iPad gebeurd. Het apparaat werkte perfect totdat ik een update uitvoerde. Ik heb een periode gehad van 3, 4, 5, 6 crashes per week. Op het internet was dit duidelijk met duizenden mensen het geval. Het was mij duidelijk, dat dit de zoveelste door Apple zelf gecreëerde softwarematige fuck up was. Ik heb alle adviezen opgevolgd, ik heb de boel ge-reset, compleet opnieuw geïnstalleerd, grote PDF's verwijderd etc.: No joy.
Totdat er weer een update kwam.
Nu doet hij het weer prima. Af en toe een crash, maar bij lange na niet zo heftig als een paar maanden geleden. Mijn punt is, door Apple en die-hard Apple fanaten word je niet serieus genomen met deze problemen: het zal wel aan de user liggen, het zal wel aan de hardware liggen, 'de mijne doet het prima', heb je hem gejailbreak-ed etc., men draait er maar om heen!